![]() |
2 Attachment(s)
De eerste laag grondlaak is gezet en dan komen de kleine foutjes naar boven. Buiten enkele krassen (gemaakt tijdens het uitkrassen van de panel lines) was vooral de voorste panel line van het kofferdeksel een ramp. Deze bleek veel te breed te zijn in vehouding met de andere lijnen. Nu heeft deze oldtimer in het echt aan iedere deur een sleet van wel 10cm, maar op een miniatuur trekt dat op niks.
De panel line onderaan werd met plamuur dicht gemaakt, terug een plaatselijke laag primer erover en dan alles klaar gemaakt om de panel line opnieuw uit te krassen. Op een stukje papier tape heb ik een sjabloon getekend waarlangs de nieuwe panel line gekerfd kon worden. De tweede foto laat de nieuwe panel line zien met enkele plaatselijke retouches waar nog kleine foutjes zaten. |
2 Attachment(s)
Help! Nu vind ik van mezelf dat ik te ver gegaan ben …
Ik was zo naar de achterlichten aan het kijken en deze waren volledig rood. Nochtans zijn de echte achterlichten rood met een oranje insert. Dat stoort me! Maar hoe op te lossen? Simpel dacht ik, ‘gewoon’ een witte of oranje insert in het midden, maar ga maar eens zoeken naar een staafje doorzichtig materiaal van 0.6 tot 1mm dikte. Visdraad … alles wat ik heb is tot 0.5 (te dun dus) en eerlijk gezegd, visdraad van 1mm dikte gebruikt men meer om tonijn en zwaardvissen te vangen (?). Oplossing … men neme een stukje oude Tamiya sprue van ruiten. Dit verwarmen en tijdens het opnieuw opstijven uittrekken (je weet wel, de oude manier van antennes maken). Dit levert doorzichtige staafjes op in alle diktes. Een gaatje geboord in de lens, staafje erin en … dat ziet er al veel beter uit. Had ik oranje sprue gehad dan was het ook nog dadelijk in de juiste kleur, dus vanaf nu zal ik zelfs geen sprue meer weggooien. Mijn vrouw verklaarde me gek … en of ze gelijk had! |
Quote:
Niettemin: goed idee van die inserts! |
5 Attachment(s)
Bon ... waar waren we gebleven.
Het probleem is dat je na 20 updates in een 1/43 thread het einde van het project al hebt. Dus .... we naderen stilaan het einde. De carrosserie is gevernist en ook al uitgehard (iets meer verharder toegevoegd en dan is dat hard op 5 dagen), de ruiten gemonteerd, de lampen zwart geverfd en de lensen gemonteerd. Ook de pinkers werden oranje geverfd (natuurlijk!) en voorzien van een zilver randje rond het oranje gedeelte. Het interieur werd een beetje verfijnd. De versnellingspook is niet de gebruikelijke naald die in de kit meegeleverd is maar vervangen door een exemplaar van Renaissance. Zij hebben zalige details op 1/43. Ook de schakelstang naar de versnellingsbak werd gemaakt. Een accupunktuurnaald bracht de oplossing. De olieleiding die aan de passagierskant loopt werd gemaakt uit soldeer lood. Ook de gaskabel werd 'getrokken' ... De aluminium benzinetanks zijn bekleed met aluminium tape. Geen BMF ... die blinkt een beetje te fel. Dus alu tape is hier de uitkomst. De wielen werden gespoten met 'steal' van Alclad. De diepere details werden aagetipt met smoke en enamal zwart. Er is nog wat werk ... maar het einde is in zicht. Tegen volgende meeting zal dit 'beestje' wel klaar zijn. |
Hey ,dat ziet er alvast veelbelovend uit .Ik ben benieuwd naar eind resultaat.
alvast knap werk!:applaus: |
Quote:
De schoonste modellekes worden wéér meegebracht als ik eens niet kan komen.:frusty: Gulfclk, dat ziet er goed uit zunne.:applaus: |
Awel, omdat ge het zo vriendelijk vraagt zal ik hem de meeting daarna nog eens meebrengen! :+
|
Ben eens benieuwd wat ik er van zoal maken alsk zo'n 1/43 kitje maak.
|
Quote:
|
ja heb hem vandaag pas binnen gekregen. Tgaat om een Mercedes C-class uit de DTM van 1995. Pilo(o)t(e) is Ellen lohr en tgaat om een kit van BBR dus die wil ik niet om zeep helpen. En als ik de kit bekijk heb ik echt nog veel vragen.
http://img294.imageshack.us/img294/9039/lohra1li4.jpg foto: www.faszination-tourenwagen.de/index0 |
Ge hebt ook dadelijk de makelijkste eruit genomen. Als ik van u was zou ik eens eerst proberen met een simpele kit van bvb Starter of Provence Moulage. Kosten niet gek veel en zijn een heel goeie leerschool.
BBR is per slot van rekening niet goedkoop als ik me niet vergis ... In ieder geval, hou ons op de hoogte! |
Ja ik ga er ook nog even mee wachten, kheb nog zo'n mercedes van BBR gekocht (alletwee via Ebay) en ben nu aant bieden op een BMW tis zo die witte van 24h van spa op. Die hier overlaatst ook gemaakt is als slotcar. Ik denk dat die minder moeilijk gaat zijn. Maar met de Mercedes ik snap alles wat zo bedoelen behalve de ramen. Er zitten wel raamlijsten bij en een plastic vierkantje. Je moet die er dan zo uitsnijden maar dan twijfel ik over de grote. Even groot als de lijsten of zo groot als de binnenkant. En dan de normale vragen over de primer op de pe deeltjes en de onderkant is dat die voor metaal? Maar voor de resin deeltjes is dat die van tamiya of speciale primer voor resin ?
Maar ik ga pas met die kit beginnen na de examens, dus ik kan nu nog genoeg nadenken over de werkwijze en verfkleuren. En het is zoals je zei dat ik beter eerst een makkelijke neem, dus ga ik wachten tot de BMW er is. |
Quote:
|
Dank u nu hebk ik tenminste al een goed beeld van wat me te doen staat maar zoals ik al eerder zei ga ik beginnen met die BMW zo kan ik al wat ervaring opdoen voor de 2 Mercedessen :) nog eens dank u voor de uitleg Sennake :worship:
|
Quote:
Gij zijt ne schat. :applaus: |
All times are GMT +2. The time now is 20:44. |