![]() |
Quote:
|
het kwaad is blijkbaar geschied voor de jaguar
we hebben een nieuwe nummero uno, met name de Porsche van Lemeret, gevolgd door de jaguar, en daarachter de porsche van Turco-Franchi BMW nr. 6 , die van Duller Motorsport blijkbaar nog steeds in koers, fred bouvy heeft net het stuur genomen voor wat de laatste relais van de race moet worden |
De Duller Motorsport M3 heeft zonet opgegeven om 0h50 om precies te zijn, na verscheidene binnenkomsten op korte termijn
Stephane Lemeret neemt op deze moment het stuur over van de leidende porsche nr 2 voor de laatste relais Dit geeft de Jaguar weer de mogelijkheid om weer iets dichter te sluipen. Jaguar heeft nog 2min12 achterstand op lemeret Grote strijd voor de 3de plaats tussen de Pino Porsches van Turco-Franchi en De Blauwe-De Sordi. Matthieu neemt het stuur voor de laatste relais op de laatste pino porsche op de 9de plaats. Close rijdt met zijn Elise op de 7de plaats |
Jaguar nog 44seconden achter, laatste ronde 2'32 voor de jag!
Horion jaagt op Lemeret Schitterend einde van de race is in zicht, maar de jaguar moet nog één keer binnenkomen, want jerome thiry staat klaar om het stuur over te nemen afwachten wat dit dus gaat geven in het laatste uur van de race |
De vraag is natuurlijk hoe heeft Driesco het gedaan?
|
Voila, net wakker, was zo rond 5.30 thuis deze morgen en ik moet zeggen dat ik men beste race ooit gereden heb op Francorchamps. We hebben gewonnen in divisie 2, ik dacht 15 de algemeen, en mij de laatste ronde in de source laten pakken door Theeuws Derdaele met hunnen BMW.
Over de sfeer en de organisatie kan ik zeer kort zijn, een gezellige boel, goede organisatie, allemaal vriendelijke mensen, ik ben er compleet weg van. De gigantische snelheidsverschillen op Francorchamps in het donker blijven gevaarlijk. Zoals Bouvy mij in de dubbele linkse langs rechts kwam inhalen, nie te doen. Ikzelf heb 2 x 1.5H gereden en de Honda ging zeer goed. Wat betreft de safetycars kan ik Marchall gelijk geven, deze waren overbodig. Alles samengevat, op vrijdagmorgen gebeld, 's middags chrono's en ' s nachts een koersken, meer moet da niet zijn, het was super!!! |
Een mooie uitslag ook voor het ks motorsport 5de algemeen en 1ste in de klasse met de e36 en met de e30 28ste algemeen en derde in de klasse. :applaus: :applaus:
|
Quote:
Een beetje zoals de stormloop tijdens de World Series door al die gratis inkomkaarten... Groetjes, Belle |
Ik ben dus ook geweest met mijn vrouw en kids door (inderdaad) de gratis kaarten. Was best een gezellige boel ginder. hebben dan het ganse parcours afgewandeld (langs de binnenkant) en wat me wel stoorde was die gasten (zogezegde marchals waarschijnlijk maar zonder officiele kledij aan) die langs de binnenwegeltjes van het circuit scheurden met hun brommertjes,quads,auto's waardoor de mensen telkens in de berm moesten springen. ook viel me op dat alhoewel ze op verschillende plaatsen frieten, drank, worsten enz verkochten er nergens vuilnisbakken te bespeuren waren zodat het beekje lags de wandelwegen en de bermen er uitzagen als een pmd en vuilnisbelt. Persoonlijk vond ik de kartingraces die bezig waren spannender dan de 12u zelf. Ook viel me het grote verschil op tussen de teams: de ene hadden een proffecionele tankinstal. mee met alles van service derop en deraan terwijl de anderen (minderen) zaten te zeulen met bidons naft. Best grappig. Conclussie: het was een leuke (goedkope) dag, mooi weer, veel volk, maar Spa is dringend nodig aan een opknap/kuis beurt.
groeten, Laska |
Staan er al ergens foto's online??
|
[QUOTE]Originally posted by Marshal
[B]Terug van de 12 uren.... Wat me ook tegenviel was het gebruik van de safety car, die inzetten om gestrande wagens terug te brengen naar de pits voor herstelwerkzaamheden :rolleyes: Weet niet of dat de bedoeling is van endurance racen, vind ik eerlijk gezegd niet passen binnen een kampioenschap met nationale status. Ik was zaterdag op de Nurburgring waar een race op de Nordschleife was voor de Langstreckenpokal. Op een bepaald moment komt er een M3 langzaam toe aan de veiligheidspost waar ik stond. Na overleg met de marshals werd het hek geopend, de wagen buiten het circuit geduwd en na een kwartiertje stopt er een busje met daarin 4 mechanics. Die herstellen de wagen en na een halfuurtje wordt het hek terug geopend en onder gejuich rijdt de M3 monter door tot de finishvlag. Op mijn vraag aan de teamchef antwoord die me dat dit zonder probleem wordt toegestaan, want men investeert toch veel geld om mee te doen en voor zo'n prul (gaskabel) geeft men niet op. Tenslotte wees hij mij op het feit dat er louter amateurs meedoen, die de ganse week hard werken en recht hebben op een dagje racen. En verder vroeg hij mij of er in Belgie ergens een race bestond waar er rond de 150 wagens starten. Point taken! Volgens mij kunnen de Belgische endurance-organistoren beter een kijkje gaan nemen in Duitsland. Men zou er wel wat kunnen van leren. |
:( Hoe kun je nu Duitsland vergelijken met Belgie. Hier mogen nergens geen 150 deelnemers starten. Dit kan alleen maar omdat de Nordschleife zo lang is. Niet vergeten dat ze in duitsland maar 1 endurance kampioenschap hebben voor amateurs dat ze dan nog niet kunnen winnen omdat er fabrieksteams meedoen.
|
[QUOTE]Originally posted by Z3Cp
[B] Quote:
Kom je wel in die buurt van de 150 wagens misschien een gedacht. De nordschleife afhuren voor al de Belgische endurance kampioenschappen samen... |
zou nice zijn....
Maar misschien een te groot verschil in deelnemers om een gezamelijke uitslag te hebben. Zou wel knap zijn, een belcar, TC en BTCS race tegelijk. 4uren of zo |
Quote:
In Belgie kan je dan evt. in twee wedstrijden rijden : Pro's samen en amateurs in een nevenwedstrijd (op dezelfde dag). Of je kan 1 Gt en 1 toerisme wedstrijd maken, dan heb je meteen ook minder problemen met de verschillen in snelheid. En waarom dan niet eens 1 grote gezamelijke wedstrijd op de Nordschleife, om de mannen van de jongetjes te scheiden... Dan kunnen we die Duitsers meteen laten zien wat een kwaliteit er in Belgie rijdt. |
All times are GMT +2. The time now is 02:51. |