De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Grand Prix F1 Magny Cours France (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8484)

yvdp 04-07-2004 15:54

De race was gewoonweg BORING... :s

Laskaat 04-07-2004 15:57

Een iets wat te verwachten saaie race, dat Barri nog 3de werd is hoofdzakelijk te wijten aan Trulli die blijkbaar dacht dat er geen bochten meer waren en volledig de kluts kwijt was en twijfelde. Verdiende "strategische" overwinning van Ferari, Williams niet gezien buiten de spin van Monti, en een anonieme race voor de 2 McLarens die toch weer de eindstreep gehaald hebben. Verder valt er niet veel te melden over deze kleurloze race.
Op naar de volgende zou ik zeggen.
Groeten,
Laskaat

Maarten 04-07-2004 16:49

bwah, ik heb mij toch geamuseerd met deze race
en dat van die vierde pitstop moeten ze toch al zien aankomen hebben, waarom kon schumi anders voor alonso uit de box komen? zijn stop was gewoon korter, lees minder getankt want banden wissel duurt niet meer dan 4sec (alleen kregen we daar geen chrono bij) daarbovenop bij het uitkomen 2 snelle rondjes door MS en de buit was binnen, stom van renault om niet na te denken over waarom schumacher zo vroeg binnengekomen is. Ook de korte stop had hen al een indicatie moeten geven van een vierde stop, als de derde stop van schumacher korter is dan die van alonso terwijl schumi vijf ronden vroeger binnenkomt, dan betekent dit éénvoudig dat er nog een stop komt want anders rijdt hij het niet uit ... ik denk dus niet dat alonso aan het cruzen was, indien wel het geval dan biedt ik mijn diensten als tacticus aan aan het renault team :D

FormulaV-JH495 04-07-2004 17:41

Quote:

Originally posted by yvdp
De race was gewoonweg BORING... :s
de race op zich was niet BORING ... de beelden die wij kregen te zien waren BORING .... er was en goeie 'scrap' voor 3-4 & 5e plaats en ook voor 7 & 8e .... voor het grootste deel van de 70 ronden maar die kregen we niet te zien.

yvdp 04-07-2004 18:28

Dan is het dus een slechte job van de Franse tv-makers...

Guido 04-07-2004 19:44

Quote:

Originally posted by yvdp
Dan is het dus een slechte job van de Franse tv-makers...
idd, alleen maar oog voor de "Renaults"... :rolleyes:

Barichello's actie was zowat het spannendste wat de race te bieden had. Een race met zeer weinig uitvallers overigens.

Eric Dupain 05-07-2004 00:50

Beste mensen die hier zo kritiek hebben op Sporza. Ik kan heel goed tegen kritiek, maar als je dan toch wil uithalen moet je recht in je schoenen staan en niet zeveren om te zeveren hè.

Iedere GP komt er een item bij in het topic VRT vermeldingen. Als jullie dat niet willen lezen, tja ...

Ga es kijken in dat topic en wat zie je dan ??? Juist , dat de F1 op Canvas zat, vanaf 13.35 u met drie reportages !

Guido 05-07-2004 01:47

tja Eric, wat baten kaars en bril, als de ezel niet lezen wil... ;)

AlesiRed27 05-07-2004 09:26

OK, mijn vorige post over Alonso die aan't cruisen was, is fout:

Ik overschat de renaults een beetje, maar een mens moet hopen, want dergelijke dominantie is voor niemand leuk - zelfs als Ferrari fan kan je dit toch nog onmogelijk leuk vinden? De rode baron rijdt races zoals mansell indertijd...

De opmars van Barri laat ook duidelijk zien hoe snel ze weer waren!

Vrij aangepaste qoute:

Quote:

Alonso: “I pushed from the beginning to the end and second was probably the maximum we could achieve today.

Symonds: “We could see in our pre-race simulations that the only chance to beat Ferrari was if they were held up during the first stint, and they weren’t.

“We quickly figured out that they were on four stops looking at the laps they pitted and the refuelling times. We needed 17 seconds on them at the last stop and we knew we weren’t going to get that.”

Bron: www.itv-f1.com

Nicki_Mks 05-07-2004 10:57

Eric,

Ten eerste, het ging niet over zondag maar over zaterdag. Ik vind het gewoon bizar dat het station dat de tv-rechten heeft de kwalificaties niet wil of kan uitzenden. En uiteraard is die kritiek niet tegen jou gericht, ik weet dat jij aan onze kant staat...

marcel 05-07-2004 11:06

Quote:

Originally posted by Nicki_Mks
Eric,

Ten eerste, het ging niet over zondag maar over zaterdag. Ik vind het gewoon bizar dat het station dat de tv-rechten heeft de kwalificaties niet wil of kan uitzenden.

wat is daar bizar aan? je betaalt voor de rechten net zoals je betaalt voor een auto. je koopt de basiswagen (de GP's), en dan kan je wat opties nemen (de qualificaties, vrije oefenritten....). die opties kosten extra, en als je dat extra niet kan betalen, heb je daar geen recht op, zo simpel is het.

je gaat bij je garagist toch ook niet zeggen: ik vind het raar dat ik op mijn wagen geen speciale velgen krijg, of airconditioning enzo... ?

Nicki_Mks 05-07-2004 11:31

Wat ik daar bizar aan vind is het feit dat de VRT die opties blijkbaar niet wil aanschaffen. Ik vind dat als een tv-station de F1-rechten koopt, en dus als enige verantwoordleijk is voor het gehele land, dat ze dat dan ook deftig mogen doen.

yvdp 05-07-2004 12:49

zeker als ze een volledig sportnet oprichten. Allé, dit is geen aanval hé, want ik vind het nog steeds knap wat de vrt doet!

marcel 05-07-2004 13:27

Quote:

Originally posted by Nicki_Mks
Wat ik daar bizar aan vind is het feit dat de VRT die opties blijkbaar niet wil aanschaffen. Ik vind dat als een tv-station de F1-rechten koopt, en dus als enige verantwoordleijk is voor het gehele land, dat ze dat dan ook deftig mogen doen.
ze zijn niet verantwoordelijk voor het hele land, alleen voor Vlaanderen.
en de VRT besteedt het geld dat ze van de qual's besparen duidelijk aan perstripjes (cfr. de interviews met de piloten en de reportages voor het rechtstreekse verslag.) die hadden we niet op Kanaal 2, waar je wel kwalificaties had, waar meestal het eerste half uur toch niks te beleven viel.
het is een kwestie van prioriteiten stellen...

@yvdp: op het moment dat de VRT de rechten voor F1 kocht, was er nog verre van sprake van een apart sportnet, ik denk zelfs dat er toen nog iemand anders aan het hoofd van de VRT stond...

All times are GMT +2. The time now is 00:56.