De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Racing Festival - Van VT tot de RACE (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14126)

Pinzie 07-10-2006 11:56

ivm het rode licht: als je erdoor rijdt, en je wordt betrapt, dan moet je de gevolgen dragen, zonder morren ... In het geval van Longin is het pech voor hem dat hij betrapt is. In het geval van de andere wagen, die heeft gewoon geluk gehad deze keer. Omgekeerd zal ook wel eens gebeuren ...

marcel 07-10-2006 11:59

dat is toch gewoon bullshit (sorry, maar een ander woord weet ik er niet voor)
zo'n corvette zie je toch? als je een wagen achter een andere wagen door het rood ziet rijden, dan zie je die eerste toch ook??

Neo-242 07-10-2006 12:28

We gaan nu wel een spannende wedstrijd zien morgen. GLPK zal moeten jagen vanuit positie 10 om de wedstrijd te winnen. Ze zijn sneller dan de lichte SRT Vette, dat zag je in de trainingen al, dus alles is nog mogelijk, maar een one-man show wordt het niet denk ik:applaus:

lotuzzz 07-10-2006 12:29

Tja, het zal zijn zoals in het voetbal: Soms ziet de scheidsrechter een strafschopfout en fluit, soms ziet 'ie het net niet, en blijft het stil ;)

(stil, behalve op de tribunes ;))

VDB Motorsport 07-10-2006 14:20

Spijtige zaak voor GLPK en chance voor SRT. Zou SRT ook moeten bestraft worden? Eigenlijk wel, maar blijkbaar is de inbreuk van SRT niet vastgesteld. En kon Bert Longin even naar links kijken naar het licht alvorens buiten te rijden uit de pitlane? Waarschijnlijk wel. Moest de straf voor GLPK zo straf zijn? Waarschijnlijk niet. Ach ja je kan hierover blijven discussiëren, feit is dat we een interessante wedstrijd tegemoet gaan. De GLPK Corvette staat wat meer naar achteren, dus we mogen ons opmaken voor een leuke inhaalrace.

Prestatie van het weekend? Val Hillebrand die de Stealth op slechts 7 tienden van de 2e Corvette wist te zetten en daarme een zeer knappe 3e startplaats verdiende!

Mr.Dallara 07-10-2006 15:37

Op http://www.race-rally.be/2006/rf2006...ery.asp?Ref=45 is er al een kleine foto galery van gisteren.

O.a. de nagelnieuwe RSR van CEO:
http://www.race-rally.be/2006/rf2006...e.asp?Ref=1261

En nu al "beruchte" :) :rolleyes: guest C5R van SRT:
http://www.race-rally.be/2006/rf2006...e.asp?Ref=1265

Herken ik hier de helm van Jefrey Van Hooydonk???
http://www.race-rally.be/2006/rf2006...e.asp?Ref=1259

Nicki_Mks 07-10-2006 15:55

Is er eigenlijk streaming dit weekend?

Neo-242 07-10-2006 18:07

Mooie foto's Mr.Dallara... De wagens zo rechtvoor (zoals de Vette), waar heb je die gefotografeerd als ik vragen mag?:)

Brecht 07-10-2006 19:52

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Mooie foto's Mr.Dallara... De wagens zo rechtvoor (zoals de Vette), waar heb je die gefotografeerd als ik vragen mag?:)

Kijk wat Mr Dallara boven de foto's gezet heeft.
De foto's komen van de race-rally site :D

Brecht 07-10-2006 19:53

Binnen de eerste 5 laps van de race hangt longin aan de SRT vette's. En dan zal Kumpen het afmaken. Lijkt me het meest voor de hand liggende scenario.

Raceboy 07-10-2006 20:15

Voor de mensen die dat met het rode licht niet begrijpen. Tijdens de trainingen moet iedereen even stoppen aan het einde van de pitlane. Dan wordt er even gekeken wie er in de wagen zit en dan mag je 1 voor 1 het circuit op.

Neo-242 07-10-2006 21:00

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Kijk wat Mr Dallara boven de foto's gezet heeft.
De foto's komen van de race-rally site :D

Oei, even niet opgelet! Thx voor de correctie:)

Baron 07-10-2006 23:44

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Je moet wel gek zijn om die wagen in te zetten in de Belcar. Die wagen is net terug uit Budapest en rijdt volgend week-end in Adria...

Je zet Ronaldo toch ook niet in een ploeg in derde klasse...

Voor een team als GLPK mag het technisch en logistiek gezien geen probleem zijn om een wagen 3 weekends na elkaar in te zetten. En om een budget te vinden voor één of twee extra Belcar-races zal men bij Kumpen & Co ook wel niet wakker liggen, zeker?

En wat die Ronaldo betreft. Christophe Bouchut, en dat is toch wel een man die zijn lauweren verdiend heeft in de GT-racerij, kijkt blijkbaar niet neer op de Belcar.

Giovanni 07-10-2006 23:51

Quote:

Originally Posted by raceboy
Voor de mensen die dat met het rode licht niet begrijpen. Tijdens de trainingen moet iedereen even stoppen aan het einde van de pitlane. Dan wordt er even gekeken wie er in de wagen zit en dan mag je 1 voor 1 het circuit op.

Dit is niet alleen tijdens de trainingen zo,
ook tijdens de wedstrijd MOET er aan het einde van de stands even gestopt worden en mag men pas verder als het licht terug op groen is.
Het is dus niet zo dat je door mag als de wagen voor je groen licht heeft gekregen.
Een mega beginners fout trouwens ...

Baron 07-10-2006 23:56

Quote:

Originally Posted by Giovanni
Een mega beginners fout trouwens ...

Foute denkwijze, hoor!
Longinke maakt immers nooit fouten. Alleen al de anderen maken fouten! :rolleyes:

yannick88 08-10-2006 09:55

Quote:

Originally Posted by corvetteboy
Binnen de eerste 5 laps van de race hangt longin aan de SRT vette's. En dan zal Kumpen het afmaken. Lijkt me het meest voor de hand liggende scenario.

Dat zullen ze toch zo niet op een presenteerblaadje krijgen zekers wat betreft Bert Longin .
Ik ga ook van de veronderstelling uit dat Kumpen zal starten en niet Longin .
Als er niet wordt gewonnen door GLPK dan kunnen ze het op hun slechte starplaats steken en niet op de prestaties van de piloten ( lees Longin ) .
Wie herrinerd zich nog de crasch van Longin vorig jaar in de 24 uren was zogezegd ook niet zijn fout maar die van een ander .
Eérst in eigen boezem kijken Bertje voor je anderen beschuldigd .

Mvg

Yves 08-10-2006 13:34

Heeft Bert toch waargemaakt wat hij zei, na 4 rondjes ligt de GLPK corvette 2e op een handvol seconden van Bouchut.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de marcos lm600 een BTCS tempo draait? De mosler ligt er zelfs nog voor...

smiley 08-10-2006 13:38

jaja glpk met hun tank al voor de 2 srt corvettes !

GT2-R 08-10-2006 13:56

Quote:

Originally Posted by Yves
Heeft Bert toch waargemaakt wat hij zei, na 4 rondjes ligt de GLPK corvette 2e op een handvol seconden van Bouchut.

Kan iemand mij trouwens uitleggen waarom de marcos lm600 een BTCS tempo draait? De mosler ligt er zelfs nog voor...

Motorproblemen voor de Marcos LM600. En de GLPK-Corvette zit momenteel tussen de twee SRT-exemplaren... Wagen °38 is in Raidaillon van de baan gegaan->safetycar.

vinnie belcar 08-10-2006 14:11

ultima

weet er iemand wat er met de ultima is gebeurt

ikke 08-10-2006 15:21

allé wie is nu weer in de fout gegaan ??
glpk out of race

fordje 08-10-2006 15:26

Kumpen in de fout en hiermee einde race. SRT pakt dubbel.

Knappe strijd tussen Menten en Kumpen. Menten was op het eind van de race een meester in het "deur dicht gooien" en Kumpen die te ongedulig was ging zwaar in de fout bij het aanremmen van de Busstop. Kumpen pakt een van de Porsches vol in de zij en knalt samen met de Porsche eraf. De SRT corvette slaagt erin de chrash min of meer te mijden en de wagen onder controle te houden. Na een kort oponthoud vervolgt Menten zijn weg naar een knappe 2° plaats.

Cru gesteld, eigen fout van Kumpen die niet voldoende anticipeerde en te laat aanremde. Hiermee verliest GLPK eigenlijk zelf de race.

GT2-R 08-10-2006 15:49

Quote:

Originally Posted by fordje
Cru gesteld, eigen fout van Kumpen die niet voldoende anticipeerde en te laat aanremde. Hiermee verliest GLPK eigenlijk zelf de race.

En waarschijnlijk ook het kampioenschap. SRT moet waarschijnlijk slechts uitrijden in de BLR...

Pinzie 08-10-2006 15:54

Welke porsche was het die bij die crash betrokken was?
Hoe zit dat eigenlijk met die schade, moet Kumpen of zijn verzekering die betalen, of is dat gewoon pech voor het porsche-team?

MMS 08-10-2006 15:57

Quote:

Originally Posted by Pinzie
Hoe zit dat eigenlijk met die schade, moet Kumpen of zijn verzekering die betalen, of is dat gewoon pech voor het porsche-team?

de 35 van jeuris Vetters

Yves 08-10-2006 18:28

Quote:

Originally Posted by doctor jozz
En waarschijnlijk ook het kampioenschap. SRT moet waarschijnlijk slechts uitrijden in de BLR...

GLPK is nog als 6e geklasseerd in klasse 1, ze pakken dus nog 10 punten. SRT pakt 20 punten, en laat dat verschil van 10 punten nu ook net het verschil zijn in de tussenstand in klasse 1. GLPK en SRT gaan dus met evenveel punten de laatste race in. Belooft alleszins een spannende ontknoping te worden..

Edit: ik begrijp alleen geen bal van de algemene puntentelling, iemand die weet hoe dat in elkaar steekt?

B.V.S. 08-10-2006 18:41

Quote:

Originally Posted by Pinzie

De schade... dit is dikke pech voor de Porsche van Vetters-Jeuris. In de autosport is het ieder voor zich.
De ophanging links achter was afgebroken, en wat carrosserieschade...

Neo-242 08-10-2006 19:03

Ben net terug van Spa, wat een race!!:worship:
Schitterende dubbel van SRT! Hun strategie is compleet gelukt. GLPK heeft zich laten opnaaien en ze hebben zich zwaar verslikt! Toch een beetje vreemd dat een team dat in FIA GT meedraait zich nog aan zulke trucen laat vangen:no: De Stealth was goed op dreef:D
Jammer van het trage tempo van de Marcos, hebben ze daar geen reservemotor bij Eurotech dan? :confused:

JorritVD 08-10-2006 19:23

Quote:

GLPK is nog als 6e geklasseerd in klasse 1, ze pakken dus nog 10 punten. SRT pakt 20 punten, en laat dat verschil van 10 punten nu ook net het verschil zijn in de tussenstand in klasse 1. GLPK en SRT gaan dus met evenveel punten de laatste race in. Belooft alleszins een spannende ontknoping te worden..

Edit: ik begrijp alleen geen bal van de algemene puntentelling, iemand die weet hoe dat in elkaar steekt?

Dat is zeer apart dat ze punten krijgen, want ik herriner mij dat de Viper van AD Sport geen punten kreeg op Zolder in de laatste minuten.

Megane 08-10-2006 19:33

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Ben net terug van Spa, wat een race!!:worship:
Schitterende dubbel van SRT! Hun strategie is compleet gelukt. GLPK heeft zich laten opnaaien en ze hebben zich zwaar verslikt! Toch een beetje vreemd dat een team dat in FIA GT meedraait zich nog aan zulke trucen laat vangen:no: De Stealth was goed op dreef:D
Jammer van het trage tempo van de Marcos, hebben ze daar geen reservemotor bij Eurotech dan? :confused:

Als ge moest weten wat AK ooit al kapot heeft gereden. ( 24U franco. + zolder en andere)

Z3Cp 08-10-2006 19:58

Was ook aanwezig in Francorchamps. Knappe race gezien, waar voor mijn (vrijkaart) gehad.;) Spijtig genoeg was ik haast alleen:D

Ik dacht dat Kumpen al bijna een volle ronde voorbij Menten was ? Aan de source (waar ik stond) gingen ze zij aan zij naar beneden. De volgende ronde zie ik AK met een zwaar gehavende auto uit de busstop komen. Een tijdje daarna volgde Menten.
Mijn idee was (en is nog steeds) dat AK's zegedrift zo groot was, dat ie absoluut nog achter Bouchut wou aangaan.
Verschil tussen de beide teams ? Bij SRT beslist de teamchef over de racestrategie, bij GLPK beslist het ego van de rijders...
Als AK dit flikt in het FiaGt, dan schopt vader Hezemans em uit die Corvette...

Mark 08-10-2006 20:10

Toeschouwers? Die waren op 1 hand te tellen.............pas tegen 12.00 in Spa en nog vooraan kunnen parkeren. Geen goed teken.

Op de baan zelf was het na verloop van tijd ook rustig, er is weer een behoorlijk pak schade gereden. Zal wel een rustige Belcar Masters worden ;)

smiley 08-10-2006 20:11

Quote:

Originally Posted by Mark
Toeschouwers? Die waren op 1 hand te tellen.............pas tegen 12.00 in Spa en nog vooraan kunnen parkeren. Geen goed teken.

zal ook wel aan de verkiezingen gelegen hebbe

B.V.S. 08-10-2006 20:26

Quote:

Originally Posted by Z3Cp
Ik dacht dat Kumpen al bijna een volle ronde voorbij Menten was ? Aan de source (waar ik stond) gingen ze zij aan zij naar beneden. De volgende ronde zie ik AK met een zwaar gehavende auto uit de busstop komen. Een tijdje daarna volgde Menten.
Mijn idee was (en is nog steeds) dat AK's zegedrift zo groot was, dat ie absoluut nog achter Bouchut wou aangaan.

Hey Frank... :D

Op het ogenblik dat ze zij aan zij uit de source kwamen, zat ik op de tribune aan de raidillon. Menten blokte Kumpen af, en ging als eerste de raidillon omhoog. Kumpen is Menten in die ronde niet voorbij gegaan tot het aanremmen van de busstop.
Ik heb na de race met Ronald Vetters gesproken (Porsche n°35). Hij zei dat bij het aanremmen van de busstop de Corvette van Menten vlak achter hem zat.
Kumpen probeerde Menten uit te remmen, wat mislukte met de crash als gevolg.

Neo-242 08-10-2006 20:27

Wat een zalige dag trouwens, leuke race en zo'n weer, jongens toch! Ik moet meer zeggen dat ik alleen naar Spa kom als het niet de hele dag regent:D
't Was precies voor mij besteld;)

Yvonne 08-10-2006 20:37

Even een vraagje over dat JMT team...

Wat was er nu eigenlijk aan de hand met die wagen nummer 2? Ze hebben op vrijdag gereden...en voor de rest heeft die wagen in de pitbox gestaan....

Het hele seizoen gaat het al zeer moeizaam met die wagen #2!

Viper GTS-R*** 08-10-2006 20:46

Heb mij ook goed geamuseerd, net als m'n 3 compagno's die ik heb meegenomen naar Spa! DIt was men 2de keer race volgen op Spa, en 1ste keer de Belcar zien! Mooi weer, lekker gegeten:D en mooi race gezien.
Zeer mooi was ook dat treintje: Steath - Marcos - Prosp. RS - GS BMW, want ja Mosler kun je er niet bijzetten, die vloog ervan weg amai echt prachtige wagen!

Belcar Masters, datum is genoteerd;)
Foto's kunnen miss. nog volgen, maar later in de andere thread als ik tijd zie.

Mark 08-10-2006 20:49

Quote:

Originally Posted by Yvonne
Even een vraagje over dat JMT team...

Wat was er nu eigenlijk aan de hand met die wagen nummer 2? Ze hebben op vrijdag gereden...en voor de rest heeft die wagen in de pitbox gestaan....

Het hele seizoen gaat het al zeer moeizaam met die wagen #2!

Was dat die wagen met de Bingoal stickers? Tja JMT..............laten we het zo stellen, ze hebben erg veel verschillende coureurs. Zelden dat je iemand meer dan twee wedstrijden ziet rijden bij dat team. Zoiets roept bij mij vragen op ;)

Z3Cp 08-10-2006 21:00

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
Hey Frank... :D

Op het ogenblik dat ze zij aan zij uit de source kwamen, zat ik op de tribune aan de raidillon. Menten blokte Kumpen af, en ging als eerste de raidillon omhoog. Kumpen is Menten in die ronde niet voorbij gegaan tot het aanremmen van de busstop.
Ik heb na de race met Ronald Vetters gesproken (Porsche n°35). Hij zei dat bij het aanremmen van de busstop de Corvette van Menten vlak achter hem zat.
Kumpen probeerde Menten uit te remmen, wat mislukte met de crash als gevolg.

Aha, Merci Bart.
Toch blijf ik bij mijn stelling, Anthony wou absoluut nog wat bewijzen...;)

Bart.Vandecavey 08-10-2006 21:04

Quote:

simpel je krijgt punten voor je plaats algemeen en punten voor de plaats in de klasse...

dus 1ste algemeen en 1ste in klasse is 40 punten

GLPK zal geen punten pakken omdat ze niet zijn aangekomen...

All times are GMT +2. The time now is 14:03.