De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar First Race 2007: trainingen en kwalificaties. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15225)

Neo-242 01-04-2007 21:38

Quote:

Originally Posted by Bling (Post 206828)

Sorry, ik had het ook over de eerste linkse. Kanaalbocht is de bocht erna, my mistake:frusty: En inderdaad, ik had het ook over deze actie. Compleet geschift bij momenten!

Leuk dat je de rondetijden van de rijders kan bekijken op http://www.sro-belgium.be/images/sto...20laptimes.pdf

Even vlug gekeken en valt op: Kumpen draait veel constanter dan Longin in deze wedstrijd. En Stephanie Boden, wow, ook in de rondetijdentabel erg indrukwekkend:drewl: Daar kan Alexandra nog een puntje aan zuigen:eek:

JPMontoya 01-04-2007 22:07

Ik heb het ook moeten denken van die evacuatie en de levensgevaarlijke toeren die ze uithalen. Ditmaal in de Bianci tijdens de 2de BTCS race met de Mégane van Halliday.

Btw: Die Halliday moet wel eens leren om z'n auto in neutraal te zetten als hij geevancueerd moet worden....puur amateurisme ;(

Neo-242 01-04-2007 22:17

Niet al te veel kritiek op de Marshalls, anders hebben we er binnenkort geen meer, en dan ook geen races meer:) , maar waarom moet er zes man staan bij een wagen op een zeer gevaarlijke plaats?

http://racing.digitality.be/gallery/...E_2007_018.JPG

Ottooke 02-04-2007 07:23

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 206846)
Niet al te veel kritiek op de Marshalls, anders hebben we er binnenkort geen meer, en dan ook geen races meer:) , maar waarom moet er zes man staan bij een wagen op een zeer gevaarlijke plaats?

Soms is het mogelijk om de wagen nog terug op het circuit te duwen. Altijd handig als je dan een paar man extra hebt. En eigenlijk is het daar geen gevaarlijke plaats. Ik ben nu in de veronderstelling dat er voor de eerste linkse een gele vlag werd gezwaaid.

Dat betekent voor all piloten: gevaarlijke situatie, van het gas gaan!

Als iedereen dat nu zou doen zou het veiliger worden voor iedereen. Jullie roepen hier nu ook al naar een safetycar. Safetycar is veiliger voor marshals, maar is minder racetijd voor de piloten.
Het is uiteindelijk aan de piloten om dat te beseffen.

Jeronimo 02-04-2007 09:30

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 206841)
Even vlug gekeken en valt op: Kumpen draait veel constanter dan Longin in deze wedstrijd. En Stephanie Boden, wow, ook in de rondetijdentabel erg indrukwekkend:drewl: Daar kan Alexandra nog een puntje aan zuigen:eek:

Vergeet niet dat je in de eerste stint minder blauwe vlaggen mee/tegen krijgt, dan in de tweede... ;)
Ik heb een mooie dag gehad en op veel plekken gestaan. Verbaasde me over de spectaculairder geworden FR1600s (had ze al 2 jaar niet meer gezien) en het mindere geluid van de Belcar t.o.v. de BTCS en mijn herinneringen. Wat ik overigens niet echt erg vond..
Mooie plek om te staan trouwens in de Jacky Ickx.. Lekker het zonnetje op het bolletje en relaxed achter tegen het muurtje leunen ter hoogte van het rempunt. Het was me het dagje weer, gisteren..
(filmpje)

Mark 02-04-2007 19:34

Quote:

Originally Posted by Bling (Post 206838)
Mark, weer iets meegemaakt dan? ;)

Uiteraard :) Wil wel de juiste persoon ter verantwoording roepen ;)

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Niet al te veel kritiek op de Marshalls, anders hebben we er binnenkort geen meer, en dan ook geen races meer

Waarom geen kritiek? Het nivo gaat de laatste jaren keihard achteruit, daar mag men best kritiek op uiten. Wellicht dat er dan iemand wakker schiet........alhoewel ik weinig hoop koester dat de zaken zullen verbeteren. De huidige structuur van vrijwilligers is niet meer van deze tijd.

Yvonne 02-04-2007 19:42

Quote:

Originally Posted by Jeronimo (Post 206868)
Vergeet niet dat je in de eerste stint minder blauwe vlaggen mee/tegen krijgt, dan in de tweede... ;)

Máár Anthony reed de 2e helft van de race...Ik zag namelijk een juichende Longin aan de muur staan...

marcel 02-04-2007 19:52

inderdaad, en Kumpen werd geinterviewd op de grid, terwijl Longin in de wagen zat

Neo-242 02-04-2007 19:59

Ik denk dat hij het vooral over mijn lichte kritiek op Alexandra had, en dat hij nogal fan is:+ , wie niet?:applaus: Maar het moet gezegd, ik vond het tempo van Stefanie indrukwekkend!

Jerre 02-04-2007 20:04

Ja, ben opnieuw verliefd geworden op de dames :o

Netforce_1 02-04-2007 20:40

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 206836)
Kan me iemand vertellen wie de laatste stint reed op de nr. 8? Jurgen van Hover of Johan Van Loo? Alvast bedankt voor het antwoord ;)

De 2e stint op de #8 werd gereden door Jurgen Van Hover.
Piloot was niet al te fris na de race, getuige http://img111.imageshack.us/my.php?i...hoverkoef1.jpg

Heeft jouw vraag iets te maken met het "race incident" met de Porsche # 50 van First Motorsport op het einde van de race in de Jacky Ickx?

Raceboy 02-04-2007 21:27

Ik wist trouwens niet dat de racestart vanaf dit jaar single file was? gewoon niemand was opgelijnd.

Mark 02-04-2007 21:47

Quote:

Originally Posted by Netforce_1 (Post 206931)
Heeft jouw vraag iets te maken met het "race incident" met de Porsche # 50 van First Motorsport op het einde van de race in de Jacky Ickx?

Geen idee wat daar is gebeurd, ik kan alleen maar concluderen dat Van Hover als een halve zool reed op weg terug naar de pits na het verstrijken van de finishvlag. Ver na de laatse (interventie)wagen kwam die Porsche voorbij........het is dat onze vlaggeman goed aan het opletten was, anders hadden we enkele geplette oranje mannetjes gehad. Die kerels waren de baan aan het kuisen voor de volgende wedstrijd. Geen al te strakke actie van Jurgen ;)

Jeronimo 03-04-2007 10:13

Quote:

Originally Posted by Yvonne (Post 206916)
Máár Anthony reed de 2e helft van de race...Ik zag namelijk een juichende Longin aan de muur staan...

Pardon, ik was in de veronderstelling dat Longin gestart was. Dan heb ik er ook geen verklaring voor.. Anyway, ik denk niet dat je zo 1-2-3 kunt stellen dat er gelijke omstandigheden zijn. Een tweede stint lijkt me per definitie wel moeilijker, omdat je niet tegelijk met je naaste concurrent het circuit op gestuurd wordt (je wordt als het ware meteen in het diepe gegooid, daar waar de vertrekkende coureur de spanning langzaam opbouwt) en, zoals ik al eerder zei, je veel meer te maken krijgt met blauwe vlaggen.

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 206920)
Ik denk dat hij het vooral over mijn lichte kritiek op Alexandra had, en dat hij nogal fan is:+ , wie niet?:applaus: Maar het moet gezegd, ik vond het tempo van Stefanie indrukwekkend!

Mevr. van de Velde ken ik niet zonder helm. (tenminste, ik denk dat je daar op doelt) Stefanie heb ik wel al een aantal keer vrij aardig haar rondjes zien draaien op het Zandvoortse asfalt tijdens een aantal F Renault evenementen. Helemaal nieuw ben ik niet in de Belcar-scene, maar alle ins en outs ken ik er ook weer niet van. Wellicht kom ik hier maar eens wat vaker.. ;)

HMevo6 03-04-2007 19:35

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 206941)
Geen idee wat daar is gebeurd, ik kan alleen maar concluderen dat Van Hover als een halve zool reed op weg terug naar de pits na het verstrijken van de finishvlag. Ver na de laatse (interventie)wagen kwam die Porsche voorbij........het is dat onze vlaggeman goed aan het opletten was, anders hadden we enkele geplette oranje mannetjes gehad. Die kerels waren de baan aan het kuisen voor de volgende wedstrijd. Geen al te strakke actie van Jurgen ;)

Jürgen heeft tijdens de race een spierscheur in de lende opgelopen. Dit in combinatie met 1u10min racen maakte dat hij compleet van de kaart was tijdens de laatste ronden (getuige daarvan was het feit dat hij op het einde van de wedstrijd van de 3de plaats wegzakte naar de 9de plaats).

MichelRacing 03-04-2007 20:11

Even heel erg off topic!
Is Alexandra van de Velde getrouwd?

Pinzie 03-04-2007 20:27

Quote:

Originally Posted by MichelRacing (Post 207000)
Even heel erg off topic!
Is Alexandra van de Velde getrouwd?

Ik kan mis zijn, maar voor zover ik weet is deze juriste niet getrouwd. Is in mijn ogen trouwens een knappe, sympathieke en aangename verschijning:)

El Torro 03-04-2007 20:57

Quote:

Originally Posted by HMevo6 (Post 206988)
Jürgen heeft tijdens de race een spierscheur in de lende opgelopen. Dit in combinatie met 1u10min racen maakte dat hij compleet van de kaart was tijdens de laatste ronden (getuige daarvan was het feit dat hij op het einde van de wedstrijd van de 3de plaats wegzakte naar de 9de plaats).

Conditie ??

Mark 03-04-2007 21:21

Quote:

Originally Posted by HMevo6 (Post 206988)

Kan wel zijn....de beste kerel was een gevaar voor zichzelf, zijn medecoureurs en de mensen langs de baan. In dat geval had ie zelf de pits moeten opzoeken of had het team hem naar binnen moeten roepen voor een laatste wissel. Het resultaat was toch al om zeep.

jeep 04-04-2007 07:44

Quote:

Originally Posted by El Torro (Post 207010)
Conditie ??

Vrees ook voor de conditie van Jurgen. Vorig jaar is hij ook is omgewaaid toen hij tijdens de piloten wissel uitstapte, ondanks dat er gene wind was.

Voor mij waren de twee beste piloten tijdens de tweede wedstrijd helft Ruben Maes en Henk Haane. Deze hebben prachtige uitrem maneuvers gemaakt in de eerste linkse.

R@ce@holiC 04-04-2007 08:09

Voor mij persoonlijk viel het leuke gevecht op in de 2e wedstrijdhelft tussen Mario Josten in de GS Porsche en Gauillaume Dumarey in de Pino porsche GT3.

De Pino porsche reed toen 2e algemeen, maar kon niet weggraken van Mario (ze reden de zelfde tijden). Mooi racewerk van Mario en ook van Arvid die in de 1e wedstrijdhelft de GT3's goed kon bijbenen.

Mooie race ook van NGT, met ook een schitterende pitstop !

Het gaat nog spannend worden in divisie 2.

HMevo6 04-04-2007 11:41

Verleden jaar was de flauwte bij Jürgen te wijten aan uitdroging. Zijn conditie is zeker op peil. Hij heeft zich afgelopen winter een druk trainingschema opgelegd (onder begeleiding) in combinatie met aangepaste voeding. Afgelopen weekend was het pijn door de spierscheur die ertoe geleid heeft dat hij op het einde van de race totaal op was. Nog andere piloten die met een 997 reden kloegen over hevige rugpijnen.

Jeronimo 04-04-2007 13:22

Weet dat er sporten zijn waar het juist verheerlijkt wordt als de sporter totaal tot het uiterste gaat...
...neemt niet weg dat de beste kerel gewoon eieren voor zijn geld had moeten kiezen en voor his and the rest's sake naar binnen had moeten gaan. ;)

Brecht 05-04-2007 01:02

Deze mag ik niemand toch onthouden : http://www.youtube.com/watch?v=r8YpT11pP9A

:D :D :D

oveRRide 05-04-2007 07:23

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 207128)

Gelukkig dat hij een helm op had. ;)

jeep 05-04-2007 07:32

Quote:

die kan inderdaad tellen, zal zeker meedoen op het einde van het seizoen voor klapper van het jaar.

guntha 05-04-2007 09:15

Gaan ze nu eigenlijk iets veranderen zodat de corvette trager wordt? Was er zelf niet bij de eerste april(zat in italie) maar uit wat ik lees blijkt het dat de corvette weer veel te snel was voor de rest. Weet misschien ook iemand hoe het komt dat de ultima zo snel weg was?

Mr.Dallara 05-04-2007 09:37

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 207140)
Gaan ze nu eigenlijk iets veranderen zodat de corvette trager wordt? Was er zelf niet bij de eerste april(zat in italie) maar uit wat ik lees blijkt het dat de corvette weer veel te snel was voor de rest. Weet misschien ook iemand hoe het komt dat de ultima zo snel weg was?

Ik veronderstel dat ze bij de C6 van PK wat lood gaan cadeau doen...
Nu alles door SRO in GT3 format is omgevormd, moeten niet alleen snellere wagens maar ook snellere piloten(duo's) worden vertraagt zodat het "pack" bij mekaar blijft...

Het ballast gewichten in het WTCC zijn daar het knapste voorbeeld van én het werkt daar écht wel op z'n top! Een heel seizoen lang spanning allom tijdens de race's en in de tussenstand vh kampioenschap.... (waar het publiek (terug) voor naar het circuit komt)

sampie06 05-04-2007 09:44

De ultima heeft een beetje van een probleemweekend gekend , zaterdag op de vrije trainingen heeft hij op het parcour een mooi lijntje benzine gelegd.

Normaal gezien gingen de corvettes gerestricteerd worden vanuit de fabriek , maar zoals het er nu uit ziet zal het weer een beetje hetzelfde plaatje worden dan vorig jaar , (longin-kumpen reden in de timed practices 1.34 sec , en dit nog op het +-1.5 sec trager geworden circuit.
Nu dankzij dat die mannen 1.36sec neergezet hebben in de kwali's worden de Belcar specials beperkt tot tijden van 1.38 dit is dus gewoonweg belachelijk , dat zijn niet 2sec maar 4 seconden en een rondje te snel rijden is een drive trough aan hun been , nouja daar is het laatste nog niet over gezegd mijn gedacht.

mvg
sam

guntha 05-04-2007 09:52

Quote:

Originally Posted by sampie06 (Post 207144)
De ultima heeft een beetje van een probleemweekend gekend , zaterdag op de vrije trainingen heeft hij op het parcour een mooi lijntje benzine gelegd.

Normaal gezien gingen de corvettes gerestricteerd worden vanuit de fabriek , maar zoals het er nu uit ziet zal het weer een beetje hetzelfde plaatje worden dan vorig jaar , (longin-kumpen reden in de timed practices 1.34 sec , en dit nog op het +-1.5 sec trager geworden circuit.
Nu dankzij dat die mannen 1.36sec neergezet hebben in de kwali's worden de Belcar specials beperkt tot tijden van 1.38 dit is dus gewoonweg belachelijk , dat zijn niet 2sec maar 4 seconden en een rondje te snel rijden is een drive trough aan hun been , nouja daar is het laatste nog niet over gezegd mijn gedacht.

mvg
sam

Eigenlijk wordt het dus onmogelijk dat een belcarspecial een race kan winnen want hij mag niet sneller gaan dan een klasse 1 auto. Lijkt mij niert zo fijn maarja. Weet iemand of er vandaag getest wordt? Ik hoor vanalles buiten maar dat kunnen ook motoren zijn denk ik.

Bart.Vandecavey 05-04-2007 11:09

Quote:

Originally Posted by sampie06 (Post 207144)

mvg
sam

Pascal Witmeur heeft zich hiervoor verontschuldigt, na de vrije trainingen vroeg hij aan de AK hoeveel sneller hij nog kon, Anthony dacht dat hij er wel het maximum uitgehaald had. Waardoor dus de spiltijd op 1.38.4 werd gezet...

Bart.Vandecavey 05-04-2007 11:10

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 207145)
Eigenlijk wordt het dus onmogelijk dat een belcarspecial een race kan winnen want hij mag niet sneller gaan dan een klasse 1 auto. Lijkt mij niert zo fijn maarja. Weet iemand of er vandaag getest wordt? Ik hoor vanalles buiten maar dat kunnen ook motoren zijn denk ik.

Die kunnen wel winnen maar mogen gewoon niet de snelste tijd draaien. Tijdens een 24 uur is diegene die de snelste wedstrijdronde draait niet altijd de winnaar (zie bijvoorbeel Marcos LM600 enkele jaren geleden)

Raceboy 05-04-2007 11:12

En sinds wanneer neemt AK de beslissingen in het kampioenschap?

Bart.Vandecavey 05-04-2007 11:14

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 207150)
En sinds wanneer neemt AK de beslissingen in het kampioenschap?

Raceboy de regel was 1.5 à 2 seconden van de poletijd: niet van diegene die traagst was in divisie 1 ;) . AK was toen de rapste man in het veld....

crosserke 05-04-2007 11:29

Quote:

Wie is deze tuimelende piloot?

Brecht 05-04-2007 14:09

Vandaag geen wagens op Zolder, enkele motoren Guntha.

marcel 05-04-2007 15:26

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 207149)
Die kunnen wel winnen maar mogen gewoon niet de snelste tijd draaien. Tijdens een 24 uur is diegene die de snelste wedstrijdronde draait niet altijd de winnaar (zie bijvoorbeel Marcos LM600 enkele jaren geleden)

zie ook GLPK vorig jaar...

guntha 05-04-2007 17:11

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 207161)
Vandaag geen wagens op Zolder, enkele motoren Guntha.

Ik was al gaan zien. Waren snelle jongens bij. Hoe weet ik nu wanneer er auto's donderdag rijden op zolder? Is daar ergens een kalender van ofzo?

Brecht 05-04-2007 17:38

staat op de site van circuit zolder.

guntha 05-04-2007 20:05

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 207174)
staat op de site van circuit zolder.

oke merci.

All times are GMT +2. The time now is 23:22.