De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar 2011, de nieuwtjes.... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20056)

RKG 25-08-2011 11:40

Ik vraag mij eigenlijk ook af waarom er zo weinig kleine wagens ingeschreven zijn die het veld wat kunnen opvullen.

Mitchio 25-08-2011 12:30

Nja, misschien doordat er te weinig concurrentie is ofzo, kwn. Vorig jaar reed de Clio ook enkel en alleen tegen zichzelf (en tegen de Accent Porsche :) ), dus veel heb je er niet aan. Al zijn het wel altijd leuke initiatieven, zoals bijvoorbeeld ook met de Lotus vorig jaar.

Wat pas jammer is, is dat er erg veel wagens stilstaan. #1 Motorsport heeft nog enkele 996 Cupīs, een Cup S, wellicht een 997 Cup, een GT4, zelfde verhaal bij AD Sport, Van Beurden heeft ook nog zo een 996 staan ... Maar daarvoor is blijkbaar geen interesse. Nogtans zouden deze een leuke strijden kunnen voeren. :)

guntha 25-08-2011 12:34

Quote:

Originally Posted by RKG (Post 270403)
Ik vraag mij eigenlijk ook af waarom er zo weinig kleine wagens ingeschreven zijn die het veld wat kunnen opvullen.

Is enkel deelnemen/inschrijven voor de 24u toegestaan? (dus niet ingeschreven in belcar, btcs of dsc)

RKG 25-08-2011 13:08

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 270404)
Nja, misschien doordat er te weinig concurrentie is ofzo, kwn. Vorig jaar reed de Clio ook enkel en alleen tegen zichzelf (en tegen de Accent Porsche :) ), dus veel heb je er niet aan. Al zijn het wel altijd leuke initiatieven, zoals bijvoorbeeld ook met de Lotus vorig jaar.

Wat pas jammer is, is dat er erg veel wagens stilstaan. #1 Motorsport heeft nog enkele 996 Cupīs, een Cup S, wellicht een 997 Cup, een GT4, zelfde verhaal bij AD Sport, Van Beurden heeft ook nog zo een 996 staan ... Maar daarvoor is blijkbaar geen interesse. Nogtans zouden deze een leuke strijden kunnen voeren. :)

Dat is het grote probleem als iedereen zo redeneert. Als die niet meedoet, dan doe ik ook niet mee, en op het laatste doet er niemand mee. Maar dat was vorig jaar ook al een probleem dacht ik.

Er staan inderdaad een hoop wagens stil en een hoop piloten die je normaal op de lijst ziet staan, zie je nu niet.

@Gunther, wat bedoel je daarmee?

guntha 25-08-2011 13:10

Wel, niet in een van de drie kampioenschappen deelnemen(door het jaar), gewoon enkel de 24u rijden(en dan ingeschreven zijn enkel voor de 24u in 1 van de drie).

Bart.Vandecavey 25-08-2011 13:28

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 270404)

Om met een 996 deel te nemen moet je wagen ook een revisie krijgen, nieuwe remmen, versnellingsbak, steekassen,... Inschrijvingsgeld, banden, benzine,...

Het kost allemaal (veel) geld, om dan achteraan mee te rijden.

RPMonline 25-08-2011 18:32

Zou leuk zijn om deze volgend jaar ook in het deelnemersveld te gaan zien;

http://www.rpmvision.nl/news/298/nis...kelen-gt3-gt-r

Nissan GT-R GT3

Nismo 25-08-2011 21:01

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 270374)
Naar ik heb vernomen zou ook de Camaro GT4 voor de Belgen Johan Gitsels (de nieuwe corijder van Patrick Snijers), Chris Gielen, Guy Verheyen en Hans Verhelst zou donderdag komen testen in Zolder.

Jammer maar helaas, de Camaro raakt niet tijdig klaar voor de 24h en zal waarschijnlijk vervangen worden door een Scotty, dixit Kris Gielen, die vandaag rondjes aan het draaien was met zijne Legend.

Drivejay 25-08-2011 22:59

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 270388)
Die indruk heb ik ook. Heel mager voorprogramma...

Dat mager voorprogramma (BHC) bestaat intussen wel uit meer dan 50 autos, waarvan er een heel deel echte juweeltjes zijn en ze zijn dikwijls een pak spectaculairder om te zien rijden dan de moderne auto's met al hun snufjes om ze op de baan te houden.
Bij de historics zie je nog eens een powerslide, blokkerende remmen, en echte strijd, iets dat in de Belcar zeldzaam is.

Misschien toch de moeite om eens te komen kijken :)

Mark 25-08-2011 23:59

Quote:

Originally Posted by A.J. (Post 270402)
Er wordt met een 10-tal wagens gasten rondgereden op het circuit.
Om dit een beetje aan te vullen heeft men ons gevraagd of er klanten van ons interesse hadden om die 2 uurtjes te rijden. Vandaar dat er een aantal van mijn klanten gaan rijden tijdens die uren.

Waarom zou jullie vergoeding omhoog moeten gaan? Dacht dat jullie vrijwilligers waren... Als er 10 wagens reden of er rijden 30 wagens, wat is het probleem?

Mijn kritiek is niet gericht tegen skylimit, had pistenclub.de zoiets gedaan was mijn antwoord exact hetzelfde geweest.

Als baanpost werk ik als vrijwilliger (zo goed als kostenloos) mee aan autosportwedstrijden en autosporttrainingen van de bond. We draven niet op voor commerciele bedrijven. Skylimit is volgens mij geen filantropische instelling. Als jij normaal een dag doet op circuit moet je je eigen "commerciele weekploeg" baanposten betalen.

Die kosten heb je nu niet, wel de inkomsten. Niet meer dan logisch dat je dan iets geeft aan de vrijwilligers. Of wil je profiteren van deze mensen?

Ben het overigens in zijn geheel niet eens met deze gang van zaken. Er is een norm vervaging aan de gang die niet vrolijk stemt voor de toekomst. Fout ligt ook bij de organisator.

Al met al een bijzonder triest weekend voor de 24 uur. Alleen te pruimen op zaterdag van 1600 tot 2200 uur.

Voor zij die denken, blijf dan weg! Dat doen we ook, in zijn geheel niet aanwezig.

Mark 26-08-2011 00:07

Quote:

Originally Posted by RPMonline (Post 270409)
Zou leuk zijn om deze volgend jaar ook in het deelnemersveld te gaan zien;

http://www.rpmvision.nl/news/298/nis...kelen-gt3-gt-r

Nissan GT-R GT3

Toeschouwers lokken naar de eigen site?

RKG 26-08-2011 08:15

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 270414)
Jammer maar helaas, de Camaro raakt niet tijdig klaar voor de 24h en zal waarschijnlijk vervangen worden door een Scotty, dixit Kris Gielen, die vandaag rondjes aan het draaien was met zijne Legend.

Wordt dat dan de scotty die al ingeschreven is voor Vanierschot?

Mitchio 26-08-2011 11:09

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 270407)
Wel, niet in een van de drie kampioenschappen deelnemen(door het jaar), gewoon enkel de 24u rijden(en dan ingeschreven zijn enkel voor de 24u in 1 van de drie).

Dat mag normaal geen probleem vormen ;)

Belle 26-08-2011 11:17

Quote:

Originally Posted by Drivejay (Post 270416)
Dat mager voorprogramma (BHC) bestaat intussen wel uit meer dan 50 autos, waarvan er een heel deel echte juweeltjes zijn en ze zijn dikwijls een pak spectaculairder om te zien rijden dan de moderne auto's met al hun snufjes om ze op de baan te houden.
Bij de historics zie je nog eens een powerslide, blokkerende remmen, en echte strijd, iets dat in de Belcar zeldzaam is.

Misschien toch de moeite om eens te komen kijken :)

Ik had het dan ook niet op de BHC hoor, maar eerder op het ontbreken van andere races. :)

A.J. 26-08-2011 13:42

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 270417)
Mijn kritiek is niet gericht tegen skylimit, had pistenclub.de zoiets gedaan was mijn antwoord exact hetzelfde geweest.

Als baanpost werk ik als vrijwilliger (zo goed als kostenloos) mee aan autosportwedstrijden en autosporttrainingen van de bond. We draven niet op voor commerciele bedrijven. Skylimit is volgens mij geen filantropische instelling. Als jij normaal een dag doet op circuit moet je je eigen "commerciele weekploeg" baanposten betalen.

Die kosten heb je nu niet, wel de inkomsten. Niet meer dan logisch dat je dan iets geeft aan de vrijwilligers. Of wil je profiteren van deze mensen?

Ben het overigens in zijn geheel niet eens met deze gang van zaken. Er is een norm vervaging aan de gang die niet vrolijk stemt voor de toekomst. Fout ligt ook bij de organisator.

Al met al een bijzonder triest weekend voor de 24 uur. Alleen te pruimen op zaterdag van 1600 tot 2200 uur.

Voor zij die denken, blijf dan weg! Dat doen we ook, in zijn geheel niet aanwezig.

Racb is ook geen filantropische instelling net als de diverse circuits...
Ik organiseer helemaal niets op woensdag, het is Zolder die het organiseert en mij vroeg of er enkele van mijn klanten wilden komen rijden... al het financiele gebeurt via zolder... misschien ben ik dus wel een filantroop!
fijn om te horen dat je niet aanwezig zal zijn...

All times are GMT +2. The time now is 08:33.