![]() |
Quote:
En wat geeft het nou dat er fabrieksteams meerijden : Je kan op die dag als amateurteam ook je graantje meepikken van de publiciteit. De fabrieksteams doen al een paar jaar enkele voorbereidingswedstrijden en de 24 uurs race. De rest van het kampioenschap laten ze aan "amateurteams" als Manthey racing, Scheid motorsport, J. Alzen racing... Trouwens : buiten een aantal "pro" teams zijn er in de Belcar ook een hoop amateurs die zonder enige kans van zege meerijden. |
Ben ook geweest naar de 12u, op laatste moment zelf nog vip tickets gekregen, moest jammergenoeg al door om 20u.
Zijn er mensen die zijn gaan kijken in de F1 boxen? Voor de zondag race stonden er een hele diversiteit aan auto's van een oude corsa tot zelfs 2 vipers waaronder die van kuismanen, corvette callaway, 2 Biturbo's en tal van GT3's |
Dat verklaard de aanwezigheid van Ollie dan :)
|
Quote:
Bij de walen is de appreciatie van de organisatoren even groot als je met een Super wagen deelneemt of als je met een rover 114 deelneemt. Ze kijken niet neer op je omdat je maar met een klein budget komt racen !! Hier is het nog om de sport te doen , en als je wint krijgt ge ook maar een beker zoals in TC of BC. Ik ben zeker niet waals gezind , maar voel me daar goed . Verleden maand toen ik en Kristof met de "camionette en remorque " terug keerden van Dijon , dan kwamen de rijkere piloten voorbij met hun prive wagen , dikke Porsche's en BMW's en al die mannen tuuten en zwaaien en knipperen met hun lichten als ze camionetje voorbijstekenop de snelweg. Da vond ik nu eens echt sportief . Nee de BTCS is zeker van een lager niveau dan de BC , maar is zeker van een hoger niveau wanneer het over spotiviteit en collegialiteit gaat . We racen er allemaal naar ons vermogen en kunnen en hebben er verdomd veel "LEUTE" :+ :+ |
Quote:
Maar tussen het pompeuze taalgebruik in de press releases van de PRC groep en de werkelijkheid zit altijd een groot verschil. Dat steekt soms een beetje.........een beetje minder zou geen kwaad kunnen. |
Persoonlijk verkies ik de sfeer van BTCS/Belgian Procar boven de "sfeer" in de Belcar hoor. Wat een hemelsbreed verschil. Op gebied van niveau/professionalisme is het natuurlijk een hele andere zaak.
|
De laatste editie van de 24u van Francorchamps voor Toeringwagens in 2001 waren er ook een 100-tal wagens aan de start. Na 3 ronden werd de laatste al gedubbeld door de koplopers, en dan waren het bijna allemaal wagens van het zelfde caliber. Verschil in rondetijden zal je met elke race hebben.
Met de 24u van Zolder een aantal jaren geleden reed Pauls en Jakobowski met hun Opel ook geen enkele ronde onder de 2 minuten en werden nog 12 algemeen of iets in die richting. In een uithoudingsrace is het belangrijkste dat je zo weinig mogelijk brokken en pitstops maakt. De Jaguar X-type lag 6 ronden voor toen ze bij een pitstop het achterwiel niet loskregen en verloren hiermee de wedstrijd en zij reden rondjes van 2.35... |
Quote:
Dit zouden we nu nog kunnen doen in de BTCS, maar in de Belcar wordt het snelheidsverschil nu echt te groot. En voor de rijders ook niet meer plezant, men kijkt meer in zijn spiegels dan dat men racet. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
KS Motorsport en Joeri Smolderen
Na een eerste overtuigende kennismaking met de toerismeracerij, trad Joeri Smolderen wederom met het team van Steve van Bellingen en Koen Leyssens op de vertrouwde BMW M3 E30 aan. Ditmaal trok KS Motorsport naar Spa-Francorchamps om deel te nemen aan de 12 uren van Spa, een wedstrijd in het kader van de BTCS. De jonge belofte Joeri Smolderen kreeg het gezelschap van de 2 toppers van KS Motorsport, Steve van Bellingen en Koen Leyssens. De trainingen verliepen goed met een 29ste plaats algemeen en een tweede plek in de divisie 4. Een tijd van 2.53 is zeker behoorlijk. Maar een uithoudingswedstrijd beslecht je niet tijdens de trainingen en dat weet het ervaren KS-motorsport maar al te goed. “We besloten om tijdens de wedstrijd de wagen te sparen”, legt Joeri uit, “geen kerbstones, geen risico’s; kortom een degelijk ritme om hoog te eindigen zonder de wagen al te veel te belasten.” Ondanks deze voorzichtige strategie verloopt de aanvang van de wedstrijd verre van vlekkeloos. Herhaaldelijk dienen de piloten de pits op te zoeken met een beschadigde uitlaat, een nukkige transponder, problemen met de ontsteking enz. Het team zakt dan ook weg in de klassering en verwisselt het geweer van schouder. “Daar we niets meer te verliezen hadden, besloten we om terug voluit te gaan.” Legt Joeri uit. De wagen liep plots weer vlekkeloos en het team haalde zonder veel problemen het einde van de wedstrijd. Een 2de plaats in de divisie en een 28ste plaats algemeen leveren uiteindelijk nog wat champagne en bloemen op maar er had veel meer ingezeten. “Er had veel meer ingezeten; een ervaren team, twee toppers naast me en een goede wagen. Met zo’n cocktail mik je hoger dan het uiteindelijke resultaat. Anderzijds ben ik vlekkeloos door de nacht gekomen, vind ik echt mijn draai in de wagen en smaakt dit naar meer. Jullie zien me zeker terug in de komende races,” besluit Joeri Smolderen Press Joeri Smolderen Racing |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 02:28. |