De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   WTCC 2006: Welke fabrikanten? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11121)

smiley 28-10-2005 21:35

Quote:

Originally Posted by FIRE
Jammer. Alfa hoort toch eigenlijk in het ETCC/WTCC.

Ik hoop dat SEAT de rol van Alfa over kan nemen.

en chevy de rol van seat..

Bugalfa 29-10-2005 18:22

Quote:

Originally Posted by Bugalfa
Niet schrikken als Alfa in 2006 plots niet meer mee doet ; 159 ontwikkelen is te duur, 147 kan vanalles uit 156 worden overgeënt maar de 147 is 2007 fin de carrière . Ze zouden wel eens het wtcc-programma kunnen schrappen uit financiele overwegingen en alzo BMW een pak glans ontnemen omdat ze de gezworen vijand niet hebben hoeven verslaan...
159 straatversie lancering in de showrooms is weeral uitgesteld vandaag en aan een raceversie is geeneens begonnen...

Ik vond het leuk dat ik met Couto als 5e Alfa in Macau gelijk heb gekregen... Dat het er meer en meer op begint te lijken dat ik met bovenvermelde tekst gelijk heb vind ik niet zo aangenaam...
Alle respect voor Seat, maar de rol van BMW-challenger overnemen lukt misschien, de traditie van Alfa hebben ze niet in Toerwagens... Ik zou ook dezelfde mening toegedaan zijn moest Seat of wie dan ook de challenger van Alfa worden ipv BMW . Toerwagenraces zonder Alfa of BMW missen een nostagische aantrekkingspool .
Ik heb nog een sprankeltje hoop dat we er allemaal naast zitten en ik haat het moest blijken dat ik't 13-9 bij 't rechte eind had .

FIRE 29-10-2005 19:14

SEAT heeft al wel aangetoond dat de nieuwe Leon reeds de pace heeft van de Toledo. Dus wat dat betreft heb ik goede hoop dat SEAT dat extra stapje kan zetten om BMW te verslaan, echter over het gehele seizoen gezien zal het een walkover zijn voor BMW. Echter indien BMW UK in WTCC blijft kan het toch nog een spannend seizoen worden met een felle strijd tussen de Muller boys aan de ene zijde en Priaulx aan de andere zijde. Ik hoop wel dat RBM een 2e wagen in kan zetten (BMW Belgie een half seizoen en BMW Nederland een half seizoen?)

Scapa 30-10-2005 12:55

Quote:

SEAT heeft al wel aangetoond dat de nieuwe Leon reeds de pace heeft van de Toledo. Dus wat dat betreft heb ik goede hoop dat SEAT dat extra stapje kan zetten om BMW te verslaan, echter over het gehele seizoen gezien zal het een walkover zijn voor BMW. Echter indien BMW UK in WTCC blijft kan het toch nog een spannend seizoen worden met een felle strijd tussen de Muller boys aan de ene zijde en Priaulx aan de andere zijde. Ik hoop wel dat RBM een 2e wagen in kan zetten (BMW Belgie een half seizoen en BMW Nederland een half seizoen?)

Overlaatst opgevangen dat BMW Belgium wordt opgedoekt en dat alles wat betreft BMW in België vanuit Duitsland zal worden geregeld...

smiley 04-11-2005 09:42

foto's van de lada

http://www.motorsport.com/photos/sel...ntation&Y=2005

gwyllion 04-11-2005 11:15

Ik denk dat ze bij Lada geen windtunnel hebben en zich dus hebben laten inspireren bij Fast & Furious voor het ontwerp van hun spoilers :o

smiley 04-11-2005 11:46

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ik denk dat ze bij Lada geen windtunnel hebben en zich dus hebben laten inspireren bij Fast & Furious voor het ontwerp van hun spoilers :o

hah ik had juist het zelfde gedacht toen ik de wagen zag..

Autofan 04-11-2005 12:32

Ik vind het best een mooie wagen.

smiley 04-11-2005 12:35

ik vind heml ook niet echt zo lelijk alleen dat aan de zijkant.. in de tuning zoude ze dit een ricer noemen volgens mij... :D maar toch ik hoop dat hij het toch goed doet alé dat ze toch iets ofwat kunnen meerijden..

JPMontoya 04-11-2005 12:59

Zoals de duitsers zouden zeggen Ganz Geil !

FIRE 04-11-2005 14:27

Quote:

Originally Posted by Scapa
Overlaatst opgevangen dat BMW Belgium wordt opgedoekt en dat alles wat betreft BMW in België vanuit Duitsland zal worden geregeld...

Misschien hebben ze daar meer interesse in autosport?

serge 07-11-2005 15:20

Het is officieel, geen Alfa Romeo in het WTCC 2006.
Waarschijnlijk wel weer terug in 2007.

Bron: www.italiaspeed.com

FIRE 12-11-2005 20:13

Volgens www.italiaracing.net rijden Yvan Muller, Gabriel Tarquini en James Thompson komend seizoen voor SEAT in het WTCC.

Scapa 12-11-2005 20:20

5 Seats dan? Ik vermoed dat ze Rydell en Gene niet zomaar op straat zetten...

FIRE 12-11-2005 20:25

6 SEATS! :):):):)

Terting, Rydell en Gene blijven gewoon actief. Naast SEAT Sport gaat Oreca ook 3 wagens runnen.

Of Oreca de wagens van de nieuwkomers gaat runnen weet ik niet.

gwyllion 12-11-2005 22:00

En Jason Plato? Toch opnieuw BTCC?

smiley 13-11-2005 09:10

allemaal heel mooi voor seat... maar wie gaat er nu met de vauxhall rijden volgend jaar ?? :( ik had gehoopt dat thompson zou terugkeren... dan maar plato terug naar vauxhall proberen te halen...

FIRE 13-11-2005 14:55

Het is officieel: http://www.fiawtcc.com/2k5/readnews.asp?id=723

Integra 13-11-2005 19:41

Ik weet niet of het hier al tussen staat, maar Alex Balzan zal normaal gezien volgend jaar met een fabrieksteam rijden, nl Seat.
Bron: een on-line raceke waar Alex Balzan (die bekend is als simracer) binnentrad. (en natuurlijk moest ik hem om zijn plannen vragen :p)

FIRE 13-11-2005 20:13

Nog een fabrieks SEAT?

gwyllion 13-11-2005 22:05

Seat means serious business. Extreem ervaren piloten. Ik denk dat ze volgend jaar op gelijk niveau met BMW zullen komen (eventueel geholpen door reglementswijzigingen).

Seat heeft ook de nieuwe Leon Supercup voorgesteld. Vet. Zie http://car.kak.net/modules.php?op=mo...rder=0&thold=0

FIRE 13-11-2005 22:20

Quote:

Seat means serious business. Extreem ervaren piloten. Ik denk dat ze volgend jaar op gelijk niveau met BMW zullen komen (eventueel geholpen door reglementswijzigingen).

Seat heeft ook de nieuwe Leon Supercup voorgesteld. Vet. Zie http://car.kak.net/modules.php?op=mo...rder=0&thold=0

SEAT is inderdaad erg serieus met het WTCC bezig. De nieuwe LEON was al zeer vroeg klaar en was meteen snel. Daarnaast hebben ze nu zeer ervaren toerwagencoureurs. Bovendien worden hatchbacks zeker niet benadeeld door het reglement. Kortom ik ben het helemaal met je eens.

Bramzel 13-11-2005 22:50

Eerste pic tegengekomen van de Lada waarmee ze 2006 gaan starten. 't had erger gekund:

http://www.drivingitalia.net/img_res...dir=/news/img/

Autofan 13-11-2005 23:52

Bloedmooie wagen vind ik :)

Bramzel 14-11-2005 00:12

Quote:

Originally Posted by Integra
Ik weet niet of het hier al tussen staat, maar Alex Balzan zal normaal gezien volgend jaar met een fabrieksteam rijden, nl Seat.
Bron: een on-line raceke waar Alex Balzan (die bekend is als simracer) binnentrad. (en natuurlijk moest ik hem om zijn plannen vragen :p)

Nou moet iemand me toch uitleggen waarom Balzan (als dit waar is) wél een fabriekswagen krijgt en Coronel niet. Heb geen hoge pet op van die Balzan, en als hij al een fabriekswagen krijgt zou ik toch zeggen dat Coronel op z'n minst d'r ook wel een zou moeten hebben.

gwyllion 14-11-2005 11:19

Quote:

Weinig reacties op dit nieuws :confused:

2 foto's dan maar.
http://www.seatcupra.net/images/supe...opa_leon05.jpg
http://www.seatcupra.net/images/supe...opa_leon08.jpg

280 pk uit 2 liter Turbo FSI, DSG versnellingsbak (schakelen aan stuur dus), enorme Brembo remmen en aggressief aerodynamisch pakket.

FIRE 14-11-2005 14:32

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Nou moet iemand me toch uitleggen waarom Balzan (als dit waar is) wél een fabriekswagen krijgt en Coronel niet. Heb geen hoge pet op van die Balzan, en als hij al een fabriekswagen krijgt zou ik toch zeggen dat Coronel op z'n minst d'r ook wel een zou moeten hebben.

Ik heb mijn twijfels over Balzan en een fabrieksauto in het WTCC omdat SEAT afgelopen weekend namelijk haar line-up bekend gemaakt. Het is dus onlogisch dat SEAT over een tijd nog een rijder bekend maakt. Bovendien is 6 fabrieksauto's al veel.

Zou het niet kunnen zijn dat Balzan een officiele SEAT Italie wagen gaat besturen in het Italiaanse toerwagenkampioenschap en tevens misschien een deel van de WTCC gaat rijden?

En het is inderdaad jammer dat Coronel geen officiele fabriekswagen ter beschikking krijgt. Als persoon mag ik hem niet echt maar als coureur heeft hij naar mijn mening opnieuw bewezen de beste privateer te zijn. Misschien heeft SEAT ook liever dat hij privateer blijft zodat hij de titel binnen kan halen? Wel raar dat iemand als Colciago zich als "pro" in moest schrijven en Coronel niet.

FIRE 14-11-2005 14:34

Quote:

Weinig reacties op dit nieuws :confused:

2 foto's dan maar.
[img] [/img]
[img] [/img]

280 pk uit 2 liter Turbo FSI, DSG versnellingsbak (schakelen aan stuur dus), enorme Brembo remmen en aggressief aerodynamisch pakket.

Ik zal mijn reaktie dan maar geven. ;)
De wagen ziet er heel mooi uit en doet me denken aan de Renault Megane silhouette (maar dan mooier).

Worden deze wagens naast in Spanje, Duitsland en Engeland nog meer gebruikt?

gwyllion 14-11-2005 15:57

Quote:

De wagen ziet er heel mooi uit en doet me denken aan de Renault Megane silhouette (maar dan mooier).

Daar moest ik ook onmiddellijk aan denken. Misschien alleen al omdat die ook in het geel voorgesteld werd :D

Er is natuurlijk 1 groot verschil tussen beide wagen: de Leon is "getuned" productiewagen, terwijl de Megane Trophy een silhouette is (buizenframe en Megane "look"). Ik vermoed dus dat de Seat betaalbaarder zal zijn.
Quote:

Worden deze wagens naast in Spanje, Duitsland en Engeland nog meer gebruikt?
Turkije blijkbaar, want er deden 4 Turken mee aan European SEAT Cupra Master dit weekend.

Integra 14-11-2005 17:42

Quote:

Originally Posted by Bramzel

Dat is een feit. Nuja, ik ben zelf curieus hoe objectief hij is geweest. Misschien zit hij er uiteindelijk volgend jaar toch weer niet?

FIRE 14-11-2005 18:43

Quote:

Daar moest ik ook onmiddellijk aan denken. Misschien alleen al omdat die ook in het geel voorgesteld werd :D

Er is natuurlijk 1 groot verschil tussen beide wagen: de Leon is "getuned" productiewagen, terwijl de Megane Trophy een silhouette is (buizenframe en Megane "look"). Ik vermoed dus dat de Seat betaalbaarder zal zijn.
Turkije blijkbaar, want er deden 4 Turken mee aan European SEAT Cupra Master dit weekend.

Die Megane is ook erg duur.

Turkije ben ik inderdaad vergeten. Tijdens de WTCC race in Turkije hebben ze in het voorprogramma gereden.

Quote:

Originally Posted by Integra
Dat is een feit. Nuja, ik ben zelf curieus hoe objectief hij is geweest. Misschien zit hij er uiteindelijk volgend jaar toch weer niet?

Wanneer heeft hij deze uitspraak gedaan?

Scapa 14-11-2005 19:33

Zijn diffusers vanaf volgend jaar dan toegelaten?

Mark 14-11-2005 19:44

Die wielkasten beginnen er weer lekker ordinair uit te zien. Eigenlijk zijn het verkapte vleugels die downforce genereren. Die lompe Toledo zijn we kwijt.

Raceboy 14-11-2005 20:05

Quote:

Originally Posted by Scapa
Zijn diffusers vanaf volgend jaar dan toegelaten?

dat is geen s2000 model he.

Raceboy 14-11-2005 20:06

Die lada komt die uit "pimp my commie car"? :D

Bugalfa 14-11-2005 21:21

Er komen misschien privé-Alfa's met fabriekspiloten als Giovanardi nr.1 veroverd...

Integra 14-11-2005 21:35

Quote:

Wanneer heeft hij deze uitspraak gedaan?

Ondertussen is dat al een maand of 2 geleden.

FIRE 14-11-2005 21:45

Quote:

Originally Posted by raceboy
dat is geen s2000 model he.

Inderdaad de gele Leon van hierboven is voor de SEAT Supercopa.

Dit is de WTCC versie van de Leon: http://www.car.ee/galleries/seat-leon-wtcc/ee/

Mr.Dallara 21-11-2005 20:50

Alfa dan toch nog in het WTCC in 2006? :)
Quote:

ESCLUSIVO
L'Alfa Romeo con la Brera nel campionato del 2006?

Grandi manovre per mantenere il marchio Alfa Romeo nel campionato WTCC del 2006. A Macao si è visto Claudio Berro che ha tenuto fitti colloqui con i rappresentanti della categoria. Alla fine sarebbe emerso che la presenza di Berro era dovuto all'intenzione di far correre già dal prossimo anno, magari a partire dall'estate, l'Alfa Brera, la bellissima e recente coupé del Biscione. Accantonata la 159 in quanto presenta un pianale troppo solido e robusto che renderebbe difficoltoso distribuire i pesi all'interno dell'abitacolo, ecco che si è pensato di lanciare la Brera. Che ha il pianale della 159 accorciato, pesa 60 chili in meno e renderla più leggera ancora non sarebbe complicato.
Of wat schijven de mannen van Italiaracing.net ???

FIRE 21-11-2005 21:02

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara
Alfa dan toch nog in het WTCC in 2006? :)

Of wat schijven de mannen van Italiaracing.net ???

Daar hebben we Babelfish voor:

Quote:

EXCLUSIVE The Romeo Alpha with the Brera in the championship of 2006? Great maneuvers in order to maintain to the brand Romeo Alpha in championship WTCC of 2006. To Macao Claudius Berro has looked at itself that he has held driven in talks with the representatives of the category. To the fine ones he would be emerged that the presence of Berro had had to the intention to make to run already from the next year, to even leave from the summer, the Brera Alpha, beautifulst and the recent one coupé of the Biscione. Set aside the 159 in how much he too much introduces a solid and sturdy pianale that would render difficult to distribute the weights to the inside of the nside, here that has been believed launch the Brera. That it has the shortened pianale of the 159, hung 60 chili in less and rendering it lighter anchor would not be complicated.
De Brera vanaf de zomer in WTCC?

Maar 3-deurs modellen (en zeker zo'n coupe) mogen toch niet? Al heeft Peugeot wel tijdelijk met de 3-deurs 307 mogen meedoen vorig seizoen.

EDIT: Ik kan in technische reglement op FIA WTCC website niets vinden over het aantal deuren of the model dat gebruikt moet worden.

All times are GMT +2. The time now is 07:20.