![]() |
Ok dan heb ik niets gezegd.
die helmen zijn wel om op te kweilen hoor :drewl: :drewl: :drewl: greetz |
Lekker jongen !
|
Quote:
Als je daarmee geen mooie prijs wint dan weet ik het ook niet hoor ;) |
Net ik aan het bedenken ben of ik mijn project wel zou posten komt er hier altijd wel enen met nen update van "ik zal u gaan hebben".
Respect gulf, dit is klasse en plezierig om volgen. |
Quote:
|
Quote:
|
Murphy ...
2 Attachment(s)
Iedereen kent deze kerel wel en ik heb zijn naam al enkele keren op het forum horen vallen, maar ik moet toegeven dat ik hem een handje geholpen heb deze keer.
Ik was bezig de clipsen voor de motorkap te monteren. De PE delen van Studio 27 hebben geen gaatjes waardoor de bodypen gaat (een deel van een naald voor deze toepassing) dus had ik die op voorhand al geboord met 0.5mm. Eens op de wagen gemonteerd bleek de naald niet diep genoeg weg te zinken in het PE deel dus ik moest opboren naar 0.65mm. Ik probeerde dit te doen terwijl het deel nog op de auto gekleefd was om de lak niet te beschadigden bij het losnemen. Tijdens het boren komt echter het PE deel los en eens als zo'n PE deel begint mee te draaien werkt het als een mes ... :frusty: :( Resultaat ... niet alleen de lak volledig weg over een diameter van 5mm (dus veel groter als de clips zelf) maar ook de plastic beschadigd. Ik ben toen even moeten gaan wandelen ... ne mens wil per slot van rekening 2006 beter afsluiten dan dit! Na enkele minuten het probleem te bekijken en over oplossingen te denken heb ik besloten om spot repair te doen. Ik vond dit ook meteen de gelegenheid om hierover een korte tutorial te schrijven en heb hem geplaatst in de 'algemeen en vraagbaak' sectie waar ook meer foto's bijstaan. Ondertussen is alles hersteld en staat alles te drogen, maar dat betekent natuurlijk dat ik ook weer 2 weken niets meer kan doen totdat de vernis weer uitgehard is. Tijd dus om ondertussen iets anders te beginnen. De bijgaande foto's tonen voor en na ... |
We zijn er bijna ...
2 Attachment(s)
De deuren zijn gemonteerd, de laatste stofjes uit de vernis geschuurd van de herwerkte motorkap en nu kan het echte werk dus beginnen … het weatheren. Ik ben al licht begonnen en zal ook niet overdrijven. Op de splitter vooraan zullen wat modder sporen te zien zijn, de zijkanten licht vuil en de achterzijde zal vuil zijn met een donkere zone rond de uitlaat en een imitatie vochtige zone in het midden op de uitlaat. Dit zal ik proberen te doen door de basis licht matt grijs te airbrushen vervolgens de rest in het zwart en een laatste kleinere zone opnieuw licht glansend vernissen om verse natheid te simuleren … allé, dat hopen we toch.
Ik denk dat ik de versie zo ga laten met enkel de verstralers onderaan. Ik heb ondertussen de bovenste 4 ook erop gezet en het toont wel heel erg zwaar. Het breekt het ganse model. Temeer ... doordat ik de PE body clipsen gemonteerd heb past de originele verstraler ramp niet meer perfect op de motorkap. Enkele steunen dienen versmald te worden, wat dus de carbon decals zal beschadigen (alles is ondertussen gelakt en klaar). Maar ... misschien bedenkt ik me nog. Ik heb nog een extra set liggen en transformeer ik die wel. |
Mooie weathering. Ik zou de lichten om de motorkap plaatsen hoor.
Ik ben ook nog zo iets van plan ;) |
Heel mooi! :drewl: Wat heb je eigenlijk gebruikt om de ramen in de deuren te maken?
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Een verwittigd man is er 2 waard! :+ :p |
prachtig , wat een details,
en wat een glans ! hier steek ik het één en ander uit op proficiat:drewl: |
Bijna klaar ...
4 Attachment(s)
Het weatheren is achter de rug ... alhoewel ik misschien nog enkele details ga toevoegen. Eerst wat oefenen op kaarten en stalen.
Het weatheren is met verschillende technieken en materialen gedaan. De volgende dingen heb ik gebruikt: - Tamiya mud stick - Tamiya weathering kit (snow + black + brown) - Matt zwart (erg verdund) + airbrush - Glans vernis Eerst de zwaarste weathering aangebracht met sterkt verdund matt zwart en de airbrush. Goede referentie foto's zijn dus wel nodig. Ook hou ik eraan om NOOIT ruiten, de voorkant en het dak vuil te maken. Zoiets gebeurd alleen in de Safari rally, en dus niet in normale versies. Ik weet wel, er zijn rallies waar ruitenwissers opgezet worden, maar onrealistisch op een model. De weathering voor dit model moest matt zijn, maar achter de wielen en achteraan in het midden van de bumper moest een deel nog blinken om de indruk te geven dat het nog nat en vers was. Na het matt zwart werd dus een deel in glansvernis gezet met de airbrush. Daarna ... Tamiya time. Militaire jongens kennen deze kits waarschijnlijk wel, maar voor mij was het nieuw. Het blinkende gedeelte van de weathering werd opnieuw wat matter gemaakt met het poeder en een borstel, de modder op de voorspoiler met de mud stick. Die bleek te bleek te zijn, dus heb ik hem ook wat donkerder gemaakt met pigment poeder. Wat rest er nu nog te doen ... de body clipsen op het kofferdeksel, de verstralers maken (die ik opnieuw van de decals ontdaan heb om opnieuw te beginnen, was niet naar mijn goesting om wille van enkele foutjes) en dan de display standaard. |
Knap spuitwerk:applaus: , klein vraagje waar zijn de raamstijlen op deur of heeft die ook geen zoals een celica?:bye:
|
Ziet er heel mooie wagen uit !
Knap gedaan |
Quote:
|
Ben ik blij dat ik vrijdag alsnog tenhuize Wheels ben geraakt om al dat moois eens van dichtbij te bekijken. :drewl: :applaus:
|
Van dit staaltje modelbouw geniet ik zie.:gas:
|
de extra wheathering ziet er zeer realistisch uit!!
|
All times are GMT +2. The time now is 09:33. |