![]() |
Quote:
Overigens, ook zonder het interne gekrakeel zullen er waarschijnlijk (en jammer genoeg) kampioenschappen sneuvelen in deze tijden van economische recessie. Historic, Yountimers, SOT sprint, SOT endurance, Belcar Sprint, Belcar Endurance, BGDC, BMW 3 Cup, Mazda Cup, ... Ik som nu maar op wat me direct te binnen schiet, en dan ben ik er waarschijnlijk nog een paar vergeten. Die hebben allemaal een bepaald aantal inschrijvingen nodig om te overleven. (Over winst maken zullen we maar zwijgen.) Sommige kampioenschappen zijn voor vele rijders en/of hun sponsors gewoonweg niet meer betaalbaar (of hun zwart geld is ondertussen op :+). Ook de "goedkopere" kampioenschappen zijn niet langer aan iedereen besteed, al valt het natuurlijk enkel toe te juichen dat ze er zijn en dat er initiatieven genomen worden naar instapklassen en clubraces toe. Maar zoals velen hier weten: 25.000 - 30.000 eurootjes per jaar besteden aan een hobby doen velen niet meer. Ik hoop het beste en wens dat elk kampioenschap mag overleven (met of zonder interne ruzie ;) ), maar ik vrees er een beetje voor. P.S. : Interne Ruzies, da´s het stokpaardje van ´Sleepworld´ |
Ik zie net dat Vincent Franssen op www.speedactiontv.be er een iet of wat verduidelijkend artikel over heeft geschreven. Als het aan Hans VDV ligt zou het terug richting DSMEC moeten. Raar hé, dat iemand die mee lag aan de basis van de afbraak van DSMEC nu plots ziet dat het toch goed was...
(En ja, in mijn post hierboven was ik dus ook nog de VW Fun Cup vergeten...) http://www.speedactiontv.be/Circuit_...e_-8690-1.aspx |
Quote:
|
endurance en sprint series gaan door ==> www.turbomagazine.be
|
Quote:
|
geweldig goed nieuws...
|
Hier staat eigenlijk nog geen nieuws, alleen tot het doorgaat. met wie vraag ik me dan weer af...
|
Quote:
|
ik vermoed ook dat er x-aantal teams al naar andere kampioenschappen verkast zijn.
|
Quote:
|
Alleen een teken van leven, echter concrete zaken melden ze niet. Dus eigenlik weten we nog niks. Denk er alleen in te lezen dat die LaHaye niet meer lid van het clubje is.
|
Speedworld zou veranderd zijn naar "Belgian Racing Series Team" olv Hans Van de Ven
|
Ik heb samen met mijn vader bij laatste race in zolder bij 1 van de hoofdmechaniekers gestaan van prospeed.
En die waren ook wat aan het speculeren. Maar die hebbe toen gezegt dat ze wss ook in " belcar " gaan blijve of beter verwoord ze sowiezo toch een auto gingen inzetten met de rede dat er nationale sponsers vaak nationaal willen gezien worden. Het persbericht dat ze wereld insturen 2 dagen terug is positief maar onvoldoende... Hopelijk komt er binne de week meer duidelijkheid naar teams toe anders heb ik er geen goed oog in. Voor de moment geef ik nog het voordeel van de twijfel maar dat heb ik ook alle voorbije jaren gegeven. |
Als je op de site gaat zien bij teams staan er al veel namen bij...waar halen ze die dan??
|
Quote:
|
lol, allé, t'is weer een rondje van hetzelfde geworden zoals altijd. Of nog slechter als anders...
Ik heb bij mijn planning van het nieuwe seizoen, totaal geen rekening gehouden met "Belcar weekends" of wat er nog vanoverschiet, en blijkbaar heb ik daar niet slecht aan gedaan. In plaats daarvan maar eens naar de weekends van benelux superchallenge gekeken als aanvulling op de diverse internationale wedstrijden die ik wil meepikken, en ik denk dat ik een mooi seizoen tegemoet ga. Hopelijk, en ik vermoed van wel, zullen we in de BSC ook heel wat bekenden kunnen aanmoedigen! Ik kijk er alvast naar uit! |
En het slechte nieuws blijft zich opstapelen
http://www.belcar.com/nl/nieuws/1436...w-fun-cup.html C U |
Speedworld, of een van de medewerkers, komt in ieder geval zijn afspraken niet na met betrekking tot centjes en ondersteuning van een clubje vrijwilligers. Trieste man, dat bedragje had ie makkelijk uit zijn eigen beurs kunnen betalen.
|
http://www.autosport.be/?p=27443
http://sport.turbomagazine.be/news_N...s_wat_nu_.html Het kon weleens een rustig jaar worden....... |
Quote:
|
heb het al eens geschreven ,is hier om zeep en zal niet meer veranderen
|
Misschien moet de RACB zelf ook eens schoon schip gaan maken....
|
van nul beginnen lijkt me de beste oplossing, aangezien het doorstarten al een paar keer mislukt is.
Als BRI het overneemt zou het, zoals aangehaald in het artikel, wel goed zijn dat het een paar weekends overneemt van Speedworld, zodat de Belgische kampioenschappen meer dan 1 keer op Spa en Zolder rijden. Het idee van die superweekends dat vorig jaar aangehaald werd, lijkt me wel een oplossing. Minder aparte weekends, maar zoveel mogelijk belgische kampioenschappen samen laten rijden in een weekend. Ik vraag mij wel af waarom de RACB niet meer wil samenwerken met Hans Van De Ven... |
Voor alle duidelijkheid en om alle misverstanden de wereld uit te helpen, wij nemen niets over. Starten op een nieuwe lei en integreren is de enige mogelijkheid om snel een oplossing te bieden. Voorstel, financieel plan en kalender later op de dag.
|
Zo te zien is er witte rook, de heren hebben een oplossing gevonden volgens de laatste tweets. Krijgen we toch nog wat te zien dit jaar :)
|
Vanavond een pressrelease over de gang van zaken, 05-02-12 gaat een aparte dag worden.
|
toch wel raar, dat als er een andere organisatie de boel wil redden, er dan ineens wel in aktie kan geschoten worden? Of ligt dat aan mij?
Enfin, is er al iets geweten? |
Quote:
Op www.speedactiontv.be reageren zowel Hans VDV als Christian Lahaye op een eerder artikel van Vincent Franssen. Behalve het feit dat de ene zich beschermt en de andere - al dan niet gerechtvaardigd - met wat modder gooit is ook daar in feite geen echt nieuws te ontdekken voor de mensen die het reilen en zeilen van Belcar en BTCS de laatste jaren gevolgd hebben... UPDATE : De reactie van Hans VDV kan U nu in het NL terugvinden via http://sport.turbomagazine.be/news_N...an_de_Ven.html |
De kogel lijkt - deels nog maar - door de kerk te zijn : http://sport.turbomagazine.be/news_F..._hors_jeu.html
Quote:
Veel kandidaten schieten er dan al niet meer over om de handel verder te zetten of te laten integreren in een bestaand kampioenschap ;) . Me dunkt maakt BRI op dit moment dus zeker 50% kans :applaus: . UPDATE: ondertussen ook in het NL te vinden op autosport.be |
Quote:
|
Quote:
Destijds met de opstart van zijn BTCS had ik al een hekel aan die vent. Wat deed een Porsche in de B Touring CS in de eerste jaren? Dat was de eerste aanval op de destijds succesvolle Belcar! Weg met die vent. |
Ik denk dat het grootste deel van de wagens nu al verkast is naar andere kampioenschappen. Dus lijkt het mij beter om de wagens die er nog zijn te integreren in de SOT.
Als iemand de belgian racing series verder zet, zal het toch maar met een miniem aantal wagens zijn, vrees ik. Dan is het beter om een jaar te integreren en dan terug een apart kampioenschap te voorzien als er genoeg wagens zijn. |
Quote:
|
Quote:
Tja... Je kent mijn mening hé. ;) Ik vind persoonlijk wel dat hier in het hele SW verhaal de grootste boosdoener en zakkenvuller nog niet vernoemd is: Didier Jadoul. Maar die ligt wss ergens te zonnen op zijn jacht, netjes geleasd via SW, met de steun van zijn vriendje Lemoine. Raar maar waar: alles is destijds bij PRC Group goed verlopen, tot Jadoul erbij kwam. Toen begonnen de problemen... |
Quote:
Persoonlijk vind ik dat geen goed idee, maar ik heb niks te zeggen. |
Leuke leesvoer allemaal - wat er in het verleden al gebeurd is staat garant om in de toekomst nog te komen. Verhaal blijft altijd zelfde hier in B, het stijgt altijd naar iemand zijn hoofd en dan valt de boel om.
Zij die het beu zijn moeten naar de Dutch Supercar gaan, die tonen hoe het moet. Wat ben ik toch blij niet meer in dat wereldje te zitten. |
Staat vrij om te delen op facebook, twitter, myspace, blog,... Is ook mogelijk om stickers te laten maken, eps heb ik ook.
http://img856.imageshack.us/img856/4548/faultygear.jpg |
Quote:
C U |
Maar ook schending van een ´beschermd´ beeldmerk... (tis niet dat ik de afbeelding niet treffend vind)
|
Het feit dat ze al zo lang draaien op die formule en dit niveau van professionaliteit naar de buitenwereld brengen, dan mag het geen wonder zijn waarom ze zoveel succes kennen - zowel op sportief als zakelijk vlak.
http://www.pitstopnew.be.web02.weble.be/?p=1227 |
All times are GMT +2. The time now is 21:00. |