De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   2004 Usgp (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8368)

gwyllion 22-06-2004 18:22

Quote:

Originally posted by airco
Allé nicki_mks .....

Haast u .... het is hoge tijd om te komen vertellen dat de FIA omgekocht is :+

Iedereen weet toch dat Ferrari samenwerkt met de mensen van de tijdsmeting :D :p

The Interceptor 22-06-2004 19:20

ik was toen online aan't volgen (op formula1.com) wegens geen tv op kot, en daar heeft wel degelijk nooit opgestaan dat schumi er voorbij was, daar stond dat hij nog tweede was, wel op 0.0 sec .... daarmee dat ik nogal raar opkeek toen ik las dat hij er wel voorbij zou geweest zijn

Nicki_Mks 22-06-2004 19:21

Eerst en vooral even zeggen dat dit mijn laatste post hierover is, want ik heb geen zin om op deze gezellige plaats ruzie te gaan maken, terwijl de lijdende voorwerpen toch miljoenen euro's per race blijven oprapen.

Quote:

Originally posted by redje
Waarom zou dat geen nut hebben? Als BAR na de race een klacht indient en ze krijgen gelijk, heeft MS 25 seconden aan zijn been. Wil het nu dat Sato 22seconden na MS over de streep kwam. Sato zou dus niet 3des geweest zijn maar 2des. Een verschil van 2 punten. BAR zou dit zeker niet laten liggen. Een klacht zou nut gehad hebben, zelfs als het na de race gebeurde.
Zoals ik al zei, ze zouden ook geen klacht indienen als ze gelijk hebben want ze weten op voorhand hoe het afloopt. Kijk naar Maleisië '99: Ferrari dreigt terecht gediskwalificeerd te worden, en opeens verklaart de FIA zijn eigen scrutineers onbekwaam (terwijl ik me toch wel kan voorstellen dat die mensen tot op 2mm nauwkeurig kunnen meten). Ik zou nog meer voorbeelden kunnen aanhalen, o.m. met toeschouwers in grindbakken, vlammen uit de benzinetank en wissels op het podium...

Quote:

Ik hoop dat je niet begint met te insinueren dat Ferrari al de stewards omgekocht heeft en dan nog eens alle teams zwijggeld zou betalen. Dan is dat pas een investering met laag rendement.
Zoiets pas perfect in de complottheoriën die er over de F1 de ronde doen.

Quote:

Originally posted by airco
Allé nicki_mks .....

Haast u .... het is hoge tijd om te komen vertellen dat de FIA omgekocht is :+

Natuurlijk zeg ik niet dat alle officials corrupt zijn, maar ik kan evenmin geloven dat één iemand op dit forum (zeker de Belgen...) nog gelooft dat het ook in de F1 nooit gebeurt dat beslisingen genomen worden o.i.v. groene briefjes... Anders vraag ik eens aan Sinterklaas dat hij julie komt overtuigen.

Mijn visie op het hele verhaal is gewoon dat het enorm toevallig zou zijn, moest de eerste timingfout in ik weet niet hoeveel jaar net in deze omstandigheden gebeuren. Het spijt me...

Edit: toch nog even dit: als dat van de 13 duizendsten waar is, zou er aan 320 km/u inderdaad een verschil van 1m en 16cm geweest zijn op de lijn. Tenzij die lijn enkele meter voor de eerste bocht ligt heb ik daar toch onweerlegbare twijfels over.

redje 22-06-2004 20:43

Dat er met zekerheid omgekocht wordt, zeg ik niet, want ik heb daar geen bewijzen van, maar dat het mogelijk is, ja. Het is een miljardenbusiness. Als je gewoon al een mail stuurt naar de stewards, kan je al veel bekomen. Dan onderzoeken ze dat en de kans is groot dat er een gevolg aan komt.

Maar dat je hier totaal irrelevante gevallen aankaart. :rolleyes: De wissel op het podium was tegen de sporting regulations. Dat is toch niet te vergelijken met een geval als vorige zondag. Toeschouwers in de grindbak? Precies heb ik die GP gemist, want er is noch nu noch vorig jaar een incident geweest met een toeschouwer in de grindbak geweest. Remember, het was de bestuurder van de truck die kwam helpen.

Geloof maar niet dat andere teams een klacht indienden voor die podiumceremonie of voor die toeschouwer, die jij zag, maar de rest niet. En dat de FIA alles in het voordeel van Ferrari beslist. Hmz, dit kadert toch wel perfect in uw credo: de FIA bevoordeelt 1 team. Antwoord dan eens op deze vraag: waarom doen ze dan zoveel moeite om het kampioenschap spannend te maken, om Ferrari te vertragen etc? Bij u lijkt de F1 maar om 1 ding/team te draaien en niet al de andere teams/piloten...

Trouwens, dat van 0.013sec zag ene Biranit Goren van Atlasf1 met zijn eigen ogen op het scherm staan en ik geloof wel dat je hem daarin kan vertrouwen.

Autofan 22-06-2004 20:47

@ redje,

Nürburgring vorig jaar vergeten? Schumacher werd door een toeschouwer geholpen en kwam zo uit het grind. Volgens de regels hadden ze hem zelfs niet uit het grind mogen duwen. Maar het is een Ferrari en die kunnen zich ongelooflijk veel permitteren, het was immers in Duitsland hé.

Tegenwoordig kan je niemand meer in F1 vertrouwen, zelfs Polleke niet.

Lambo 22-06-2004 21:06

dan moet je eens bij het topic van de toenmalige race gaan kijken(airco?)

Er is toen ook zwaar over gediscussieerd, maar uiteindelijk bleek dat er niks onregelmentairs is gebeurd.

redje 22-06-2004 21:57

Quote:

Originally posted by Autofan
@ redje,

Nürburgring vorig jaar vergeten? Schumacher werd door een toeschouwer geholpen en kwam zo uit het grind. Volgens de regels hadden ze hem zelfs niet uit het grind mogen duwen. Maar het is een Ferrari en die kunnen zich ongelooflijk veel permitteren, het was immers in Duitsland hé.

Tegenwoordig kan je niemand meer in F1 vertrouwen, zelfs Polleke niet.

Om duidelijk te zijn. Dat was ironie. Ik had er misschien beter een smilie bijgezet.

Voor de duidelijkheid, die persoon was geen toeschouwer, maar de bestuurder van de sleeptruck.

The Interceptor 22-06-2004 23:32

op pitstop.tv staat er weer wat nieuws te lezen:

De FIA heeft gereageert op de inhaalactie van schumi op barrichello, schumi was er niet voorbij op de lijn, en dus moest er geen sanctie volgen ...
volledig artikel hier

Ralf herinnert zich zelfs niks meer van de crash, enkel de start zo nog heel flauw. Er wordt dus vollop gesuggereerd wie hem (eventueel) zou vervangen in Magny Cours, de testrijders Pizzonia en Géne lijken de grootste kanshebbers.
volledig artikel hier

Ottooke 23-06-2004 11:46

En op <a href="http://www.f1racing.net/nl/news.php?newsID=55227">F1Racing</a> staat het volgende:
Quote:

Testrijder Antonio Pizziona, en dus niet de officiële reserverijder Marc Gené, zou de meeste kans maken op een invalbeurt.

JPMontoya 23-06-2004 19:42

Spijtig, ik heb liever Gené. Gené werkt een heel jaar de naad uit z'n overall voor BMW nog veel meer dan Pizzonia. Hij verdient die plaats. Met Gené ben je er meer zeker van dat er toch punten zullen komen dan pizzonia...

Nicki_Mks 23-06-2004 19:44

Quote:

Antwoord dan eens op deze vraag: waarom doen ze dan zoveel moeite om het kampioenschap spannend te maken, om Ferrari te vertragen etc? Bij u lijkt de F1 maar om 1 ding/team te draaien en niet al de andere teams/piloten...
Welnee, integendeel. Ik vind juist dat de 9 andere teams een eerlijke kans verdienen. Waarom de FIA Ferrari op sommige punten benadeelt? Omdat ze anders zelf verlies doet door tegenvallende kijkcijfers natuurlijk. Dat is toch het beste: eerst een spannende race, en dan toch Ferrari dat het haalt.

Quote:

Trouwens, dat van 0.013sec zag ene Biranit Goren van Atlasf1 met zijn eigen ogen op het scherm staan en ik geloof wel dat je hem daarin kan vertrouwen.
Ik snap jullie toch écht niet... Als Mr. Goren zegt dat Schumacher achterstevoren over de lijn gegaan is zou je het nog geloven. Ik had beloofd geen controversiële uitspraken meer te doen, maar ik denk niet dat volgend wetenschappelijk bewijs onder die noemer valt:

Is iedereen het erover eens dat de afstand tussen beide Ferrari's op de lijn 50 cm of minder was? Zoniet, bekijk het filmpje. Wel, als 50 cm of minder overbrugd worden in 0,013 seconden, betekent dat een snelheid van 38,5 m/s of minder, m.a.w. <b>maximaal 139 km/u!</b> Als iemand ziet waar mijn fout in de vier hoofdbewerkingen zit, laat me iets weten... Zoniet, graag een verklaring hiervoor. ;)

redje 23-06-2004 22:11

Quote:

Originally posted by Nicki_Mks
Welnee, integendeel. Ik vind juist dat de 9 andere teams een eerlijke kans verdienen. Waarom de FIA Ferrari op sommige punten benadeelt? Omdat ze anders zelf verlies doet door tegenvallende kijkcijfers natuurlijk. Dat is toch het beste: eerst een spannende race, en dan toch Ferrari dat het haalt.

Ik snap jullie toch écht niet... Als Mr. Goren zegt dat Schumacher achterstevoren over de lijn gegaan is zou je het nog geloven. Ik had beloofd geen controversiële uitspraken meer te doen, maar ik denk niet dat volgend wetenschappelijk bewijs onder die noemer valt:

Is iedereen het erover eens dat de afstand tussen beide Ferrari's op de lijn 50 cm of minder was? Zoniet, bekijk het filmpje. Wel, als 50 cm of minder overbrugd worden in 0,013 seconden, betekent dat een snelheid van 38,5 m/s of minder, m.a.w. <b>maximaal 139 km/u!</b> Als iemand ziet waar mijn fout in de vier hoofdbewerkingen zit, laat me iets weten... Zoniet, graag een verklaring hiervoor. ;)

Als de FIA toch wil dat het spannend is, waarom dan een team bevoordelen? Een seizoen zoals vorig jaar is altijd spannend, welke piloot of team ook aan het langste eind trekt.

Ten tweede, een beetje muggeziften, het is mevr. Goren. Ik ga niet onvoorwaardelijk akkoord met wat zij of de andere medewerkers van die site zeggen. Maar denk je dat het voor een site van dergelijke reputatie gezond is om leugens te verkopen. Om eerlijk te zijn, dat is hij hen nog nooit gebeurd. En dat geeft mi toch een basis om ze te geloven.
En waar de fout zit in heel uw redenering. De timing line ligt vóór de dikke witte streep waarnaar jij verwijst.

Het bewijs:
http://www.atlasf1.com/personal/bira/indyline.jpg
Bron: www.atlasf1.com

Het zwarte apparaat registreert de voorbij komende wagens en is de referentielijn voor de timing. ;)

gwyllion 24-06-2004 01:01

Quote:

En waar de fout zit in heel uw redenering. De timing line ligt vóór de dikke witte streep waarnaar jij verwijst.

Het bewijs:
http://www.atlasf1.com/personal/bira/indyline.jpg
Bron: www.atlasf1.com

Het zwarte apparaat registreert de voorbij komende wagens en is de referentielijn voor de timing. ;)

Sorry, maar er is iets mis met jouw ruimtelijk inzicht.

Door het perspectief lijkt het alsof dat zwart apparaat voor de finish lijn staat, maar dit is niet het geval. Je moet kijken naar het statief op de grond en niet naar het bakje bovenaan. De meeting staat dus weldegelijk ter hoogte van de finish lijn.

Nicki_Mks 24-06-2004 15:08

Quote:

Quote:

Ten tweede, een beetje muggeziften, het is mevr. Goren.
???

Nee, ik begrijp wel wat redje bedoelt over de lijn. Maar als ik me niet vergis is dat op de voorgrond de F1-startgrid en eigenlijke pits. Niet zover van de brickyard als sommigen beweren dus.

P.S.: Waarom heeft niemand die foto op dat moment genomen, dan was er geen discussie... ;)

DJ Scorpio 24-06-2004 15:59

Deze foto zou misschien al de verwarring kunnen oplossen, je ziet de brickyard en een paar meter daarvoor staat er nog een witte lijn, als het nu deze lijn is waar de tijdswaarneming gebeurt dan zou dit een vertekend beeld kunnen geven als de beelden bekijkt en de brickyard als referentiepunt neemt.

En wie weet is het punt van de tijdswaarneming zelfs nog verder achteruit geplaatst want op de foto die gepost werd door redje is de brickyard nergens te zien... ben op zoek naar een duidelijk luchtfoto waarbij je zowel de brickyard ziet als de positie van de tijdswaarneming maar tot nu toe heb ik die nog niet gevonden...

Nicki_Mks 24-06-2004 17:16

Ik denk dat ik het gevonden heb. De lijn van redje bevindt zich aan de reclame op de muur te zien helemaal achteraan de grid, bijna aan Turn One. <b>No way</b> dat dit de officiële lijn is waar een nieuwe ronde begint. Kijk naar de rondeteller, kijk naar het moment waarop de rangschikking (niet de zogezegd foutieve, maar elke ronde opnieuw) verschijnt, kijk naar de plaats waar de kwalificatietijd opgemeten wordt. Dat is vlakbij de brickyard...

Raceboy 24-06-2004 19:28

waarom kan dat niet de lijn zijn? in Spa ligt de officiele lijn ook midden in de startgrid aan de endurancepits.

marcel 24-06-2004 19:40

Quote:

Originally posted by raceboy
waarom kan dat niet de lijn zijn? in Spa ligt de officiele lijn ook midden in de startgrid aan de endurancepits.
in magny-cours lag de SF ook net na de laatste bocht, voor de aanpassing van het circuit...

Nicki_Mks 24-06-2004 19:43

Quote:

Originally posted by raceboy
Toch niet tijdens de F1! Nee, ik bedoel, tijdens de kwalificatie in Indy verscheen de tijd toch aan de brickyard, niet nog voor ze de grid opkwamen. Idem voor het moment dat de rondeteller verspringt.

redje 24-06-2004 20:45

http://f1.racing-live.com/photos/200.../diapo_191.jpg

Dezelfde foto als die van Scorpio, maar een ander zicht. De lijn waar ik over sprak, is de meest linkse. Die aan de brickyard de rechtse. De lijn waar ik over bezig was, is dus niet helemaal op het einde van de grid, maar vlak voor de eerste startplek. En volgens de foto van op atlasf1 is dit de timingline. Of die al dan niet met de S/F lijn samenvalt, kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik heb persoonlijk wel beelden waarop de volgorde oplicht op het scherm, maar ik kan zelfs niet per frame zien op welk moment dit is.

Peter Baert 24-06-2004 21:26

Die Biranit Goren is hoofdredacteur van AtlasF1.
Of eerder, hoofdredactrice. :)
Bira is een vrouw.

Die 0.013 is geen muggenziften, maar is het verschil op het einde van de vijfde ronde, opgemeten door de officiële tijdsopname.

AtlasF1 biedt trouwens een interessante applicatie, waarbij je de race kunt overdoen en bvb. 2 rijders met elkaar kunt vergelijken tijdens de race.

Groetjes aan Bira.

:)

sledge 24-06-2004 23:15

De aankomst in 2002. 0.011 seconden als ik me niet vergis Verschil is ongeveer een vodafone logo.
Het verschil zou nu dus ook zoiets moeten zijn. En waarschijnlijk is dat de finishlijn, aangezien daar afgevlagd word, en ook het bakje van de tijdsmeting daar staat.
http://users.skynet.be/bk368139/finish.jpg

redje 25-06-2004 09:34

Bedankt Sledge. Heb je toevallig een gelijkaardige foto van dit jaar?

sledge 25-06-2004 09:52

Heb ik jammer genoeg niet nee...

gwyllion 30-06-2004 13:31

Ralf Schumacher is vermoedelijk 3 maanden uit (2 wervelbreuken opgelopen :confused: ).

Staat o.a. te lezen op pitstop.tv

Nicki_Mks 30-06-2004 13:56

Ik heb het ook gehoord. :( Hopelijk is dit een les voor de mensen die hier na het ongeluk direct zaten te vertellen dat er niets aan de hand was en alles opgeblazen werd. Motorsport is dangerous...

The Interceptor 30-06-2004 15:07

op pitstop.tv staat te lezen dat Gené dit weekend Ralf zal vervagen in Magny Cours!

Een goede keuze van Williams vind ik, die heeft toch al wel wat ervaring en kent natuurlijk de wagen door en door. Hopelijk voor hem minstens een evenaring van zijn resultaat vorig jaar in Monza

Obi-Jan 01-07-2004 12:49

Quote:

Originally posted by Nicki_Mks
Ik heb het ook gehoord. :( Hopelijk is dit een les voor de mensen die hier na het ongeluk direct zaten te vertellen dat er niets aan de hand was en alles opgeblazen werd. Motorsport is dangerous...
Op autosport.de stond een dag of 2 na het ongeluk een hersenschudding en 9 gekneusde ribben. Ook niet om mee te lachen, maar toch minder ernstig.

Kan zijn dat er sindsdien uitgebreider onderzoek is gepleegd, natuurlijk.

Motorsport is dangerous, klopt, maar zoals hij de laatste tijd bezig was had ik niet de indruk dat de heer R. Schumacher daar zelf van doordrongen was. Misschien dat dit incident, hoewel hij er zelf niets aan kon doen en het op een slecht moment in zijn carrière komt, zijn aandacht weet te trekken.

Jan.
=---

DJ Scorpio 01-07-2004 15:30

Er is inderdaad een uitgebreider onderzoek gebeurd en gelukkig maar want als je onderstaand artikel mag geloven dan is het onderzoek in de US in gebreke gebleven.

Ralf Schumacher considering legal action

Indianapolis Doctors missed spinal fractures

Ralf unimpressed with Indianapolis Doctors. Ralf Schumacher is furious with Doctors at Indianapolis' Methodist Hospital for sending him home without discovering two fractures in his spinal column.

On his 29th birthday (Wednesday), the German was told in Bad-Nauheim near Frankfurt he would be out of the cockpit for up to three months with the injury.

"It was a shock," he said of the diagnosis. "They had checked me out in America so it looks as if I narrowly escaped a catastrophe. But I have to deal with it now. What happens has happened."

Ralf said his world champion brother 'keeps calling'.

"Frank [Williams also] said I should be grateful to have been so lucky."

Reports are already speculating Schumacher is considering legal action against the American Doctors because further injury 'put him at risk of paraplegia.'

"I'm angry they did not pick it up," the BMW Williams ace admitted.

Bron: f1.racing-live.com

All times are GMT +2. The time now is 19:21.