De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Racing Festival - Van VT tot de RACE (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14126)

JPMontoya 12-10-2006 09:42

Quote:

Originally Posted by Pat (Post 189693)
Dit staat inderdaad niet in het Belcar Original sportreglement.

In het sportreglement van de BEC staat daarentegen wel dat inhalen tijdens de rollende start niet toegelaten is ...

Ik veronderstel hierbij dat je pas gestart bent als je de finishlijn een eerste keer hebt overschreden.

Pluim voor Gio !

In elke andere categorie ter wereld mag dit niet me dunkt en in de Belcar mag dit dan plots wel. Dat Belcar reglement van 2006 hangt echt met haken en ogen aan elkaar zo lijkt het wel.

Bramzel 12-10-2006 10:17

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 189690)
Dat was ook het eerste dat me opviel toen ik die beelden zag... niet moeilijk dat je dan na een ronde al derde hangt:bye:

Dit vind ik nou weer flauw. De beste man had voor s/f welgeteld 2 wagens ingehaald. Dat betekend dat die andere 5 gewoon door goed rijden voorbijgestoken zijn, en dan vind ik ook dat je de man de credits moet geven die hij verdient.

Thomaske 12-10-2006 10:29

Is het niemand opgevallen dat de SRT Corvette C5-R #1 met twee rijders reed waarvan geen één deelgenomen heeft aan de eerste race eerder dit jaar op Zolder.

Als ik me niet vergis moet deze wagen dan verhuizen naar de 'Guest Class'. Na een klacht van Eurotech en GLPK is dit nog niet gebeurd.

Mvg...

Neo-242 12-10-2006 10:57

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 189711)
Dit vind ik nou weer flauw. De beste man had voor s/f welgeteld 2 wagens ingehaald. Dat betekend dat die andere 5 gewoon door goed rijden voorbijgestoken zijn, en dan vind ik ook dat je de man de credits moet geven die hij verdient.

LOL, daarom dat ik zeg: niet te verwonderen dat hij 3de hing, anders had hij vijfde gehangen:+ Door het feit dat hij zo vroeg vol op het gas ging, kon hij ook meteen de Marcos en de Mosler (denk ik?) voor de remzone aan Les Combes voorbijgaan...

Thomaske 12-10-2006 11:14

Quote:

Originally Posted by Neo-242 (Post 189714)
LOL, daarom dat ik zeg: niet te verwonderen dat hij 3de hing, anders had hij vijfde gehangen:+ Door het feit dat hij zo vroeg vol op het gas ging, kon hij ook meteen de Marcos en de Mosler (denk ik?) voor de remzone aan Les Combes voorbijgaan...

Denk je dat echt? De Corvette is volgens mij gewoon een stukje sneller op dit deel van het Circuit. Je zag toch ook dat de twee wagens van SRT ook al een stukje voorlagen.

Mvg...

Bramzel 12-10-2006 11:19

Quote:

Onzin, die Corvette kan gewoon verschrikkelijk veel later remmen. Dat zag je bij de Stealth in Les Combes ook.

Coach Ep 12-10-2006 11:33

Quote:

Originally Posted by Giovanni (Post 189692)
Van de gecrashte Porsches was er deze keer geen enkele onder controle te houden. Op de beelden is duidelijk te zien dat de CEO Porsche plots in overstuur gaat.
Op die plaats is dat niet op te vangen, je wagen gaat in een compressie en krijgt daarna zelfs lift ...

Goed om te melden dat de CEO Porsche (nr. 38?) ook in de opwarmronde in Les Combes in de banden is gedoken, zachtjes weliswaar maar genoeg om een deel van de achtervleugel (vermoedelijk een wing-end-plate) af te doen breken. Wellicht daardoor toch iets minder stabiliteit gehad dan normaal gesproken.

Belle 12-10-2006 13:26

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 189716)
Onzin, die Corvette kan gewoon verschrikkelijk veel later remmen. Dat zag je bij de Stealth in Les Combes ook.

Dat is mij ook opgevallen bij het zien van de beelden. Op de rechte stukken kon de Corvette er net niet langs, maar doordat die veel later in de remmen ging kon hij telkens als eerste de bochten induiken.

Bramzel 12-10-2006 13:33

Ja idd. Zal wel komen door die remschijven (zijn ze keramisch of van carbon?), rijden de Marcos en de Stealth met gewone stalen schijven? Weet iemand dit?

Scapa 12-10-2006 13:36

Enkel stalen remschijven zijn volgens mij toegelaten in de Belcar, vorig jaar was het allesinds zo.

Yves 12-10-2006 13:55

Quote:

Originally Posted by Scapa (Post 189727)
Enkel stalen remschijven zijn volgens mij toegelaten in de Belcar, vorig jaar was het allesinds zo.

Was vorig jaar inderdaad zo, maar aangezien ze dit jaar op basis van het FIA GT regelement rijden zijn die keramische carbon remmen nu wel toegestaan.

Rhino 12-10-2006 16:34

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 189637)
Zo net op http://video.google.nl/videoplay?doc...61526851&hl=nl (met dank aan pitstoptv) beelden gezien van de Belcar race...

- Ik vraag me af of Bert Longin niet al wagens aan het inhalen was voor de groene vlag...Wat denken jullie
- Ik stel me toch ook de vraag bij de Porsches en hun crashes - De piloten die die wagens besturen zijn die capabel om hun wagen onder controle te houden...

Ik denk wel dat Rudi Penders en Bert Van Rossem met een Porsche kunnen rijden hé?Als deze piloten het al niet kunnen wie dan wel in de belcar.
Welke piloot crashte met de jmt Porsche?

marcel 12-10-2006 17:00

Quote:

maar hij moet wel meteen weer van het gas op de Radillion, of denk je dat je daar vlak na de start, in het midden van het veld vol over kan?

Giovanni 12-10-2006 17:27

Quote:

Originally Posted by Pat (Post 189693)
In het sportreglement van de BEC staat daarentegen wel dat inhalen tijdens de rollende start niet toegelaten is ...
Ik veronderstel hierbij dat je pas gestart bent als je de finishlijn een eerste keer hebt overschreden.

Dat is natuurlijk weer voor interpretatie vatbaar hé.
Volg even deze denkpiste :
- Je mag niet voorbij steken TIJDENS de startprocedure.
- Wanneer is de startprocedure voorbij ?
- Als het licht op groen gaat !!!
- Mag ik dan voorbijsteken voor de start/finishlijn : JA.

Dit geldt voor mij in zowel FIA-GT, Belcar Original alsook Belcar Endurance.
Ik heb het alleszins altijd zo gedaan en laat mij maar eens iemand het tegendeel bewijzen aan de hand van reglementen.

Let er wel op dat je de start niet verwisseld met een HERSTART.
Tijdens een herstart ( na een SC periode ) mag je pas terug racen, en dit is ook inhalen, na het overschrijden van de start/finishlijn.
Daar staat letterlijk beschreven in de desbetreffende reglementen.

Pat 12-10-2006 18:48

Quote:

Originally Posted by Giovanni (Post 189744)
Dat is natuurlijk weer voor interpretatie vatbaar hé.
Volg even deze denkpiste :
- Je mag niet voorbij steken TIJDENS de startprocedure.
- Wanneer is de startprocedure voorbij ?
- Als het licht op groen gaat !!!
- Mag ik dan voorbijsteken voor de start/finishlijn : JA.

Yep, ik heb dit ook altijd dubbelzinnig gevonden.
Ik redeneerde dat je tijd pas begint te lopen ans je start/finish overschrijdt, zelfs al ben je pakweg 20ste wagen ... dus je start maar op die moment.

Maar ja, zo kan je over nog verschillende punten een boompje opzetten !
Misschien iets voor een nieuwe thread als de reglementen voor 2007 er zijn ...

Thomaske 12-10-2006 19:01

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 189726)
Ja idd. Zal wel komen door die remschijven (zijn ze keramisch of van carbon?), rijden de Marcos en de Stealth met gewone stalen schijven? Weet iemand dit?

De GLPK Corvette C5-R , die van SRT denk ik ook, heeft Keramische remschijven.

De Stealth en de Marcos hebben echter stalen schijven eronder.

Mvg...

LSD 13-10-2006 11:12

De stealth en marcos hebben volgens mij gewone stalen remschijven.
Keramische schijven worden standaard op sommige exoten gemonteerd, in racerij weet ik het niet.

GT2-R 13-10-2006 17:23

Quote:

Originally Posted by LSD (Post 189835)
De stealth en marcos hebben volgens mij gewone stalen remschijven.
Keramische schijven worden standaard op sommige exoten gemonteerd, in racerij weet ik het niet.

IK dacht dat de GLPK-Corvette uitgerust was met keramische remschijven??

Brecht 13-10-2006 17:44

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK (Post 189759)
De GLPK Corvette C5-R , die van SRT denk ik ook, heeft stalen remschijven.

De Stealth en de Marcos hebben echter Keramische schijven eronder.

Mvg...

Het is net andersom volgens mij ;)

Thomaske 13-10-2006 17:48

Quote:

Originally Posted by corvetteboy (Post 189883)
Het is net andersom volgens mij ;)

Oeps, foutje van mij ;)

Mvg...

A uit PDGRacing 01-02-2007 22:17

In de Auto Hebdo 1582 van deze week, staat een foto van deze DBRS9 in de ateliers van Prodrive. De Belcar-nummers hangen er nog aan.
Een beetje verder in het artikel cijfertjes. Verkocht door Prodrive: 14 DBRS9, 15 DBR9 en 20 (!) Vantage Rally's... De prijskaartjes schrikken niet af DBR9:£495.000, DBRS9: £175000.

Mr.Dallara 09-02-2007 23:21

Quote:

Originally Posted by A uit PDGRacing (Post 201223)
In de Auto Hebdo 1582 van deze week, staat een foto van deze DBRS9 in de ateliers van Prodrive. De Belcar-nummers hangen er nog aan.
Een beetje verder in het artikel cijfertjes. Verkocht door Prodrive: 14 DBRS9, 15 DBR9 en 20 (!) Vantage Rally's... De prijskaartjes schrikken niet af DBR9:£495.000, DBRS9: £175000.

14 stuks maar verkocht van de DBRs9 :eek: , pfff lijkt me ver van een succes.... :no: :(

Belle 10-02-2007 00:56

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 201820)
14 stuks maar verkocht van de DBRs9 :eek: , pfff lijkt me ver van een succes.... :no: :(

Vind je? Gezien de kostprijs vind ik dat toch lang niet slecht...

All times are GMT +2. The time now is 13:56.