De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   FIA GT 24 uur van Spa 2007, de aanloop (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14360)

Bramzel 25-04-2007 14:05

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 208704)
Lemeret....Veel geld betalen om dan 1u te mogen rijden :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:

Beetje flauwe opmerking. Hij heeft tenminste budget, en doet er ook nog eens goede dingen mee.

marcel 25-04-2007 14:19

inderdaad, liever een budget voor 1 uurke te rijden; dan geen budget, en in de tribune zitten

Grig-O 25-04-2007 19:49

Ik weet dat het nog vroeg is, maar we kunnen er maar opgewonden van geraken :p: Armand Fumal op de 2de JetAlliance..

Viper GTS-R*** 25-04-2007 20:55

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 208733)
Ik weet dat het nog vroeg is, maar we kunnen er maar opgewonden van geraken :p: Armand Fumal op de 2de JetAlliance..

Dat is geen verrasing, was het niet Fumal waar JetAlliance zoveel lof over had over zijn prestatie met de BMW M3 vorig jaar tijdens de 24 uren? :)

Raceboy 25-04-2007 21:28

Quote:

Originally Posted by Viper GTS-R*** (Post 208751)
Dat is geen verrasing, was het niet Fumal waar JetAlliance zoveel lof over had over zijn prestatie met de BMW M3 vorig jaar tijdens de 24 uren? :)

Ale met een toerisme heeft hij zichzelf al bewezen dan, nu nog met een GT :bye:

Mr.Dallara 26-04-2007 09:29

Teams en piloten zijn volop in onderhandeling met mekaar en hun sponsors...

Maar heeft RACE (de organisator van de 24u van Spa) al een nieuwe titel sponsor gevonden voor de 24uren?
Want we zijn op exact 3 maanden voor de race en er is nog geen weet van een nieuwe sponsor, website, ticket prijzen, ...
( http://www.proximus24hours.com is nog wel online, maar is volledig van 2006 aangezien de deal met proximus na 4? jaar afgelopen is...)

Viper GTS-R*** 26-04-2007 14:41

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 208755)
Ale met een toerisme heeft hij zichzelf al bewezen dan, nu nog met een GT :bye:

En waarom niet? Hij krijgt (mischien) de kans om zich te laten bewijzen.
En ik wou gewoon de link aantonen tussen hun beide (Fumal-Jetalliance),
om aan te tonen dat het toch niet héél onverwachts is hun samenwerking.

Stond trouwens in persbericht van oftewel Fumal oftewel Jetalliance (na de 24 uren van Spa vorig jaar) duidelijk geschreven dat er kans was op een vervolg van samenwerking...

Grig-O 26-04-2007 18:21

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 208776)
Teams en piloten zijn volop in onderhandeling met mekaar en hun sponsors...

Maar heeft RACE (de organisator van de 24u van Spa) al een nieuwe titel sponsor gevonden voor de 24uren?
Want we zijn op exact 3 maanden voor de race en er is nog geen weet van een nieuwe sponsor, website, ticket prijzen, ...
( http://www.proximus24hours.com is nog wel online, maar is volledig van 2006 aangezien de deal met proximus na 4? jaar afgelopen is...)

Proximus was 8 jaar hoofdsponsor ;)
En RACE heeft al laten weten dat de 24 uren zonder problemen kunnen georganiseerd worden dit jaar..

JPMontoya 26-04-2007 18:59

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 208711)
Beetje flauwe opmerking. Hij heeft tenminste budget, en doet er ook nog eens goede dingen mee.

Uit goede bron weet ik dat Lemeret heeft vorig jaar echt waanzinnig veel geld meegebracht naar Phoenix om maar 1 schamel stintje te mogen rijden...
Het moet nog allemaal wel in verhouding blijven.

Zonder Lemeret had Phoenix de 24u gewonnen - heel zeker van....

Bramzel 26-04-2007 19:21

Jouw verhouding of zijn verhouding? Ik rijd met budget X liever minder op een auto waarmee ik op het podium kan komen dan veel met een auto in het achterveld.

En die 2e opmerking is ook weer zo'n leuke, goed te controleren ook :rolleyes:

Grig-O 27-04-2007 18:51

"Vous pouvez maintenant rejoignez le Club Entreprises de Spa-Francorchamps"
Allemaal leuk, maar kijk eens wat er op de tweede pagina bij 'les courses' staat...

http://www.spa-francorchamps.be/fr05...entreprise.pdf

Grig-O 02-05-2007 12:02

Van een nieuwsbericht op endurance-info kan ik afleiden dat Luc Alphand met 2 wagens naar Spa komt...

http://www.endurance-info.com/articl...rder=0&thold=0
"Une participation (gaat over Didier André) aux 24 Heures de Spa toujours aux commandes d’une des voitures du team sarthois est elle aussi officielle."

Dit wil waarschijnlijk zeggen dat André op de C5-R komt samen met 2 of 3 andere rijders. Vosse, Alphand en GAvin mss op de C6.R. (veronderstelling :))

Grig-O 13-05-2007 18:29

-Vanmiddag jammerde Eric van de Poele op RTBF dat Giorgio Ascanelli hen niet meer zou bijstaan tijdens de 24 uren van Spa aangezien deze nu voor Torro Rosso werkt.
Eric rijdt dus voor de derde achtereenvolgende keer voor Maserati. (lang geleden dat hij drie keer voor hetzelfde team uitkwam :))

-Waarschijnlijk wordt de tweede Maserati bemand door Montanari, Ramos en Kurt Mollekens. Weer twee belgen bij Vitaphone!

-Markus Paltalla heeft op Planet Le Mans laten weten dat hij plannen heeft in de 24 uren. Volgens mij wordt het de Psi Corvette. Logisch gokje he.

In de Auto Hebdo staat dat Sport Garage piloten zoekt voor hun Ferrari 430 GT3 voor de 24 uren. Enige GT3 auto die volgens mij nog niet aan de start staat is de Morgan :p

Mr.Dallara 13-05-2007 19:10

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 210072)
-Waarschijnlijk wordt de tweede Maserati bemand door Montanari, Ramos en Kurt Mollekens. Weer twee belgen bij Vitaphone!

Mollekens heeft nog een ander aanbod voor de 24uren van Spa, meer info zal wel volgen binnen een paar weken...

Grig-O 13-05-2007 19:29

Ja, het was inderdaad maar een gerucht. Mss opnieuw bij PK?...

Avalon 14-05-2007 15:43

Is er trouwens enig nieuws wanneer de testdagen dit jaar plaats vinden?

Belle 14-05-2007 15:48

Quote:

Originally Posted by Avalon (Post 210136)
Is er trouwens enig nieuws wanneer de testdagen dit jaar plaats vinden?

Joost heeft in een eerdere post aangegeven dat de testdag zou doorgaan op maandag 2 juli of dinsdag 3 juli.

Greetz

JPMontoya 14-05-2007 18:23

Intressant...

http://www.racb.com/nl/member/me_pack_0.asp

Grig-O 14-05-2007 18:44

Inderdaad :) DVD, handtekeningen, meet & greets,...

Opvallend nieuws ook uit de LMS: Jack Leconte zou verteld hebben dat hij naar Spa komt met één of twee wagens. Dit hangt af van het resultaat in Le Mans...

bron: forum endurance-info.

Belle 14-05-2007 19:55

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 210169)

Trouwens (en sorry voor de off-topic), maar wordt er dit jaar niet meer gewerkt met RACB Racefan memberships? Dit jaar kreeg ik namelijk geen bericht om mijn lidmaatschap te verlengen. Anders krijg ik altijd een mailtje in april en dit jaar niks...

EDIT: heb het ondertussen gevonden op de RACB site. Maar toch raar dat ik niks vernam, want daarmee hadden we ook steeds korting voor de 24 uren.

Avalon 15-05-2007 17:07

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 210137)
Joost heeft in een eerdere post aangegeven dat de testdag zou doorgaan op maandag 2 juli of dinsdag 3 juli.

Greetz

Ik had die post al wel gezien, maar "zou doorgaan" is maar vaag...
Heeft iemand weet of de Test Day al bevestigd is?
Één dag maakt voor mij toch wel wat verschil omdat ik mijn vakantie wil plannen naar gelang van wanneer de testdag precies plaats vindt

Raceboy 15-05-2007 22:38

Quote:

Originally Posted by Belle (Post 210189)
Trouwens (en sorry voor de off-topic), maar wordt er dit jaar niet meer gewerkt met RACB Racefan memberships? Dit jaar kreeg ik namelijk geen bericht om mijn lidmaatschap te verlengen. Anders krijg ik altijd een mailtje in april en dit jaar niks...

EDIT: heb het ondertussen gevonden op de RACB site. Maar toch raar dat ik niks vernam, want daarmee hadden we ook steeds korting voor de 24 uren.

Gisteren hebben ze blijkbaar iedereen gemaild.

Grig-O 16-05-2007 13:05

En alles van 2006 is intussen verwijderd van proximus24hours.com
Er staat opnieuw overal 'coming soon'. Toch een bewijs dat ze er mee bezig zijn...

Belle 16-05-2007 18:23

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 210272)
Gisteren hebben ze blijkbaar iedereen gemaild.

Inderdaad, is ook weer typisch. :) Of zouden ze het gelezen hebben. :p

Astra-fan 16-05-2007 19:02

Ik heb nochtans niets ontvangen.

Grig-O 26-05-2007 11:57

De timing van de 'Total Hours of Spa 2007' is inmiddels ook verkrijgbaar op http://www.proximus24hours.com/pictu...0Draft%207.pdf

Coach Ep 09-06-2007 17:29

Tijdens de 24 uur van Spa zullen we Steve Vanbellingen ook zien in de Champcar-kleuren.

Steve Vanbellingen: “Maar wat of wie het zal worden, maken we volgende week bekend. In ieder geval kan ik al verklappen dat het om een Amerikaanse wagen gaat, want met een Corvette C5-R, dat wil ik al kwijt, strijden we in de ChampCar-kleuren tegen de Europese waarden in de FIA GT zoals Ferrari, Porsche of andere Maserati en Aston Martin. En hoe kan je onze samenwerking mooier symboliseren?”

Bron: pitstop.tv

Zeg lekker niet met wie maar wel waarmee ik ga rijden.... :) zou mij niet verbazen als deal gemaakt is met SRT.

Grig-O 09-06-2007 17:29

Steve Van Bellingen op een C5-R... Ik denk aan PK Carsport mss.
Maar er waren geruchten dat Mollekens, Bouvy, Longin en Kumpen die zouden besturen...
Maar aangezien Steve een aantal weken geleden met PK op stap was, veronderstel ik dat er gesprekken zijn (waren)

Thomaske 10-06-2007 11:07

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 212185)
Steve Van Bellingen op een C5-R... Ik denk aan PK Carsport mss.
Maar er waren geruchten dat Mollekens, Bouvy, Longin en Kumpen die zouden besturen...
Maar aangezien Steve een aantal weken geleden met PK op stap was, veronderstel ik dat er gesprekken zijn (waren)

Steve gaat wel meer op stap met de piloten van PK Carsport. Het zijn zeer goede vriendin.

Ik vermoed dat het om de C5-R van PK Carsport of SRT zal gaan.

Mvg...

Grig-O 10-06-2007 11:39

Wat houden die 'Champcar' kleuren eigenlijk in?

Mark 10-06-2007 11:55

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 212232)
Wat houden die 'Champcar' kleuren eigenlijk in?

Gewoon een sticker met het Champcar-logo erop ;)
http://www.supercarchallenge.nl/imag...pg_700_500.jpg
Foto: www.supercarchallenge.nl

Benny_B 10-06-2007 12:07

Quote:

Originally Posted by Thomaske (Post 212226)
Steve gaat wel meer op stap met de piloten van PK Carsport. Het zijn zeer goede vriendin.

Ik vermoed dat het om de C5-R van PK Carsport of SRT zal gaan.

Mvg...

Waarom niet die van PSi of Luc Alphand? Beide teams beschikken over C6.R voor de toppiloten en een C5-R die "verhuurd" kan worden?

Viper GTS-R*** 10-06-2007 15:45

In een newsletter kondigd ORECA aan dat ze een nieuwe partner hebben.
Namelijk "Huntsman Advanced Materials", die in hun programma LMS gaan bijstaan als 'finnanciële partner'.

Mogen we dan een 'klein' beetje hopen dat er dan ook geld genoeg zou kunnen zijn om deel te nemen aan de 24 uren van Spa?

Grig-O 10-06-2007 20:54

Vorig jaar reden ze niet in Spa omdat Zakspeed er reed... :)
Dit jaar is die 'hindernis' er niet.

Integra 11-06-2007 12:39

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 212331)
Vorig jaar reden ze niet in Spa omdat Zakspeed er reed... :)
Dit jaar is die 'hindernis' er niet.

En wat is daar het verband tussen? Oreca is toch de 'Saleen dealer' van Europa, waarom zouden die zelf niet kunnen meerijden?

Grig-O 11-06-2007 18:12

Dit jaar kunnen ze juist wel meerijden aangezien Zakspeed niet aanwezig zal zijn. Beetje zoals bij AM.

Brecht 11-06-2007 20:19

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 212443)
Dit jaar kunnen ze juist wel meerijden aangezien Zakspeed niet aanwezig zal zijn. Beetje zoals bij AM.

Zoals bij AM?
In Le-Mans rijden er nu toch ook officiële DBR9's samen met privateers. Dat is geen enkel probleem. Oreca en Zakspeed zouden ook gerust in dezelfde race kunnen racen.

Er is echt geen connectie tussen Zakspeed en Oreca buiten dat ze met dezelfde wagen rijden.

Integra 12-06-2007 11:31

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 212443)

Ik vind dat het niet aan u is om te speculeren daarover. :p

Grig-O 12-06-2007 18:00

Ik herinner me nog heel goed dat Soheil Ayari zei: "Zakspeed rijdt hun kampioenschap, wij het onze. Hoezeer de fans het ook willen, we staan niet aan de start van de 24 uren van Spa 2006".
Aangezien Zakspeed 'failliet' is, kan Oreca het ecxuus van vorig jaar dus al niet aanhalen en kunnen ze dus naar Spa komen... Begrepen? :worship:

Voorts meldt Het Volk dat er sterke geruchten zijn dat Bruno Senna aan de start staat van de 24 uren van Spa...!! :champagne:

Mr.Dallara 12-06-2007 18:40

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 212185)

Fotootje van op de Belcar grid afgelopen weekend in Spa...

http://www.pk-carsport.com/pics2007/...s/P1130565.jpg
bron: http://www.pk-carsport.com/2007/nl/fotos/126/

All times are GMT +2. The time now is 21:49.