De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Racing Festival - Van VT tot de RACE (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14126)

Yvonne 08-10-2006 20:37

Even een vraagje over dat JMT team...

Wat was er nu eigenlijk aan de hand met die wagen nummer 2? Ze hebben op vrijdag gereden...en voor de rest heeft die wagen in de pitbox gestaan....

Het hele seizoen gaat het al zeer moeizaam met die wagen #2!

Viper GTS-R*** 08-10-2006 20:46

Heb mij ook goed geamuseerd, net als m'n 3 compagno's die ik heb meegenomen naar Spa! DIt was men 2de keer race volgen op Spa, en 1ste keer de Belcar zien! Mooi weer, lekker gegeten:D en mooi race gezien.
Zeer mooi was ook dat treintje: Steath - Marcos - Prosp. RS - GS BMW, want ja Mosler kun je er niet bijzetten, die vloog ervan weg amai echt prachtige wagen!

Belcar Masters, datum is genoteerd;)
Foto's kunnen miss. nog volgen, maar later in de andere thread als ik tijd zie.

Mark 08-10-2006 20:49

Quote:

Originally Posted by Yvonne
Even een vraagje over dat JMT team...

Wat was er nu eigenlijk aan de hand met die wagen nummer 2? Ze hebben op vrijdag gereden...en voor de rest heeft die wagen in de pitbox gestaan....

Het hele seizoen gaat het al zeer moeizaam met die wagen #2!

Was dat die wagen met de Bingoal stickers? Tja JMT..............laten we het zo stellen, ze hebben erg veel verschillende coureurs. Zelden dat je iemand meer dan twee wedstrijden ziet rijden bij dat team. Zoiets roept bij mij vragen op ;)

Z3Cp 08-10-2006 21:00

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
Hey Frank... :D

Op het ogenblik dat ze zij aan zij uit de source kwamen, zat ik op de tribune aan de raidillon. Menten blokte Kumpen af, en ging als eerste de raidillon omhoog. Kumpen is Menten in die ronde niet voorbij gegaan tot het aanremmen van de busstop.
Ik heb na de race met Ronald Vetters gesproken (Porsche n°35). Hij zei dat bij het aanremmen van de busstop de Corvette van Menten vlak achter hem zat.
Kumpen probeerde Menten uit te remmen, wat mislukte met de crash als gevolg.

Aha, Merci Bart.
Toch blijf ik bij mijn stelling, Anthony wou absoluut nog wat bewijzen...;)

Bart.Vandecavey 08-10-2006 21:04

Quote:

Originally Posted by Yves
GLPK is nog als 6e geklasseerd in klasse 1, ze pakken dus nog 10 punten. SRT pakt 20 punten, en laat dat verschil van 10 punten nu ook net het verschil zijn in de tussenstand in klasse 1. GLPK en SRT gaan dus met evenveel punten de laatste race in. Belooft alleszins een spannende ontknoping te worden..

Edit: ik begrijp alleen geen bal van de algemene puntentelling, iemand die weet hoe dat in elkaar steekt?

simpel je krijgt punten voor je plaats algemeen en punten voor de plaats in de klasse...

dus 1ste algemeen en 1ste in klasse is 40 punten

GLPK zal geen punten pakken omdat ze niet zijn aangekomen...

marcel 08-10-2006 21:04

Quote:

Originally Posted by Mark
Toeschouwers? Die waren op 1 hand te tellen.............pas tegen 12.00 in Spa en nog vooraan kunnen parkeren. Geen goed teken.

en wat doen wij precies om leken te overtuigen van de prijs/kwaliteits-verhouding van Belcar?
niets, imo, integendeel. altijd klagen: Belcar gaat dood, Belcar is saai geworden, Belcar is niet meer wat het geweest is, Zolder pakt het verkeerd aan... soms lijkt dit forum wel een klaagmuur voor Belcar-fans. als dan als leek je interesse gewekt is, en je komt in je zoektocht naar informatie hier terecht... dan is die interesse wel snel weg

(akkoord, Zolder doet zelf niet veel promotie, en de RACB kent dat woord waarschijnlijk niet, maar soit)

joost 08-10-2006 21:12

Ik ben positief, het was een fantastische race, en de meeste collega's vonden dat ook. Wat betreft AK & BL? zij pakken wel punten, ze werden 26ste algemeen en 6de in de klasse 1. Bouvy en Van Hooydonck daarentegen verdwijnen uit de uitslag.

Joost

B.V.S. 08-10-2006 21:24

Quote:

Originally Posted by Z3Cp
Toch blijf ik bij mijn stelling, Anthony wou absoluut nog wat bewijzen...;)

Daar ben ik het ook mee eens... hij was goed aan het terugkomen, maar Bouchut had hij volgens mij niet kunnen pakken.

Mark 08-10-2006 21:25

Quote:

Originally Posted by marcel
en wat doen wij precies om leken te overtuigen van de prijs/kwaliteits-verhouding van Belcar?
niets, imo, integendeel. altijd klagen: Belcar gaat dood, Belcar is saai geworden, Belcar is niet meer wat het geweest is, Zolder pakt het verkeerd aan... soms lijkt dit forum wel een klaagmuur voor Belcar-fans. als dan als leek je interesse gewekt is, en je komt in je zoektocht naar informatie hier terecht... dan is die interesse wel snel weg

De rest van de races trekt ook geen toeschouwers. Dus niet een specifiek Belcar-probleem op Spa ;) Het Racing Festival was vroeger een groots festijn, het is nu nog maar een schimp van wat het ooit geweest is. Positief? Negatief? Nee, gewoon realist ;)

Mark 08-10-2006 21:43

Quote:

Josten: “Rudi ging onderuit op een oliespoor, ik raakte hem en we eindigden allebei in de muur."

Beide rijders kwamen ongedeerd uit het ongeval.

Bij de herstart, na een redelijk lange tweede veiligheidsinterventie, lag de Stealth dankzij een goede strategie op kop voor de beide SRT-vettes

http://hwl.skynet.be/www.pitstoptv.b...p?newsid=12814
Sterk staaltje Spa ;) Waarschijnlijk heeft men een manitou nodig gehad om de bandenmuur te herstellen bij Blanchimont. Ben geen ooggetuige geweest van het ongeval maar zag naderhand de bandensporen van een Manitou in Blanchimont ;)

Je zou zeggen dat zo'n Manitou in de buurt staat van elke hot-spot op een circuit. Op Spa niet :) Daar moest de Manitou zowat een hele ronde afleggen tijdens de 2de SC-procedure. Zag hem voorbij komen in Les Combes................en dan ben je niet 1,2,3 in Blanchimont ;)

Steve 08-10-2006 22:24

Heb gelezen in Autosport dat ze de chicane terug gaan verbouwen voor de F1, er staat ook een foto in het magazine.

JPMontoya 09-10-2006 07:19

Ik snap niet goed waarom Anthony Kumpen geen 4 of 5 ronden gewoon in z'n wagen gewacht heeft en dan al hinkend in de laatste ronde toch de finish-vlag halen...

Dries DS 09-10-2006 08:02

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Ik snap niet goed waarom Anthony Kumpen geen 4 of 5 ronden gewoon in z'n wagen gewacht heeft en dan al hinkend in de laatste ronde toch de finish-vlag halen...

Dat is een vraag die ik me in feite ook stel, JP Montoya.
Uit het reglement van de Belcar Original 2006:

art. 7.4.2 Om geklasseerd te worden dient elke wagen minimaal 70% (afgerond naar het dichtste volledige cijfer) afgelegd te hebben van de afstand welke door de winnaar in zijn Klasse is afgelegd.

art. 7.4.3 Indien een wagen voor zijn laatste ronde meer tijd nodig heeft dan tweemaal de tijd van de snelste wedstrijdronde, dan wordt deze laatste ronde niet in rekening gebracht om de totaal afgelegde afstand van deze wagen te berekenen.

art. 7.4.4 Indien een wagen meer dan 70% heeft afgelegd van het aantal ronden van de winnaar in zijn Klasse, maar niet wordt afgevlagd, wordt hij geklasseerd na de laatst afgevlagde wagen en in volgorde van het aantal afgelegde ronden.

De hoofdvereiste om geklasseerd te worden is dus de 70% regel. Met 40 afgelegde ronden ten opzichte van de 43 afgelegde ronden v/d winnaar voldoet de GLPK Corvette hier dus ruim aan. Ook al had de wagen voor zijn laatste ronde meer dan tweemaal de tijd v/d snelste wedstrijdronde nodig, dus mits aftrok van 1 ronde, dan nog voldeed men met 39 ronden ruim aan de 70% norm. Indien Anthony Kumpen zich gedurende 3 rondjes (veilig en op een toegelaten plek, dus niet in de 'rode zone', beginnend op 250 meter voor de aankomstlijn) had geparkeerd, en bij het afvlaggen de wagen over de aankomstlijn had gebracht, dan werd hij wel afgevlagd en zou hij zowat 23ste zijn geweest en had hij ook in klasse 1 een plaats gewonnen...

Wat betreft de puntenverdeling in het algemene klassement zou dit geen extra zoden aan de dijk brengen, maar m.b.t. de puntenverdeling in klasse één had het GPLK wel een puntje meer opgeleverd... Of dit ene (gemiste) puntje een rol van betekenis zal spelen in het kampioenschap, zal moeten blijken tijdens de Belcar Last Race. Omtrent de deelname van SRT aan deze Last Race doen alvast nogal wat tegenstrijdige geruchten de ronde. Terwijl er enerzijds gisteren herhaaldelijk en uitdrukkelijk bevestigd werd (ook na de wedstrijd) dat SRT niet zou deelnemen aan de Belcar Last Race, werd dit door een andere 'belanghebbende' partij binnen het team later op de avond tegengesproken. Afwachten dus... In elk geval een dikke proficiat aan SRT, dat er dit weekend nogmaals in slaagde om ons te laten genieten van de aanwezigheid van enkele toprijders!

Yvonne 09-10-2006 08:36

Quote:

Originally Posted by Mark
Was dat die wagen met de Bingoal stickers?

Niet verwarren met die Wauters Porsche...die er verdacht veel hetzelfde uitzag :-) Want die heeft een pracht prestatie geleverd. Die startte ergens op de achterste rij en eindigde als 7e / 8e en 3e in de Klasse.

Maar JMT is inderdaad een raar verhaal...

Dries DS 09-10-2006 09:09

Quote:

Originally Posted by Yvonne
Niet verwarren met die Wauters Porsche...die er verdacht veel hetzelfde uitzag :-) Want die heeft een pracht prestatie geleverd. Die startte ergens op de achterste rij en eindigde als 7e / 8e en 3e in de Klasse.

Kr. Wauters/P. Schreurs eindigden 5de algemeen en 3de in hun klasse. Ondanks dit knappe resultaat (na achteraan gestart te zijn) verklaarde Kris Wauters achteraf dat zelfs een plaatsje hoger tot de mogelijkheden behoorde.

JMT... tja... Mark gaf het terecht al aan: sommige zaken stemmen tot nadenken. Volgens nog anderen stemt zelfs het hele bestaan van JMT tot nadenken :rolleyes: .

All times are GMT +2. The time now is 12:24.