Dries DS |
09-10-2006 10:35 |
Quote:
Originally Posted by joost
Ik ben positief, het was een fantastische race, en de meeste collega's vonden dat ook. Joost
|
Daar sluit ik me volmondig bij aan. Voor de eerste keer dit jaar een Belcar Original gezien die echt waarde had. Het was inderdaad 'koers' op het scherp van de snee. En dat in alle klassen. In klasse 1 werd de 'koers' dan wel gespeeld door de Corvettes, maar het kijkstuk dat ze er van maakten is er eentje om in te kaderen. Bert Longin maakte zijn woorden hard en zat zeer snel in het zog van de SRT Corvettes, om daarna zelfs de leiding te nemen. Jammer genoeg deed een tragere wagen Longin de das om. Hij zat vast en de andere Corvettes konden hem passeren. Maar, eerlijk is eerlijk: Longin reed een fantastische relais, waarbij hij zijn foutje van afgelopen vrijdag ruimschoots goedmaakte. Bouchut bewees nog maar eens zijn waarde, Heylen bevestigt een grote mijnheer te zijn. Soulet is dan weer het grote talent, terwijl Jos Menten op amper vier jaar tijd uitgroeide tot een ware topper onder de internationale GT rijders (En dat doet mij persoonlijk een zeer groot plezier!). Aan kwaliteit ontbrak het in elk geval niet bij SRT afgelopen weekend.
Ik klasse 2 raakten de beide tenoren voor de titelstrijd betrokken in een incident, wat hen beiden de opgave kostte. Rudi Penders kwam echter niet ongehavend uit de strijd, zoals sommige bronnen vermelden. Penders liep letsels op aan een sleutelbeen en begaf zich gisteren nog naar het ziekenhuis van Genk om daar een operatieve ingreep te ondergaan. Voor GS Motorsport zijn er dan weer andere kopzorgen. De BMW V8, die kort na de 24U Zolder verkocht werd, dient grondig opgelapt te worden alvorens die aan de nieuwe eigenaar te kunnen overdragen. Dat de Mosler MT900R de klasse won, zal wel niemand verbazen. Kenis en Co deden een pak werk aan de wagen, met een algemeen podium als gevolg. Knap gedaan!
In klasse 3 zijn de kampioenen gekend: het duo Haane-Meert (First Motorsport) heeft de titel binnen. Opnieuw een beloning voor het team van Jo Jamers, dat ondertussen zowat een referentie geworden is onder de 'Cup' Teams. Ik ben benieuwd naar hun plannen voor 2007...
Aan de kampioen in klasse 3: een welgemeende proficiat! Aan de tenoren in klasse 1 en klasse 2: nog een race zoals afgelopen weekend zou elke autosportliefhebber kunnen bekoren. Mannen, 'geef er een lap op', en laat ons nog een keertje genieten van een (sportief) sterk staaltje autosport!
Mvg,
Dries DS
|