De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Racing Festival - Van VT tot de RACE (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14126)

Dries DS 09-10-2006 10:35

Quote:

Originally Posted by joost
Ik ben positief, het was een fantastische race, en de meeste collega's vonden dat ook. Joost

Daar sluit ik me volmondig bij aan. Voor de eerste keer dit jaar een Belcar Original gezien die echt waarde had. Het was inderdaad 'koers' op het scherp van de snee. En dat in alle klassen. In klasse 1 werd de 'koers' dan wel gespeeld door de Corvettes, maar het kijkstuk dat ze er van maakten is er eentje om in te kaderen. Bert Longin maakte zijn woorden hard en zat zeer snel in het zog van de SRT Corvettes, om daarna zelfs de leiding te nemen. Jammer genoeg deed een tragere wagen Longin de das om. Hij zat vast en de andere Corvettes konden hem passeren. Maar, eerlijk is eerlijk: Longin reed een fantastische relais, waarbij hij zijn foutje van afgelopen vrijdag ruimschoots goedmaakte. Bouchut bewees nog maar eens zijn waarde, Heylen bevestigt een grote mijnheer te zijn. Soulet is dan weer het grote talent, terwijl Jos Menten op amper vier jaar tijd uitgroeide tot een ware topper onder de internationale GT rijders (En dat doet mij persoonlijk een zeer groot plezier!). Aan kwaliteit ontbrak het in elk geval niet bij SRT afgelopen weekend.

Ik klasse 2 raakten de beide tenoren voor de titelstrijd betrokken in een incident, wat hen beiden de opgave kostte. Rudi Penders kwam echter niet ongehavend uit de strijd, zoals sommige bronnen vermelden. Penders liep letsels op aan een sleutelbeen en begaf zich gisteren nog naar het ziekenhuis van Genk om daar een operatieve ingreep te ondergaan. Voor GS Motorsport zijn er dan weer andere kopzorgen. De BMW V8, die kort na de 24U Zolder verkocht werd, dient grondig opgelapt te worden alvorens die aan de nieuwe eigenaar te kunnen overdragen. Dat de Mosler MT900R de klasse won, zal wel niemand verbazen. Kenis en Co deden een pak werk aan de wagen, met een algemeen podium als gevolg. Knap gedaan!

In klasse 3 zijn de kampioenen gekend: het duo Haane-Meert (First Motorsport) heeft de titel binnen. Opnieuw een beloning voor het team van Jo Jamers, dat ondertussen zowat een referentie geworden is onder de 'Cup' Teams. Ik ben benieuwd naar hun plannen voor 2007...

Aan de kampioen in klasse 3: een welgemeende proficiat! Aan de tenoren in klasse 1 en klasse 2: nog een race zoals afgelopen weekend zou elke autosportliefhebber kunnen bekoren. Mannen, 'geef er een lap op', en laat ons nog een keertje genieten van een (sportief) sterk staaltje autosport!

Mvg,
Dries DS

Neo-242 09-10-2006 11:20

Nog een paar dingeskes over gisteren:
  • Ik stond in Rivage in de slotfase van de race (laatste half uur). Toen de SC het veld terug loste, viel het me op dat de SRT Corvettes erg smooth door Rivage gingen, voet op het gas houdende. Kumpen in de GLPK Vette ging op en af het gas. Was er al iets met de wagen mis of is dat zijn (nerveuze) rijstijl?
  • De AD Sport Porsche (Wauters) maakte halfweg de wedstrijd een hard ratelend geluid... Enige idee vanwaar dat kwam? Had nooit gedacht dat ze een goede wedstrijd konden rijden op die manier:D
  • Ik ben maar heel even in de Paddock geweest, maar ik vraag me af waar die beloofde Aston Martin DBRS9 stond:confused: Iemand een foto van?

Dries DS 09-10-2006 11:31

Quote:

Originally Posted by Neo-242
Ik ben maar heel even in de Paddock geweest, maar ik vraag me af waar die beloofde Aston Martin DBRS9 stond:confused: Iemand een foto van?

De Aston Martin DBRS-9 stond geparkeerd in de buurt van de Belcar tent, op 'het plateau'. De wagen is een 'beauty', afgewerkt tot in de puntjes. Zelden zo een juweeltje gezien. Kost ongeveer twee keer zoveel als een Porsche 997 GT3 Supercup, maar je krijgt er drie keer zoveel 'auto' voor. Al blijft de te betalen som niet niks, natuurlijk. Prachtige bolide, echt de naam Prodive waardig!

Baron 09-10-2006 12:34

Het was een fantastische wedstrijd gisteren in Francorchamps. Dit was veruit de mooiste Belcar-race van het seizoen.
En wat ik gezien heb sterkt mij in mijn overtuiging dat GT 1 nog steeds zijn plaats verdient in de Belcar en dat die hele opschudding rond GT 3 die we de laatste weken meemaken nergens voor nodig is. De strijd tussen de 3 Corvettes was om duimen en vingers af te likken. Ook de Stealth en de top van de GT 2 (Mosler, GS-BMW, Penders-Porsche) draaiden aardig mee. Jammer dat de Marcos niet de volle 100% kon geven, en dat de Viper van AD Sport niet aanwezig was. Met een handvol GT 1's kan je dus wel een wedstrijd van zeer hoog niveau krijgen. Hopelijk hebben de bobo's van Circuit Zolder en de RACB dat ook gezien.
En wat de strijd tussen SRT en GLPK betreft. Ja, SRT heeft het ganse weekend het spel perfect gespeeld, zowel op de piste als met de psychologische oorlogsvoering. GLPK is in de val gelopen en heeft zich laten opnaaien. Longin blundert in de kwalificaties, Kumpen in de wedstrijd. Het grote ego-gehalte van de piloten heeft het daar gehaald op het gezond verstand. Met het gekende resultaat.

Raceboy 09-10-2006 12:35

Quote:

• Ik stond in Rivage in de slotfase van de race (laatste half uur). Toen de SC het veld terug loste, viel het me op dat de SRT Corvettes erg smooth door Rivage gingen, voet op het gas houdende. Kumpen in de GLPK Vette ging op en af het gas. Was er al iets met de wagen mis of is dat zijn (nerveuze) rijstijl?
  • De AD Sport Porsche (Wauters) maakte halfweg de wedstrijd een hard ratelend geluid... Enige idee vanwaar dat kwam? Had nooit gedacht dat ze een goede wedstrijd konden rijden op die manier:D

Kumpen was gewoon sneller in rivage en moest van de gas om niet achterin de SRT corvette te rijden.

Bij wauters hing de splitter los.

Yvonne 09-10-2006 12:39

Quote:

Ik heb hetook gehoord. En Kris is er 2x voor binnen geweest. De eerste keer op een zeer ongunstig tijdstip. De andere wagen kwam óók binnen voor een pitstop. Enkele rondes later was ie er weer en blijkbaar zat er iets los ofzo. Details weet ik niet! Maar na de 2x heb ik Kris niet meer binnen gezien. Gelukkig!
  • Quote:

Ik ben maar heel even in de Paddock geweest, maar ik vraag me af waar die beloofde Aston Martin DBRS9 stond:confused: Iemand een foto van?

Ik heb er geen foto's van. De wagen stond naast de Paddock tent. Maar Aston Martin heeft toch iets met "Britisch Racing GREEN" :confused: . Als je tracht zo'n ding te verkopen, dat zet je daar toch een groene neer...en geen zwarte! :mad: :rolleyes: Zo'n DBR9 is mooi, maar wel in het groen!!! (Of de totale belettering van Team Modena)

Neo-242 09-10-2006 12:47

Quote:

Originally Posted by raceboy
Kumpen was gewoon sneller in rivage en moest van de gas om niet achterin de SRT corvette te rijden.

Ik weet niet in welke fase jij daar stond, maar toen ik er stond reed Kumpen een heel eind achter de SRT's... van mogelijk aanrijden was er absoluut geen sprake:confused:

Raceboy 09-10-2006 12:50

Quote:

Ik weet niet in welke fase jij daar stond, maar toen ik er stond reed Kumpen een heel eind achter de SRT's... van mogelijk aanrijden was er absoluut geen sprake:confused:

De eindfase toen hij op de porsche ging knallen (maar dat wist hij toen nog niet ;))

Belle 09-10-2006 14:31

Quote:

• Ik ben maar heel even in de Paddock geweest, maar ik vraag me af waar die beloofde Aston Martin DBRS9 stond:confused: Iemand een foto van?

Ik heb er twee, maar moet eerst zoeken hoe ik die hier kan attachen. Ik zit namelijk op mijn werk en heb mijn ftp programmatje hier niet op m'n laptop geïnstalleerd.

Maar idd, de DBRS9 stond vlak naast de Belcartent, je liep er in feite zo voorbij...

vinnie belcar 09-10-2006 15:21

belgische radical op podium

misschien :Offtopic: ... daarom heb ik mijn artikel bij autosport algemeen geplaatst ... allen daarheen ...

doei
Vincent

Dries DS 09-10-2006 15:37

Quote:

Originally Posted by smiley
zal ook wel aan de verkiezingen gelegen hebbe

Stemmen kon men vanaf 8u. De Belcar wedstrijd was pas na de middag, dus de lokale verkiezingen kunnen hier geen uitvlucht zijn. Niet enkel bij het publiek, maar ook bij de pers was er een beperkte opkomst, en dat zal heus niet enkel aan de verkiezingen liggen. Het is trouwens niet de eerste keer dat het publiek massaal forfait geeft voor een Belcar wedstrijd in Spa.

Wie of wat het ook moge organiseren, Belcar in Spa slaat de laatste tijd niet meer aan :( . Zelfs het rondstrooien van gratis toegangstickets helpt niet voor deze serie. Jammer. Doet men in Spa hetzelfde voor een BTCS wedstrijd met een omringend programma, dan trekt men bij gelijkaardige weersomstandigheden makkelijk 10.000 bezoekers. Het zal wel ergens aan de communautaire ingesteldheid van de Belgische autosportliefhebber (en Belcar fans) liggen :( . De 'Die Hards' waren er, het grote publiek en een groot deel van de autosportpers echter niet...

Neo-242 09-10-2006 16:18

Kiezen om 8 uur? Waar ik woon stonden de mensen die om 8u gekomen waren er om 9u nog, de PC's waren namelijk defect:frusty:
Ik was er om kwart na 9 en om tien uur pas buiten. Het lokaal ernaast had bijna niks te doen... onbegrijpelijk:confused:

Belle 09-10-2006 16:28

Quote:

Kiezen om 8 uur? Waar ik woon stonden de mensen die om 8u gekomen waren er om 9u nog, de PC's waren namelijk defect:frusty:
Ik was er om kwart na 9 en om tien uur pas buiten. Het lokaal ernaast had bijna niks te doen... onbegrijpelijk:confused:

Jij woont dus in dat stadje (kom nie meer op de naam) waar ze op Q-Music zeiden dat de er problemen waren met de opstartdiskettes. Ik ademde toen opgelucht en dan volgt er: 2de en 3de rijvak afsloten in Haasrode wegens ongeval! Dan maar langs Zolder gegaan. Ben er gelukkig toch ook geraakt. ;)

En idd, de publieke opkomst was zeer mager te noemen. Maar dit heeft de sfeer niet beïnvloed voor mij. Bovendien vond ik het een super raceje, vooral voor SRT dan. Prachtig om de beide Vettes te horen voorbijbrullen!
Alleen jammer dat de Marcos met problemen te kampen had...maar anderzijds verdient AD ook wel eens dat 3de plekje op podium na hun pechreeks...

Belle 10-10-2006 00:51

Hieronder de gevraagde foto's van Aston DBRS9.

Trouwens, bij Aston Martin wisten ze mij te vertellen dat ze wellicht van plan zijn om een exemplaartje van Barwell Motorsport te laten meebollen in de Belcar Last Race. Maar 100% zekerheid konden ze niet garanderen. I'll certainly cross my fingers. ;)

http://users.pandora.be/goodvibes/As...DBRS9%2001.jpg

http://users.pandora.be/goodvibes/As...DBRS9%2002.jpg

JorritVD 10-10-2006 14:34

Quote:

Originally Posted by Belle
Hieronder de gevraagde foto's van Aston DBRS9.

Trouwens, bij Aston Martin wisten ze mij te vertellen dat ze wellicht van plan zijn om een exemplaartje van Barwell Motorsport te laten meebollen in de Belcar Last Race. Maar 100% zekerheid konden ze niet garanderen. I'll certainly cross my fingers. ;)

Ik ook, misschien dat ik dan maar een paar dagen later op vakantie ga.

p.s. Mooie foto's.

All times are GMT +2. The time now is 13:35.