![]() |
Quote:
|
Heb een vraagje, als je een auto in grondlaag hebt gespoten moet je dat dan terug beetjs glad schuuren? en goe kuisen jullie uw wagens?
|
Quote:
1. Er zijn nog imperfecties: model opschuren tot alles ok is, 2de grondlaag nodig 2. Body is ok om in eindkleur gespoten te worden: heel lichtjes opschuren opdat ie netjes glad is, oppassen om niet door de naden te schuren, anders opnieuw 2de laag. Je kan best fijn schuurpapier (1000 of hoger) gebruiken dat ook geschikt is om met water te schuren. Werkt fijner en sneller. Dit is trouwens niet alleen van toepassing op de grondlagen, maar ook voor de laklagen. -------- Wat het 2de deel van je vraag betreft, ben ik niet zeker wat je bedoelt, toch maar even het volgende. Tussen iedere laag - dus voor de grondlaag, tussen 2 grondlagen in, tussen grondlaag en kleurlaag, tussen 2 kleurlagen in - reinig ik het model altijd. Ik was het af met een oude tandenborstel waar een beetje Dreft, Per of ander afwasmiddel opgedaan is. Dus een beetje vloeibare zeep rechtstreeks op de tandenborstel en dan zactjes schrobben in lauw-warm water. Geen heet water gebruiken hiervoor. ;) |
Bedankt voor de tips :applaus:
mijn 2 de vraag is voor je de auto spuit,goe kuis je dat? |
Quote:
Met een tandenborstel en wat zeepsop. |
Een vraagje :
Ik zit met een idee in m'n hoofd om eens een truck te bouwen van Italeri maar twijfel nog een beetje. Zijn er hier mensen die me kunnen overtuigen om hieraan te beginnen want zou het een beetje zonde vinden van het vele geld voor zo'n model,als het niet echt de moeite is. Geef jullie commentaar maar :) Greetz |
Quote:
Greeeetzzzz Vinnie :gas: |
@ vinnie
ja,zou wel willen komen ma jabbeke is nogal ver voor mij vrees ik :s Als er een beurs is die wa dichter is,dan ga'k zeker eens langskomen greetz |
Mijn ervaring met trucks is matig positief. Veel pasproblemen (zeker italeri), zeer veel plakwerk, en die dingen pakken verdomd veel plaats in je vitrine. Maar 't is eens iets anders natuurlijk
|
Na in de thread over de afgewerkte Subaru WRC de 2004 versie van Sennake gezien te hebben, besloot ik om ook een decalvel met carbonvezel-afbeelding te kopen. 1 Probleem: niet te vinden in mijn buurt, evenmin als Micro Sol / Set om het deftig aan te brengen op de nogal onregelmatig gevormde achterspoiler...:frusty:
Dus dacht ik aan de Domino, een winkel die hier nogal geappreci?erd lijkt te worden. Als ik bij de zoekfunctie als trefwoord 'carbon' ingeef, krijg ik 8 producten 'aangeboden', maar uiteraard heb ik er maar 1 nodig. Aangezien ik zelf niet veel weet over carbon of decals vraag ik nu aan jullie: welk decalvel heb ik nodig (op het zicht zou ik zeggen : "RE.KC |Decal Kevlar-Carbon")? Ook vroeg ik mij af of ik aan Micro Sol genoeg heb om decals zich te laten vastzetten, of ik best ook Set gebruik (voor alle decals, welteverstaan, niet alleen die voor de achterspoiler dus). ________ Avandia settlement info |
Snel vraagje
hoe krijg je sol-vlekken van decals? Kwestie van te vernissen zonder vlekken onder de vernislaag... Graag snel antwoord... zou graag de wagen vanavond nog vernissen... G. |
Quote:
Maar het staat hier op De Paddock echt wel een paar keer te lezen hoor. |
ok sorry...
En wat als je geen tamiya polish hebt? |
Ik gebruik gewone car-polish van in de Auto5: Norauto heet dat. Ik veronderstel dat iedere andere auto-polish wel zal lukken, maar om zeker te zijn zou ik toch niks direct uitproberen op het model. altijd eens een test doen!
|
Ik had er al aan gedacht om met Mer polish te proberen
G. |
met die polish gaat het grootste deel wel weg... maar niet de hardnekkige randjes van de vlekken...
nog gedachten? |
Niet weggekregen met de Mer Polish... en dus uiteraard niet vernist...
Gebeld naar de lokale modelbouw shop en de tamiya polish hebben ze niet, maar Gunze polish heeft hij wel binnen... zal ook wel goed zijn hé! G. |
Quote:
|
ik heb deze Super fine genomen:
http://images.google.be/url?q=http:/.../10031867s.jpg Die vlekken staan op de decals hé... niet op de verf... zou er toch ook moeten afgaan hé? G. |
normaal wel.
|
Ik weet nu niet of dit al eens eerder aan bod kwam, maar ik vraag me af wat ik het best gebruik om een rolkooi te maken op 1/43. Ik gebruik(te) tandenstokers, maar er werd me hier op gewezen dat dit net ietsje te dik is voor 1/43.
Het uitrekken van de plasticframes is een mogelijkheid, maar het lukt me 'nog' niet om telkens de juiste dikte te krijgen. Toen kwam ik op het idee om spagettistokjes te gebruiken, maar het lukt me nu niet om deze te lijmen. alle tips zijn dus welkom...!! |
Quote:
|
Hallo,
Misschien een beetje een vreemde vraag. Is er eigenlijk een groot verschil als je een model in 1/24 bouwt of ene in 1/20. Ik bedoel dan in grootte en zo. Kun je dat opmerken als er twee modellen naast elkaar staan? Ik twijfel immers om eens een wagen in 1/20 te maken (zo'n fiat abarth) maar als dat teveel scheelt, dan lijkt dat nergens op... Tussen een 1/25 en1/24 is er niet zoveel verschil... Of toch niet dat het opvalt (mijn Corvette tov mijn rallywagens bvb) Thanksssss |
1 Attachment(s)
Quote:
Maar voor onze trouwe klanten doen we alles natuurlijk. Niet zo evident, want er zijn niet zoveel modellen die zowel op 1/20 als 1/24 uitgebracht zijn (identieke modellen bieden de beste vergelijkingsmogelijkheden) en er lopen al helemaal niet zoveel zotten rond die van hetzelfde model beide schalen in huis gehaald hebben :cool: Maar hier heb je dus het geluk van zo ne zot getroffen te hebben. Ik ben dus in mijn "to do" stockpile gedoken, heb er beide versies van de Tamiya Toyota Celica LB Turbo Gr.5 uitgehaald en de bodies naast elkaar gezet voor de foto... Ik zou zeggen : oordeel zelf : |
Ewel zot (mijn vrouw zei dak zotteke moest typen, maar dat klinkt nogal, je weet wel) een dikke merci.
Het oordeel is nogal makkelijk te stellen. Geen 1/20 binnenhalen dus. Ik had net een oude Mitsu op ebay zien staan op die schaal, maar neen, ik bedank er nu voor. Toch wat teveel verschil. Ik had ook al wat rekenwerk verricht en het scheelde toch wel meer dan ik dacht... vb: Als de auto in 1/1 zo'n 4,80 meter is dan... - in 1/24 wordt dat: 20 cm - in 1/20 wordt dat: 24 cm Groot verschil dus... Hé een leuke vraag voor in klas... We zijn net over schaal bezig, LOL. Thanks Sennake ! |
Wou gewoon ff vragen aan de heren die in het bezit zijn van de befaamde punch and die sets waar ze deze gehaald hebben of waar je deze kunt krijgen :)
|
Quote:
|
Quote:
Het adres: De Grenadiers Hof van 't Henneken 71 8800 Roeselare Tel/Fax :051/25 05 56 - 051/25 05 76 Veel succes ermee.:bye: |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
alleen nog e stom vraagje, op de site staat "Rivet Punch & Die set Round Punch and Die set " voor de prijs van 59.95€ wil da dan zegge da da zowel voor ronde als voor hexagonale is of alleen voor die ronde ?? |
Quote:
|
Na een search op het woordje "lijmresten" en tal van afgeleiden en na het doorlopen van 24 bladzijden "Vraagbaak voor beginners... " ga'k mijn vraag toch nog eens stellen... met het risico dat jullie het nog es moeten hertypen. Heb wel eerst m'n best gedaan om te zoeken hoor...
Ik heb eergisteren een modelletje gekocht van een BMW 320 E36 STW van Revell. Er hangen stickers op de body. Revell levert blijkbaar stickers ipv decals voor de easykits. Het was zowiezo de bedoeling om de wagen te herspuiten (geheel of gedeeltelijk). Nu heeft Rally (die voor de nieuwe decals zorgt voor het zustermodelletje) me verteld dat ik de lijmresten van de stickers best met verdunde disolvant kan verwijderen. Ik moet zeggen dat dat maar met matig succes lukt. Heeft er iemand betere ideeen? Thinner? Wasbenzine? Een van de twee modellen zou ik graag de witte kleur houden... de andere wordt waarschijnlijk helemaal oranje... http://img.photobucket.com/albums/v3...jabbeke072.jpg Echt stickers dus... zelden gezien... http://img.photobucket.com/albums/v3...jabbeke075.jpg G. |
Oeioei, daar komen de meeste "plekkers" niet dikwijls mee in contact vrees ik. Maar ik denk dat je met white spirit een heel eind komt, zeker als je de laklaag niet wil beschadigen. Als alles eraf moet kan je natuurlijk de boel best afbijten met Decapan.
|
Neem een stuk sterke kleefband en 'dip' met de kleefzijde op de kleefresten. Zal een tijdje duren, maar de resten worden zo ook verwijderd.
|
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Revell Porsche GT 1 waar er STP stickers bij zaten. Ik heb die stickers vervangen door een decalset van Studio 27 (die trouwens totaal NIET correct is, er ontbreken decals, of de kleuren zijn verkeerd, en bij Studio 27 zijn die decals ALTIJD te groot). De lijmresten heb ik voorzichtig verwijderd met pure alcohol, te verkrijgen bij uw apotheker. Wel eerst voorzichtjes proberen!
|
Ik probeer jullie verschillende technieken uit dit weekend...
Nog een vraagje ivm die voorgeschilderde BMW's.. Hoe zouden jullie de nieuwe verflaag aanbrengen? De huidige laag gewoon opschuren? Zou dat voldoende zijn? En dan de nieuwe laag erover spuiten? Groeten G. |
Quote:
Grtzzzzzzz Nismo ;) |
Mag zo'n laagje primer over een geschuurde laklaag?
Ik heb primer al rare dingen zien doen hoor... G. |
Quote:
Het nadeel is dat je op vvorhand niet weet of de primer "gekke dingen" gaat doen. Grtzzzzzzz Nismo ;) |
All times are GMT +2. The time now is 17:54. |