De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   De Corvette is aangekomen! (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=10364)

Mark 23-02-2005 19:53

Quote:

Originally posted by Scapa
Indien Longin de keuze zou hebben tussen Vitaphone en JMB is de keuze snel gemaakt imho...
Longin heeft alleen nog maar de keuze uit een Maserati MC12.

Nonkel Tonnie has decided according to the Autosport issue of 24-02-05 ;)

Quote:

CHEVROLET’S allconquering Corvette C5-R will compete for FIA GT Championship honours for the first time this season.

Dutch entrant Toine Hezemans has now agreed terms to buy one of last year’s C5-Rs. He has also received an undertaking from FIA GT boss Stéphane Ratel that the car will be eligible for the series for the first time.

Hezemans will enter the Corvette for son Mike and Belgian Anthony Kumpen, who won one round of the FIA GT series together in 2002. It will be run under the GL-PK/Carsport Holland banner.


The car will also race in the opening round of the Le Mans Endurance Series at Monza in April. Hezemans said he will switch series if the Corvette proves uncompetitive against Maserati’s MC12 in FIA GTs.
Edit: Normaal quote ik alleen één zin en de rest vat ik samen. Echter gezien de gevoeligheid bij bepaalde personen, heb ik het hele stukje geplaatst. Dan kan men daar tenminste niet over speculeren.

FIRE 23-02-2005 20:51

Quote:

Originally posted by Mark
Nonkel Tonnie has decided according to the Autosport issue of 24-02-05 ;)


Komt niet als verassing, maar is natuurlijk wel een grote aanwinst.

Quote:

Originally posted by Mark
Oja, ene Sam Li zit in het management team van Jamie Davies.............dat si wat anders dan Hub Rothengather :D
Iets meer centjes... :D

Mark 23-02-2005 21:06

Terug naar Nonkel Tonnie ;)

In het berichtje staat dat ze een overeenkomst bereikt hebben, dat wil dus nog niet zeggen dat die wagen in Eindhoven of Hasselt staat. De tijd die de monteurs en engineers krijgen om één te worden met de wagen gaat wel heel erg kort worden. Begin april gaat het feest weer van start..........

Weinig voorbereiding, niet veel sleutel-ervaring aan de C5-R, weinig testkilometers in de armen. Zie ik het spookje van de DNF's weer opduiken? SRT had in 2003 ook enige tijd nodig om de wagen te leren kennen, die zijn naar ik meen nog op studiereis geweest naar de heren van P&M tijdens Le Mans 2003.

JPMontoya 23-02-2005 21:07

Ben wel blij dat Longin dan waarschijnlijk naar Maserati zal gaan. Competitief lijkt me die maserati beter en iets bedrijfszekerder.

Brecht 23-02-2005 21:23

16 en 17 April zal in Spa mijn Corvette-Racing vlag boven gehaald worden. Hell Yeah.

Greetzz.. Corvetteboy

gwyllion 24-02-2005 14:02

Op pitstop.tv staat meer te lezen over het FIA GT project van Kumpen en Hezemans: FIA GT - Kumpen en Hezemans wachten op bevestiging Corvette

Het is allemaal nog niet in orde.

JPMontoya 24-02-2005 16:35

Quote:

Originally posted by gwyllion
Op pitstop.tv staat meer te lezen over het FIA GT project van Kumpen en Hezemans: FIA GT - Kumpen en Hezemans wachten op bevestiging Corvette

Het is allemaal nog niet in orde.

En in t zelfde artikel begint Kumpen al meteen met modder te gooien naar de Maserati...

Hopelijk voor hun komt die bak snel er aan uit de VS. Als ik t zo lees zit dat er niet direct aan te komen en t seizoen begint al op 10 april... ook niet echt een perfecte voorbereiding.

gwyllion 24-02-2005 16:50

Quote:

Kumpen: "De Corvette is de snelste GT-auto ter wereld, dat bewijzen de resultaten. Het is de enige auto die de Maserati kan kloppen."
De Ferrari 550 is nog steeds een goeie wagen en de Aston Martin zou normaal een nog betere wagen moeten kunnen worden. De Saleen mag ook niet onderschat worden en de Ferrari 575 kan er alleen maar snel op geworden zijn met de nieuwste evolutie (andere aerodynamisch pakket).

Ik vind het toch maar een gedurfde uitspraak van Kumpen. Hoogmoed komt voor de val.

redje 24-02-2005 17:26

Kumpen denkt dus dat de Maserati nog ingetoomd wordt en zijn volle potentieel niet toont.
Als dat waar is, zal de Corvette enkel kunnen dromen van de MC 12 te kloppen, want zelfs nu zijn de beste wagens nog niet in staat de Maserati te kloppen.
En ja, de Corvette de snelste wagen ter wereld? Daar heb ik toch mijn twijfels over.

marcel 24-02-2005 17:47

tjah, als ge ziet dat de Corvette in Amerika onbedreigd was de voorbije 5 - 6 jaar, dan heb ik het toch niet moeilijk omdat te geloven ze...

Raceboy 24-02-2005 17:50

als de enige die tegen u racet een prive saleen is, is het niet moeilijk om te winnen he.

marcel 24-02-2005 17:56

der zijn in die jaren toch wat andere tegenstanders gepasseerd ook he...

gwyllion 24-02-2005 18:11

Quote:

Originally posted by marcel
tjah, als ge ziet dat de Corvette in Amerika onbedreigd was de voorbije 5 - 6 jaar, dan heb ik het toch niet moeilijk omdat te geloven ze...
Trouwens in 2003 was het zeer close tussen Prodrive en Corvette in ALMS.


In Le Mans is Corvette toch niet helemaal superieur toch.

2000: Oreca Viper 1-2, Corvette 3-4
2001: Corvette 1 in GTS, maar wel achter Seikel en Freisinger Porsche 911 (regen)
2002: Corvette 1-2, Viper 3-4
2003: Prodrive Ferrari 1, Corvette 2-3
2004: Corvette 1-2, Prodrive Ferrari 3-4

3 keer winnen in 5 jaar is natuurlijk niet slecht.

Raceboy 24-02-2005 18:15

Quote:

2001: Corvette 1 in GTS, maar wel achter Seikel en Freisinger Porsche 911 (regen)
MAg je niet echt tellen. Ze hebben toen de corvette gewoon een uurtje in de box gezet anders werd de wagen nat :D

gwyllion 24-02-2005 18:19

Trouwens met de Prodrive Ferrari hebben ze al jaren ervaring in FIA GT. Dus voor de meeste circuits (buiten de nieuwe) hebben ze al een zeer goede afstelling om van de vertrekken.

Raceboy 24-02-2005 18:20

Quote:

Originally posted by marcel
der zijn in die jaren toch wat andere tegenstanders gepasseerd ook he...
2004: Lamborghini Murcielago R-GT, Dodge viper
2003: Ferrari 550 Maranello, Dodge Viper GTS-R
2002: Ferrari 550 Maranello, Saleen S7R, Dodge Viper GTS-R

alleen die 550 dat was wat concurrentie. en hoeveel gaan er daar nog van overblijven in FIA GT dit jaar?

Brecht 24-02-2005 18:24

De Corvette is een erg goede GT- wagen. Velen denken, de Corvette is de beste GT wagen van de wereld. Wel dat zijn mensen die alleen de uitslagen zien van Le-Mans. Over 24 uur is de Corvette altijd moeilijk te kloppen, omdat ze erg betrouwbaar zijn. Over een FIA -GT wedstrijd van 3 uur halen veel meer topwagens de streep, waaronder ook meestal de Maserati's, en dan vrees ik dat de Corvette het zal moeten afleggen tegen de Maserati's en niet andersom.

Greetzz.. Corvetteboy

JPMontoya 24-02-2005 18:34

Quote:

Originally posted by corvetteboy
De Corvette is een erg goede GT- wagen. Velen denken, de Corvette is de beste GT wagen van de wereld. Wel dat zijn mensen die alleen de uitslagen zien van Le-Mans. Over 24 uur is de Corvette altijd moeilijk te kloppen, omdat ze erg betrouwbaar zijn. Over een FIA -GT wedstrijd van 3 uur halen veel meer topwagens de streep, waaronder ook meestal de Maserati's, en dan vrees ik dat de Corvette het zal moeten afleggen tegen de Maserati's en niet andersom.

Greetzz.. Corvetteboy

Euh - over 24u moeilijk te kloppen. Wat te zeggen van het optreden van SRT in 24uren van Franco dit en vorig jaar. Niet bepaald een succes te noemen en dat was toch ook met Kumpen & Goossens. Niet bepaald de minste.

gwyllion 24-02-2005 18:44

Quote:

Originally posted by raceboy
2004: Lamborghini Murcielago R-GT, Dodge viper
2003: Ferrari 550 Maranello, Dodge Viper GTS-R
2002: Ferrari 550 Maranello, Saleen S7R, Dodge Viper GTS-R

De Corvette is natuurlijk wel zowat het enige fabrieksteam.
Quote:


alleen die 550 dat was wat concurrentie. en hoeveel gaan er daar nog van overblijven in FIA GT dit jaar?

Er is al zeker 1 wagen die door Cirtek Motorsport gerund wordt onder de naam "Russian Age Racing". En ik denk Larbe ook met 1 wagen.

Je moet natuurlijk wel weten dat 550 vorig jaar in FIA GT toch geklopt is door de Saleen en de 575. Dus deze wagens (zeker de Ferrari, die extra ontwikkeld is) zijn in principe in staat om de Corvette te kloppen in een 3 uurs wedstrijd.

gwyllion 24-02-2005 18:47

Quote:

Originally posted by JPMontoya
Euh - over 24u moeilijk te kloppen. Wat te zeggen van het optreden van SRT in 24uren van Franco dit en vorig jaar. Niet bepaald een succes te noemen en dat was toch ook met Kumpen & Goossens. Niet bepaald de minste.
We hebben het hier over de Corvette gerund door het fabrieksteam (Pratt & Miller).

Brecht 24-02-2005 19:11

idd Gwyllion, Het materiaal dat Corvette Racing beschikbaar heeft is niet te vergelijken met dat van SRT.

Greetzz.. Corvetteboy

Raceboy 24-02-2005 19:23

die van SRT is ook een pratt & miller exmeplaar hoor.

JPMontoya 24-02-2005 19:24

Quote:

Originally posted by corvetteboy
idd Gwyllion, Het materiaal dat Corvette Racing beschikbaar heeft is niet te vergelijken met dat van SRT.

Greetzz.. Corvetteboy

Ja dat snap ik wel, maar GLPK is net zoals SRT geen fabrieksteam.
Betrouwbaarheid fabrieksteam is hier in de discussie m.i. niet echt relevant.

Dus daarom ben ik nog niet zo zeker van die betrouwbaarheid.

Raceboy 24-02-2005 19:30

Die betrouwbaarheid,d at hangt ervan af of Hezemans weer zijn ontwikkeldrift bovenhaalt.

Mark 24-02-2005 19:42

Quote:

Originally posted by raceboy
Die betrouwbaarheid,d at hangt ervan af of Hezemans weer zijn ontwikkeldrift bovenhaalt.
Volgens de tam-tam heeft Nonkel Tonnie bij het onderhandelen een prijs bedongen voor de levering van de wagen, exclusief versnellingsbak. :D :D :D

Ik wens Carsport/GLPK alle succes toe maar met een dergelijke voorbereiding zie ik her en der toch wel enkele flinke rimpels in het water. Kumpen zegt dat eigenlijk ook in dat stukje op Pitstop.

Scapa 24-02-2005 19:52

Quote:

Originally posted by raceboy
die van SRT is ook een pratt & miller exmeplaar hoor.
Maar niet met de evoluties van 2004.

Mark 24-02-2005 19:58

Ben overigens zeer benieuwd naar het chassisnummer. Volgens het stukje in Autosport gaat het om een 2004 exemplaar. Eigenwijs als ik ben zeg ik: Dat lijkt me stug..............ik gok eerder op een 2003 exemplaar met een 2004/2005 update-kit.

P&M gaat dit jaar met een nieuw concept van start, de C6. Mocht daar onverwachts een design-fout of iets dergelijks inzitten en geen resultaten boeken........dan hebben ze geen back-up meer van de oude 2004 C5-R's. Puur uit dat oogpunt denk ik dat een fabriek nooit zijn laatste exemplaren doorschuift naar een klantenteam.

Scapa 24-02-2005 20:05

Quote:

Originally posted by Mark
Ben overigens zeer benieuwd naar het chassisnummer. Volgens het stukje in Autosport gaat het om een 2004 exemplaar. Eigenwijs als ik ben zeg ik: Dat lijkt me stug..............ik gok eerder op een 2003 exemplaar met een 2004/2005 update-kit.

P&M gaat dit jaar met een nieuw concept van start, de C6. Mocht daar onverwachts een design-fout of iets dergelijks inzitten en geen resultaten boeken........dan hebben ze geen back-up meer van de oude 2004 C5-R's. Puur uit dat oogpunt denk ik dat een fabriek nooit zijn laatste exemplaren doorschuift naar een klantenteam.

Toch wel, ze zullen altijd nog wel een exemplaar achter de hand hebben ;)

Bramzel 24-02-2005 23:57

Quote:

Originally posted by Mark
Volgens de tam-tam heeft Nonkel Tonnie bij het onderhandelen een prijs bedongen voor de levering van de wagen, exclusief versnellingsbak. :D :D :D
Hezemans heeft zeer nauwe banden met Hollinger, dat zal ongetwijfeld de reden zijn.

Mark 25-02-2005 00:21

Quote:

Originally posted by Bramzel
Hezemans heeft zeer nauwe banden met Hollinger, dat zal ongetwijfeld de reden zijn.
Ik bedoelde het als grap :D Er is dus geen tam-tam omtrent Hezemans, Hollinger, Versnellingsbakken en C5-R's ;)

Scapa 25-02-2005 18:52

Quote:

Originally posted by Mark
Longin heeft alleen nog maar de keuze uit een Maserati MC12.


Toch niet, ze gaan met drie rijden: Hezemans-Kumpen-Longin! De Corvette zal in de kleuren van Siemens staan.

Meer op: http://www.lmsr.net/c5rfiagt.html

Bramzel 25-02-2005 19:29

Mwoah, betwijfel hoe betrouwbaar dat bericht is. Lijkt me weer eens optimistische berichtgeving van LMSR, heb die lui niet zo hoog zitten qua nauwkeurigheid in berichtgeving.

Mistery 25-02-2005 20:42

Quote:

Originally posted by Bramzel
Mwoah, betwijfel hoe betrouwbaar dat bericht is. Lijkt me weer eens optimistische berichtgeving van LMSR, heb die lui niet zo hoog zitten qua nauwkeurigheid in berichtgeving.
Wat die 'optimistische berichtgeving' betreft, heeft lmsr.net zich gebaseerd op een bericht van de FIA GT organisatie, dus schiet niet op de pianist, doch op de componist. En de berichten van de organisatie zouden normalerwijze 'zeer betrouwbaar' moeten zijn, ware het niet dat ook nu weer het geheel door één der betrokken partijen wordt tegengesproken. "Waar halen ze dat nu weer, er is geen enkele zekerheid daarover", zijn de woorden die ik enkele minuten geleden telefonisch mocht vernemen...

Het 'kwakkel' artikel (volgens betrokkenen toch) van de FIA GT kan je dus vinden op deze link : http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=542

Wat daar dus als 'zekerheid wordt verkondigd, blijkt volgens betrokkenen dus een 'mogelijkheid' te zijn...

fish88 27-02-2005 01:16

leuk een nl-be team :cool: hopelijk zullen ze het wel beter doen dan zwaans racing dit jaar (welke auto gaan zij eigenlijk rijden)

Stefan 27-02-2005 01:45

Zwaans komt dit jaar niet uit in het Fia GT kampioenschap.

Bramzel 27-02-2005 13:48

Zwaans heeft inmiddels 1 wagen verkocht, de #10 van afgelopen jaar, verkocht aan Vonka die ermee wil gaan rijden in het Procar of iets dergelijks. Voor de #9 wordt een dezer weken een koper verwacht. 2005 gaan ze rustig aan doen, even in alle rust de mogelijkheden voor later bekijken. Dus verwacht daar voor dit jaar verder niet al te veel van.

vandijk 28-02-2005 00:02

Quote:

Originally posted by Mistery
Wat die 'optimistische berichtgeving' betreft, heeft lmsr.net zich gebaseerd op een bericht van de FIA GT organisatie, dus schiet niet op de pianist, doch op de componist. En de berichten van de organisatie zouden normalerwijze 'zeer betrouwbaar' moeten zijn, ware het niet dat ook nu weer het geheel door één der betrokken partijen wordt tegengesproken. "Waar halen ze dat nu weer, er is geen enkele zekerheid daarover", zijn de woorden die ik enkele minuten geleden telefonisch mocht vernemen...

Het 'kwakkel' artikel (volgens betrokkenen toch) van de FIA GT kan je dus vinden op deze link : http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=542

Wat daar dus als 'zekerheid wordt verkondigd, blijkt volgens betrokkenen dus een 'mogelijkheid' te zijn...

Ik heb geen bronnen dicht bij het team en dus van de week na het ontvangen van het persbericht even contact gehad met de FIA. Daar vertelde men me dat Toine het media bericht heeft verstuurd en later ook nog telefonisch heeft bevestigd.

De toon van de laatste zin is denk ik het belangrijkste. 'T is denk ik geen vraag meer of de auto er staat maar of die er optijd staat.

IIG een super aanvulling voor het veld IMHO!

vandijk 28-02-2005 00:04

Quote:

Originally posted by Bramzel
Zwaans heeft inmiddels 1 wagen verkocht, de #10 van afgelopen jaar, verkocht aan Vonka die ermee wil gaan rijden in het Procar of iets dergelijks. Voor de #9 wordt een dezer weken een koper verwacht. 2005 gaan ze rustig aan doen, even in alle rust de mogelijkheden voor later bekijken. Dus verwacht daar voor dit jaar verder niet al te veel van.
Jammer! Was zeker ook een mooie kans geweest voor Simbin's GTR dat midden volgende maand uit moet komen in de rest van Europa.

Ook niets iets tijdens de 24u Bramzel?

Mistery 28-02-2005 00:15

Quote:

Originally posted by vandijk
Ik heb geen bronnen dicht bij het team en dus van de week na het ontvangen van het persbericht even contact gehad met de FIA. Daar vertelde men me dat Toine het media bericht heeft verstuurd en later ook nog telefonisch heeft bevestigd.

De toon van de laatste zin is denk ik het belangrijkste. 'T is denk ik geen vraag meer of de auto er staat maar of die er optijd staat.

IIG een super aanvulling voor het veld IMHO!

Het zal inderdaad een aanvulling voor het veld zijn. Ik hoop enkel maar dat de joint-venture in de 'verdere voorbereiding' ietsjes beter overeenkomt dan in hun media-politiek, want hier zijn diverse mensen de speelbal geweest van diverse partijen.

Mark 28-02-2005 00:26

Quote:

Originally posted by Mistery
ware het niet dat ook nu weer het geheel door één der betrokken partijen wordt tegengesproken. "Waar halen ze dat nu weer, er is geen enkele zekerheid daarover", zijn de woorden die ik enkele minuten geleden telefonisch mocht vernemen...

Het 'kwakkel' artikel (volgens betrokkenen toch) van de FIA GT kan je dus vinden op deze link : http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=542

Tja de soap GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh blijft voortduren :D Toch sterk dat sommige mensen hier het woord kwakkel in de mond durven te nemen. Nu ken ik een Nederlandstalige site waar ze zonder problemen de artikels van fiagt.com vertalen ;)

Maar nu terug naar de kern van de zaak, GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh (met dank aan Theo Maassen :D) en de media.

Waarom publiceren media zoals fiagt.com en autosport dergelijk nieuws? Niet omdat een redacteur een dikke duim heeft en daarop ligt te zuigen. Hij of zij zal zich baseren op een press-release van een team en/of media communicatieburo. Daarvoor dienen die dingen ook............bewerken en naar eigen inzicht publiceren. Niet klakkeloos overnemen ;)

Hoe je het wendt of keert, iemand van de combinatie GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh zal een mededeling hebben gedaan naar de internationale pers. Het komt in mijn ogen zeer amateuristisch over als iemand van binnenuit die organisatie het tegendeel gaat beweren.

Ook al geeft iemand van een organisatie wellicht een prematuur signaal naar de media, de rest zet dan meteen dezelfde pet op. één mening die naar buiten gaat en geen twee, zoiets werkt de speculatie in de hand. Intern los je die zaken op maar niet via forums, quotes of interviews.

Tja dan de realiteit, als ik het goed begrijp is die C5-R nu pas onderweg. Succes aan elke coureur, monteur en engineer binnen de combinatie GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh ;)


All times are GMT +2. The time now is 06:34.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.