Quote:
Nonkel Tonnie has decided according to the Autosport issue of 24-02-05 ;) Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Terug naar Nonkel Tonnie ;)
In het berichtje staat dat ze een overeenkomst bereikt hebben, dat wil dus nog niet zeggen dat die wagen in Eindhoven of Hasselt staat. De tijd die de monteurs en engineers krijgen om één te worden met de wagen gaat wel heel erg kort worden. Begin april gaat het feest weer van start.......... Weinig voorbereiding, niet veel sleutel-ervaring aan de C5-R, weinig testkilometers in de armen. Zie ik het spookje van de DNF's weer opduiken? SRT had in 2003 ook enige tijd nodig om de wagen te leren kennen, die zijn naar ik meen nog op studiereis geweest naar de heren van P&M tijdens Le Mans 2003. |
Ben wel blij dat Longin dan waarschijnlijk naar Maserati zal gaan. Competitief lijkt me die maserati beter en iets bedrijfszekerder.
|
16 en 17 April zal in Spa mijn Corvette-Racing vlag boven gehaald worden. Hell Yeah.
Greetzz.. Corvetteboy |
Op pitstop.tv staat meer te lezen over het FIA GT project van Kumpen en Hezemans: FIA GT - Kumpen en Hezemans wachten op bevestiging Corvette
Het is allemaal nog niet in orde. |
Quote:
Hopelijk voor hun komt die bak snel er aan uit de VS. Als ik t zo lees zit dat er niet direct aan te komen en t seizoen begint al op 10 april... ook niet echt een perfecte voorbereiding. |
Quote:
Ik vind het toch maar een gedurfde uitspraak van Kumpen. Hoogmoed komt voor de val. |
Kumpen denkt dus dat de Maserati nog ingetoomd wordt en zijn volle potentieel niet toont.
Als dat waar is, zal de Corvette enkel kunnen dromen van de MC 12 te kloppen, want zelfs nu zijn de beste wagens nog niet in staat de Maserati te kloppen. En ja, de Corvette de snelste wagen ter wereld? Daar heb ik toch mijn twijfels over. |
tjah, als ge ziet dat de Corvette in Amerika onbedreigd was de voorbije 5 - 6 jaar, dan heb ik het toch niet moeilijk omdat te geloven ze...
|
als de enige die tegen u racet een prive saleen is, is het niet moeilijk om te winnen he.
|
der zijn in die jaren toch wat andere tegenstanders gepasseerd ook he...
|
Quote:
In Le Mans is Corvette toch niet helemaal superieur toch. 2000: Oreca Viper 1-2, Corvette 3-4 2001: Corvette 1 in GTS, maar wel achter Seikel en Freisinger Porsche 911 (regen) 2002: Corvette 1-2, Viper 3-4 2003: Prodrive Ferrari 1, Corvette 2-3 2004: Corvette 1-2, Prodrive Ferrari 3-4 3 keer winnen in 5 jaar is natuurlijk niet slecht. |
Quote:
|
Trouwens met de Prodrive Ferrari hebben ze al jaren ervaring in FIA GT. Dus voor de meeste circuits (buiten de nieuwe) hebben ze al een zeer goede afstelling om van de vertrekken.
|
Quote:
2003: Ferrari 550 Maranello, Dodge Viper GTS-R 2002: Ferrari 550 Maranello, Saleen S7R, Dodge Viper GTS-R alleen die 550 dat was wat concurrentie. en hoeveel gaan er daar nog van overblijven in FIA GT dit jaar? |
De Corvette is een erg goede GT- wagen. Velen denken, de Corvette is de beste GT wagen van de wereld. Wel dat zijn mensen die alleen de uitslagen zien van Le-Mans. Over 24 uur is de Corvette altijd moeilijk te kloppen, omdat ze erg betrouwbaar zijn. Over een FIA -GT wedstrijd van 3 uur halen veel meer topwagens de streep, waaronder ook meestal de Maserati's, en dan vrees ik dat de Corvette het zal moeten afleggen tegen de Maserati's en niet andersom.
Greetzz.. Corvetteboy |
Quote:
|
Quote:
Quote:
Je moet natuurlijk wel weten dat 550 vorig jaar in FIA GT toch geklopt is door de Saleen en de 575. Dus deze wagens (zeker de Ferrari, die extra ontwikkeld is) zijn in principe in staat om de Corvette te kloppen in een 3 uurs wedstrijd. |
Quote:
|
idd Gwyllion, Het materiaal dat Corvette Racing beschikbaar heeft is niet te vergelijken met dat van SRT.
Greetzz.. Corvetteboy |
die van SRT is ook een pratt & miller exmeplaar hoor.
|
Quote:
Betrouwbaarheid fabrieksteam is hier in de discussie m.i. niet echt relevant. Dus daarom ben ik nog niet zo zeker van die betrouwbaarheid. |
Die betrouwbaarheid,d at hangt ervan af of Hezemans weer zijn ontwikkeldrift bovenhaalt.
|
Quote:
Ik wens Carsport/GLPK alle succes toe maar met een dergelijke voorbereiding zie ik her en der toch wel enkele flinke rimpels in het water. Kumpen zegt dat eigenlijk ook in dat stukje op Pitstop. |
Quote:
|
Ben overigens zeer benieuwd naar het chassisnummer. Volgens het stukje in Autosport gaat het om een 2004 exemplaar. Eigenwijs als ik ben zeg ik: Dat lijkt me stug..............ik gok eerder op een 2003 exemplaar met een 2004/2005 update-kit.
P&M gaat dit jaar met een nieuw concept van start, de C6. Mocht daar onverwachts een design-fout of iets dergelijks inzitten en geen resultaten boeken........dan hebben ze geen back-up meer van de oude 2004 C5-R's. Puur uit dat oogpunt denk ik dat een fabriek nooit zijn laatste exemplaren doorschuift naar een klantenteam. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Meer op: http://www.lmsr.net/c5rfiagt.html |
Mwoah, betwijfel hoe betrouwbaar dat bericht is. Lijkt me weer eens optimistische berichtgeving van LMSR, heb die lui niet zo hoog zitten qua nauwkeurigheid in berichtgeving.
|
Quote:
Het 'kwakkel' artikel (volgens betrokkenen toch) van de FIA GT kan je dus vinden op deze link : http://www.fiagt.com/newsitem.php?key=542 Wat daar dus als 'zekerheid wordt verkondigd, blijkt volgens betrokkenen dus een 'mogelijkheid' te zijn... |
leuk een nl-be team :cool: hopelijk zullen ze het wel beter doen dan zwaans racing dit jaar (welke auto gaan zij eigenlijk rijden)
|
Zwaans komt dit jaar niet uit in het Fia GT kampioenschap.
|
Zwaans heeft inmiddels 1 wagen verkocht, de #10 van afgelopen jaar, verkocht aan Vonka die ermee wil gaan rijden in het Procar of iets dergelijks. Voor de #9 wordt een dezer weken een koper verwacht. 2005 gaan ze rustig aan doen, even in alle rust de mogelijkheden voor later bekijken. Dus verwacht daar voor dit jaar verder niet al te veel van.
|
Quote:
De toon van de laatste zin is denk ik het belangrijkste. 'T is denk ik geen vraag meer of de auto er staat maar of die er optijd staat. IIG een super aanvulling voor het veld IMHO! |
Quote:
Ook niets iets tijdens de 24u Bramzel? |
Quote:
|
Quote:
Maar nu terug naar de kern van de zaak, GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh (met dank aan Theo Maassen :D) en de media. Waarom publiceren media zoals fiagt.com en autosport dergelijk nieuws? Niet omdat een redacteur een dikke duim heeft en daarop ligt te zuigen. Hij of zij zal zich baseren op een press-release van een team en/of media communicatieburo. Daarvoor dienen die dingen ook............bewerken en naar eigen inzicht publiceren. Niet klakkeloos overnemen ;) Hoe je het wendt of keert, iemand van de combinatie GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh zal een mededeling hebben gedaan naar de internationale pers. Het komt in mijn ogen zeer amateuristisch over als iemand van binnenuit die organisatie het tegendeel gaat beweren. Ook al geeft iemand van een organisatie wellicht een prematuur signaal naar de media, de rest zet dan meteen dezelfde pet op. één mening die naar buiten gaat en geen twee, zoiets werkt de speculatie in de hand. Intern los je die zaken op maar niet via forums, quotes of interviews. Tja dan de realiteit, als ik het goed begrijp is die C5-R nu pas onderweg. Succes aan elke coureur, monteur en engineer binnen de combinatie GLPK/Carsport Eindhovuhhhhh ;) |
All times are GMT +2. The time now is 06:34. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.