De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Spa 24 H, diskwalificatie GLPK-Carsport.......een discussie (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11086)

KNALFOUR 31-07-2005 20:50

De Corvette van GLPK Carsport gediskwalificeerd.
Bron.pitstop tv

FIRE 31-07-2005 21:05

Dat is jammer.

Mark 31-07-2005 21:28

Data-recorder niet aangesloten? Stomme fout of moedwillig?

FIRE 31-07-2005 21:46

Quote:

Originally Posted by Mark
Data-recorder niet aangesloten? Stomme fout of moedwillig?

Moedwillig? Dat heeft die Corvette toch niet nodig.

EDIT:
Moedwillig? Misschien toch wel:
Quote:

In Imola hadden de stewards al eens vastgesteld dat de datarecorder tijdens de kwalificaties niet was aangesloten in de Corvette. Het team kwam er toen van af met een waarschuwing.
Bron: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9289

JPMontoya 31-07-2005 22:20

Quote:

Originally Posted by Mark
Data-recorder niet aangesloten? Stomme fout of moedwillig?

Haalooo, Hoe dom kan je zijn?????

Megane 01-08-2005 06:38

Kumpen heeft het niet kunnen laten om er eens af te gaan. :frusty:
Moet hij forceren om de tijden van de andere te rijden?

Trouwens knappe dingen gezien van Bertje Longin aan het stuur alsook Hezemans. Die mannen rijden precies snel met nog wat overschot.

Voor de rest mooie wedstrijd alleen mochten er voor mijn part wat meer deelnemers zijn.

Ook Penders en co sjieke dingen laten zien.

Baron 01-08-2005 11:36

Quote:

Originally Posted by JPMontoya
Haalooo, Hoe dom kan je zijn?????

Als je in Imola voor diezelfde inbreuk al een waarschuwing hebt gekregen,
dan vermoed ik dat er toch wel meer aan de hand is dan pure domheid.
Dan is "opzettelijk" toch meer van toepassing; en in dat geval is de uitsluiting terecht.

strepper 01-08-2005 12:37

GLPK is niet klaar voor een wedstrijd als de deze .
1. verkeerde bandenkeuze bij de start, kan ik inkomen waren niet de enige.
2. wagen komt eerste maal binnen wagen kan en gaat niet omhoog voor wisselen banden. oorzaak de luchtfles was nog niet opengedaan.
3. de diskwalificatie, als je het al eens voor hebt gehad doe het dan geen twee keer he het is hier wel FIA en geen Belcar.
Bij GLPK heb ik ook wel mijn bedenkingen in de Belcar en meer ivm met de 24 uur.
Ik moet zeggen dat de Viper tijdens zijn eerste stint toch wel lang buiten blijft. Volgens mij is daar ook iets aan de hand.

FIRE 01-08-2005 13:59

GLPK Carsport gaat niet in beroep, meer op: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9299

gwyllion 01-08-2005 15:38

Quote:

Originally Posted by FIRE
GLPK Carsport gaat niet in beroep, meer op: http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...hp?newsid=9299

Ze volen zich danig geviseerd. David Richards heeft inderdaad zwaar gelobbyd om de Corvette te weren uit FIA GT.

FIRE 01-08-2005 15:43

Quote:

Originally Posted by gwyllion
Ze volen zich danig geviseerd. David Richards heeft inderdaad zwaar gelobbyd om de Corvette te weren uit FIA GT.

Dat valt me tegen van Richards.

Petter-Jån 01-08-2005 16:21

Quote:

Originally Posted by strepper
GLPK is niet klaar voor een wedstrijd als de deze .
1. verkeerde bandenkeuze bij de start, kan ik inkomen waren niet de enige.
2. wagen komt eerste maal binnen wagen kan en gaat niet omhoog voor wisselen banden. oorzaak de luchtfles was nog niet opengedaan.
3. de diskwalificatie, als je het al eens voor hebt gehad doe het dan geen twee keer he het is hier wel FIA en geen Belcar.

Anthony heeft met de startbanden (door de fia gemarkeerde banden waarmee ze de start moesten nemen) in de kwalificaties een spin gemaakt, waardoor de banden niet meer echt goed genoeg waren om te racen. Gelukkig voor hen regende het tijdens de start en konden ze op wets vertrekken, wat ze volgens mij toch ook gedaan hebben? Verkeerde bandenkeuze is dat toch niet? Ik geloof dat slechts een stuk of 5 wagens (waaronder signa) op slicks of inters verkeerdelijk hadden gegokt.
Of het nu een 24h-race was of een gewone fia-gt race, de luchtfles vergeten te openen is erger voor een gewone race hoor. Als je tijdens een etmaalrace 1 keer bijvoorbeeld 20 seconden verliest is er niets gebeurt hoor! Maar ja, professioneel is anders natuurlijk.
Ook dat met die datarecorder doet wel wenkbrauwen fronsen. Ofwel redeneren ze eerder van: een goed resultaat is belangrijk, als er achteraf gediskwalificeerd wordt, daar kraait toch geen haan naar....

Peter Baert 01-08-2005 16:39

Niet de rijders op intermediates hebben bij de start verkeerd gegokt, wel de teams, zoals het grote Aston Martin, die op regenbanden zijn vertrokken. Ook Mike Hezemans is op intermediates gestart.

Dat intermediates de goeie keuze was, bleek na een dik halfuur, toen de piste begon te drogen. Dan zijn de Maserati's komen opzetten en zijn de Astons beginnen wegdeemsteren.

Bij GLPK bleek de intermediate-Pirelli niet te werken, op de Maserati's wel. Pas tijdens de allerlaatste pitstop, toen het echt wel hard regende, hebben ze bij Vitaphone full wets gemonteerd. De rest van de race reden ze op slicks of intermediates.

:)

936lover 01-08-2005 20:42

Quote:

Originally Posted by strepper
GLPK is niet klaar voor een wedstrijd als de deze .
1. verkeerde bandenkeuze bij de start, kan ik inkomen waren niet de enige.
2. wagen komt eerste maal binnen wagen kan en gaat niet omhoog voor wisselen banden. oorzaak de luchtfles was nog niet opengedaan.
3. de diskwalificatie, als je het al eens voor hebt gehad doe het dan geen twee keer he het is hier wel FIA en geen Belcar.
Bij GLPK heb ik ook wel mijn bedenkingen in de Belcar en meer ivm met de 24 uur.
Ik moet zeggen dat de Viper tijdens zijn eerste stint toch wel lang buiten blijft. Volgens mij is daar ook iets aan de hand.

Bedenkingen?? Eén van de sensors aangebracht door de FIA meet de onderdruk in de Airbox. Die onderduk kan er alleen maar komen als de motor in toeren wordt gejaagd en aan de ingang van de airbox een restrictor zit. Haal die restrictor weg , en er is een ZEER merkbare vermindering van de onderdruk in de airbox. Gevolg: meer lucht voor de motor, meer vermogen!!!
Eén keer de stekker vergeten, ok, twee keer.... Verhaal van de ezel....!!! Leg dat maar eens uit aan je sponsor...!!!

Viper en belcar. Mij is al opgevallen dat de laatste belcar races de controles om te lachen zijn, vb :"gesloten wagenpark in de box" hahahahaha!!!

In de belcar blijft de viper de "vette" moeiteloos volgen en in spa (fia gt) kwam er geen viper ook nog maar in de buurt.

Zou nie slecht zijn dat die viper is binnenste buiten gekeerd werd, of is het Paul Kumpen ( RACB lid) die dit tegenhoud???

Raceboy 01-08-2005 20:49

Quote:

Originally Posted by 936lover
Viper en belcar. Mij is al opgevallen dat de laatste belcar races de controles om te lachen zijn, vb :"gesloten wagenpark in de box" hahahahaha!!!

der is wel meer te lachen in de belcar, denk maar aan de naar achter schijnende witte lichtjes op de nummers tijdens de eurorace. Als ik als toeschouwer dat puntje van het reglement al ken waarom de technische controle dan niet.

Mark 01-08-2005 21:16

@936lover,

Met insinuaties zijn we niet zo blij op dit forum ;)

Wat betreft de volgende quote in de persbabbel van GLPK:
Quote:

Jorge Segers, teammanager: Het lijkt erop dat wij geviseerd worden in dit kampioenschap en men heeft nu eindelijk iets gevonden om ons op af te straffen.
Ik begrijp perfekt waarom de blauwe blazers van de FIA jullie aan het viseren zijn. Of ik het goedkeur is wat anders ;) De volgende gedachten-gang kon weleens een reeële optie zijn:

(Mogelijke) Acties uit het verleden zijn bepalend voor de beslissingen van vandaag. Stel je eens voor, je bent in 2003 lid van de Technische Commissie van de FIA GT. Op een dag krijg je die supersnelle maar ietwat minder betrouwbare Viper onder je neus van Force One Carsport. Jij, als lid van de TC, kan niets ontdekken maar het geroezemoes in de pits omtrent deze wagens is niet van de lucht. Wat zou die dekselse ;) Hezemans met die wagen hebben gedaan? Hoe dan ook, als lid van de TC, kan jij je vinger er niet op leggen.

Time-transfer to 2005. Hee, verrek........die "dekselse" Hezemans doet weer mee. Ditmaal met een nieuwe verse partner, GLPK geheten. Als lid van de TC heb je nog een "onbetaalde rekening ;)" openstaan met Hezemans. Onder het motto: "ik zoek en zal vinden" gaan we dan maar eens die C5-R onder loep nemen. Het minste of geringste is voldoende om de "rekening" met Hezemans te vereffenen.

strepper 01-08-2005 21:48

Sorry Mark maar ik moet toch zeggen wat er hier gezegd word toch wel de waarheid is.
Ik ben de hele week van maandag tot gisteren in Spa geweest, heb bij verschillende teams in de box geweest tijdens de koers, heb met verschillende personen gepraat en niet de minste en deze hebben ook hun bedenkingen bij dit hele verhaal. Ik heb met een persoon gepraat die ook tijdens de Belcar aanwezig is en heeft bedenkingen bij GLPK maar ik moet ook zeggen bij andere teams. Je weet ook als je iets fout doet komt het toch eens uit en spijtig genoeg voor glpk is dit tijdens de 24 uur gebeurd.
Ik wist gisteren voor 8 uur al dat er iets niet pluis was met de corvette ben nog gaan kijken naar de keuring in f1 boxen na de wedstrijd en toen met de corvette aan het keuren was trokken die mannen al rare gezichten. Ik had wel niet verwacht dat men ze ging diskwalificeren.

936lover 01-08-2005 21:54

Quote:

Originally Posted by Mark
@936lover,

Met insinuaties zijn we niet zo blij op dit forum ;)

Wat betreft de volgende quote in de persbabbel van GLPK:


Ik begrijp perfekt waarom de blauwe blazers van de FIA jullie aan het viseren zijn. Of ik het goedkeur is wat anders ;) De volgende gedachten-gang kon weleens een reeële optie zijn:

(Mogelijke) Acties uit het verleden zijn bepalend voor de beslissingen van vandaag. Stel je eens voor, je bent in 2003 lid van de Technische Commissie van de FIA GT. Op een dag krijg je die supersnelle maar ietwat minder betrouwbare Viper onder je neus van Force One Carsport. Jij, als lid van de TC, kan niets ontdekken maar het geroezemoes in de pits omtrent deze wagens is niet van de lucht. Wat zou die dekselse ;) Hezemans met die wagen hebben gedaan? Hoe dan ook, als lid van de TC, kan jij je vinger er niet op leggen.

Time-transfer to 2005. Hee, verrek........die "dekselse" Hezemans doet weer mee. Ditmaal met een nieuwe verse partner, GLPK geheten. Als lid van de TC heb je nog een "onbetaalde rekening ;)" openstaan met Hezemans. Onder het motto: "ik zoek en zal vinden" gaan we dan maar eens die C5-R onder loep nemen. Het minste of geringste is voldoende om de "rekening" met Hezemans te vereffenen.


Denken jullie nu echt dat ze (fia) gaan vitten op pietluttigheden om zo de goesting van teams te ontnemen om te komen rijden ij de FIA gt?? Zou Mr richards nu echt bang hebben van belgen??? Interview me hem gehoord en "klonk" heel nuchter over zijn project. Zit hij in de WRC ook te vitten op andere teams??? Ik volg da nie zo.

Steve 01-08-2005 22:00

Dit doet me denken aan de "fiets-race" tijdens èèn van de vorige 24 U Spa, op vrijdagavond werd er toen een fiets-race georganiseerd met piloten en amateurs tesamen, iedereen die mee fietste kreeg een sportieve mountainbike ter beschikking.
Enkel Paul Kumpen stond er op om mee te fietsen met zijn eigen Ridley race-fiets, hij ging toen zelfs in discussie met de organisatie!
Ze hebben hem dan toch maar laten vertrekken en u raadt al wie er toen won.....

936lover 01-08-2005 22:07

Quote:

Originally Posted by Steve
Dit doet me denken aan de "fiets-race" tijdens èèn van de vorige 24 U Spa, op vrijdagavond werd er toen een fiets-race georganiseerd met piloten en amateurs tesamen, iedereen die mee fietste kreeg een sportieve mountainbike ter beschikking.
Enkel Paul Kumpen stond er op om mee te fietsen met zijn eigen Ridley race-fiets, hij ging toen zelfs in discussie met de organisatie!
Ze hebben hem dan toch maar laten vertrekken en u raadt al wie er toen won.....

Gat in Paul zenne Airbox??? Verplichte hartslagmeter nie aangesloten en dan ok ma over zen toeren gegaan??? Jaaaaren geleden liet ie zelfs Albert "Koning van Zolder" Vanierschot met hem meerijden om te kunnen winnen. Maar dat was nog sportief.

marcel 01-08-2005 23:49

Quote:

Originally Posted by 936lover
In de belcar blijft de viper de "vette" moeiteloos volgen en in spa (fia gt) kwam er geen viper ook nog maar in de buurt.

schone vergelijking: er reed maar 1 viper mee in Spa, en daar zat maar 1 ervaren piloot op + Virenque. nogal logisch dat hij niet mee kan he

Scapa 01-08-2005 23:52

Technische controles in de Belcar zijn nu eenmaal een lachertje. Het is ook wel enigzins normaal dat ze niet alle wagens van boven tot onder kunnen controleren gezien het liberale reglement.

Integra 02-08-2005 00:45

Quote:

Originally Posted by marcel
schone vergelijking: er reed maar 1 viper mee in Spa, en daar zat maar 1 ervaren piloot op + Virenque. nogal logisch dat hij niet mee kan he

En dan ook nog onder G2 reglementen. (minder pk normaal)

BuG@WaR 02-08-2005 01:48

Quote:

Originally Posted by Baron
Als je in Imola voor diezelfde inbreuk al een waarschuwing hebt gekregen,
dan vermoed ik dat er toch wel meer aan de hand is dan pure domheid.
Dan is "opzettelijk" toch meer van toepassing; en in dat geval is de uitsluiting terecht.

En als GLPK nu eens 1e 2e of 3e was geworden? Dus podium ( Gezien door miljoenen toeschouwers)
Denk je dat men dat risico neemt om uitsluiting te riskeren?
Zou ZEER slechte reclame zijn, toch?
Of gaan ze wachten en net doen of dat er problemen zijn om dan 4e te worden, en hopen dat men er mee door komt, dacht het niet.
Zelfs in de meest professioneelste teams (F1) gaat wel eens wat fout.
Deze grote teams rijden toch voor de overwinning.
Uitsluiting oke, dan zal het team-management eens beter moeten kijken wat voor een vlees men in de kuip heeft, omdat de zelfde fout gemaakt werd.
Ergens moeten hiervoor toch koppen rollen.(oneerbiedig gezegt :bye: )

TT Racing 02-08-2005 09:40

Quote:

Originally Posted by Scapa
Technische controles in de Belcar zijn nu eenmaal een lachertje. Het is ook wel enigzins normaal dat ze niet alle wagens van boven tot onder kunnen controleren gezien het liberale reglement.

Wacht maar tot met de 24 uur van Zolder.

Thomaske 02-08-2005 09:57

Ik kan melden dat er geen opzet in het spel was. Het was gewoon een stommiteit. Door wie gemaakt? Dat weten we zelf niet.

Waarom zouden we dat systeem niet aansluiten? Het maakt echt geen verschil hoor als dat kabeltje insteekt of niet voor de prestatie van de wagen, dus...

Mvg

strepper 02-08-2005 10:10

thomaske wat is uw rol of wat doet gij bij glpk.
het is maar een gewone vraag hoor zit niks achter

Baron 02-08-2005 13:01

Quote:

Originally Posted by 936lover
Zou nie slecht zijn dat die viper is binnenste buiten gekeerd werd, of is het Paul Kumpen ( RACB lid) die dit tegenhoud???

En een serieuze vinger in de pap bij Circuit Zolder, organisator van de Belcar....


@ Mark : Toegegeven Mark, allemaal insinuaties en niemand kan bewijzen op tafel leggen. Maar er zjn toch een aantal zaken die tot nadenken stemmen.
Rondom de Carsportwagens van superknutselaar Toine Hezemans hangt er, zoals jij zelf al aangeeft, al enkele jaren een gordijn van twijfels.
En wat Paul Kumpen betreft. De man heeft ongetwijfeld een positieve input gegeven voor zowel de Belcar als Circuit Zolder. Het probleem is echter dat hij teveel petjes tegelijkertijd draagt. Het geheel van verbanden, door de persoon Paul Kumpen, dat er ontstaan is tussen Circuit Zolder - Belcar - GLPK - RACB, is niet meer gezond. Je kan in een dispuut onmogelijk tegelijkertijd rechter en betrokken partij zijn.

Scapa 02-08-2005 13:21

Waarom ze de Carsport Viper nooit uit elkaar hebben gehaald is simpel: hij bereikte nooit de meet :D Indien de wagen zou winnen hadden ze wel meer gecontroleerd.

Thomaske 02-08-2005 19:01

Quote:

Originally Posted by Scapa
Waarom ze de Carsport Viper nooit uit elkaar hebben gehaald is simpel: hij bereikte nooit de meet :D Indien de wagen zou winnen hadden ze wel meer gecontroleerd.

Het verwondert mij dat een 'kenner' als jij 4 overwinning zomaar over het hoofd ziet.

Overwinningen Carsport Viper:

2000: 2 overwinningen (Hezemans-Hart) / Chrysler Viper GTS-R
2001: 1 overwinning (Hezemans-Bleekemolen) / Chrysler Viper GTS-R
2002: 1 overwinning (Hezemans-Kumpen) / Chrysler Viper GTS-R

Mvg...

Thomaske 02-08-2005 19:13

Quote:

Originally Posted by Petter-Jån
Anthony heeft met de startbanden (door de fia gemarkeerde banden waarmee ze de start moesten nemen) in de kwalificaties een spin gemaakt, waardoor de banden niet meer echt goed genoeg waren om te racen. Gelukkig voor hen regende het tijdens de start en konden ze op wets vertrekken, wat ze volgens mij toch ook gedaan hebben? Verkeerde bandenkeuze is dat toch niet? Ik geloof dat slechts een stuk of 5 wagens (waaronder signa) op slicks of inters verkeerdelijk hadden gegokt.
Of het nu een 24h-race was of een gewone fia-gt race, de luchtfles vergeten te openen is erger voor een gewone race hoor. Als je tijdens een etmaalrace 1 keer bijvoorbeeld 20 seconden verliest is er niets gebeurt hoor! Maar ja, professioneel is anders natuurlijk.
Ook dat met die datarecorder doet wel wenkbrauwen fronsen. Ofwel redeneren ze eerder van: een goed resultaat is belangrijk, als er achteraf gediskwalificeerd wordt, daar kraait toch geen haan naar....

Thanks Petter-Jan om GLPK Carsport te verdedigen. Over het niet opendraaien van de lucht flessen is er niks van waar. Waarom zijn we dan anders 2andere gaan halen achteraan de box? Er was een probleem met de luchtflessen in onze pitkar. Na deze pitstop hebben ze het probleem opgelost.

@Stepper: u gedrag ten opzichte van verschillende teams en piloten na bepaalde raceweekends zijn echt niet geliefd. Teams en piloten kunnen dit echt niet hebben en als u zo blijft doordoen, denk ik, dat De Paddock zal gaan ingrijpen.

Mvg...

Thomaske 02-08-2005 19:21

Quote:

Originally Posted by strepper
thomaske wat is uw rol of wat doet gij bij glpk.
het is maar een gewone vraag hoor zit niks achter

Mijn rol binnen GLPK is de wagen het pitbord met alle gegevens laten zien. Als de wagen éénmaal binnenstaat is het zowat van alles. Dat kan gaan van wagen en velgen poetsen. Tot dingen bijhalen, er af halen, er terug opzetten enzo. En zeker plezier maken :D

Mvg

Scapa 02-08-2005 20:01

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Het verwondert mij dat een 'kenner' als jij 4 overwinning zomaar over het hoofd ziet.

Overwinningen Carsport Viper:

2000: 2 overwinningen (Hezemans-Hart) / Chrysler Viper GTS-R
2001: 1 overwinning (Hezemans-Bleekemolen) / Chrysler Viper GTS-R
2003: 1 overwinning (Hezemans-Kumpen) / Chrysler Viper GTS-R

Mvg...

2000 en 2001 moet je niet tellen, toen waren alle Vipers competitief en waren ze ook niet substantieel sneller dan andere Vipers. In 2003 lagen de kaarten gans anders owv de 550. Je mag mij toch wel eens vertellen waar ze die overwinning in 2003 hebben gescoord? Juist ja, NERGENS meneer de kenner.

smiley 02-08-2005 20:05

de Hezemans-Kumpen overwinning was in 2002 in donongton dacht ik...

Thomaske 02-08-2005 20:07

Quote:

Originally Posted by Scapa
2000 en 2001 moet je niet tellen, toen waren alle Vipers competitief en waren ze ook niet substantieel sneller dan andere Vipers. In 2003 lagen de kaarten gans anders owv de 550. Je mag mij toch wel eens vertellen waar ze die overwinning in 2003 hebben gescoord? Juist ja, NERGENS meneer de kenner.

Kleine type fout. Heb het nu aangepast. Het was 2002!

Mvg...

Mark 02-08-2005 20:12

Quote:

Originally Posted by Baron
@ Mark : Toegegeven Mark, allemaal insinuaties en niemand kan bewijzen op tafel leggen. Maar er zjn toch een aantal zaken die tot nadenken stemmen.

Tuurlijk zijn er zaken waarover men kan nadenken, echter waar ik een beetje problemen mee heb is dat mensen hier bepaalde dingen beweren en zich dan verschuilen achter een ontraceerbare nickname. Die beweringen kunnen best waar zijn maar wees dan ook echte vent en kom je voor mening uit onder je eigen naam. Eens kijken of die beweringen dan nog net zo sterk zijn dan als anoniem persoon achter een muurtje wat liggen roepen.

Iemand die een beetje handig is met de search-functie van dit forum weet wie er schuil gaat achter Baron of Mark. Soms heb ik van die momenten na enkele jaren Paddock dat die "anonimiteit" me de keel uit komt......en die desbtreffende berichten waren de welbekende druppel.

Wat Carsport betreft, ik denk dat ik mijn mening betreft Nonkel Tonnie niet verder hoef uit te leggen :D

Scapa 02-08-2005 20:18

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Kleine type fout. Heb het nu aangepast. Het was 2002!

Mvg...

Het ging enkel over 2003, de andere jaren doen er niet toe.

Mark 02-08-2005 20:38

We hebben de zaken omtrent de zoveelste Hezemans-soap ;) :D maar in een aparte thread gezet.

Mark 02-08-2005 23:23

We maken het nogal bont hier.............de volgende press release kwam op hoge poten binnenrollen:


Quote:

Als aanvulling op onze vorige press release, omdat we danig veel aanvragen krijgen voor meer uitleg melden we nog even dit.

Toen de wagen nog steeds in het gesloten wagenpark stond en werd vastgesteld dat de FIA datalogger niet had gewerkt, hebben wij voorgesteld aan de FIA om onze volledige data ter beschikking te stellen. Wij werken met een datasysteem dat nog veel meer info biedt dan de meetinstrumenten geplaatst door de FIA.. Men wilde hiervan echter geen gebruik maken.

De FIA datalogger heeft tot doel de prestaties van de wagens met elkaar te kunnen vergelijken op basis van de gemeten waarden (en zo de gelijkheid tussen de wagens voor de toekomst trachten te behouden). Deze gegevens zeggen weinig over de conformiteit van een wagen. De airbox test waarmee men kijkt of een wagen al dan niet conform is hebben wij na de 24U van Spa zonder enig probleem doorstaan. Deze test, die bij de meeste teams eens sporadisch gedaan wordt, hebben wij dit jaar al een keer of 15 moeten doorvoeren en nooit hebben wij deze gefaald.

Ten tweede is er nog het feit dat ongeveer de helft van de wagens aan de start van de 24U van Spa Francorchamps niet beschikte over een FIA datalogger. Het gaat hier om de wagens die niet aan het volledig kampioenschap deelnemen en sommige hiervan wel punten konden scoren voor het kampioenschap.

GLPK Carsport beschikte voor deze wedstrijd over een zeer goede reputatie en wij betreuren het ten stelligste dat wij dergelijke mate geviseerd worden door enkele individuen.

Blijkbaar wordt onze aanwezigheid in het kampioenschap door sommigen niet geapprecieerd en wij gaan daarom met onze partners de mogelijkheid bekijken om voor het verdere seizoen in een ander kampioenschap te betwisten.

Wij geven toe dat door een menselijke fout de datalogger deze keer niet aangesloten was tijdens de race. Maar de datalogger was dus wel aangesloten tor en met de warm-up. Dit betekent dat tijdens de kwalificaties etc de data wel ter beschikking was. Wij wijzen er nog eens op dat voor Monza (de eerste race van het seizoen) ons geen enkele fout trof want de toestellen waren ons toen nog niet ter beschikking gesteld. Het feit dat er in sommige persberichten gesuggereerd wordt dat wij ooit een vermaning hebben gehad is dus helemaal niet aan de orde, daar wij alle wedstrijden met de FIA datalogger hebben gereden. Een eenvoudige controle door de FIA voor de start zoals dit ook steeds gebeurd in de ALMS had alle problemen kunnen vermijden. Hiermee willen wij de fout niet van ons afschuiven, maar iedereen moet in dit geval zijn verantwoordelijkheid nemen en niet alles naar één kant schuiven. Wij hebben immers niet de mogelijkheid om te kunnen controleren of de FIA datalogger al dan niet functioneel is

press release GLPK Carsport
Het is een press-release ;) De volgende zin:
GLPK Carsport beschikte voor deze wedstrijd over een zeer goede reputatie en wij betreuren het ten stelligste dat wij dergelijke mate geviseerd worden door enkele individuen.

GLPK had zeker/wellicht een goede reputatie, Carsport zeer zeker niet. Bij een "fusie" komen de lijken meestal later uit de kast. Dit is er eentje ;)

yannick88 03-08-2005 00:27

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Kleine type fout. Heb het nu aangepast. Het was 2002!

Mvg...


Het is makkelijk om je achteraf te verschuilen over een zogezegde tikfout .
Beter je info juist opzoeken vooralleer je iets post


Met sportieve groeten


All times are GMT +2. The time now is 11:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.