De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Hardnekkige geruchten omtrent een AM DBR9......... (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11273)

redje 04-09-2005 11:19

Quote:

Originally Posted by Scapa
Dat GLPK volgend jaar met een C5 (of C6)-R in de Belcar zal racen zou wel eens te wijten kunnen zijn aan dat andere gerucht dat circuleert in en rond de paddock. Als ze competitief willen blijven zal de Viper niet meer volstaan waarschijnlijk...

Een gerucht dat er ne DBR9 komt?

Jawaddeman 04-09-2005 11:41

Quote:

Originally Posted by The Interceptor
En hoelang hebben we geen Viper - cup gehad? ;)

?

awel en hoe belachelijk was dat niet; als ze supporters en sponsers willen gelukkig maken; dan komen ze met een ander BEEST op de proppen.

trouwens zou het knap vinden als ze hun talent een laten zien en toch met die viper nig kampioen worden; dat betuigd van klasse...

Mark 04-09-2005 19:32

Quote:

Originally Posted by redje
Een gerucht dat er ne DBR9 komt?

Dat er een DBR9 richting België komt mag je zo ongeveer als een zekerheid aannemen. Kijk maar eens naar de stickertjes ;) Waar we die kist gaan terugzien? Tja dat is een ander verhaal............

redje 04-09-2005 23:28

Quote:

Originally Posted by Mark
Dat er een DBR9 richting België komt mag je zo ongeveer als een zekerheid aannemen. Kijk maar eens naar de stickertjes ;) Waar we die kist gaan terugzien? Tja dat is een ander verhaal............

Ik heb een verhaal gehoord met volgende kernwoorden: Belcar, Goossens en Body Coach kwam er ook ergens in voor. :eek:

Bramzel 05-09-2005 00:03

Voor BELCAR? Met alle respect, niets ten nadele van Belcar, maar een DBR9 inzetten in BELCAR zou een verspilling zijn imho. Van geld en van een DBR9 op een hoger vlak. Met een 550 zou je in het Belcar nog steeds alles zoek rijden, en da's goedkoper. Als BodyCoach/Goossens die DBR9 krijgt hoop ik dat ze hem op internationaal vlak (lees: LMES of FIAGT) gaan inzetten. Of dan desnoods Belcar gecombineerd met LMES of zo.

Integra 05-09-2005 17:11

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Voor BELCAR? Met alle respect, niets ten nadele van Belcar, maar een DBR9 inzetten in BELCAR zou een verspilling zijn imho. Van geld en van een DBR9 op een hoger vlak. Met een 550 zou je in het Belcar nog steeds alles zoek rijden, en da's goedkoper. Als BodyCoach/Goossens die DBR9 krijgt hoop ik dat ze hem op internationaal vlak (lees: LMES of FIAGT) gaan inzetten. Of dan desnoods Belcar gecombineerd met LMES of zo.

Volledig mee akkoord. Ik zie het al voor mij: een mooie DBR9 die met dubbelen op de BMW van Carlier knalt of zo. Het verschil is gewoon VEEL te groot.

FIRE 05-09-2005 17:42

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Voor BELCAR? Met alle respect, niets ten nadele van Belcar, maar een DBR9 inzetten in BELCAR zou een verspilling zijn imho. Van geld en van een DBR9 op een hoger vlak. Met een 550 zou je in het Belcar nog steeds alles zoek rijden, en da's goedkoper. Als BodyCoach/Goossens die DBR9 krijgt hoop ik dat ze hem op internationaal vlak (lees: LMES of FIAGT) gaan inzetten. Of dan desnoods Belcar gecombineerd met LMES of zo.

Hier ben ik het mee eens.

Mark 05-09-2005 21:32

Quote:

Originally Posted by Integra
Volledig mee akkoord. Ik zie het al voor mij: een mooie DBR9 die met dubbelen op de BMW van Carlier knalt of zo. Het verschil is gewoon VEEL te groot.

Nou dit keer vind ik je uitspraak regelrechte onzin ;) Zo'n DBR9 is echt geen 10 seconden sneller dan een C5-R op Zolder. Die AM zal wel wat sneller zijn maar het verschil in rondetijden zal niet meer dan 3% procent bedragen. Zo'n groot verschil is dat niet.........en daarnaast, de toppers hebben maar rekening te houden met de tragere broeders. Dankzij die tragere broeders kunnen de snelle mannen hun rondjes maken, dat is een punt dat we niet uit het oog mogen verliezen.

Eddy V 05-09-2005 21:49

Wie brengt dit gerucht buiten? Ik kan niet echt geloven dat een "klein" belgisch team een DBR full option kan krijgen. Als er iets van aan is, zal het eerder wel zo een GT3 versie zijn zoals ze volgend jaar gaan rijden in het Engels GT kampioenschap.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

AlainH 05-09-2005 22:22

Quote:

Originally Posted by Integra
...met dubbelen op de BMW van Carlier knalt of zo...


Zo graag ik die DBR9's zie, als dat zou gebeuren moet die er voor mij niet komen ;) :+

Mark 05-09-2005 22:23

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Wie brengt dit gerucht buiten? Ik kan niet echt geloven dat een "klein" belgisch team een DBR full option kan krijgen. Als er iets van aan is, zal het eerder wel zo een GT3 versie zijn zoals ze volgend jaar gaan rijden in het Engels GT kampioenschap.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Lees de stickers op bepaalde wagens en lees dan het jaarverslag van bepaalde bedrijven ;) Dat is bijna zoiets als 1 + 1 = 2 ;)

Scapa 05-09-2005 23:13

+ een interview met Goossens tijdens de 24u van Spa waar hij het zelf bijna expliciet zegt...

Scapa 05-09-2005 23:19

Quote:

Originally Posted by Bramzel
Voor BELCAR? Met alle respect, niets ten nadele van Belcar, maar een DBR9 inzetten in BELCAR zou een verspilling zijn imho. Van geld en van een DBR9 op een hoger vlak. Met een 550 zou je in het Belcar nog steeds alles zoek rijden, en da's goedkoper. Als BodyCoach/Goossens die DBR9 krijgt hoop ik dat ze hem op internationaal vlak (lees: LMES of FIAGT) gaan inzetten. Of dan desnoods Belcar gecombineerd met LMES of zo.

Mja, dat was hetzelfde toen de eerste Porsche biturbo kwam, de Dauer, de eerste Viper, de Corvette,... en nu zou dat de Aston-Martin kunnen worden.

Het zou goed kunnen dat het team bijvoorbeeld het eerste jaar aanziet als een leerjaar om de auto te leren kennen. Het zou bijvoorbeeld ook kunnen dat het team dat de wagen zal inzetten geen Endurance-ervaring heeft, dan kan dat jaar eens zo nuttig zijn. Lijkt mij in ieder geval een verstandige keuze. Veel zal afhangen welke andere mogelijkheden Marc volgend jaar heeft...

Megane 06-09-2005 06:17

Quote:

Originally Posted by Eddy V
Wie brengt dit gerucht buiten? Ik kan niet echt geloven dat een "klein" belgisch team een DBR full option kan krijgen. Als er iets van aan is, zal het eerder wel zo een GT3 versie zijn zoals ze volgend jaar gaan rijden in het Engels GT kampioenschap.
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.

Een klein team is relatief, gij kent waarschijnlijk de fam. Dumarey niet zekers, die kunnen er zo een paar kopen om mee te spelen.

Eddy V 06-09-2005 08:22

Quote:

Originally Posted by Megane
Een klein team is relatief, gij kent waarschijnlijk de fam. Dumarey niet zekers, die kunnen er zo een paar kopen om mee te spelen.

Klein heeft hier niets te maken met kapitaal. Klein hoort men te verstaan als (en nu zal dit ook weer niet goed zijn zeker :D ) beginnend team. En neen, ik ken de familie Dumarey niet. Moet dat dan?
Serieus nu, moest die DBR komen is dat van ene kant een mooie zaak, maar waar houdt het in de Belcar eens op? De wagens worden elk jaar dikker en duurder. Als iemand die een team runt, weet ik maar al te goed wat de hele rommel kost om te racen, hoe kan een amateur daar nog aan mee doen?
Maar dat is misschien de bedoeling!

Megane 06-09-2005 09:45

[QUOTE=Eddy V]Klein heeft hier niets te maken met kapitaal. Klein hoort men te verstaan als (en nu zal dit ook weer niet goed zijn zeker :D ) beginnend team. En neen, ik ken de familie Dumarey niet. Moet dat dan?
QUOTE]
Voor ge een mening hebt over iemand, denk ik wel dat ge moet weten waar gij over spreekt.

Bramzel 06-09-2005 18:07

Quote:

Originally Posted by Megane
Voor ge een mening hebt over iemand, denk ik wel dat ge moet weten waar gij over spreekt.

Die familie heeft relatief weinig ervaring in de endurance racerij. Ervaring kan je niet kopen. Als men een team wil beginnen met een Aston zullen ze een hoop moeten leren. Om dat te zien hoef je de familie niet te kennen, ben het dan ook goed met Eddy eens. Zo'n bak kopen is één, een team runnen is twee.

Scapa 06-09-2005 18:12

De familie gaat dat zelf niet doen vermoed ik. Kopen de auto en een team met een stevige reputatie zal de wagen inzetten.

Integra 06-09-2005 18:31

Quote:

Originally Posted by Mark
Nou dit keer vind ik je uitspraak regelrechte onzin ;) Zo'n DBR9 is echt geen 10 seconden sneller dan een C5-R op Zolder. Die AM zal wel wat sneller zijn maar het verschil in rondetijden zal niet meer dan 3% procent bedragen. Zo'n groot verschil is dat niet.........en daarnaast, de toppers hebben maar rekening te houden met de tragere broeders. Dankzij die tragere broeders kunnen de snelle mannen hun rondjes maken, dat is een punt dat we niet uit het oog mogen verliezen.

Ik heb ook niet beweerd dat een DBR9 10 seconden sneller is. ;)

marcel 06-09-2005 19:16

Quote:

Originally Posted by Mark
Dat er een DBR9 richting België komt mag je zo ongeveer als een zekerheid aannemen. Kijk maar eens naar de stickertjes ;) Waar we die kist gaan terugzien? Tja dat is een ander verhaal............


ik zie volgend jaar verschillende DBR9's naar België komen... zo rond eind augustus, voor de 24u van Spa :p

Mark 06-09-2005 21:16

Quote:

Originally Posted by marcel
ik zie volgend jaar verschillende DBR9's naar België komen... zo rond eind augustus, voor de 24u van Spa :p

:applaus: Klopt niet eens aangedacht............trouwens met de LMES wedstrijd ook. Cirtek schijnt een bestelling van 4 stuks geplaatst te hebben. 2 voor LMES en 2 voor FIA GT.

Pascal 07-09-2005 01:33

Quote:

Originally Posted by Scapa
De familie gaat dat zelf niet doen vermoed ik. Kopen de auto en een team met een stevige reputatie zal de wagen inzetten.

Dat denk ik ook wel. De familie Dumarey zal zich wil goed hebben geïnformeerd en zal zich goed laten omringen door deskundigen op allerlei vlak.

Maar laat ons toch niet vergeten dat dit alles nog prematuur is en helemaal niet zeker is waar de auto zal worden ingezet...

C U

Thomaske 07-09-2005 17:08

Quote:

Originally Posted by marcel
ik zie volgend jaar verschillende DBR9's naar België komen... zo rond eind augustus, voor de 24u van Spa :p

Ik denk 't niet. Denk meer dat dat voor eind JULI zal zijn :D

Mvg...

karld 07-09-2005 17:49

Quote:

Originally Posted by Eddy V
team. En neen, ik ken de familie Dumarey niet. Moet dat dan?

De familie dumarey is de drijvende kracht achter het bedrijf PUNCH ... zie hun website ... ze hebben echt wel wat centjes ....

PUNCH

Punch International is a Belgian diversified industrial group focusing on providing total solutions.

Over the years, Punch has evolved from a traditional subcontractor to the electronics industry to a company where technology, research and development play a prominent role.

Today Punch provides total solutions to end-users in segments of the graphics, agriculture, telematics and telemetry industries. In addition, the group also operates as a subcontractor providing tailor-made services to the automotive, consumer electronics, agro-food and display industries.

Employing more than 3,400 people worldwide, Punch operates in production facilities across Europe, Asia, and North and South America.

In 2004, Punch reached a turnover in excess of EUR 215 million and an EBIT of EUR 12.1 million.
Punch International (PUN) is listed on the Brussels Stock Exchange (Euronext) since 1999, and is part of the NextPrime Index.

B.V.S. 07-09-2005 20:06

Quote:

Originally Posted by Pascal
Maar laat ons toch niet vergeten dat dit alles nog prematuur is en helemaal niet zeker is waar de auto zal worden ingezet...

Inderdaad... en het is zelfs nog lang niet zeker of het een DBR9 gaat worden...

jeep 07-09-2005 20:41

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
Inderdaad... en het is zelfs nog lang niet zeker of het een DBR9 gaat worden...


Bart laat één zaak duidelijk zijn het wordt een DBR9 waar hij wordt ingezet laat dit nog eventjes voor de speculaties. Een tweede zaak die duidelijk is is Marc

B.V.S. 07-09-2005 20:58

Quote:

Originally Posted by jeep
Bart laat één zaak duidelijk zijn het wordt een DBR9 waar hij wordt ingezet laat dit nog eventjes voor de speculaties. Een tweede zaak die duidelijk is is Marc

Van de tweede zaak ben ik ook wel overtuigd, maar van de eerste nog niet 100%... maar soit, ik hoop alleszins van wel...
Tenzij je heel nauw betrokken bent met het hele gebeuren en je met de volle 100% kunt bevestigen dat het een AM wordt wil ik je best geloven ;)

marcel 08-09-2005 08:58

Quote:

Originally Posted by Thomaske_GLPK
Ik denk 't niet. Denk meer dat dat voor eind JULI zal zijn :D

Mvg...


ach ja, ge hebt gelijk natuurlijk... :p
ik dacht nochtans aan de eerste maand van de zomer :frusty:

B.V.S. 30-09-2005 08:56

Quote:

Originally Posted by B.V.S.
...en het is zelfs nog lang niet zeker of het een DBR9 gaat worden...

Quote:

Originally Posted by jeep
Bart laat één zaak duidelijk zijn het wordt een DBR9 waar hij wordt ingezet laat dit nog eventjes voor de speculaties.

Tja... het wordt dus wel degelijk geen AM DBR9 ;), zie deze thread


All times are GMT +2. The time now is 04:36.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.