FIA GT 24 uur van Spa 2006, de nieuwtjes vooraf
Het eerste plezierige bericht:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Ik dacht thans dat palttala (was dat nu donington?) op een begeven moment 6de algemeen reed in de regen .. Als je dat kan dan ben je redelijk goed bezig vind ik ;)
|
Quote:
@Bramzel: En over Palttala...vergeleken met de rest van z'n team was ie toch een stukkie sneller. Kijk de gegevens maar na. Je kon aan de rondetijden zien wie er reed. Ik ben benieuwd wat ie met die Corvette gaat doen. Tijdens een eerste test op Paul Richard kwam ie redelijk goed mee. Van Estoril heb ik helaas geen gegevens gezien. Ook ben ik benieuwd of Ice Pol Racing / Gordon Team het resultaat van vorig jaar kan herhalen....ik ga ze zeker volgen vanaf de eerste race. |
Quote:
Mbt die 6e plek algemeen; dat was idd in Silverstone, toen reed Xavier Pompidou op gegeven ogenblik nog aan de algemene leiding met een 996 GT3-R. Die race was niet echt representatief wat dat betreft. |
Quote:
Als je het op jouw manier bekijkt, zit er een kern van waarheid in. Maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat het Gordon Team zonder hem nooit zover was gekomen. Ik kijk daarom ook echt uit naar dit seizoen...waar het Gordon Team zonder hem mag strijden in GT2. En ik ken hun nieuwe 3e coureur (nog) niet... |
Markus Palttala heeft vorig jaar menigeen in de perszaal en de paddock van de LMES verrast. Hij was continu bij de snellere/snelste Porsche-piloten en reed snel, regelmatig en zonder stukken te maken. Wat betreft Silverstone, Markus is daar een van de weinige piloten geweest die en snèl ging en op de piste bleef, in tegenstelling tot Xavier Pompidou.
Deze mening komt natuurlijk maar van een journalist die aanwezig was op de wedstrijden, wat weinig representatief is, Joost |
Quote:
Oh ja, als supporter van die rode wagen zal ik ook wel weinig representatief zijn ;) |
Quote:
|
Quote:
ik heb ook de beelden gezien van silverstone en moet zeggen wat ik daar heb gezien van markus doen er toch niet veel na. u moet weten dat er doen tijdens de race een spoedvergadering is geweest tussen de teammanagers om te zien of het wel mogelijk was in deze weersomstandigheden verder te blijven rijden. U zegt ook er was afgelopen jaar weinig tegenstand, daar heb ik ook mijn vragen bij als u zoiets zegt. |
Quote:
|
Quote:
gentleman drivers rijden. ze zijn er gewoon niet. GT racen valt samen met gentlemen drivers, laat ze weg en het is gedaan met fia-gt e.a. |
Quote:
|
testdag ook bekend:
Quote:
|
Over de datum van de testdag kunnen we blijven discussiëren. 5 juli is 3 dagen na de race in Oschersleben
Voordeel : Alle teams zitten redelijk dicht bij Spa Nadeel : Als er stukken zijn in Oschersleben.... |
Voordeel: hij is vroeger dit jaar...meer voorbereiding naar 24u toe.
|
De C6R van PSI zien we alvast terug:
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Indien interesse in het gehele stukje, zie dit bericht |
Maserati??
der wordt wel veel over Corvette gesproken, maar de grote winnaar van vorig jaar blijft Maserati; hoe zit et daar mee?
Ze spreken van Vitaphone, JMB, Racing Box, GPC,... |
Quote:
|
Thierry Boutsen Racing zal normaal gezien een Mégane inzetten in de 24u van Spa.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
http://www.racing1.de/web/fia_gt/art...wsID=9788&sid= |
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
De Renault Mégane rijdt in een merkencup dus met wat gefoefel zou die kunnen deelnemen aan de 24 uren van Spa net zoals de Renault Spider in 2002
|
Quote:
|
Quote:
De optie Cups, zoals destijds die Spiders, was me even ontschoten. Benieuwd naar het specifieke reglement voor de 24 uur. |
ik hoop dat we dit niet gaan meemaken een megane tussen al die gt's.
als je mee wil doen aan de 24 uur van spa huur dan ergens een gt hé. nee bij mij kan zoiets niet, ik hoop dat Ratel die mening deelt. |
Quote:
|
Quote:
|
Ik heb nog gelezen da Andrea Bertolini vertrekt naar Vitaphone en dat Uwe Alzen op (één van) de Zakspeed Saleens gaat rijden
|
Ondertussen zijn ook al de ticket prijzen bekend voor de 24uren in Spa:
Practice (27 - 28 / 7 / 2006) 15,00 € Week-end (27 - 30 / 7 / 2006) 25,00 € (45,00 € incl. paddock) http://www.proximus24hours.com/htm/ticketing.asp |
Nu Oreca zijn 2 Saleens heeft teruggetrokken uit de lijst voor 24u lemans kunnen ze zich volop concentreren op de 24uren van spa???????
laten we hopen van wel en dat deze keer de saleens uitrijden zonder problemen te hebben! Thomas |
In het intervieuw
HTML Code:
http://www.ffsa.org/detailArticle.php?id=11046 Pour l’instant non, nous allons nous concentrer à 100% sur le FFSA GT. Cependant je pense qu’avec cette équipe cela fonctionnerait bien à Spa. Patrick est régulier il ne commet pas d’erreurs, pareil pour notre équipe qui est très performante. Donc j’aimerais vraiment faire Spa avec Patrick et l’équipe VBM. Maintenant Patrick n’est pas chaud à 100%, mais j’ai bon espoir de le convaincre. La rigueur dont fait preuve le team marcherait bien en endurance. Une ou deux autres courses exotiques, ça me plairait aussi… nous verrons bien ! HIeruit te lijden: voorlopig staat alleen het ffsa gt kampioenschap op de kalender voor VBM met hun VIper maar Olivier ziet 1 a 2 races buiten hun kampioenschap wel zitten. En hij denkt dan aan Spa, en vermeld Endurance. moeten we dan denken aan 24H spa?? of Belcar?? THomas |
All times are GMT +2. The time now is 02:34. |