De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   WTCC 2007, de aanloop............. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=14453)

Mark 17-11-2006 00:04

WTCC 2007, de aanloop.............
 
Toch Zandvoort?

Quote:

Dan hebben de organisatoren van het WTCC (het WK Toerwagens) het beter begrepen. Er zijn sterke geruchten dat die klasse naar Zandvoort komt. Dat zou in mei gaan gebeuren, als de internationale autosport veel minder vaak in Nederland is te vinden.

http://www.rickwinkelman.nl/page/log...k+in+september
Normaal gesproken zit die Winkelman altijd dicht in de buurt van de waarheid. Laten we het hopen dat het dit keer wederom zo is. Stel mij alleen de vraag: Op welke dagen? DTM, A1GP, F3 Masters...........de dagen zijn allang op.

Coach Ep 17-11-2006 10:58

De "officiële" kalender zoals gepresenteerd door de FIA op 16 oktober jl.:

2007 FIA World Touring Car Championship

11 March BR Curitiba***
15 April MEX Puebla***
20 May E Valencia*
03 June F Pau**
17 June CZ Brno
08 July P Porto**
29 July TR Istanbul
02 September D Oschersleben
23 September GB Brands Hatch
07 October I Monza
18 November MO Macau

*Pending the ASN’s confirmation.
**Pending the homologation of the circuit.
***Subject to homologation of the circuit prior to 31 December 2006.


In mei staat Valencia dus al op de kalender maar wel met enig voorbehoud. Wellicht dat Zandvoort die plek overneemt? Een extra race is onwaarschijnlijk gezien de verplaatsing overzee vanuit Mexico en de volgende race in Pau die slechts 2 weken later is.

Heeft Ricks Winkelman connecties bij de FIA? :confused:

tarzancorner 17-11-2006 12:01

Wat betreft Zandvoort eind dit jaar zal er gekeken worden of er exstra
geluidsdagen bijkomen, aanvraag liep al een tijdje (al heel lang)
Geloof dat ze voor de A1 een soort ontheffing hadden.

tarzancorner 22-11-2006 16:51

Zandvoort word nu genoemd ipv Puebla toch niet goed bevallen
dat mickey mouse baantje en de probleem met het asfalt.

fish88 23-11-2006 00:05

Die wagens maken toch niet genoeg geluid dus waarom hebben ze een geluidsdag nodig?

smiley 24-11-2006 20:49

http://www.touringcartimes.com/news.php?id=851
coronel zou in 2007 mischien niet eens meer mee mogen doen in het privateer kampioenschp.. omdat hij te goed is ??

Mr.Dallara 24-11-2006 20:56

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 194430)
http://www.touringcartimes.com/news.php?id=851
coronel zou in 2007 mischien niet eens meer mee mogen doen in het privateer kampioenschp.. omdat hij te goed is ??

Amai!, als ze zo iets gaan doorvoeren dan weet ik het ook niet meer!


Dan hadden ze 5 jaar terug al Mr Schoenmaker ook de F1 moeten zetten of in een Minardi moeten zetten, die was ook tegoed...

Met wat zijn ze toch bezig!

Respect voor een topper als Coronel!

Mark 24-11-2006 21:08

In tegenstelling tot eerdere berichten over Alfa met misschien wel 6 wagens voor 2007 (waarvan 2 diesels) hoeven we volgens Lotti op niet meer dan 2 benzine wagens te rekenen. Wellicht dat op het einde van het seizoen deze situatie kan veranderen. E.e.a. uit de Autosport van deze week.

Mark 26-11-2006 12:52

Oei, volgende tegenvaller. Hoeveel Seats in 2007? 6.........of 2.......of helemaal niks meer?

Quote:

"Ik heb op dit moment slechts budget voor twee auto's in 2007", verklaarde SEAT-sportdirecteur Jaime Puig in Macau openhartig

Volgens een artikel in het Britse vakblad "Autosport" van deze week is het zelfs niet geheel uitgesloten dat SEAT, waar onlangs een directiewisseling plaatsvond, helemaal stopt met de raceactiviteiten. "Dat is geen optie die we graag willen, maar wel een optie waarmee we rekening moeten houden", wordt sportdirecteur Puig in het weekblad geciteerd.

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=4414

Mark 26-11-2006 12:56

Quote:

Originally Posted by Mr.Dallara (Post 194432)
Amai!, als ze zo iets gaan doorvoeren dan weet ik het ook niet meer!


Dan hadden ze 5 jaar terug al Mr Schoenmaker ook de F1 moeten zetten of in een Minardi moeten zetten, die was ook tegoed...

Met wat zijn ze toch bezig!

Respect voor een topper als Coronel!

Ergens is het wel te begrijpen. GR Asia en Coronel werkten als privateers eigenlijk op fabrieksbasis. Vaak kreeg men extra support van de fabriek. Dergelijke opmerkingen heeft Coronel vaker gemaakt in zijn eigen (SEAT) autosportprogramma.

Voor de kleine (echte)privateers is er dan geen uitdaging meer met als gevolg dat ze wegblijven. Dus 1 topper eruit en misschien 5 kleine privateers erbij? Dan is de rekensom vlug gemaakt ;)

FIRE 26-11-2006 17:40

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 194619)
Oei, volgende tegenvaller. Hoeveel Seats in 2007? 6.........of 2.......of helemaal niks meer?

Als ik me niet vergis maakt SEAT, ondanks een modern modellengamma, al jaren verlies.

Heeft SEAT eindelijk een wagen die kampioen kan worden is men gedwongen het project drastisch in te krimpen (al waren er al sterke geruchten dat men in zou krimpen naar 3 of misschien 4 wagens) of zelfs stop te zetten. :(

Bramzel 26-11-2006 18:34

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 194646)
Als ik me niet vergis maakt SEAT, ondanks een modern modellengamma, al jaren verlies.

Heeft SEAT eindelijk een wagen die kampioen kan worden is men gedwongen het project drastisch in te krimpen (al waren er al sterke geruchten dat men in zou krimpen naar 3 of misschien 4 wagens) of zelfs stop te zetten. :(

Als Coronel en Seat Holland hun budget rond kunnen krijgen zou dit toch niks uit moeten maken?

Mark 27-11-2006 01:07

:Offtopic:

Quote:

Volvo Cars Sweden has set its sights on winning the Swedish Touring Car Championship (STCC) in 2007. With bioethanol (E85) in the tank!

http://www.duemotori.com/news/sport/...Goes_Green.php
Zou in het WTCC een aardige aanvulling zijn ;)

Viper GTS-R*** 27-11-2006 23:41

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 194689)
Zou in het WTCC een aardige aanvulling zijn ;)

Zeg dat wel! Net zoals die Audi A4's die daar rijden. Ook prachtige wagens!
http://www.emotor.se/nyheter/bilder/1618-1.jpg

HaCo 28-11-2006 21:21

Maar het draait steeds weer om hetzelfde en dat is spijtig: $$$ :S

gwyllion 01-12-2006 16:30

Een verrassende wending: Farfus Jr. gaat naar Schnitzer.

Dat betekent zo goed als zeker dat Dirk Muller naar Audi (DTM) verhuist.

FIRE 01-12-2006 19:52

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 195088)
Een verrassende wending: Farfus Jr. gaat naar Schnitzer.

Het gerucht dat Farfus naar BMW overstapt ging al een tijdje rond.

smiley 01-12-2006 19:54

hhhm ben eens benieuwd wat hoe hij het daar gaat doen
:) bij schnitzer doen ze precies wel alles om de tital van rbm af te pakken.. toch wel om trots op te zijn ! al 3 jaar na elkaar troeft rbm schnitzer af :worship:
te hopen komt er nog een 2de bmw voor rbm in 2007

gwyllion 02-12-2006 18:48

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 194646)
Als ik me niet vergis maakt SEAT, ondanks een modern modellengamma, al jaren verlies.

Heeft SEAT eindelijk een wagen die kampioen kan worden is men gedwongen het project drastisch in te krimpen (al waren er al sterke geruchten dat men in zou krimpen naar 3 of misschien 4 wagens) of zelfs stop te zetten. :(

De nieuwe topman van Volkswagen, Martin Winterkorn, overweegt Seat te verkopen. Vooral het feit dat de Audi A1 in Vorst geproduceert zal worden, wijst hierop; Seat had gehoopt deze wagen te bouwen in Martorell.

Wild Goose 03-12-2006 15:38

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 195095)
hhhm ben eens benieuwd wat hoe hij het daar gaat doen
:) bij schnitzer doen ze precies wel alles om de tital van rbm af te pakken.. toch wel om trots op te zijn ! al 3 jaar na elkaar troeft rbm schnitzer af :worship:
te hopen komt er nog een 2de bmw voor rbm in 2007

Inderdaad.

Is er al enige berichtgeving daaromtrent? Want een tweede wagen voor RBM team zou mooi zijn.

FIRE 04-12-2006 19:53

Alfa opnieuw met de 156?

Die Italianen weten ook niet wat ze willen. Het zou me niets verbazen dat, ondanks een boete, er geen Alfa (semi-)fabrieksteam aan de start staat in 2007.


In een interview met een Spaanse krant heeft Porteiro gezegd dat hij een 2-jarig contract met BMW getekend heeft. Porteiro heeft deelgenomen aan het ETC Cup met een BMW van ROAL Motorsport.

Bugalfa 04-12-2006 20:38

Dat Alfa Farfus laat gaan is'n teken aan de wand... Ik vrees dat ze nog 2 jaar gaan uitdoen met minimaal budget om er dan uit te stappen . Nu ook Seat op 2 fabrieks lijkt terug te vallen wordt het hopelijk geen itc-achtig doodbloeden van 't wtcc . Zou zonde zijn : meer strijd als in wtcc zie je zelden...
Porteiro gaf Zanardi al't nakijken in Estoril wat Costa noch Huisman konden...

tarzancorner 04-12-2006 20:47

Ik denk dat seat de zelfde kant op wil gaan als bmw namelijk landen
ondersteuning van de importeur en hopelijk een goede sponser
6 autos was te veel van het goede.

JPMontoya 04-12-2006 21:11

Quote:

Originally Posted by tarzancorner (Post 195411)
Ik denk dat seat de zelfde kant op wil gaan als bmw namelijk landen
ondersteuning van de importeur en hopelijk een goede sponser
6 autos was te veel van het goede.

6 Auto's was inderdaad veel te veel - en dan nog de wereldtitel voor de Constructeurs niet winnen...

Hopelijk voor WTCC vinden ze de nodige fabrieksteams en steun van constructeurs...

Of het zal blijken dat het verstandig was om een eigen weg te gaan weg van FIA GT moet nu komend jaar blijken...

Mark 04-12-2006 22:15

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 195403)

De eerste alinea's zijn anders leuk nieuws voor de FIA GT of (A)LMS die-hards :)

Bugalfa 05-12-2006 13:57

Vandaag zou Alfa persconferentie geven op motorshow Bologna

tarzancorner 05-12-2006 20:23

Honda dan misschien dan toch officeel met de rijders muller en rydell
de nieuwe geruchten.

smiley 06-12-2006 22:27

d. muller en rydell naar jas honda zou wel mooi zijn.. en dan nog wat honda steun en hup..
hoe zit het eigelijk met sharp ? die reed in het begin mee, maar toen was het geld op ofzo.. maar heeft toch etcc 2006 weten te winnen.. heeft hij al een wtcc stoeltje voor 2007 ?

nog een beetje s2000 achtig nieuws wat ik wel leuk vind.. opel/vauxhaal gaat ook wel redelijk fel richting de s2000 op.
vauxhall in de btcc en opel (kissling) in de adac procar met de astra gtc (ik weet wel niet of die helemaal 100% s2000 is) http://img247.imageshack.us/img247/8...2006163co4.jpg
maar toch er begint terug leven in de brouwerij te komen :D
te hopen in 2008, btcc (s2000) vauxhalls in de wtcc.. (wishfull thinking :D)

FIRE 06-12-2006 23:07

Quote:

Originally Posted by smiley (Post 195660)
nog een beetje s2000 achtig nieuws wat ik wel leuk vind.. opel/vauxhaal gaat ook wel redelijk fel richting de s2000 op.
vauxhall in de btcc en opel (kissling) in de adac procar met de astra gtc (ik weet wel niet of die helemaal 100% s2000 is) http://img247.imageshack.us/img247/8...2006163co4.jpg
maar toch er begint terug leven in de brouwerij te komen :D
te hopen in 2008, btcc (s2000) vauxhalls in de wtcc.. (wishfull thinking :D)

Prachtige Opel.

Kunnen we uit deze foto concluderen dat Bastuck komend seizoen bij Kissling ipv bij Maurer (gaan waarschijnlijk WTCC doen) rijdt? Ik weet ook niet of deze volledig S2000 is. In het verleden was men vrij soepel wat betreft regels.

gwyllion 07-12-2006 14:09

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 195403)
Alfa opnieuw met de 156?

Die Italianen weten ook niet wat ze willen. Het zou me niets verbazen dat, ondanks een boete, er geen Alfa (semi-)fabrieksteam aan de start staat in 2007.

Alfa zal dus niet als fabrieksteam aan WTCC deelnemen :eek: Ze gaan zich toeleggen op uithoudingsraces met GT2 versie van de Alfa 8C.

bron: http://www.endurance-info.com/article.php?sid=2923

gwyllion 07-12-2006 18:10

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 195713)
Alfa zal dus niet als fabrieksteam aan WTCC deelnemen :eek:

Ze zouden wel terug deelnemen met de oude 156 als semi-fabrieksteam...

bron: http://www.autoblog.it/post/6204/alf...getti-sportivi

Mark 08-12-2006 01:02

Quote:

Algemeen werd verwacht dat Alfa Romeo, na een jaar afwezigheid van officiële zijde, volgend jaar terug zou keren in het WTCC. Er werd gespeculeerd over de 159, later de 147 en zelfs in Valencia in september verklaarde WTCC-promotor Marcello Lotti nog met droge ogen dat er volgend jaar "zes nieuwe Alfa's" aan de start zouden staan, waarbij hij rekende op twee diesels en vier benzineversies. Nou staat Lotti bekend om een vaak wel wat erg rooskleurige blik, maar dit was wel heel ver bezijden de waarheid.

http://www.autosport.nl/actueel/news...8&bericht=4456
Oef, die is keihard. Weten we meteen welke waarde we moeten hechten aan de (vertaalde) quotes van Lotti ;)

FIRE 08-12-2006 14:23

Uitspraken van Lotti moet men al langer met een korreltje zout nemen.

Raceboy 08-12-2006 22:25

Oschersleben veranderd van datum:

Quote:

The date for the German round of the FIA World Touring Car Championship in Oschersleben has been moved forward to 26 August, 2006.

fia

FIRE 08-12-2006 22:53

Quote:

Originally Posted by raceboy (Post 195853)
Oschersleben veranderd van datum:

Dit is de oorzaak: DTM 2.09 Nürburgring

Een WTCC evenement in Duitsland op dezelfde datum als DTM is niet slim.

smiley 08-12-2006 22:54

de nieuwe wiechers bmw
http://i.eurosport.com/2006/12/06/32...17-665-230.jpg
(fiawtcc.com)

smiley 13-12-2006 21:49

priaulx krijgt misschien een team maatje in 2007 :)

http://www.touringcartimes.com/news.php?id=888

Mark 14-12-2006 21:29

Kans op een Peugeot neemt af:

Quote:

Barge (the French manufacturer's motorsport boss) added that a World Touring Car programme was unlikely in the near future with projects underway in sportscar racing and rallying already.

http://www.autosport.com/news/report.php/id/56014

fish88 15-12-2006 12:56

Bedoelen ze met rally weer WRC of JWRC?

smiley 15-12-2006 12:57

misschien bedoelen ze de s2000 207


All times are GMT +2. The time now is 15:10.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.