De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Midsummer Race '07: de race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15785)

Grig-O 28-06-2007 11:53

Heeft er iemand een link naar de live timing?? Dank u

Bling 28-06-2007 12:09

http://www.raceresults.nu/ResultsUit...e/Default.aspx

Nicki_Mks 28-06-2007 12:36

Weer geen streaming?

marcel 28-06-2007 13:12

t is Belcar he, geen FIA-GT

CarRerA 28-06-2007 13:21

De pole is voor de Lambo, de Mosler van Radermecker is 2e en de Corvette op P3.
In vergelijking met de 1e race op Zolder, is de Corvette een halve seconde trager geworden, terwijl de rest sneller is geworden.
Die meneer Ritskes (op de Lamborghini) klonk mij voor de race redelijk onbekend, maar hij toont dat hij toch goed aan een stuurtje kan draaien!

Bart.Vandecavey 28-06-2007 14:01

Ik denk dat Leest zich zjust niks aantrekt van de pivottijd... 1.35.894

Nicki_Mks 28-06-2007 14:13

Wat is er gebeurd met Kox? Van eerste naar laatste!

Quote:

Originally Posted by Bart.Vandecavey (Post 213833)
Ik denk dat Leest zich zjust niks aantrekt van de pivottijd... 1.35.894

Hij heeft al een drive through gekregen zeker?

Grig-O 28-06-2007 14:26

Quote:

Originally Posted by Nicki_Mks (Post 213834)
Wat is er gebeurd met Kox? Van eerste naar laatste!

Is niet meer te zien op de tabellen... :frusty:

Dries DS 28-06-2007 14:43

Ritskes is bezweken onder de druk en de aanvallen van Stéphane Lémeret en Anthony Kumpen. In de eerste linkse maakte hij een fout en belandde in het decor...

Ondertussen ook een "zeer warm" moment op de rechte lijn, ter hoogte van het einde v/h 'oude' pitlanegebouw... De G&A BMW Z4 vatte vuur... Een ware vlammenzee, waarop vele brandblussers werden geledigd. Het gebeurde net voor de box van AD Sport, en deze mensen sprongen onmiddellijk ter hulp. O.a. Kris Wauters himself hanteerde de brandblusser... Jammer genoeg heeft de wagen vrij lang gebrand, waarschijnlijk zal de schade vrij groot zijn. Het voorval lanceerde de safety car op de piste, en die bleef er meerdere ronden het veld aanvoeren. Ondertussen is de wedstrijd hernomen, na ijverig borstelwerk van de baanposten...

Momenteel 1. Kumpen / 2. Lémeret / 3. Soulet

Bart.Vandecavey 28-06-2007 14:46

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 213835)
Is niet meer te zien op de tabellen... :frusty:


Crash, zie racingworld.be

Grig-O 28-06-2007 14:47

Komt het GT4-programma in gevaar? :(

fenixracing 28-06-2007 15:00

Waarom als ik mag vragen ?
hij zal wel de nodig reserve stukken (auto) hebben zeker.
Zal hij tog moeten hebben als hij officele dealer van de Z4 GT4 wil worden.

Grig-O 28-06-2007 15:08

Een (half)opgebrande auto repareren op één week is niet echt peace of cake...

joost 28-06-2007 15:23

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 213840)
peace of cake...

:D wat is vredesgebak? Is dat zoiets als spacecake?

J

Grig-O 28-06-2007 15:29

Ow dear... :cool:
PIECE OF CAKE! :)

Pegasus 28-06-2007 16:34

Heerlijk zo'n race op donderdag; parkeerruimte zat, geen drukte langs de piste :cool:

Die Z4 heeft inderdaad wel even stevig doorgebrand!

guntha 28-06-2007 16:46

Mooie race. Jammer van de gallardo die uitviel. Was zeer blij toen ik de ultima vierde zag rijden. Weet iemand hoe het komt dat ze moesten opgeven? Wat ik ook raar vond was de brand van de z4. Weet iemand de oorzaak?

Jerre 28-06-2007 18:03

Quote:

Originally Posted by Pegasus (Post 213844)
Heerlijk zo'n race op donderdag; parkeerruimte zat, geen drukte langs de piste :cool:

Idd, dat was vorig jaar wel anders. Was toen pertang ook op donderdag.

Ik had zonet wel pech met naar huis rijden, ik kreeg mijn wagen niet meer in achteruit ! Ook in 5de vertikte hij en in 4de alleen als 'm goesting had :(
Hopelijk is het enkel de pook die los hangt (hing daarjuist ook wel serieus los), anders ziet het er niet goed uit voor mijn portemonnee.

serge 28-06-2007 19:04

Quote:

Originally Posted by Jerre (Post 213849)
Idd, dat was vorig jaar wel anders. Was toen pertang ook op donderdag.

amai, amai, ik dacht "pertang" dat we hier toch een beetje AN probeerden te hanteren... ;)
Ik moet wel zeggen dat het lang geleden was dat ik dit woord gehoord heb, en ik kreeg bij het lezen direct een :p op mijn gezicht! :applaus:

smiley 28-06-2007 19:13

hhm de corvette nog eens gewonnen.. :cool:
pff was vandaag beter ook naar zolder gekomen.. :(

GT2-R 28-06-2007 19:31

Ik vond het een schitterende race tot de pitstops. Na de SC lag de Mosler °24 een heel stukske achter maar net wanneer PK binnenkwam zat de Mosler aan de Corvette z'n staart. Spijtig dat de race weer gewonnen werd in de pits. Maar ook de andere gevechten in de top 10 vond ik serieus de moeite waard! Best geslaagde dag dus!

Mark 28-06-2007 19:40

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 213836)
Het gebeurde net voor de box van AD Sport, en deze mensen sprongen onmiddellijk ter hulp. O.a. Kris Wauters himself hanteerde de brandblusser...

Dat hadden ze beter niet kunnen doen, een van de oorzaken waarom het blussen langer duurde dan nodig was ;) Vakkundige uitleg via Pompierke volgt.

Mooie race, prachtige opening van de wedstrijd...........leuke dag. Echter qua concept was deze dag een regelrechte flop. Waar waren die 5000 tot 7000 kids? Lijkt mij een nullletje teveel ;)

Mark 28-06-2007 21:16

Vraagje: Waarom reden Thiers-Jonckheere met de Daikin Viper in de guestklasse?

PorscheGT 28-06-2007 21:36

Ik vond dit artikel daarstraks omtrend deze wagen ..
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2071

Dries DS 28-06-2007 22:14

Quote:

Originally Posted by PorscheGT (Post 213870)
Ik vond dit artikel daarstraks omtrend deze wagen

Denk eerder dat het de vraag was waarom ze in de guest klasse reden met die wagen, niet waarom het damesduo niet aanwezig was vandaag. Ik kan me natuurlijk vergissen ;)

Mark 28-06-2007 22:16

Quote:

Originally Posted by PorscheGT (Post 213870)
Ik vond dit artikel daarstraks omtrend deze wagen ..
http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=2071

Ja, dat nieuws van de deelname aan de ADAC GT Masters was vandaag in de pits te horen. De dames hebben overigens 1000% gelijk, die meiden rijden dan wel voor hopenlijk 30.000 man i.p.v. 5 schoolbussen ;) Dat verklaard nog niet waarom deze wagen met nr. (3)10 als guest werd gezien.

De persreutel van SRO staat ook online, word ik toch alweer verkeerd geinformeerd door die gasten! Die durven wel zeg :D Geen probleem, we maken de mistanden kenbaar op dit forum:

Quote:

Au même moment, la BMW Z4 GT4 explosait son moteur et prenait instantanément feu dans une ligne droite noyée dans un nuage de fumée. Un show très apprécié par les spectateurs d’un jour courant dans les tribunes pour constater que le pilote (Lagrange) était heureusement bien indemne.

http://www.sro-belgium.be/index.php?...d=15&Itemid=65
Is de motor ge-explodeerd? Dat lijkt me wel heel stug, voor zover ik weet ligt de motor van een Z4 voorin. De brand was toch echt aan de achterkant, het was een echte benzinebrand, getuige de plas benzine die achterbleef toen de Z4 op de depannage-wagen werd getakeld. De oorzaak van die benzine-brand? Kapotte benzineleiding? Iets met de tank? Dat zal nader technisch onderzoek van G&A wel uitwijzen.

Kijk, heel simpel............de GT3 races die door SRO Belgium worden georganiseerd zijn tot op heden een aanwinst. Witmeur, zorg er eens voor dat de echte liefhebber ook een correct verslag krijgt van de feiten. Dit is te schandalig voor woorden. De tweede wedstrijd op rij dat jullie grondig de mist ingaan met de persreutel.

Wie ben ik? De borstelman op de plaats van het ongeval:)

Iets minder ernstig maar ik krijg er op bepaalde plaatsen jeuk van:
Quote:

C’est dans une ambiance assez estudiantine, avec des classes entières d’écoliers pique-niquant sur les tribunes et des enfants hurlant leur joie à chaque passage des bolides, que Peter Kox a signé, peu après la pause déjeuner, le meilleur temps des essais qualificatifs de la 4ème manche du Mediagroep Van Dyck Belcar disputée exceptionnellement ce jeudi après-midi.

http://www.sro-belgium.be/index.php?...d=15&Itemid=65
Pfff, zo kun je ook omschrijven dat er werkelijk geen kat aanwezig was. Als er 20 bussen voorbij de tunnel zijn gegaan mag je blij zijn. Welke studenten? Wist niet dat kids van 8 jaar als studenten werden gezien. Afgaand van je gemoedstemming is dat een schoolgaand kind of een vervelende blaag ;) :D

Wees gerust, ik heb een mooie dag gehad. Geen seconde spijt dat ik verlofdag heb opgenomen.

Mark 28-06-2007 22:35

Zien we de Lambo terug in '07? Graag! Als ik lees dat die Ritskes pas 10 wedstrijden in de armen heeft en dan toch Kumpen achter zich kan houden? Dan zeg ik: U bent altijd welkom ;)

Quote:

“Dit had ik nooit verwacht dat ik het hele veld zo lang achter mij kon houden, dit smaakt gewoon naar meer. Wij komen zeker dit seizoen nog een keer in de Belcar terug kondigde Ritskes aan. “Aan de 24 Uren van Zolder zullen wij zeker niet deelnemen, daar is ons team nog te jong voor. Voor volgend jaar zullen wij dit bestuderen

http://www.autosport.nl/actueel/news...06&rubriek=int
Nog een mooie sneer naar de DTM:
Quote:

Ook hier werd de leider niet opgepikt, maar om de wedstrijd niet te bederven, zakte de safetycar langzaam terug naar de leiders. En pas toen de achtervolgers aansluiting aan de kopgroep kregen gaf de wedstrijdleiding de wedstrijd vrij. Misschien dat organisatoren van andere kampioenschappen hier nog iets van kunnen leren?

http://www.autosport.nl/actueel/news...=2&rubriek=int
M.b.t. Mark J. Thomas op de GS Motorsport Viper nog een leuke anekdote. Bij het uitrijden van de pits moet elke coureur even stoppen bij de standcommissaris van de RACB, zodat deze man de mogelijkheid heeft om te noteren welke coureur achter het stuur zit. In de ogen van elke coureur is zo'n man altijd te langzaam. Kan die man niks aan doen ;) Door al die netjes en fel gekleurde helmen is een naam nu eenmaal moeilijk te lezen. Die man doet echt zijn best maar het kan uiteraard nooit snel genoeg zijn voor een coureur. Mark J. Thomas loste het creatief op, armpje uit het raam en met de vinger wijzen op zijn eigen naam :applaus:

RKG 28-06-2007 22:35

Reed die niet in de guestklasse omdat deze geen enkele vaste piloot aan boord had?

Mogen ze maar een aantal wedstrijden op zolder rijden als ze deze race niet rijden en in augustus dan een andere rijden. Want snap die reden niet goed..

yannick88 28-06-2007 23:09

Quote:

Originally Posted by guntha (Post 213845)
Mooie race. Jammer van de gallardo die uitviel. Was zeer blij toen ik de ultima vierde zag rijden. Weet iemand hoe het komt dat ze moesten opgeven? Wat ik ook raar vond was de brand van de z4. Weet iemand de oorzaak?

Ultima versnellingsbak stuk .
Bron ; iemand van het team zelf

Integra 29-06-2007 08:02

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 213862)
Dat hadden ze beter niet kunnen doen, een van de oorzaken waarom het blussen langer duurde dan nodig was ;) Vakkundige uitleg via Pompierke volgt.

Beter iets dan niets, vind ik dan.

Stinio 29-06-2007 09:20

Quote:

Originally Posted by Integra (Post 213891)
Beter iets dan niets, vind ik dan.

Als ik het goed begrepen heb dan was het blussen, volgens Pompierke himself, in de eerste fase goed, toen wij nog niet gearriveerd waren. Maar wanneer er dan meerdere baancommissarissen ter plaatse waren, konden wij het vuur niet meer zien en dan kwam het bluswerk van achter de pitmuur wat ongelukkig.

Nja... nobody's perfect en ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben als ik achter de pitmuur stond. :)

Het voornaamste is dat Lagrange geen verwondingen opgelopen heeft (wat van mij niet gezegd kon worden) :p

Integra 29-06-2007 09:41

Quote:

Originally Posted by Stinio (Post 213896)
Als ik het goed begrepen heb dan was het blussen, volgens Pompierke himself, in de eerste fase goed, toen wij nog niet gearriveerd waren. Maar wanneer er dan meerdere baancommissarissen ter plaatse waren, konden wij het vuur niet meer zien en dan kwam het bluswerk van achter de pitmuur wat ongelukkig.

Nja... nobody's perfect en ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben als ik achter de pitmuur stond. :)

Kan ik begrijpen. :)

JPMontoya 29-06-2007 10:17

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 213873)
Ja, dat nieuws van de deelname aan de ADAC GT Masters was vandaag in de pits te horen. De dames hebben overigens 1000% gelijk, die meiden rijden dan wel voor hopenlijk 30.000 man i.p.v. 5 schoolbussen ;) Dat verklaard nog niet waarom deze wagen met nr. (3)10 als guest werd gezien.

Dit is de beste beslissing in Belcar land in jaren.........

Dries DS 29-06-2007 11:51

Quote:

Originally Posted by JPMontoya (Post 213901)
Dit is de beste beslissing in Belcar land in jaren.........

Bevestiging van dit nieuws + interview met Alexandra VDV op www.turbomagazine.be . Een uittreksel uit het artikel: "...Par contre, nous avons décidé à la place de participer à l’épreuve de l’ADAC GT Masters qui se déroulera dans le cadre du Belgian Champ Car Grand Prix, du 24 au 26 août prochains. Apparemment, d’autres équipes belges semblent intéressées par ce rendez-vous. J’espère que nous pourrons former une sympathique représentation noir-jaune-rouge lors de ce week-end."

Met nog een aantal andere Belgische teams aan de start zou dit inderdaad wel eens een prachtig voorprogramma van de Belgian Champ Car Grand Prix kunnen vormen. De GT3 regels in de ADAC GT Masters zijn dezelfde als deze in Belcar, dus zonder 'ombouw' kunnen de Belcar GT3 wagens er aan de slag...

pompierke 29-06-2007 13:11

Quote:

Originally Posted by Stinio (Post 213896)
Als ik het goed begrepen heb dan was het blussen, volgens Pompierke himself, in de eerste fase goed, toen wij nog niet gearriveerd waren. Maar wanneer er dan meerdere baancommissarissen ter plaatse waren, konden wij het vuur niet meer zien en dan kwam het bluswerk van achter de pitmuur wat ongelukkig.

Nja... nobody's perfect en ik zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben als ik achter de pitmuur stond. :)

Het voornaamste is dat Lagrange geen verwondingen opgelopen heeft (wat van mij niet gezegd kon worden) :p

Ja, dat is ongeveer de juiste omschrijving.
Op het ogenblik dat wij arriveren, was het beter voor ons geweest dat men van die kant even was gestopt, wegens het poeder wat ons richting werdt uitgeblazen, zodat wij de wagen van beide zijde beter hadden kunnen benaderen.
Maar nogmaals vind ik de reactie vanachter de muur een heel normale, die vele mensen zouden doen.:)
Na de beelden te hebben gezien was de wagen eigenlijk vrij vlug geblust.
Nogmaals aan iedereen die mee heeft geholpen een welgemeende proficiat.:applaus:

PS :eindelijk eens een actie waarvan ik een kick krijg,:drewl: ik weet dit klinkt naar sensatielust, maar dit is nu eenmaal beroepsmisvorming.;);)

Ook ik ben blij dat de piloot ok is, ik heb nog nooit iemand zo vlug uit zijn auto zien schieten !!;)

Voor mijn archief, indien er mensen zijn die foto's hebben van deze actie en die willen delen met mij, zijn steeds welkom. Dank U.

Jakke.be 29-06-2007 18:17

Midsummer Race is blijkbaar laatste race geweest voor Corvette GT3 van PK...
bron: Pitstop.tv

Speculaties inzake hun nieuwe bolide?

guntha 29-06-2007 18:34

Zo een Gillet Vertigo misschien? Vind het eigenlijk maar raar dat ze hem wegdoen maar mij hoor je niet klagen.

Neo-242 29-06-2007 18:37

Dat is wel een bijzonder rare keuze, niet? En dan voor een 24u's race nog wisselen van wagen terwijl je het kamioenschap leidt?:confused:

GT2-R 29-06-2007 18:42

Quote:

Originally Posted by Jakke.be (Post 213953)
Midsummer Race is blijkbaar laatste race geweest voor Corvette GT3 van PK...
bron: Pitstop.tv

Speculaties inzake hun nieuwe bolide?

Ik gok op een Ford GT. Aangezien de wagen ontwikkeld is door PSI is het volgens mij goed mogelijk dat ze er eentje toevertrouwen aan een ervaren team als PK Carsport om ermee de belcar te betwisten. PSI kan volgens mij moeilijk FIA GT, FIA GT3 en Belcar tegelijk aan.

Jakke.be 29-06-2007 18:43

Klopt. Toch wel een zeker risico om een wagen net voor een etmaalrace weg te doen terwijl je ondertussen de sterktes en zwaktes hebt leren kennen. En niettegenstaande PK aan de leiding staat in het klassement is het seizoen nog niet gewonnen...


All times are GMT +2. The time now is 00:56.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.