![]() |
Fia Wtcc 2007 Ochsersleben
60kg : Larini
55kg : Priaulx, Jörg, Farfus, Tarquini, Yvan 45kg : Menu 40kg : THOMPSON & Huff 35kg : Monteiro & Coronel 30kg : Rydell (die mag in Macau wat goedmaken voor Larini) 10kg : Porteiro & Newbies (Huber ?, SeatSupercopa protagonist ?) 5kg : Zanardi, Gené & Rangoni |
Rydell was een one-off, die rijd verder niet meer dit jaar. Ekblom daarentegen wel, die komt ook nog in actie in Monza en Macau.
|
Het kan altijd zijn dat ze in Macau nog een specialist kunnen gebruiken als er nog 'n Chevy meedoet voor de titel . Maar dan zou hij best 'n paar meetings wat gewicht verliezen ...
|
Of dat Rydell gaat worden betwijfel ik. Die heeft 6 radio-oproepen genegeerd om achter Menu en Larini te blijven ;)
|
BMW's van Andy, Jörg en Augusto gaan volgens mij naar 50kg. Yvan was, met 3 punten, 9e voor het weekend, dus -5kg, vanaf plaats 10 (Augusto 1pt, 0 voor de rest) is het -10kg volgens mij.
|
40kg -10 = 30kg + 25kg (5kg per 10punten) . Yvan M. verliest 5kg voor klassement maar met 3pt bij komt hij in't volgende decimaal dus weer 5kg bij dacht ik zo . Maar ik kan er ook naast zitten hoor Pieter-Jan .
Ekblom is wel een aanwinst voor RBM lijkt me . |
Voor Yvan klopte het idd dacht ik, wou maar aantonen dat hij 9e voor het weekend was en al die achter hem kwamen dus -10kg hadden.
Maar je hebt gelijk, je redenering klopt helemaal, ik was wat snel met mijn conclusie. De BMW's dus naar 55kg. Niet echt een geslaagd weekend hé! :( Fredrik draagt idd veel bij aan het team. Rijdt echt in dienst van BMW, veel beter als Rydell toch bij Chevy. |
Quote:
Tijdens 2de race was zijn radio stuk :D |
Dat zal het zijn ja. :rolleyes:
En zijn verstand ook zeker? Stel nu dat Larini het kampioenschap verliest met evenveel punten maar 1 overwinning minder bijvoorbeeld? |
Lekker krom weer dit. Audi word afgezeken omdat de uitslag door teamorders bepaald is maar Rydell is fout omdat hij ze negeert.
Liever echt racen zoals het WTCC dan een farce zoals het DTM. Die Larini is een huilebalk die toch geen kampioen word, daar is hij veel te driftig en ongeduldig voor. En dan maakt hij van die domme fouten zoals een veilige p3 uit handen geven in Porto of alles riskeren om z'n p1 te verdedigen in Anderstorp. Waarom denk je dat Priaulx zo goed is, en waarom Coronel telkens die Ind. titel pakte? Rekenen, geen fouten maken, en het belangrijkste: je niet laten opfokken. |
Daar heb je ook wel een punt.
Maar toch gaan ze bij Chevy niet zo helemaal gelukkig zijn! :rolleyes: |
Chevrolet heeft dankzij Rydell de achterstand t.o.v. Seat in het constructeurskampioenschap verkleind. De Zweedse fans zijn gelukkig met overwinning van lokale held, met mooie 1-2-3 voor Chevrolet.
Ik betwijfel of Larini en Menu het rijderskampioenschap kunnen winnen tegen de ervaren BMW mannen. |
Quote:
Quote:
|
Als Rydell in race 1 Menu niet had voorgelaten(en Larini niet had vrij baan gegeven) had Menu race 2 als 9e mogen starten en Rydell als 1e... Zou er dan discussie geweest zijn moest Rydell gewonnen hebben en Menu hoop en al 4e a 5e geworden zijn ?
Ik zie Rydell graag bezig da's 'n feit, maar 1 keer testen en direct vooraan meestrijden al heb je misschien iets meer circuitkennis : Ik blijf't knap vinden . Larini begrijp ik anders ook wel en ik denk dat hij niet allen om die 2 punten jammert, maar vooral omdat hij de enige is die nog niet gewonnen heeft met de Chevy . Larini is constant en snel met gewicht, maar de keerzijde is dat hij nooit echt licht staat om winstaspiraties te hebben . |
Terting eenmalig terug in SEAT Leon:
Quote:
|
Bochtig circuit ligt de benzine Seat en hij zal met weinig ballast rijden. Hij zou dus wel een kanshebber kunnen zijn, zoals Rydell bij zijn gastoptreden.
|
1-2-3 voor SEAT:
Kwalificatie POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH 1 11 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon 1:36.291 10 138.18 2 12 Yvan MULLER FRA SEAT Leon TDI 1:36.302 8 0.011 138.16 3 19 I Roberto COLCIAGO ITA SEAT Leon 1:36.305 10 0.014 138.16 4 2 Jorg MULLER GER BMW 320si 1:36.353 10 0.062 138.09 5 8 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 1:36.471 9 0.180 137.92 6 3 Augusto FARFUS BRA BMW 320si 1:36.558 11 0.267 137.79 7 18 Tiago MONTEIRO POR SEAT Leon 1:36.582 12 0.291 137.76 8 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:36.608 11 0.317 137.72 9 15 James THOMPSON GBR Alfa Romeo 156 1:36.620 12 0.329 137.71 10 5 Felix PORTEIRO ESP BMW 320si 1:36.629 12 0.338 137.69 11 23 I Pierre-Yves CORTHALS BEL SEAT Leon 1:36.699 10 0.408 137.59 12 40 Peter TERTING GER SEAT Leon 1:36.715 12 0.424 137.57 13 34 I Massimiliano PEDALA ITA SEAT Leon 1:36.996 9 0.705 137.17 14 6 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 1:37.000 8 0.709 137.17 15 26 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320si 1:37.054 13 0.763 137.09 16 20 Tom CORONEL NED SEAT Leon 1:37.121 14 0.830 137.00 17 16 Olivier TIELEMANS NED Alfa Romeo 156 1:37.136 13 0.845 136.97 18 9 Jordi GENE ESP SEAT Leon TDI 1:37.156 4 0.865 136.95 19 7 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti 1:37.177 10 0.886 136.92 20 10 Michel JOURDAIN MEX SEAT Leon 1:37.261 6 0.970 136.80 21 4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320si 1:37.314 15 1.023 136.72 22 30 I Luca RANGONI ITA BMW 320si 1:37.422 11 1.131 136.57 23 35 I Timur SADREDINOV RUS SEAT Leon 1:37.451 11 1.160 136.53 24 31 I Sergio HERNANDEZ ESP BMW 320si 1:37.588 12 1.297 136.34 25 22 I Maurizio CERESOLI ITA SEAT Leon 1:38.293 10 2.002 135.36 26 33 I Miguel FREITAS POR Alfa Romeo 156 1:39.127 12 2.836 134.22 Eerste keer dat er geen BMW op pole staat in Oschersleben? |
yvan muller wint (stomme diesels):fight:
|
Quote:
Wat is er fout met diesels? :confused: |
Niets maar het verschil in koppel is te groot .Zie maar naar races zoals ALMS en LMS. Wat hebben we daar aan ,als deze van start tot finisch de koppositie in handen hebben en die niet meer te bedreigen valt.
|
Zo te zien heeft farfus met bmw de tweede race gewonnen voor andy priaulx . :applaus: voor bmw
|
Quote:
|
Als bmw rijder weet ik niet wat er mis is met bmw's (grapje):)
|
Quote:
Trouwens, half Europa rijd rond met een diesel, volkomen terecht dus dat merken de autosport willen gebruiken om hun diesels te promoten. Als TDI-chauffeur kan ik hier alleen maar tevreden mee zijn :champagne: |
Inderdaad porsche kon winnen maar denk dat het een wetrace was .Zal altijd benzine liefhebber blijven al moet ik in de toekomst het land af rijden om de laatste benzine pomp te vinden .Voor mij geen diesel bah.:D
|
Quote:
Op dit moment vind ik niet dat de twee diesels sneller zijn dan de gewone benzine wagens en er is dan ook niks mis met de TDI's (op het geluid na). In de LMP1 klasse hebben diesels naar mijn mening teveel voordeel (4 seconden op Spa) t.o.v. benzine aangedreven wagens (ACO ziet graag fabrikanten winnen met "nieuwe" techniek?), al moet ook gezegd worden dat er natuurlijk geen benzine fabrieksteam actief is in LMP1 dat hetzelfde budget heeft als Audi en Peugeot. Als dit laatste wel het geval zou zijn (Acura in 2009?) dan zouden we echt weten of de ACO diesels voordeel geeft. Slechte dag voor Corthals. Nul punten en een auto die zwaar beschadigd is. |
Jammer voor corthals natuurlijk, (over de lmp's heb je gelijk) .De tweede race heb ik niet gezien op tv .Jij wel?
|
Race 2 was beter, opnieuw weinig tot geen inhalen echter wel een mooi gevecht tussen Farfus en Priaulx voor de overwinning.
|
Quote:
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 18:38. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.