De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Toerisme wagens (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=36)
-   -   Fia Wtcc 2007 Ochsersleben (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15969)

Bugalfa 29-07-2007 18:55

Fia Wtcc 2007 Ochsersleben
 
60kg : Larini
55kg : Priaulx, Jörg, Farfus, Tarquini, Yvan
45kg : Menu
40kg : THOMPSON & Huff
35kg : Monteiro & Coronel
30kg : Rydell (die mag in Macau wat goedmaken voor Larini)
10kg : Porteiro & Newbies (Huber ?, SeatSupercopa protagonist ?)
5kg : Zanardi, Gené & Rangoni

Bramzel 29-07-2007 21:40

Rydell was een one-off, die rijd verder niet meer dit jaar. Ekblom daarentegen wel, die komt ook nog in actie in Monza en Macau.

Bugalfa 30-07-2007 11:48

Het kan altijd zijn dat ze in Macau nog een specialist kunnen gebruiken als er nog 'n Chevy meedoet voor de titel . Maar dan zou hij best 'n paar meetings wat gewicht verliezen ...

Bramzel 30-07-2007 12:41

Of dat Rydell gaat worden betwijfel ik. Die heeft 6 radio-oproepen genegeerd om achter Menu en Larini te blijven ;)

Petter-Jån 30-07-2007 15:13

BMW's van Andy, Jörg en Augusto gaan volgens mij naar 50kg. Yvan was, met 3 punten, 9e voor het weekend, dus -5kg, vanaf plaats 10 (Augusto 1pt, 0 voor de rest) is het -10kg volgens mij.

Bugalfa 30-07-2007 18:14

40kg -10 = 30kg + 25kg (5kg per 10punten) . Yvan M. verliest 5kg voor klassement maar met 3pt bij komt hij in't volgende decimaal dus weer 5kg bij dacht ik zo . Maar ik kan er ook naast zitten hoor Pieter-Jan .
Ekblom is wel een aanwinst voor RBM lijkt me .

Petter-Jån 31-07-2007 09:16

Voor Yvan klopte het idd dacht ik, wou maar aantonen dat hij 9e voor het weekend was en al die achter hem kwamen dus -10kg hadden.
Maar je hebt gelijk, je redenering klopt helemaal, ik was wat snel met mijn conclusie. De BMW's dus naar 55kg. Niet echt een geslaagd weekend hé! :(

Fredrik draagt idd veel bij aan het team. Rijdt echt in dienst van BMW, veel beter als Rydell toch bij Chevy.

gwyllion 31-07-2007 10:47

Quote:

Originally Posted by Petter-Jån (Post 216306)
Fredrik draagt idd veel bij aan het team. Rijdt echt in dienst van BMW, veel beter als Rydell toch bij Chevy.

Tijdens de eerste race heeft Rydell toch mooi het team ondersteund zodat Larini en Menu race 2 vooraan konden starten ;)

Tijdens 2de race was zijn radio stuk :D

Petter-Jån 31-07-2007 11:40

Dat zal het zijn ja. :rolleyes:
En zijn verstand ook zeker? Stel nu dat Larini het kampioenschap verliest met evenveel punten maar 1 overwinning minder bijvoorbeeld?

Bramzel 31-07-2007 12:13

Lekker krom weer dit. Audi word afgezeken omdat de uitslag door teamorders bepaald is maar Rydell is fout omdat hij ze negeert.

Liever echt racen zoals het WTCC dan een farce zoals het DTM. Die Larini is een huilebalk die toch geen kampioen word, daar is hij veel te driftig en ongeduldig voor. En dan maakt hij van die domme fouten zoals een veilige p3 uit handen geven in Porto of alles riskeren om z'n p1 te verdedigen in Anderstorp. Waarom denk je dat Priaulx zo goed is, en waarom Coronel telkens die Ind. titel pakte? Rekenen, geen fouten maken, en het belangrijkste: je niet laten opfokken.

Petter-Jån 31-07-2007 12:29

Daar heb je ook wel een punt.
Maar toch gaan ze bij Chevy niet zo helemaal gelukkig zijn! :rolleyes:

gwyllion 31-07-2007 12:50

Chevrolet heeft dankzij Rydell de achterstand t.o.v. Seat in het constructeurskampioenschap verkleind. De Zweedse fans zijn gelukkig met overwinning van lokale held, met mooie 1-2-3 voor Chevrolet.

Ik betwijfel of Larini en Menu het rijderskampioenschap kunnen winnen tegen de ervaren BMW mannen.

FIRE 31-07-2007 15:06

Quote:

Originally Posted by Bramzel (Post 216329)
Lekker krom weer dit. Audi word afgezeken omdat de uitslag door teamorders bepaald is maar Rydell is fout omdat hij ze negeert.

Liever echt racen zoals het WTCC dan een farce zoals het DTM. Die Larini is een huilebalk die toch geen kampioen word, daar is hij veel te driftig en ongeduldig voor. En dan maakt hij van die domme fouten zoals een veilige p3 uit handen geven in Porto of alles riskeren om z'n p1 te verdedigen in Anderstorp. Waarom denk je dat Priaulx zo goed is, en waarom Coronel telkens die Ind. titel pakte? Rekenen, geen fouten maken, en het belangrijkste: je niet laten opfokken.

Inderdaad

Quote:

Originally Posted by gwyllion (Post 216331)
Chevrolet heeft dankzij Rydell de achterstand t.o.v. Seat in het constructeurskampioenschap verkleind. De Zweedse fans zijn gelukkig met overwinning van lokale held, met mooie 1-2-3 voor Chevrolet.

Ik betwijfel of Larini en Menu het rijderskampioenschap kunnen winnen tegen de ervaren BMW mannen.

Het zou me ook verbazen als een niet-BMW rijder de titel pakt.

Bugalfa 31-07-2007 21:37

Als Rydell in race 1 Menu niet had voorgelaten(en Larini niet had vrij baan gegeven) had Menu race 2 als 9e mogen starten en Rydell als 1e... Zou er dan discussie geweest zijn moest Rydell gewonnen hebben en Menu hoop en al 4e a 5e geworden zijn ?
Ik zie Rydell graag bezig da's 'n feit, maar 1 keer testen en direct vooraan meestrijden al heb je misschien iets meer circuitkennis : Ik blijf't knap vinden .
Larini begrijp ik anders ook wel en ik denk dat hij niet allen om die 2 punten jammert, maar vooral omdat hij de enige is die nog niet gewonnen heeft met de Chevy . Larini is constant en snel met gewicht, maar de keerzijde is dat hij nooit echt licht staat om winstaspiraties te hebben .

FIRE 09-08-2007 12:21

Terting eenmalig terug in SEAT Leon:
Quote:

Peter Terting will return to the SEAT Sport team at the next round of the FIA WTCC to drive a works petrol-engined SEAT León in Oschersleben.
...
http://www.fiawtcc.com/fiawtcc/sport_sto1272716.shtml

gwyllion 09-08-2007 16:38

Bochtig circuit ligt de benzine Seat en hij zal met weinig ballast rijden. Hij zou dus wel een kanshebber kunnen zijn, zoals Rydell bij zijn gastoptreden.

FIRE 25-08-2007 17:22

1-2-3 voor SEAT:

Kwalificatie
POS NO CL DRIVER NAT CAR TIME LAPS GAP KPH

1 11 Gabriele TARQUINI ITA SEAT Leon 1:36.291 10 138.18
2 12 Yvan MULLER FRA SEAT Leon TDI 1:36.302 8 0.011 138.16
3 19 I Roberto COLCIAGO ITA SEAT Leon 1:36.305 10 0.014 138.16
4 2 Jorg MULLER GER BMW 320si 1:36.353 10 0.062 138.09
5 8 Alain MENU SUI Chevrolet Lacetti 1:36.471 9 0.180 137.92
6 3 Augusto FARFUS BRA BMW 320si 1:36.558 11 0.267 137.79
7 18 Tiago MONTEIRO POR SEAT Leon 1:36.582 12 0.291 137.76
8 1 Andy PRIAULX GBR BMW 320si 1:36.608 11 0.317 137.72
9 15 James THOMPSON GBR Alfa Romeo 156 1:36.620 12 0.329 137.71
10 5 Felix PORTEIRO ESP BMW 320si 1:36.629 12 0.338 137.69
11 23 I Pierre-Yves CORTHALS BEL SEAT Leon 1:36.699 10 0.408 137.59
12 40 Peter TERTING GER SEAT Leon 1:36.715 12 0.424 137.57
13 34 I Massimiliano PEDALA ITA SEAT Leon 1:36.996 9 0.705 137.17
14 6 Robert HUFF GBR Chevrolet Lacetti 1:37.000 8 0.709 137.17
15 26 I Stefano D'ASTE ITA BMW 320si 1:37.054 13 0.763 137.09
16 20 Tom CORONEL NED SEAT Leon 1:37.121 14 0.830 137.00
17 16 Olivier TIELEMANS NED Alfa Romeo 156 1:37.136 13 0.845 136.97

18 9 Jordi GENE ESP SEAT Leon TDI 1:37.156 4 0.865 136.95
19 7 Nicola LARINI ITA Chevrolet Lacetti 1:37.177 10 0.886 136.92
20 10 Michel JOURDAIN MEX SEAT Leon 1:37.261 6 0.970 136.80
21 4 Alessandro ZANARDI ITA BMW 320si 1:37.314 15 1.023 136.72
22 30 I Luca RANGONI ITA BMW 320si 1:37.422 11 1.131 136.57
23 35 I Timur SADREDINOV RUS SEAT Leon 1:37.451 11 1.160 136.53
24 31 I Sergio HERNANDEZ ESP BMW 320si 1:37.588 12 1.297 136.34
25 22 I Maurizio CERESOLI ITA SEAT Leon 1:38.293 10 2.002 135.36
26 33 I Miguel FREITAS POR Alfa Romeo 156 1:39.127 12 2.836 134.22

Eerste keer dat er geen BMW op pole staat in Oschersleben?

coco 26-08-2007 11:34

yvan muller wint (stomme diesels):fight:

Pegasus 26-08-2007 12:20

Quote:

Originally Posted by coco (Post 218005)
yvan muller wint (stomme diesels):fight:


Wat is er fout met diesels? :confused:

coco 26-08-2007 15:18

Niets maar het verschil in koppel is te groot .Zie maar naar races zoals ALMS en LMS. Wat hebben we daar aan ,als deze van start tot finisch de koppositie in handen hebben en die niet meer te bedreigen valt.

coco 26-08-2007 15:47

Zo te zien heeft farfus met bmw de tweede race gewonnen voor andy priaulx . :applaus: voor bmw

FIRE 26-08-2007 16:40

Quote:

Originally Posted by coco (Post 218017)
Niets maar het verschil in koppel is te groot .Zie maar naar races zoals ALMS en LMS. Wat hebben we daar aan ,als deze van start tot finisch de koppositie in handen hebben en die niet meer te bedreigen valt.

Stomme BMW's ;)

coco 26-08-2007 17:00

Als bmw rijder weet ik niet wat er mis is met bmw's (grapje):)

Pegasus 26-08-2007 17:11

Quote:

Originally Posted by coco (Post 218017)
Niets maar het verschil in koppel is te groot .Zie maar naar races zoals ALMS en LMS. Wat hebben we daar aan ,als deze van start tot finisch de koppositie in handen hebben en die niet meer te bedreigen valt.

ALMS? Ah ja, die serie waar Porsche wel kan winnen van de diesel Audi's... :rolleyes:

Trouwens, half Europa rijd rond met een diesel, volkomen terecht dus dat merken de autosport willen gebruiken om hun diesels te promoten. Als TDI-chauffeur kan ik hier alleen maar tevreden mee zijn :champagne:

coco 26-08-2007 17:25

Inderdaad porsche kon winnen maar denk dat het een wetrace was .Zal altijd benzine liefhebber blijven al moet ik in de toekomst het land af rijden om de laatste benzine pomp te vinden .Voor mij geen diesel bah.:D

FIRE 26-08-2007 17:46

Quote:

Originally Posted by coco (Post 218032)
Als bmw rijder weet ik niet wat er mis is met bmw's (grapje):)

De BMW's pakten in race 2 de leiding en gaven die niet meer af. ;)

Op dit moment vind ik niet dat de twee diesels sneller zijn dan de gewone benzine wagens en er is dan ook niks mis met de TDI's (op het geluid na).

In de LMP1 klasse hebben diesels naar mijn mening teveel voordeel (4 seconden op Spa) t.o.v. benzine aangedreven wagens (ACO ziet graag fabrikanten winnen met "nieuwe" techniek?), al moet ook gezegd worden dat er natuurlijk geen benzine fabrieksteam actief is in LMP1 dat hetzelfde budget heeft als Audi en Peugeot. Als dit laatste wel het geval zou zijn (Acura in 2009?) dan zouden we echt weten of de ACO diesels voordeel geeft.


Slechte dag voor Corthals. Nul punten en een auto die zwaar beschadigd is.

coco 26-08-2007 17:59

Jammer voor corthals natuurlijk, (over de lmp's heb je gelijk) .De tweede race heb ik niet gezien op tv .Jij wel?

FIRE 26-08-2007 18:07

Race 2 was beter, opnieuw weinig tot geen inhalen echter wel een mooi gevecht tussen Farfus en Priaulx voor de overwinning.

gwyllion 26-08-2007 21:31

Quote:

Originally Posted by coco (Post 218017)
Niets maar het verschil in koppel is te groot .

Daarom moeten S2000D met een hoger minimumgewicht rijden :cool:
Quote:

Originally Posted by coco (Post 218017)
Zie maar naar races zoals ALMS en LMS.

Mmm, in ALMS wordt Audi heel het seizoen toch afgedroogd door Penske Porsche :o


All times are GMT +2. The time now is 18:38.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.