De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Op de werkbank (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=70)
-   -   Ferrari 250 GTO - Revell - 1/24 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=16817)

Ferrari rules 08-01-2008 17:22

Ferrari 250 GTO - Revell - 1/24
 
Mijn 2de modelleke waar ik mee begonnen ben is de eeuwig mooie Ferrari 250 GTO. Samen met de Ferrari 250 GT (die Sennake onlangs nog maakte) , de 2 mooiste ferrari's uit het rijtje klassiekers. Na lange tijd geaarzeld te hebben of ik die wel of niet ging maken van Revell , heb ik toch maar de knoop doorgehakt. Ik ben namelijk niet zo zot van Revell...:D

Eerst heb ik de body helemaal geschuurd en vervolgens in het 1ste laagje primer gespoten. Om de foutjes beter te kunnen zien hé;)
de deuren en motor deksels zijn ook al voorzien van een laagje primer.

http://img252.imageshack.us/img252/3...ding014uh9.jpg
http://img252.imageshack.us/img252/1...ding008vx5.jpg
http://img252.imageshack.us/img252/1...ding009bs8.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/7...ding016av1.jpg

Ferrari rules 08-01-2008 17:27

het frame is ook al gespoten. 2x primer ,1x semi gloos black.

http://img235.imageshack.us/img235/9...ding011sv8.jpg
http://img179.imageshack.us/img179/5...ding012ng1.jpg


op de deuren zie je duidelijk de 'ghostlines'. hoe los ik dt het beste op?

gr

Guido 08-01-2008 21:49

Er zijn maar zeer weinig Ferrari's die mij kunnen bekoren, maar een 250GTO vind ook ik wel iets hebben. Sportauto's zoals ze horen te zijn: lange motorkap, korte achterste en bips net voor de achteras. :D

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 226070)
op de deuren zie je duidelijk de 'ghostlines'. hoe los ik dt het beste op?

gr

Op de foto is moeilijk te zien of dat het ghostlines zijn en of dat het de primer is die niet 100% gespoten is. Als er aan de binnenkant van de deur nog een frame mee ingegoten zit, dan is de plastic waarschijnlijk slecht geïnjecteerd. Hierdoor wordt ter hoogte van het onderliggende het oppervlak als het ware wat naar binnengetrokken, een typisch fenomeen bij Revell. Ik vermoed dus dat het geen ghostlines zijn, maar dat je gewoon nog een heleboel extra schuurwerk voor de boeg hebt, tot alles er netjes uitgeschuurd is. Wellicht waren deze inzinkingen ook al aanwezig voordat je de primer gezet hebt, maar waren ze gewoon niet erg zichtbaar. Zoals je zelf aangeeft: primer is om de fouten eruit te halen. Dus, aan de slag zou ik zo zeggen.

Zo ben ik enkele jaren geleden 2 dagen zoet geweest met een gelijkaardig fenomeen weg te schuren op een Ford Escort.

Ghostlines zijn scherp afgetekende lijnen die na het spuitenwerk, plots zichtbaar worden op het gespoten onderdeel. De lijnen trekken zich gewoon een half millimetertje of zo 'in' de plastiek. Ook daar geldt, schuren tot alles weer weg is.

Ferrari rules 08-01-2008 22:11

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 226092)
Als er aan de binnenkant van de deur nog een frame mee ingegoten zit, dan is de plastic waarschijnlijk slecht geïnjecteerd. Hierdoor wordt ter hoogte van het onderliggende het oppervlak als het ware wat naar binnengetrokken, een typisch fenomeen bij Revell. Ik vermoed dus dat het geen ghostlines zijn, maar dat je gewoon nog een heleboel extra schuurwerk voor de boeg hebt, tot alles er netjes uitgeschuurd is. Wellicht waren deze inzinkingen ook al aanwezig voordat je de primer gezet hebt, maar waren ze gewoon niet erg zichtbaar. Zoals je zelf aangeeft: primer is om de fouten eruit te halen. Dus, aan de slag zou ik zo zeggen.

verdorie , je hebt gelijk , het is inderdaad wat je hier denkt. alleen is de ene deur veel erger dan de andere...
der zal niets anders opzitten zeker dan er mij zot op te schuren?:rolleyes:
Nu , ik zit toch sedert zondag in de gips met mijn enkel , dus ik heb tijd genoeg;)

Guido 08-01-2008 22:17

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 226096)
verdorie , je hebt gelijk , het is inderdaad wat je hier denkt. alleen is de ene deur veel erger dan de andere...
der zal niets anders opzitten zeker dan er mij zot op te schuren?:rolleyes:
Nu , ik zit toch sedert zondag in de gips met mijn enkel , dus ik heb tijd genoeg;)

Neem je tijd er maar voor. Dit soort werkjes dien je "smoothly and precise" te doen voor een goed resultaat. Succes!

Ferrari rules 09-01-2008 19:31

kleine update.

vandaag heb ik een dry-fit gedaan van de deuren en het viel mij meteen op dat ze niet goed pasten :( .
er waren aan beide zijden gleuven aan de bovenkant .

http://img244.imageshack.us/img244/9738/bghys8.jpg
http://img141.imageshack.us/img141/7...ding005jr4.jpg

Dan maar aan de bovenkant van de deuren wat putty aangebracht om dan de gleuven te minimaliseren.wanneer dit droog is , kunnen de deuren geschuurd worden.

http://img244.imageshack.us/img244/3...ding007id2.jpg

ondertussen ben ik de deuren ook aan het schuren .

Ferrari rules 09-01-2008 19:34

ik weet wel nog niet in welke kleur ik de wagen zou willen.
Rood of Geel?(indien geel moet ik wel een witte primerlaag geven hé;))

wat denken jullie?

Sennake 09-01-2008 21:14

2 Attachment(s)
Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 226182)
ik weet wel nog niet in welke kleur ik de wagen zou willen.
Rood of Geel?(indien geel moet ik wel een witte primerlaag geven hé;))

wat denken jullie?

Kiezen moet je zelf doen vind ik, maar ik ga je wel helpen door beide mogelijkheden te visualiseren:

http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1199905879

http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1199905879

Bron : www.italianhorses.net

Guido 09-01-2008 23:02

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 226181)
http://img244.imageshack.us/img244/3...ding007id2.jpg

ondertussen ben ik de deuren ook aan het schuren .

Op deze foto is op de deur rechts op de foto perfect te zien wat ik bedoelde. Goed bezig!

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 226182)
ik weet wel nog niet in welke kleur ik de wagen zou willen.
Rood of Geel?(indien geel moet ik wel een witte primerlaag geven hé;))

wat denken jullie?

Wat ik denk? Dat je het zelf moet weten... :D, maar omdat je aandringt: Rood verdikke. Welke kleur moet een Ferrari GTO hebben? Juust, rood. Dat zou jij toch moeten weten... :D ;)

Ferrari rules 09-01-2008 23:19

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 226230)
omdat je aandringt: Rood verdikke. Welke kleur moet een Ferrari GTO hebben? Juust, rood. Dat zou jij toch moeten weten... :D ;)

Tja , als je ferrari hoort , dan denk je onmiddelijk rood!:D
maar ik heb al zo veel rode staan dat ik het model van Sennake (GT250) in het geel zag en die zag er schitterend uit.
Misschien dat ik toch maar voor rood ga , zo kan ik later nog eens dezelfde maken in 't geel...:D ;)

Guido 09-01-2008 23:28

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 226240)
Tja , als je ferrari hoort , dan denk je onmiddelijk rood!:D
maar ik heb al zo veel rode staan dat ik het model van Sennake (GT250) in het geel zag en die zag er schitterend uit.
Misschien dat ik toch maar voor rood ga , zo kan ik later nog eens dezelfde maken in 't geel...:D ;)

Omdat je verwijst naar Sennakes:

- 250GTO = Rood
- 250GT = Donkerblauw

Dat is wat ík zou doen. ;)

Ferrari rules 10-01-2008 23:00

kleine update :

na vele uurtjes schuren heb ik eens een dry fit gedaan van alle caroserie onderdelen om te zien wat er nog moet gebeuren.

http://img153.imageshack.us/img153/2391/12ge1.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/7851/13es4.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/733/14yh0.jpg
http://img153.imageshack.us/img153/909/15gc4.jpg


de deuren passen al redelijk (in de hoeken moet er nog wat putty aangebracht worden zodat de 'spleten' verdwijnen). de motorkap past goed. de koffer is veel te dik en moet redelijk veel geschuurd worden:rolleyes: .De voorbumper is gelijmd en bewerkt met putty en geschuurd. op de foto zie je dat de ronde luchtgaten aan de binnenkant nog wat putty kan gebruiken.
Het wordt stilaan een 'putty'ferrari:rolleyes:

tot de volgende:bye:

Ferrari rules 12-01-2008 22:18

vandaag wat doorgewerk aan de ferrari.
de opganging achter en de veringen voor zijn gemonteerd en ik heb de wielen er eens opgezet om te zien dat alles mooi recht is. de motor is gespoten en de 'zuigers' zijn gemonteerd en de riem ook (die moet wel nog wat bijgewerkt worden). de motor er eens opgezet voor de foto:D
http://img411.imageshack.us/img411/4268/16ks7.jpg
http://img502.imageshack.us/img502/7543/17zs5.jpg
[URL=http://g.imageshack.us/g.php?h=502&i=17zs5.jpg][IMG]

de wieltjes;)

http://img411.imageshack.us/img411/1820/20je7.jpg

tot de volgende

Dominique 12-01-2008 23:27

Het kan optisch bedrog zijn, maar zitten die voorwielen wel goed? Het schijnt mij dat ze niet recht staan?

Ferrari rules 13-01-2008 13:23

Quote:

Originally Posted by Dominique (Post 226566)
Het kan optisch bedrog zijn, maar zitten die voorwielen wel goed? Het schijnt mij dat ze niet recht staan?

Ze staan inderdaad iets naar binnen , maar niet zo erg of op de foto. Waarschijnlijk omdat de foto van dichtbij is getrokken;) .
de wielen zitten er nog niet vast aan(was maar voor de foto te vullenhé:D ). Ik zal er op letten wanneer ze er voorgoed opkomen:D

Gr

djoene 13-01-2008 13:31

Hallo

Ik ben geen ferrai-lover. Ik vind het voorbereidend werk dat je doet vrij intensief. Hopelijk breng je je het tot een goed einde.( revell kennende ).

De motor vind ik wel mooi. Eens dat je riem wordt bij gewerkt dan komt alles ok in beneden dek.

Ferrari rules 15-01-2008 21:01

keine update ,

De motor zit nu definitief op het kader.
De ophanging is afgewerkt en de remschijven zijn ook gemonteerd.
De motor en de uitlaten zijn 'geweatherd' en zien er volgens mij goed uit.Alleen zou ik de uitlaten misschien nog wat meer weatheren. Wat denken jullie?

http://img293.imageshack.us/img293/7348/22gm2.jpg
http://img293.imageshack.us/img293/2944/23xs6.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/2813/24fx6.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/4846/25cj7.jpg
http://img89.imageshack.us/img89/6726/26zr3.jpg


Tot de volgende:bye:

Guido 15-01-2008 23:26

De motor ziet er zeer netjes uit. De uitlaten zou ik niet nog feller weatheren. Misschien de volgende keer de gietnaden op de uitlaten ietske terugschuren, zodat ze niet zo fel afsteken. Voor het overige is dat heel keurig gedaan. ;)

Sennake 15-01-2008 23:33

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 226831)
Misschien de volgende keer de gietnaden op de uitlaten ietske terugschuren, zodat ze niet zo fel afsteken.

Idem voor de achterste bladveren... Maar over het algemeen een mooi model hoor ;)

Ferrari rules 16-01-2008 13:43

Ik had inderdaad beter wat meer geschuurd:o Op een Revell kit zitten er trouwens altijd zoveel gietnaden , het is echt niet aan te zien als je de doos opent:( . Dat neemt niet weg dat je het toch nog een keurig model kunt van maken. Eigenlijk ben je bijna verplicht om alle stukjes te schuren , dat kom je met een Tamiya niet tegen !!! Tja , die kosten dan ook het dubbele hé.
B.t.w. , dit was een geschenkje voor kerstmis en die gooi je niet zomaar weg hé.:D :+

Toch bedankt voor het lovende comentaar , ik trek mij daar geweldig aan op! Bedankt jongens:D :worship: :applaus:

djoene 17-01-2008 00:44

Hallo

Ik vind persoonlijk de verwering goed ( durf het woord niet te gebruiken om schrijffouten te voorkomen :o ).

Je bladveren zou ik iets verweren nog en mss een metaalkleurtje geven.

Klein voorstel , jou model , jou keuze.

BTW : bij tamiya heb ook naden en en flash hoor. De pasvorm van een tamiya vind wel leuker dan die van een revell ( oud nieuws zeker ? ) .

Je chassis is wel heel netjes gemonteerd. Vanuit mijn hoek; petje af

Ferrari rules 17-01-2008 13:31

Quote:

Originally Posted by djoene (Post 226909)
Hallo

Ik vind persoonlijk de verwering goed ( durf het woord niet te gebruiken om schrijffouten te voorkomen :o ).

Je bladveren zou ik iets verweren nog en mss een metaalkleurtje geven.

De bladveren zijn in het origineel helemaal zwart , ik heb wel wat roestkleurige verwering aangebracht en wat blauw aan de kant van de uitlaatpijpen. op de foto is dit wel niet te zien....:(

:bye:

Sennake 17-01-2008 19:32

Quote:

Originally Posted by djoene (Post 226909)
Ik vind persoonlijk de verwering goed ( durf het woord niet te gebruiken om schrijffouten te voorkomen :o ).

Je bladveren zou ik iets verweren nog en mss een metaalkleurtje geven.

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 226926)
De bladveren zijn in het origineel helemaal zwart , ik heb wel wat roestkleurige verwering aangebracht en wat blauw aan de kant van de uitlaatpijpen.

Bon, hoog tijd om nog eens even wat extra informatie te geven over "verwering" (op onze Paddock meetings wordt dit uiteraard allemaal nog duidelijker en beter uitgelegd, en ook nog gedemonstreerd)...

Er bestaan 2 soorten van verwering:

1) de "normale" verwering, bestaande uit een donkere wash en een lichte drybrushing,

2) de "echte" verwering, bestaande uit kleuren die de weersomstandigheden en alles wat daarmee te maken heeft, te simuleren.

De normale verwering heeft dus niets te maken met roest, blauwe uitlaten, enzovoorts, maar dient wel om schaduw te geven aan dieperliggende delen van een model, en om hogergelegen delen op te lichten. Waarom is dat nodig? Omdat een model op 1/24 per definitie 24 keer minder licht opvangt dan zijn 1/1 voorbeeld, terwijl je eigenlijk wil dat het model eruit ziet als een 1/1 model, maar dan in het klein. Dat betekent dat je het gebrek aan schaduw- en lichtpartijen moet gaan compenseren door geforceerd de lichtinval te gaan benadrukken. Dus zelfs een perfect proper gewassen automodel zonder enige roest, slijk, stof enzoverder moet minstens een normale verwering ondergaan om er zo realistisch mogelijk uit te zien. Hoe doe je dat? Wel, ik gebruik hiervoor meestal Tamiya X-19 Smoke voor wat de wash betreft, dwz dat ik smoke laat lopen tussen naden, voegen, dieper gelegen motoronderdelen, noem maar op. De verf zal de dieper gelegen delen donkerder maken zonder de hogere delen te veranderen van kleur. Daarna voer ik meestal een drybrushing uit met matwit voor niet-metalen onderdelen en met zilver voor metalen onderdelen. Dat geeft de onderdelen een witte of zilveren schijn over de hoger gelegen stukken zodat je onderdeel in zijn totaliteit uit 3 schakeringen bestaat: donker voor de diepste delen, de gewone kleur tussenin, en een wat opgelichte kleur helemaal bovenaan.

De bladveren zou je dus bv eens een lichte drybrushing kunnen geven met zilver om de randjes beter te laten uitkomen en waardoor een toeschouwer veel beter kan zien dat het op elkaar gelegde lagen metaal betreft waaruit de veer opgebouwd is. Nu is alles gewoon zwart en zie je geen diepte of reliëf in het onderdeel.

Probeer het eens (misschien eerst op een oud onderdeel dat je niet meer nodig hebt) en je zal zien dat het er veel beter uitziet. Succes!

Ferrari rules 17-01-2008 21:02

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 226949)
Bon, hoog tijd om nog eens even wat extra informatie te geven over "verwering" (op onze Paddock meetings wordt dit uiteraard allemaal nog duidelijker en beter uitgelegd, en ook nog gedemonstreerd)...

Er bestaan 2 soorten van verwering:

1) de "normale" verwering, bestaande uit een donkere wash en een lichte drybrushing,

2) de "echte" verwering, bestaande uit kleuren die de weersomstandigheden en alles wat daarmee te maken heeft, te simuleren.

De normale verwering heeft dus niets te maken met roest, blauwe uitlaten, enzovoorts, maar dient wel om schaduw te geven aan dieperliggende delen van een model, en om hogergelegen delen op te lichten. Waarom is dat nodig? Omdat een model op 1/24 per definitie 24 keer minder licht opvangt dan zijn 1/1 voorbeeld, terwijl je eigenlijk wil dat het model eruit ziet als een 1/1 model, maar dan in het klein. Dat betekent dat je het gebrek aan schaduw- en lichtpartijen moet gaan compenseren door geforceerd de lichtinval te gaan benadrukken. Dus zelfs een perfect proper gewassen automodel zonder enige roest, slijk, stof enzoverder moet minstens een normale verwering ondergaan om er zo realistisch mogelijk uit te zien. Hoe doe je dat? Wel, ik gebruik hiervoor meestal Tamiya X-19 Smoke voor wat de wash betreft, dwz dat ik smoke laat lopen tussen naden, voegen, dieper gelegen motoronderdelen, noem maar op. De verf zal de dieper gelegen delen donkerder maken zonder de hogere delen te veranderen van kleur. Daarna voer ik meestal een drybrushing uit met matwit voor niet-metalen onderdelen en met zilver voor metalen onderdelen. Dat geeft de onderdelen een witte of zilveren schijn over de hoger gelegen stukken zodat je onderdeel in zijn totaliteit uit 3 schakeringen bestaat: donker voor de diepste delen, de gewone kleur tussenin, en een wat opgelichte kleur helemaal bovenaan.

De bladveren zou je dus bv eens een lichte drybrushing kunnen geven met zilver om de randjes beter te laten uitkomen en waardoor een toeschouwer veel beter kan zien dat het op elkaar gelegde lagen metaal betreft waaruit de veer opgebouwd is. Nu is alles gewoon zwart en zie je geen diepte of reliëf in het onderdeel.

Probeer het eens (misschien eerst op een oud onderdeel dat je niet meer nodig hebt) en je zal zien dat het er veel beter uitziet. Succes!

Proper uitgelegd Sennake:eek: , maar dan zit ik wel nog met een probleempje...ik heb geen airbrush! en ik vermoed dat dit wel een benodigd onderdeel hievoor is...
aan de bladveren wordt nog gewerkt. (aangezien dit hier nog redelijk in trek is:D ) de foto's volgen wel.
ik had het volgende gedacht: de veren zelf in het mat zwart (voor wat diepte te geven heb ik hier nog van dat witgrijze poeder waarmee ik kan verweren om toch wat diepte te crieeren) en de ringen die de veren samenhouden , in ijzerkleur.
de gietnaden heb ik nog zoveel mogelijk weggekrast omdat dit inderdaad wat te opzichtig was. (de onderdelen kon ik wel niet meer los maken hiervoor).

Eigenlijk zou mijn thread thuishoren in een rubriek "hoe maak ik een model zonder airbrush"?:D :crazy:

Nu , ik probeer dan ook om een zo goed mogelijk resultaat te krijgen volgens mijn eigen kunnen. het is dankzij 'de paddock' dat ik nu allerlei nieuwe handelingen uitprobeer , en m'n kan dan ook niet verwachten dat de modellen perfect zijn hé:D

:bye:

Sennake 17-01-2008 21:45

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 226954)
Proper uitgelegd Sennake:eek: , maar dan zit ik wel nog met een probleempje...ik heb geen airbrush! en ik vermoed dat dit wel een benodigd onderdeel hievoor is...

Toch niet: ik breng altijd een wash aan met een penseeltje (ik laat de verf in de dieper gelegen delen lopen door een druppel smoke aan een penseel ertegen te houden zodat hij in de opening zakt en vanzelf verspreidt in de rest van de opening) en drybrushen doe je per definitie met een brush (een penseel dus) door eerst wat verf aan je penseel te doen, daaran je penseel voor 95% proper te vegen aan een doek zodat hij zo goed als droog is en geen verf meer vertoont (dan is je brush "dry") en vervolgens lichtjes over de opstaande randen enz heen en weer te gaan zodat er toch nog een minimum aan verf achterblijft, genoeg om het onderdeel "op te lichten".

Absoluut geen airbrush die daaraan te pas komt; waar die wel aan te pas komt is voor een verwering zoals die van de onderzijde van mijn Escort bv. Hoewel ook dat (bijna) even goed gaat met een penseel hoor.

Ferrari rules 17-01-2008 23:25

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 226956)
Toch niet: ik breng altijd een wash aan met een penseeltje (ik laat de verf in de dieper gelegen delen lopen door een druppel smoke aan een penseel ertegen te houden zodat hij in de opening zakt en vanzelf verspreidt in de rest van de opening) en drybrushen doe je per definitie met een brush (een penseel dus) door eerst wat verf aan je penseel te doen, daaran je penseel voor 95% proper te vegen aan een doek zodat hij zo goed als droog is en geen verf meer vertoont (dan is je brush "dry") en vervolgens lichtjes over de opstaande randen enz heen en weer te gaan zodat er toch nog een minimum aan verf achterblijft, genoeg om het onderdeel "op te lichten".

Absoluut geen airbrush die daaraan te pas komt; waar die wel aan te pas komt is voor een verwering zoals die van de onderzijde van mijn Escort bv. Hoewel ook dat (bijna) even goed gaat met een penseel hoor.

Aha , weer wat bijgeleerd:D Bedankt Sennake;)

Ferrari rules 17-01-2008 23:44

weer een kleine update ,

Zoals voorgeen gezegd heb ik de bladveren wat bewerkt. Het is niet super , maar zowiezo beter dan volledig zwart. de veren zelf zijn in het mat zwart geschilderd en bewerkt met wat poeder(die ik nog liggen had van toen ik huisjes maakte voor treintjes:rolleyes: ) en de ringen zijn in het alu geschilderd. al bij al valt het nog mee vind ik...

http://img113.imageshack.us/img113/7472/31ol4.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/5166/32lp7.jpg

Het interieur is ook al aan begonnen. Aangezien ,er op het plan, alles in het zwart moet(nogal saai) heb ik wat geexperimenteerd en wat afwerkingen gedaan in 'hout'kleur. zo is het dashboard voorzien van een fijn streepje , de bol op de versnelling , richtingsaanwijzer , stuur en rond de versnelling komt ook nog een streepje.

http://img245.imageshack.us/img245/6942/27gr2.jpg
http://img245.imageshack.us/img245/3262/28pq8.jpg
http://img134.imageshack.us/img134/3082/30ur3.jpg


Een vooraanzichtje ,

http://img245.imageshack.us/img245/2702/33no3.jpg


Onderaanzicht , de uitlaten worden hier wel nog geweatherd. De rest is genoeg vind ik .

http://img245.imageshack.us/img245/8316/34pu0.jpg

De body heeft zijn 1ste laklaag gekregen en het ziet er redelijk uit.(foto volgt)
Nu zit ik met een probleempje... de zetels zijn in hetzelfde matgrijs als de middenconsole en er moeten decals op komen. Vernis ik de zetels beter eerst glanzend , de decals erop en dan matte vernis? En de middenconsole is met het penseel geschilderd , als ik deze vernis(mat) ,heeft dit dan een beter effect?

Tnx en :bye:

Ferrari rules 18-01-2008 11:59

zoals belooft de dry-fit foto's na de 1ste laklaag. Ik heb hiervoor 'bright red' TS49 van Tamiya gebruikt. Op de capeau heb ik 2 openingen gemaakt(zie pijltjes) . Zo komen de zuigers zichtbaar (zie blauwe cirkels). Er wordt hier wel nog een netje onder gekleeft.

http://img340.imageshack.us/img340/3864/38wi2.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/9810/36sx4.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/1636/39ip2.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/4643/40ap3.jpg
http://img262.imageshack.us/img262/7407/35tm7.jpg


:bye:

Ferrari rules 18-01-2008 12:08

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 226968)

de veren zelf zijn in het mat zwart geschilderd en bewerkt met wat poeder(die ik nog liggen had van toen ik huisjes maakte voor treintjes:rolleyes: ) en de ringen zijn in het alu geschilderd.

http://img113.imageshack.us/img113/7472/31ol4.jpg

Zou ik hier niet beter de bladveren in het ijzerkleur steken en 'dry-brushen' zoals de Guy hier voorstelde en de ringen in het zwart?
Ik ben een beetje aan het twijfelen...:( :confused: :(

Tnx

Sennake 18-01-2008 12:51

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 227007)
Zou ik hier niet beter de bladveren in het ijzerkleur steken en 'dry-brushen' zoals de Guy hier voorstelde en de ringen in het zwart?
Ik ben een beetje aan het twijfelen...:( :confused: :(

Tnx

Ik heb een tijdje geleden de 250 GT SWB gebouwd, die op hetzelfde onderstel staat als de 250 GTO, en ik heb de bladveren "gun metal" geschilderd, en ze daarna een wash gegeven met Tamiya X-19 smoke, en tenslotte zijn ze gedrybrusht met het zilver uit de Tamiya Weathering setjes. Het reultaat zag er zo uit:

http://forum.depaddock.eu/attachment...1&d=1191860485

djoene 18-01-2008 13:39

hallo

Wow schitterend uitgelegd sennake. gel;ukkig bestaan er nog mensen zoals jullie.

on topic :

je body ziet er verdraaid machtig uit hoor. het interieur ziet er netjes uit.

keep up

:champagne:

Ferrari rules 18-01-2008 14:24

Dank U Djoene.

ik heb beslist om de bladveren opnieuw te doen met de 'Sennake' methode:D
ik heb ze gedemonteerd. daar was wel wat prutswerk aan omdat ze gelijmd waren , maar alé , het is dan nog redelijk goed verlopen. foto's volgen.

:bye:

Guido 18-01-2008 15:05

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 227013)
Dank U Djoene.

ik heb beslist om de bladveren opnieuw te doen met de 'Sennake' methode:D
ik heb ze gedemonteerd. daar was wel wat prutswerk aan omdat ze gelijmd waren , maar alé , het is dan nog redelijk goed verlopen. foto's volgen.

:bye:

Dat is een goed idee. ;) Er bestaat nog een andere methode die tot hetzelfde resultaat leidt, maar daar ga ik het dan een volgende keer over hebben. Ik wil je in dit stadium zeker niet in de war brengen. Dus, als je de hints en tips van Guy toepast, zal je resultaat aan de ophanging net zo goed zijn als de hele onderkant.

De dry-fit foto ziet er ook al heel goed uit en ik ben blij dat ik u aan het schuren gezet heb voor wat de deuren betreft. :D Ook die zien er nu prima uit. ;)

Zoals Djoene zegt: Keep up (the good work)

Sennake 18-01-2008 15:07

Quote:

Originally Posted by djoene (Post 227009)
Wow schitterend uitgelegd sennake. gelukkig bestaan er nog mensen zoals jullie.

Ah, maar daar zijn we voor eh, en daar is de club ook voor...

levis 18-01-2008 15:53

zijn er misschien andere spaakwielen te koop voor deze auto's

Ferrari rules 18-01-2008 16:13

Quote:

Originally Posted by levis (Post 227027)
zijn er misschien andere spaakwielen te koop voor deze auto's

geen flauw idee...

Ferrari rules 18-01-2008 16:52

Quote:

Originally Posted by Guido (Post 227021)
ik ben blij dat ik u aan het schuren gezet heb voor wat de deuren betreft. :D Ook die zien er nu prima uit. ;)

die zijn inderdaad loon naar werk hé ! Het was redelijk veel schuurwerk , maar ik ben blij dat ik doorgezet heb. vroeger had ik er al lang mij voeten aan geveegd.:o nu ik dit resultaat zie , ga ik in de toekomst niet meer zo vlug opgeven hoor...

Sennake 18-01-2008 17:16

Quote:

Originally Posted by levis (Post 227027)
zijn er misschien andere spaakwielen te koop voor deze auto's

In mijn lange zoektocht naar de perfecte spaakvelgen voor deze Ferrari's heb ik uiteindelijk de volgende wielen gevonden, die de beste zijn die er wereldwijd te verkrijgen zijn. Voor 21 euro (verzendingskosten inbegrepen) heb je 4 prachtige aluminium Borrani velgen met foto-ets spaken + 4 banden.

PS: ik heb geen aandelen in de verkoop, maar wat goed is mag ook wel vermeld worden vind ik.

Hier kan je ze aanschaffen: http://www.mycarmodels.com/catalogo.asp?m=5&t=5

Ferrari rules 18-01-2008 21:37

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 227035)
In mijn lange zoektocht naar de perfecte spaakvelgen voor deze Ferrari's heb ik uiteindelijk de volgende wielen gevonden, die de beste zijn die er wereldwijd te verkrijgen zijn. Voor 21 euro (verzendingskosten inbegrepen) heb je 4 prachtige aluminium Borrani velgen met foto-ets spaken + 4 banden.

PS: ik heb geen aandelen in de verkoop, maar wat goed is mag ook wel vermeld worden vind ik.

Hier kan je ze aanschaffen: http://www.mycarmodels.com/catalogo.asp?m=5&t=5

Dank U voor de tip Guy !!!:D Ik heb ze bij deze besteld. Ze zullen ongetwijfeld mooi staan op mijn modelleke;)
Trouwens Guy (of iemand anders...) , voor een wash met X29 smoke , mag ik dan X29 smoke mengen met X20A thinner? of heb ik daar een ander product voor nodig? De bladveren zijn ondertussen in gun metal geschilderd en zoveel mogelijk de gietnaden verwijderd;) Op de rest van het kader trouwens ook.

Sennake 18-01-2008 21:50

Quote:

Originally Posted by ferrari rules (Post 227065)
Dank U voor de tip Guy !!!:D Ik heb ze bij deze besteld. Ze zullen ongetwijfeld mooi staan op mijn modelleke;)
Trouwens Guy (of iemand anders...) , voor een wash met X29 smoke , mag ik dan X29 smoke mengen met X20A thinner? of heb ik daar een ander product voor nodig? De bladveren zijn ondertussen in gun metal geschilderd en zoveel mogelijk de gietnaden verwijderd;) Op de rest van het kader trouwens ook.

Opgelet: het is X-19 smoke, niet X-29!

Verdunnen mag, maar hoe meer je verdunt, hoe geringer het effect zal zijn.


All times are GMT +2. The time now is 05:32.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.