![]() |
Welk automerk gaat verdwijnen in de komende 2 jaar?
Vandaag heel wat slechte berichten op de radio over de slechte staat waarin de autosector verkeerd. Er was weer een onderzoeker die zijn visie gaf en dat was voer genoeg voor de media om erop los te speculeren.
Kortom, dat er merken gaan sneuvelen lijkt zo goed als zeker! Welke bekende naam gaat MG achterna? Schrok wel over de lage winstmarge van een dealer/concessiehouder in Nederland. Als je dan tussen 15% tot 30% aan omzetdaling gaat beleven in 2009 en eventueel verder dan voorzie ik gouden tijden voor curators en aanverwante beroepen :) |
Spyker, Buick, mischien Saab.
Hummer heeft denk ik wel bestaansrecht in het meer exclusieve segment. |
Er zal bijna geen merk eraan gaan, en dan bedoel ik de echte merken zoals opel enz. Waar de meeste mensen mee rondrijden. Auto's zoals spyker en buick en hummer jaaa..... Wie heeft daar nu nog geld voor? Ze zullen het nog wel een tijdje uithouden denk ik, dat de media dat allemaal opblaast begrijp ik niet.
|
Het lijstje klopt niet helemaal GM is geen merk. Opel is een merk van GM.
;) |
Volgens mij is deze thread een bewijs dat ik een ras-optimist ben :)
Quote:
|
Dus z'n eigen toko gaat het niet redden...
|
Ik lees dit op pitstoptv
"Als er vòòr het einde van het jaar geen hulp komt voor GM, dan gaat deze constructeur al zeker over de kop." Gm is ook opel, dat weten we. Nu ben ik gaan vragen aan iemand die Bij GM werkt in breda hoe het zit met GM en het zogezegd failliet gaan. Die bleek zich nergens zorgen over te maken, dit zijn nochtans de mensen die het zeker kunnen weten hoe het zit en wat er gebeurd. Ik vraag me af of alle heisa die er rond GM en chrysler is wel nodig is? |
Ook ik heb gesproken met een werknemer van Opel. Naar het schijnt zou Opel zich willen afscheuren van GM. Opel is winstgevend en kan zelfstandig verder.
|
Quote:
Quote:
Ik zeg voor alle duidelijkheid niet dat GM failliet zal gaan. Dat kan volgens mij niemand voorspellen op dit moment. |
Quote:
:eek: |
Quote:
|
Voor de gehele automarkt zou het zelfs beter zijn als GM failliet gaat.
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Als een klein bedrijf failliet gaat, dan spreken we over enkele 10-tallen, misschien enkele honderden ontslagen.
Asl GM failliet gaat, spreken we over enkele tien duizenden werknemers en nogeens een hele zwik andere bedrijven die meevallen als een domino. Als GM op de fles gaat, zal de ramp niet te overzien zijn, gezien heel onze maatschappij opgebouwd is rond de, in de allereerste plaats, consumptie van auto's. |
|
We hebben twee kandidaten gevonden:
Ssangyong Quote:
Quote:
|
Ik wist niet dat het zo slecht ging met AM. Dacht juist dat de verkopen de laatste jaren weer flink in de lift zaten. Of heeft het vernieuwen van de modellen zoveel gekost dat zelfs een stijgende verkoop daar niet tegen opweegt?
En wie de modellenlijn van Ssangyong kent zal het met me eens zijn dat een faillissement geen verlies is voor de autowereld. ;) |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Nee serieus, mag er niet aan denken dat AM zich failliet moet gaan verklaren... |
Tis alleen maar bagger en ellende wat we lezen, en toch zijn her en der positieve dingen te lezen. Zelfs over GM!!
Quote:
|
Van Chevrolet zelf zie je in België de Captiva vrij veel rijden, maar dat is het dan ook denk ik ;)
|
Quote:
|
Quote:
|
Na AM de volgende Tommie die aan de beademing moet:
Quote:
|
Lamborghini gaat tegen de trend in en verkoopt zelfs meer in 2008!
Quote:
Quote:
|
GM verkoopt 3 van zijn merken, waaronder Hummer, Saab en nog een derde waar ik nu niet meer op kan komen. Voor GM is het een goede zaak dat ze wat kleiner worden. Hoge bomen vangen veel wind :)
|
Wie is de koper?
|
Ik denk dat er geen koper is op de moment. Die merken staan gewoon te koop.
|
Quote:
|
Hummer buiten is de beste beslissing ooit denk ik. Leverde niks op gaf alleen maar verlies :s
|
Spyker heeft over 2008 haar productie verdubbeld las ik onlangs en zouden in staat moeten zijn nog beter te doen in 2009 met de hulp van Snoras bank voor de nodige kapitaal injecties.
Geely heeft interesse in Volvo. |
Ik denk dat we vannacht of morgen eens goed moeten kijken op het nieuws. Er staat wat te gebeuren binnen GM heb ik vernomen. Opel zal blijven bestaan daar niet van maar GM niet meer.
Net gehoord van iemand binnen GM. Ben benieuwd of het vannacht gaat gebeuren zoals ze verwachten |
Quote:
|
Dat is ook het beste.
Dit is een gerucht "In Breda mochten ze niet meer printen bij opel omdat het papier voor de printers op waren en geen geld was om nieuw te kopen" Vind ik wel heel straf ma stel dat het waar is dan waren ze toch heel erg diep gegaan en veel te lang gewacht met de beslissingen. |
Quote:
Quote:
Wellicht dat GM failliet zal gaan om daarna alle subdivisies in onderdelen te verkopen aan de hoogst biedende. Eens zien of de mannen van Opel in Europa dan "Opel" zullen kunnen binnenhalen. Ben echt benieuwd hoe dit gaat aflopen. |
Iets minder nieuws:
Quote:
|
|
All times are GMT +2. The time now is 05:05. |