![]() |
F1 Prono: GP F1 Bahrein 2010
Reglement F1 Prono 2010
Voorspel de snelste tijd van de uiteindelijke winnaar van de kwalificaties en waag je aan een gokje wie zich als beste kan kwalificeren. 1) De prono's moeten binnen zijn vóór de eerste vrije oefenritten op zaterdag. Zo kan je de twee oefensessies op vrijdag als indicatie gebruiken. => Alle tijden die niet voor deze oefenritten gepost worden, gelden niet en worden als een DNQ geregistreerd. => Aanpassingen kan je doen op de F1 prono pagina. De link vind je bovenaan tussen Calendar en New Posts. 2) De puntentelling nemen we over van het FIA-systeem: De prono die er het dichtst bijzit, krijgt 10Pt, gevolgd door 8,6,5,4,3,2 en 1. 8 Personen kunnen dus in de punten vallen, reden te meer om eens lekker mee te gokken! Indien een zelfde tijd gepost wordt door 2 paddockers, wint degene die eerst postte. 3) Net als voorgaande jaren kan je nu ook gokken WIE de snelste tijd zal neerzetten. Gok je juist, krijg je een extra puntje. Vergeet je een naam in te vullen, wordt er enkel gekeken naar je tijd. 4) Wanneer de piloot die de kwalificatie wint tóch niet op pole mag vertrekken omwille van een sanctie die niet rechtstreeks gerelateerd is aan zijn snelste ronden, wordt bij deze prono tóch zijn naam en tijd weerhouden! bijv.: iemand realiseert de snelste tijd, => maar de FIA ontneemt hem die tijd omdat hij een chicane heeft afgesneden => tijd en naam is ook niet geldig voor deze prono => maar verliest 10 plaatsen op de grid omdat hij een nieuwe motor laat monteren => tijd en naam zijn wél geldig 5) Alle betwistingen worden in eer en geweten door de depaddock-admins beslecht. Meerdere deelnames worden verboden. Je bent volledig vrij om mee te doen wanneer je wil, als je je maar aan het reglement houdt! Een forumban op de dag van de kwalificaties maakt je prono ongeldig. Deelname is volledig gratis. 6) Bij een gelijk puntentotaal op het einde van het "F1 prono seizoen" wordt (net zoals bij de F1) de betere plaats in de eindstand toegekend aan => de deelnemer met het grootste aantal eerste plaatsen => de deelnemer met het grootste aantal tweede plaatsen áls het aantal eerste plaatsen gelijk is => als óók het aantal tweede plaatsen gelijk is, kijken we naar het aantal derde plaatsen, enz... Succes! |
F. Alonso - 1:41:392
|
We zullen er maar weer aan beginnen zeker. Gezien de gewichtstoename van de bolides is het voorlopig koffiedik kijken wat de daaruit resulterende tijden betreft.
Daarom een pure gok 1'41"392, en laat Alonso maar eens de spits afbijten. |
N. Rosberg - 1:54:339
|
M. Schumacher - 1:52:000
|
L. Hamilton - 1:54:815
Dit jaar ga ik proberen mijn overwinning van 2009 te evenaren. Maar als ik de eerste 2 vrije trainingen van het nieuwe seizoen en de verwachte tegenstand zie zal het niet simpel worden. Veel succes aan alle deelnemers en dat het een spannend seizoen mag worden, zowel op de piste als op het forum. |
L. Hamilton - 1:53:935
|
M. Schumacher - 1:53:888
|
Lewis Hamilton start op pole 1:53:984
|
L. Hamilton - 1:54:739
|
L. Hamilton - 1:54:599
|
N. Rosberg - 1:54:000
|
Rosberg 1'54"000
|
1 Attachment(s)
Quote:
De link naar de F1 Prono pagina vind je hier: http://www.depaddock.eu/forum/attach...9&d=1268487977 |
A.J. was de laatste die een prono invulde, maar dan was het wel de winnende prono. Jan was de eerste en zat jammer genoeg te ver van de uiteindelijke poletijd af.
Ik ben nog redelijk tevreden met 3 punten. De eerste GP's van het seizoen zijn toch altijd een beetje gokwerk. De eerste tussenstand van het seizoen 2010 kan je hier vinden. |
De poletijd van 2010 is liefst 21 seconden trager dan die van 2009. Ik had nooit verwacht dat de invloed van 250 liter benzine ipv 80 liter zo groot zou zijn.
|
Jan, het is niet enkel de veranderende reglementen dat veel aan deze tijd doen, het circuit van Bahrain is ook een heel stuk langer geworden tot een totaal van 6,2 kilometer. Na de 1e sector doen ze een extra lus met vooral mediumsnelle bochten tot ze iets verder terug aansluiten op het gewone circuit. Dat verklaart de tragere rondetijden.
|
Quote:
250 liter naft? :) Ze kwalificeren zelf met zo goed als lege tanks. Pas na de kwalificatie gooien ze de bak vol. |
Quote:
Nu ja, 'k moet toegeven, deze winter heb ik me niet al te veel in de F1 verdiept. |
da's goed begonnen haha
Alleen jammer dat het huidige puntentelling systeem niet gebruikt wordt, anders was mijn voorsprong nu groter :-D Eerste plaats: 25 punten Tweede plaats: 18 punten Derde plaats: 15 punten Vierde plaats: 12 punten Vijfde plaats: 10 punten Zesde plaats: 8 punten Zevende plaats: 6 punten Achtste plaats: 4 punten Negende plaats: 2 punten Tiende plaats: 1 punt |
Quote:
Zoals je op deze foto ziet, vroeger gingen ze na bocht 4 direct naar de huidige bocht 13, nu is deze extra lus erbij genomen. ![]() |
All times are GMT +2. The time now is 14:01. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.