![]() |
Ford Model T - 1909 - Gabriel - 1/20
4 Attachment(s)
We zijn gestart met de bouw van deze Roadster. de beschrijving van de Model T en de kit ga ik hier niet herhalen, je vindt alles wat je moet weten in deze kitreview.
Ik ben gestart met het opkuisen van de metalen onderdelen. Bij dit soort kits moet je afrekenen met heel veel flash, gietnaden en -resten, en ejector pins. Het is soms letterlijk zoeken waar het onderdeel begint en eindigt! Het eerste onderdeel dat min of meer afgewerkt is, is de voorste ophanging. Dit onderdeel stelt de voorste starre as, de bladveren en daaraan verbonden de steunen voor de koplampen voor. Dit was het onderdeel vóór de opkuis, http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281044594 en erna: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281991244 Ik heb nog wat werk aan de bladveren. Die zijn in het onderdeel onderbroken ter hoogte van de aansluiting met de bevestigingsarm voor het chassis. Natuurlijk moeten ze doorlopen van de ene kant van de as tot de andere, dus ik zal iets moeten maken om dat te simuleren. Ik heb ook even de stuurstang even drooggepast, en de bevestiging van de assen verbeterd. Naar analogie met de Packard moesten die met een schroef worden vastgezet, maar dat ziet er niet uit. Zeker niet op een zo prominente plaats op het model dat op zichzelf al een vrij open wagen is. Daarom heb ik ook hier gewerkt met een buisje dat later wat meer op maat wordt geslepen en dan wordt toegeknepen langs boven en beneden. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281992130 Het chassis dan, hiervan heb ik de bodem weggefreesd. Die is op de echte wagen ook niet aanwezig (het chassis was eigenlijk een rechthoekig frame), en het koetswerk had niet echt een bodem. Het waren de opgebouwde koetswerkdelen die elk een vloer hadden, en de kit voorziet hierin perfect. Dus weg ermee. Eigenlijk is het nog niet goed want de vleugels werden opgehangen aan haken die op het frame waren gelast. Ik ga niet zover dat ik dit wegfrees, want dan zou een groot deel van de stevigheid van het model in gevaar komen en solderen is op dit materiaal niet mogelijk. Ik zou me dus alleen maar in nesten werken op die manier. Dit was het koetswerk vooraleer het werd opgekuist (midden op de foto): http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281044594 en erna: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281991244 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281991244 Ook hier is nog werk aan: wegwerken van de sinkholes aan de onderkant, terugbrengen van de bevestigingsgaten voor de spatborden tot aanvaardbare afmetingen, vervangen van de nagels in de spatborden, bijvoegen van ontbrekende draagbeugels, klinknagels, kabelogen, etc etc |
5 Attachment(s)
De motor is ook opgekuisd en daar werd begonnen aan enkele correcties/toevoegingen.
Allereerst viel het op dat de beide blokheften met een schroef aan elkaar werden gevezen. Geen belet natuurlijk, ware he niet dat ze die schroef wel heel erg goed in het zicht hebben gezet, zonder ruimte te laten voor enige camouflagewerken. Zou die nu gewoon langs de andere kant worden ingedraaid, dan zat ze mooi verborgen achter de uitlaat, nu zit ze aan die kant van de motor die open en bloot zichtbaar blijft... http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281992929 Na enig twijfelen heb ik besloten de cylinders uit de blok te frezen en ze opnieuw te scratchen. Dat heb ik gedaan door een alu-buis te draaien op 4,23mm en dan de helft weer weg te frezen zodat ik een halfronde staaf heb van de juiste diameter. Die stellen dan de 4 cylinders voor in het gegoten blok. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281992929 Dat geeft dit als resultaat: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281992929 Je ziet dat ik ook een begin heb gemaakt met de bougiekapjes. Daaraan komen nog contactogen die dan overgaan in een kabel naar de verdeel- en schakelkast die zich op de firewall bevindt. Dat is voor later. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281992929 Een andere toevoeging is nog een contactpunt van de dynamo (dat wordt later tot de juiste lengte teruggebracht als de cablage wordt afgewerkt) en een schroef die een tapgat afdicht (niet weergegeven in het kitonderdeel). Werkwijze hiervoor: een rond schijfje gepunched uit wat alu-sheet die de pakring voorstelt, en dan een zeskantig gepunched stukje plasticcard erop gelijmd. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1281992929 |
5 Attachment(s)
Ik ga jullie vervelen met de update over één enkel onderdeel: de ventilator.
Het onderdeel was veel te dik gegoten. Dat is een bekend gegeven: het is immers zeer lastig om onderdelen die van nature zeer dun zijn, zoals de schoepen van ventilatoren op schaal te gieten. Laat staan in plastic. Dat zou al breken als je er naar kijkt... No hard feelings, maar je kent mij: niet goed en dus weg ermee. Ik heb mijn heil gezocht in alu-sheet, van dat afvalmateriaal uit een drukkerij, denk ik dat het was. Dat is vrij dun en laat zich dus perfect snijden met een cutter. Twee reepjes van 14mm lengte en 3,5 mm breed, aan de beide uiteinden geplooid (dmv een plooitangetje) en wat afgevijld (in de goede richting volgens mijn referentiemateriaal). Dan kruiselings over elkaar lijmen en je hebt je schoepen al. Het is enkel kwestie van aan voor- en achterzijde een stukje alu-staaf te kleven. Dat werd op 3,3mm gedraaid en kan perfect dienen als bevestiging. Ter vergelijking heb ik het originele onderdeel nog mee op de foto gezet. Moest het zijn dat je daaraan de voorkeur geeft, laat maar weten. In ieder geval: op de manier waarop de laatste tijd op dit forum wordt gebouwd, da' s niks voor stresskonijnen. :D http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1282076417 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1282076507 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1282076507 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1282076507 By the way, er zijn mensen die me terloops al eens vragen waar ik mijn referentiemateriaal vandaan haal. Wel, het meeste komt uit dit boek (dat ons ook leert dat een zekere Mrs. Carl Funk uit Sulphur Springs - Iowa ooit de trotse eigenares van een Ford Model T is geweest). Dat boek legt aan de hand van tekst en foto's uit hoe je je T kon onderhouden, van kop tot teen, tot en met de vervanging van versnellingen en zuigers, of noem maar op. Een beetje handigaard kon zijn auto zelf onderhouden zonder ooit bij een garagist te moeten langsgaan. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1282076507 Verder heb ik ook een volledige onderdelenlijst van het internet geplukt (compleet met prijs per onderdeel anno 1924). Daarin staat ieder onderdeel afgebeeld en dat helpt natuurlijk ook wel wat. Enjoy. |
Volgens mij wordt dit een project om van te genieten, zeker met die niet-alledaagse modellen die jij vanonder het stof vandaan haalt.
Alleszins is de start al veelbelovend, succes ermee.;) |
Wat een werk weeral !! En dat metaal lijkt me ook niet meteen het makkelijkste om mee te werken. Ik ga stilletjes volgen !
|
Dominique,
Eerst en vooral, Moedige keuze... Een Ford T -wat op zich wel een mooie wagen is- uit tin... Aan de kwaliteit van de kit te zien ,is ze vervaardigd in de tijd dat de dieren nog spraken ... Ik verwonder me er dus ook steeds over dat ook maar iemand dergelijke kit aankoopt... Maar blijkbaar is er een publiek voor, wat DOOR de flash kan kijken en er een model kan uit "sculpteren". T'ja , het kan ook makkelijker :D Zo, dit gezegd zijnde ; --SUC6-- Grtz, G ;) |
Vervelen noemt em da...
Ewel, Verveel ons gerust nog maar wat verder !:+ |
jadadde, echt "sheet metal work"
succes ermee ! |
3 Attachment(s)
We hebben weer wat zitten prullen, deze keer rond de brandstoftoevoer.
Eerst en vooral heb ik plaats gemaakt voor de brandstoftank (schittert uit door afwezigheid in de kit). Hiervoor heb ik centraal in het carrosseriegedeelte een paar verstevigingen weggefreesd. Het onderdeel blijft stevig genoeg, dus geen probleem. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1283367268 Een benzinetank anno 1909 was gewoon een rond vat met een vuldop en aftapping, dus dat onderdeel kan nooit moeilijk te maken zijn. Een staafje resin op de juiste dikte gedraaid (12mm) en klaar. Ik heb er een paar verstevigingsringen tegenaan gegooid (alu-sheet en looddraad van 0,4 mm), et voilà. Om het helemaal mooi af te werken zijn ook de voetjes voorzien waarmee de tank op het chassis worden geschroefd. En een vuldop. En het aftapkraantje. Uiteraard... Allemaal onderdeeltjes uit de mish-mash-zak, dus niks dat jullie ook niet kunnen. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1283367268 Eens die tank dan wordt drooggepast op het chassis krijg je zoiets (ik heb het kraantje nog even naast de auto laten liggen): http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1283367268 |
4 Attachment(s)
Als je de moeite doet om vanalles te detailleren aan ene kant van de benzineleiding, dan ben je zedelijk verplicht om dat aan het andere uiteinde te doen ook: de carburator. Deze zag in 1909 toch een ietsje anders uit dan we tegenwoordig gewoon zijn (om maar helemaal van inspuiting-systemen te zwijgen).
Het onderdeel uit de kit was vrij goed van vorm, maar een beetje detail kan nooit kwaad. Ik heb dus een paar kleine dingetjes toegevoegd. Vooreerst een zeskantig gepunchte stukje aluminium om een vijskop te simuleren aan de bovenkant van de filterpot. Ook een klein verluchtingsleidingkje langs de zijkant, een regelschroef en een drainagekraantje. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1283367890 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1283367890 En zo ziet het eruit als het inlaatstuk, samen met de uitlaatcollector wordt gepast tegen het blok: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1283367890 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1283367890 |
Jawadde !!!
|
Ja Dominique, leuke details dat ge daar allemaal hebt toegevoegd. En die nafbak, knap. :applaus:
Nog van die updates graag.;) |
4 Attachment(s)
Update.
Ik heb vooral gewerkt rond de firewall en de stuurkolom. De firewall is eigenlijk te klein. Hij laat een gapend gat tussen de vloerplaat en het motorcompartiment en dat kan dus niet. Verder heeft de firewall enkele "kit-technische" uitsparingen die op de wagen uiteraard niet zitten, en vermits het een toch vrij zichtbaar onderdeel is: aanpassen dan maar. Dit is een foto met de oorspronkelijke firewall: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285149415 Je ziet de uitsparing voor een vijs die een onderdeel moet vastzetten waardoor de stuurkolom wordt geschoven. Nadeel is dat dat onderdeel veel te groot, te lomp en lelijk is uitgevoerd. Verder blijft die uitsparing aan de motorzijde zichtbaar en staat zelfs in de weg, want op die plaats moet de stroomverdeler komen te zitten. Het gat kan wel perfect dienen als uitsparing voor de bedrading naar de contactdoos op het dashboard. Ik heb dus die uitsparing weggefreesd, een nieuw plaatje in messing gemaakt om op de firewall te kleven met de correcte uitsparingen en dat al vastgelijmd. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285149415 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285149415 Aan de achterkant heb ik het probleem van dat gapende gat tussen de vloerplaat en het motorkompartiment opgelost door een grotere afdekplaat te maken, ook weer in messing. De uitsparingen blijven dier dezelfde als van het originele onderdeel, dus geen verdere aanpassingen. Je ziet op de foto ook een dryfit van de hoofdschakeldoos, met de toevoeging van de hoofdschakelaar (tegenwoordig botweg "contact" genoemd). http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285149415 |
5 Attachment(s)
Dan de stuurkolom. Het originele onderdeel was:
1. krom, 2. te dun, 3. zo goed voorzien van gietnaden dat het veel meer werk zou kosten om het op te schuren, dan een nieuw te maken. Dat is niet zo moeilijk. Je neemt het uiteinde dat gerecupereerd moest worden. Je boort het in, zodat een buisje van 2 mm kan worden verlijmd. Daarover gaat een nog een mof (het is me niet duidelijk waarvoor die dient, maar ze moet er wel zitten), en een dikkere buis om het onderdeel vanaf het doorgang met de firewall de juiste dikte te geven. Duurtijd van de werken: 10 minuten. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285149959 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285149959 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285149959 Een dryfit zegt ons dat het allemaal wel goed komt. Alles nog een beetje opschuren en braampjes wegwerken en we kunnen weer verder. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285149959 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285149959 |
Amai, fraaie werken weeral.:drewl:
|
Quote:
Maar 1 vraagje; Is dat gat in de messingplaat, waardoor de stuurstang loopt nu niet te groot langs de binnenzijde, of wordt dat alsnog op één of andere manier "weggemoffeld"? |
Nee nee, dat is precies zoals het moet zijn. De stuurkolom loopt er midden door. Als ze is vastgezet ziet het er een stuk beter uit.
In feite is het het gat in de vloerplaat die veel te groot is. Dat wordt aangepast als alles definitief op zijn plaats komt te zitten. |
ziet er fantastisch uit !!!:applaus::applaus::applaus:
|
5 Attachment(s)
de assen voor de wielen zijn ook aangepast. De gegoten exemplaren werden voorzichtig weggefreesd, en ze zullen worden vervangen door gedraaide wielplaten uit messing. Geen gedoe en geklieder met verf dus, en altijd de correcte kleur.
De buitenkant van een wiel zag er zo uit, rechts ervan een opgekuisd wiel met de gedraaide wielplaat. Onderaan een wielplaat voor de voor- en achterkant van een wiel. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285703148 en de binnenkant: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285703148 Dan heb de voor- en achterophanging annex assen eens gedryfit, en de cardanas gepast. Geen problemen hier, en het onderdeel kan perfect dienen. De stabilisatoren echter zijn aan de dikke kant, en het plastic onderdeel van 1,7mm zal worden vervangen door een messing staaf van 1,2 mm. Je ziet hier zowel het oude als een nieuw onderdeel ter vergelijking. Ik heb ook hetzelfde gedaan met de draagarmen voor de spatborden en treeplanken. Je ziet een oud en een nieuw onderdeel, daarna het geheel. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285703148 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285703148 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285703148 |
3 Attachment(s)
De voorste stabilisatoren moeten er ook aan geloven. Het onderdeel is net als zijn collega's aan de achterkant niet slecht van vorm, maar gewoon veel te dik. Ook dit onderdeel krijgt dus een messing scratchbuild vervanging.
Hier gaat het om een vorkvormige torsiestang, dus er diende gesoldeerd te worden. De eerste foto toont de geplooide en gesoldeerde vork. Die vork moet nog worden voorzien van het kleine balhoofd aan de op van de vork. Dat stukje werd van het plastic onderdeel gesneden, ingeboord en over de gesoldeerde vork geschoven. Even droogpassen en klaar. Enkel nog wat opkuisen en te lange uiteindjes een beetje inkorten. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285703816 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285703816 En dan nog een overzicht van de werken van vandaag: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1285703816 |
Quote:
|
http://www.het-karrenwiel.nl/indexbe.../telefoon1.jpghttp://huijertje.web-log.nl/photos/u.../kroket2_4.jpg
Hallo kroket bedoel ik dus eigenlijk eh ;) |
Quote:
Het model trouwens ook hoor Dominique! Maar daqt wist je al zeker.... |
Knappe aanpassingen weeral.:applaus:
|
5 Attachment(s)
Ik heb de laatste tijd vrij onregelmatig gewerkt aan dit model, daarmee dat updates een beetje uitgebleven zijn, mara we gaan hier en nu onze "schaai" eens inhalen zie.
Vooreerst zijn de wielen afgewerkt. Het wiel werd zwart gespoten (kleur van de rest van de auto zal ook zwart worden). Dan werden de gedraaide ashelften aan de wielen bevestigd en de bouten werden door stukjes messingrod van 0,5mm gesimuleerd. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146225 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146225 Ook de rest van het koetswerk werd gespoten, evenals de voor- en achteras. Heel de boel werd gemonteerd en we kunnen nu beginnen aan de detaillering van het chassis. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146225 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146225 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146225 |
5 Attachment(s)
Het is de bedoeling dit model een "patine" mee te geven. De auto is 100 jaar oud, en dus kan hij onmogelijk als een nieuwe wagen uitzien. Ik zou graag een gebruikte, gerestaureerde auto willen hebben: dus mooi en proper maar met de onvermijdelijke sporen van gebruik.
De motor werd gespoten in een basiskleur van mat aluminium. Dat werd zeer grof gespoten om een textuur te simuleren. Dat werd dan gedrybrushed met mat zwart, waarna wat vettigheid en stof werd aangebracht. Ook de carburator/inlaat combinatie kreeg enzelfde behandeling (met wat afwijkende kleuren weliswaar) en de uitlaat werd behandeld met roestkleurig pigmentpoeder van MIG. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146709 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146709 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146709 Voor de firewall heb ik iets geprobeerd dat ik nooit tevoren heb gedaan: hout simuleren met verf. Ik ben vertrokken met allemaal enamel-kleuren van ModelMaster. Ik heb een basis Flat Tan 1567 gezet, daarover Military Brown 1701 gedrybrushed, gevolgd door een drybrush met Gloss Brown 1540 en een beetje bevuild met Flat Black 1749. Aan jullie om te oordelen of het resultaat een beetje geloofwaardig is. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146709 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289146709 Tot de volgende! |
Wielen en blokje zien er net echt uit, dus dat zit snor.
Wat betreft je fire-wall, ik denk dat de foto een beetje misleidt, volgens mij blinkt het nog te fel, alhoewel ik niet weet of dat historisch correct is. Jij zal wel betere en meer referentiefoto's bezitten dan ik. Ik zou het eens in het "echt" moeten kunnen zien om een correct oordeel te kunnen vellen. |
Quote:
Maar goed, de foto's doen de firewall zeker geen recht aan. Feit is dat het een houten paneel was, gelakt en al, dat nu de indruk van ouderdom moet geven. Dat wil zeggen dat aan de buitenkant (kant motor) de lak al heel wat slijtage vertoont, aan de binnenkant (kant dashboard zeg maar) is dat wat minder het geval. Ik zal zien dat morgen of zo wat betere foto's kunnen worden gemaakt bij daglicht, want dit spreekt echt tegen mij. :o |
Quote:
Ook een gebrek aan referentie speelt mee dat ik het geheel niet echt kan thuisbrengen, maar dat wil niet zeggen dat het slecht is, of dat ik het slecht vind, integendeel. Nu is mijn ervaring met zulke verweringstechnieken dan zo goed als nihil. |
Dominique,
Mooi wat je laat zien ,komt goed ! Bij deze nog enkele tips om je motorblok nog even te behandelen... Als basis zit je goed. Rond de verschillende boutjes zou ik nog een wash leggen met verdunde olieverf. (eventueel met tamiya matt zwart verdunning thinner gele dop) achteraf dry-brush geven met lichtere kleur dan de basiskleur. (dit geeft extra detail) Met tamiya "smoke" kan je er lekkende olie opschilderen dat geeft ook altijd super. achteraf nog met een potlood (grafiet) langs de randen gaan om metaal te simuleren. Ge ziet maar wa ge der mee doe. Grtz, G ;) |
5 Attachment(s)
De motor en firewall werden op het chassis gevezen (neem dat maar letterlijk). Het model staat er nu zo bij, in afwachting van werken aan de onderzijde van het chassis: uitlaat, stabilisatoren, cardan, tank en benzineleiding, ...
http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289589303 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289589303 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289589303 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289589303 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289589303 |
3 Attachment(s)
En daar hebben we meteen een start mee genomen, met de werken aan de onderkant. De uitlaat werd onder handen genomen (laatste uiteinde vervangen door een buisje van juiste diameter, vorm en lengte, inclusief de ringen aan de beide uiteinden van de knalpot). Normaal werd de uitlaat aan de uitlaatcollector gelijmd met een rubber buisje, maar ik vond dat zo verschrikkelijk dik, dat kon echt niet door de beugel. Vervangen dus door Tamiya tape om een flexibele en hittebestendige verbinding te simuleren.
Dan de achterste bevestigingen. Origineel moest een pin aan de bovenkant van de knalpot door de bodemplaat worden gestoken, maar sinds ik die heb weggefreesd zal dat niet meer lukken. Dus dan maar een ietsje realistischer aanpak: met twee ringen die aan de knalpot zelf zijn bevestigd. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289589679 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289589679 Dryfitje zegt dat het zo wel in orde komt. Let wel: het onderdeel zit nog volledig los, en dus nog niet op zijn uiteindelijke plaats, maar je ziet wel waar we naartoe moeten. Nu nog schilderen en bevestigen. http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1289589679 |
:worship::drewl:
|
Dominique, vergeet wat ik zei over de "houten" firewall, op de bovenstaande foto's ziet hij er stukken beter uit dan op die van vorige week. Het zal, zoals ik al vermoedde, aan de foto's gelegen hebben.
Goe bezig, maatje.;) |
hier zijn gewoon geen woorden voor..... alleen, :champagne::worship::drewl::applaus:
|
:applaus::applaus::applaus:
Straffe build weeral en zoals altijd een heel mooie en interessante tread om te volgen. |
5 Attachment(s)
deze kit bewijst meer en meer dat hij potentieel heeft, zelfs nog 35 jaar na fabrikagedatum. Bewijs zijn deze foto's. Zo zie je maar dat je nooit je neus mag ophalen voor de old-school kitjes van uit de "goeie ouwe tijd". :no:
Benzinetank (weliswaar een toevoeging aan de kit, want er is oorspronkelijk geen tank meegeleverd) werd gespoten en gemonteerd. Let op de vuldop en het kraantje onderaan. De benzineleiding werd dan tussen tank en carburator getrokken. De uitlaat werd gespoten en voorzien van een gezond laagje roest en roet (nu ja, gezond ...). De T staat er nu als volgt bij: http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290116478 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290116478 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290116478 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290116478 http://forum.depaddock.net/attachmen...1&d=1290116478 |
Dominique,
Nice ! Hoe heb je de roest gedaan? met pigment? Goe bezig en tot morgen! Grtz, G :) |
Quote:
|
nice!
|
All times are GMT +2. The time now is 07:07. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.