![]() |
Belcar 2011, de nieuwtjes....
Wellicht....
Quote:
|
FFSA zou prioriteit worden volgend jaar (met 2 Franse rijders). Belcar kan erbij komen als er rijders en centen aanwezig zijn (althans dat is wat ik begrepen heb uit het bericht op turbomagazine).
|
Nog een mogelijk project voor 2011, reeds gespot op donderdag 20-10 te CZ.
Persbabbel: Quote:
|
Quote:
|
|
Quote:
|
Met welke banden gaat de Belcar volgend jaar rijden ? Als ze de banden vrij laten, hebben ze meer succes hebben.
Wat er de laatste race ( de 10 uur ) gebeurde, is voor sommige teams een rechtszaak waardig. Gelukkig voor de organistatie ging het, gelukkig, niet over de topteams maar over "kleinere teams". Een pure schande. C U |
Michelin heeft nog een contract voor 1 seizoen. Tender was voor 2 seizoenen. Toen alles op Dunlop stond wou iedereen Michelin want deze waren sneller. Nu alles op Michelin staat ...... :)
Inderdaad, misschien even de klok 5 jaar terug zetten en iedereen gewoon laten rijden op wat ze zin hebben. |
De essentiële vraag in verband met de banden is of de schaalvoordelen van een enkele bandenleverancier (als die er al zijn in de praktijk?) opwegen tegen het voordeel van de keuze te hebben. Na de problematiek van de afgelopen 10 Hours of Zolder lijkt de slinger naar de tweede oplossing terug te keren :).
|
Quote:
|
Quote:
|
Iemand de Belcar Prospeed Porsche GT3 no 61 kopen?
Staat hier te koop: http://www.belcar.com/nl/zoekertjes/detail.php?id=230 |
Ook de 60 staat te koop:
"PROSPEED MY 2010 PORSCHE 997 GT3R #60 for sale" Alsook de FIA GT3 Porsche 997 RSR Allen op Belcar site (Ook Aston Martin van Marchal) |
Na Chad Racing nu ook blijkbaar bij ProSpeed uitverkoop
|
Als ik het zo lees, de Chad ferrari's te koop, de ProSpeed porsches te koop ...
Hoe zal de GT3 klasse er dan uitzien in de Belcar in 2011? Gelukkig komt KRK op de proppen met de Mercedes SLS AMG GT3.:applaus: Hopelijk WRT terug met de Audi's R8.:gas: Misschien opnieuw één (of meerdere) lambo's? |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Dus als het is om oude wagens te vervangen door nieuwe, dan is er geen probleem, denk idem bij Prospeed. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Het zager erook niet echt regenbanden uit, monsoons waren beter geweest tijdens de 10 uren, amaai ni. |
Quote:
|
Quote:
De regenbanden van bvb sommige BMW's hadden de vermelding "P". Volgens Michelin de P van "pluie" dus regenbanden. In realiteit was het met moeite een intermediate. Je weet wel, banden die ze nogal eens in de rally gebruiken. De band had bijna geen groeven en was te zacht van compound. Bij enige verwarming gingen de groeven dicht zitten. Als klein teampje heb je zelf niet zoveel op stock en ben je genoodzaakt de aangeboden banden te gebruiken. C U |
Er staat een Viper van KRK te koop: http://www.racecarsdirect.com/listin...y_updated.html
|
Quote:
|
De Scotty GT is gisteren gepresenteerd in Kelchterhoef. Blijkbaar kunnen er 3 motorisaties ingebouwd worden. Hopelijk kunnen we er zo eentje aan het werk zien in de Belcar volgend jaar!
BRON: racingworld.be |
Op Turbomagazine, franse versie, vertelt Greg Franchi dat hij meer dan waarschijnlijk verder gaat met Audi en WRT volgend jaar en dit voor een drievoudig programma, Belcar, Endurance GT en FIA GT3.
|
Quote:
Met deze wagen moet het mogelijk zijn om verschillende kampioenschappen aan te boren. Daarbij denk ik vooral aan de Belcar, Dutch Supercar Challenge, het Spaans en Frans GT-kampioenschap, enz.", besluit een enthousiaste en fiere Albert Vanierschot." Aldus Albert op autosport.be. Hoe gaat die wagen gehomologeerd raken voor het Frans kampioenschap waar enkel GT3 toegelaten is? Lukt dit wel zelfs voor Belcar? (produktieaantal straatversies?) |
Quote:
|
Denk dat ook dit verhaal op niets uitloopt, hoeveel sportwagen fabrikanten hebben nou al niet hun auto's met veel heisa gepresenteerd? eenieder zei dat er zelfs een kampioenschap zou komen met alleen hun model? En hoeveel van die kampioenschappen zijn er?
Ik vind de scotty een pracht wagen maar ben bang dat ie het niet haalt. In de DSC moet je al met een dikke GT1 aankomen om kans ge maken op een overwinning. Met een GT3 kom je niet ver.. wil je nog kans kunnen maken |
Quote:
|
De manche in Dijon vervalt en wordt vervangen door een race in het voorprogramma van de WTCC in Zolder.
Bron : Website Belcar |
spijtig ,was altijd mooi om belcar autos eens op een ander circuit te zien rijden
|
Waarom rijden ze niet een keer op Assen de DSC is vaak te gast in Belgie ze moeten zelf de 24 uren over eind helpen.Ik kan niet zeggen dat de kalender uitgebalanceerd is met 2 race weekende vlak achter elkaar en nog in April ook
dan ben je erg afhankelijk van het weer of er veel volk op af komt. |
Quote:
|
de meeste zullen wel uit eigen zak rijden zeker ,met sponsors heb ik toch mijn gedacht over,na al die jaren meegelopen ,toch al een en ander gezien en gehoord
|
Quote:
|
Speedworld meldt dat de switch van Dijon naar Zolder WTCC er gekomen is op vraag van bepaalde teams. Vonden een buitenlandse trip te duur en Zolder beter voor lokale sponsors en voor het uitnodigen van gasten.
|
IMHO, is Dijon wel leuk voor teams en rijders maar moeilijk verkoopbaar aan sponsors.
Het is al moeilijk genoeg om er te vinden voor binnenlandse races, laat staan buitenlandse. |
Ik herriner me vooral klapbanden in Dijon...
|
All times are GMT +2. The time now is 18:04. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.