![]() |
Nissan 370Z - Tamiya - 1/24 - 24315
1 Attachment(s)
Ik heb voor de verandering eens een nieuwe doos opengetrokken, nml een Tamiya-kit van de Nissan 370Z.
De bedoeling is om deze OOB te gaan bouwen, alleen worden de velgen vervangen door Aoshima-exemplaren. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317502312 De kit-review is HIER terug te vinden. |
5 Attachment(s)
Wat is er ondertussen al gebeurd?
Op de beurs van KMK ben ik begonnen om alle carrosserie-onderdelen aan elkaar te lijmen om zo tot 1 geheel te komen, zijnde voorbumper, zijschorten en achterspoiler en de rest van de body. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506380 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506388 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506388 OOk de panellines werden uitgekrast, met enkele kleine uitschuivers tot gevolg. Hier op deze foto is te zien dat er op het dak wat plamuur aan te pas mag komen en ook dat er bij de bovenste raamrubber aan de voorkant een stukje is afgebroken. Niets wat op te lossen is. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506388 Ook achteraan is nog een uitschuiver te zien. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506388 Ook werd de carrosserie al mat geschuurd, er waren achteraan 2 kleine gietnaden te zien. |
5 Attachment(s)
De originele velgen worden vervangen door deze Aoshima-exemplaren.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506925 Ik ben er nog niet uit wat de carrosseriekleur gaat worden (pearl-white of rood), maar de velgen blijven niet volledig chroom. Het velghart krijgt in ieder geval een andere kleur. Dus moest de chroom eraf. Hoe doe je dat, wel een nachtje baden in wat ovenreiniger en ze zien er zo uit; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506933 Na een badje afwaswater, kon er een laag primer gespoten worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506933 Na het opdrogen was het tijd om de kleur aan te brengen. Na lang twijfelen kreeg Gun-Metal (TS-38) de voorkeur op zwart. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506933 Ook het chassis werd gespoten in semi-gloss-black. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317506933 |
3 Attachment(s)
Ondertussen werden de buitenring op de velgen gelijmd, deze blijft wel chroom. Ook de banden werden op de velgen getrokken, hier heb ik wel de originele banden behouden omdat die van Aoshima iets smaller bleken te zijn.
Zo zien de velgen er uit; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317507892 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317507900 Eens kijken wat het geeft als ze onder de auto staan; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1317507900 Dat was het voorlopig.;) |
deze is wel nice
|
5 Attachment(s)
Vanmiddag heb ik me nog eens achter mijn tafeltje gezet, ipv languit in de zetel te liggen maffen. Nu, er is niet zoveel gedaan.
Eerst en vooral heb ik de carrosserie hersteld. De raamrubber boven de voorruit werd met een stukje plasticard opgevuld, de naad werd daarna voorzichtig uitgekrast en dit over een lengte van 2-3 mm. Ook de uitschuivers van het uitkrassen werden opgevuld met wat putty. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318967157 Voor de rest heb ik vooral zitten dry-fitten om de wielen op een deftige manier onder de carrosserie te krijgen. Ik ga zoals jullie ondertussen al weten de originele Tamiya-velgen vervangen door een setje van Aoshima. En daar zit toch redelijk wat verschil in, vooral langs de binnenzijde. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318967170 Bij de achterwielen is het heel simpel, hier moet een buisje van ong 5mm over de achteras geschoven worden ter opvulling. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318967170 Bij de voorwielen is het iets moeilijker. Bij de 370Z kun je de voorwielen laten sturen, terwijl er bij de 350Z een metalen asje zat. Nu moet hier het oorspronkelijke pennetje waar de Tamiya-velgen perfect op passen met ong 4-5 mm verlengd worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318967170 Nu kan ik me er gemakkelijk van af maken en zeggen, hij moet niet kunnen sturen, ik boor dat pennetje eruit en steek er een metalen asje doorheen waarop de beide voorwielen gemonteerd kunnen worden en laat de stuurinrichting achterwege. Ofwel boor ik dat pennetje eruit en lijm er langs achteren een koperen spijker in van dezelfde dikte (2mm) en op lengte gemaakt zodat de stuurinrichting kan blijven werken. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318967170 Ik ga dan ook voor de 2de optie, als die niet lukt, kan ik nog altijd voor de makkelijkste manier kiezen. |
5 Attachment(s)
Om de voorwielen te laten passen, moet ook het gat in de remschijven groter gemaakt worden, het buisje waar de rubbertjes inzitten is bij de Tamiya-velg 6mm en bij de Aoshima velg 7 mm.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318968707 Het past. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318968720 Nu gaan we het chassis, de carrosserie en de voor- en achterwielen eens dry-fitten en eens kijken hoe de wielen staan tov de carrosserie. Achteraan; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318968720 Vooraan; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318968720 En ik moet zeggen, dat ziet er goed uit, ondanks dat alles wat losjes aan mekaar hangt. En ik heb nog marge. Omdat de remschijven er maar rampzalig uitzien, ga ik een setje PE-schijven van Scale Production proberen aan te passen om ze te laten passen. Het middelste gat moet groter gemaakt worden en waar de remkauwen zitten moeten we een stukje gaan verwijderen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1318968720 Tot de volgende update.;) |
5 Attachment(s)
Quote:
Wat betreft de PE-remschijven, het klopt niet wat hierboven staat. Het gat moet niet groter gemaakt worden op het PE-onderdeel, maar de verdikking op de zogenaamde remschijf van de kit moet weggeschuurd worden. Ik ben begonnen aan de voorste remschijven, de linkse is al gedaan, de rechtse nog niet. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320016031 Omdat ik bij het vorige setje al 1 gat had vergroot, heb ik er maar een ander genomen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320016039 Even een malletje maken met wat afplaktape; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320016039 Dat malletje plakken we dan op het PE-gedeelte en wat teveel is, wordt weggesneden. En deze dry-fit is dan het resultaat; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320016039 Ikke content. Ondertussen is de ander ook al gedaan. Dan werd de gehele veerpoot maar gemonteerd. Het middelste gedeelte (wit) werd ook vastgelijmd en het pennetje werd langs achteren uitgeboord. Ofwel kan ik hierdoor een asje steken en kan de wagen alleen in rechtdoor-stand gepresenteerd worden, ofwel werk ik met die koperen nageltjes en kan de wagen al sturend getoond worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320016039 Deze onderdelen zijn nu klaar om gespoten en verder afgewerkt te worden. |
nice one
vandaag eene zien rijden in hasselt man wa een bak |
5 Attachment(s)
Eerst had ik nog een onderdeel van de voorste ophanging gespoten;
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320016763 Daarna werd het chassis wat aangepast aan de voorkant om de as waarop de voorste wielen staan, door te steken. Ja jullie lezen het goed, ik ga de voorste wielen niet laten sturen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320016764 Even een dry-fit, het asje valt zelfs niet op; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320016764 Ook werden de nieuwe assen op lengte gemaakt. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320017111 Ook de putty, die de uitschuivers moest laten verdwijnen, werd weggeschuurd. De carrosserie is nu klaar om nat geschuurd te worden en daarna te worden geprimerd. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320017111 See you next time.;) |
dus als ik het goed begrijp is het voor ze breder te laten uitkomen ?
|
1 Attachment(s)
Quote:
Omdat ik de Tamiya-velgen vervang door Aoshima-exemplaren en er een duidelijk verschil zit aan de binnenkant van beide velgen moet ik de assen langer maken om dat verschil op te vangen. Hopelijk is volgende foto duidelijk genoeg voor je. Links is Tamiya en rechts is Aoshima http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1320077581 Hopelijk is dit het antwoord op je vraag, anders shoot again.;) |
ja bedoel voor ze breder uit de kas te laten komen :crazy:
|
De body een rode of witte kleur geven...
Beide zijn "moedige" keuze's... Ik volg! Grtz, G |
5 Attachment(s)
Een verlengd weekend, ik heb er van geprofiteerd om nog wat te knutselen. Op die manier doe ik er misschien wat rapper over om er nog eentje af te krijgen.
Ok,om alle gekheid achter ons te laten is hier een korte update van de gedane werken: -De PE-remschijven voor vanachteren werden ook op maat gesneden, op de achtergrond is de achterbrug klaar om geprimerd te worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321140560 -Enkele onderdelen zoals grille, ruitenwisserhouder, achterbrug, veerpoten, uitlaat, knalpot, zetels en binnendeurpaneeltjes werden in de primer gezet. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321140579 -De zetels en de deurpaneeltjes kregen dan hun eerste laklaag, TS-8 (rood) Normaal gezien moet dat ofwel oranje ofwel zwart zijn, maar hier wijk ik een beetje af van het origineel. De wagen wordt rood, welk rood weet ik nog niet, daarom de combinatie met rood in het interieur. Nu mogen die onderdelen niet glanzen, dus na een 2de laklaag zal er zijdeglans vernis overheengespoten worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321140579 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321140579 -Ook de uitlaat en knalpot kregen hun kleurke. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321140579 |
5 Attachment(s)
-Aan het chassis zijn de eerste onderdeeltje toegevoegd en werd begonnen met het schilderen van de details.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321141295 -De veerpoten en achterbrug in hun kleurke, de verdere afwerking is voor de komende dagen. De achterbrug werd verder ingekleurd. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321141315 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321141315 Nog enkele onderdeeltje wachten op verdere schilderwerken http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321141315 De eindpijpjes werden al op de knalpot gelijmd, nu nog inkleuren. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321141315 Bij leven en welzijn, tot de volgende update.:bye: |
5 Attachment(s)
Ondertussen hebben de zetels en deurpaneeltjes een 2de kleurlaag gekregen en staat de carrosserie in de primer.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321203341 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321203341 Voila, hier kan binnenkort een laagje zijdeglansvernis overheen gespoten worden. De carrosserie; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321203341 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321203341 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321203341 Tot updates.;) |
5 Attachment(s)
Vandaag even de tijd gevonden om de carrosserie eens van kortbij te bekijken. En inderdaad er kwamen nog 2 addertjes vanonder het gras, of beter gezegd, de grondverf.
Even terug een beetje putty erop en morgen kunnen we terug schuren en primeren. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321475497 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321475497 Ook heb ik van de gelegeheid gebruik gemaakt om de PE-schijven op hun plaats te lijmen en ik moet zeggen dat het er niet slecht uitziet. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321475510 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321475510 Dry-fitje met één van de wielen; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321475510 Tot de volgende.;) |
5 Attachment(s)
Nu had ik vorige week vrijdag eens een dry-fitt gedaan, zodat ik het model kon meenemen naar onze maandelijkse bijeenkomst, kwestie van daar niet met lege handen aan te komen.
Je zal zien dat de putty nog niet geschuurd is. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321826595 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321826616 Wel kwam ik het volgende tegen, de voorwielen staan iets verder naar buiten dan gepland. Ik kan ze niet dieper krijgen want de velgen komen al tegen de remklauwen. Nu, alles staat dan ook maar losjes in elkaar, maar toch. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321826616 Naar de rijhoogte moet je niet kijken, het chassis staat te diep. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321826616 Nu ik de smaak weer zo'n beetje te pakken heb da ik door op mijn elan. Vandaag ben ik dan maar begonnen om het chassis een beetje te verweren. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321826616 |
5 Attachment(s)
Omdat de velgen tegen de remklauwen schuren, heb ik besloten om de daar waar de velgen raken, de klauw wat dunner te schuren. Het is alleen aan de voorkant. Daarna werden de klauwen voorzien van een kleurke.
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827130 De binnendeurpanelen werden voorzien van een laagje zijdeglans-zwart, evenals de grille en het ruitenwisserpaneel. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827151 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827151 De zetels en de paneeltjes voor in de binnendeuren werden voorzien van 2 laagjes zijdeglans-vernis. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827151 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827151 |
5 Attachment(s)
Vandaag ben ik ook begonnen aan de interieurkuip. Bij dit model heb je de keuze tussen links- en rechtsgestuurd.
Mijn keuze is een links gestuurd model. Op de vloer zijn gaatjes voorzien om het gaspedaal en de voetsteun te plaatsen. Daar ze hier links komen te staan, heb ik de gaatjes aan de rechterkant opgevuld met een stukje styrene. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827596 Omdat bij deze 370Z de bodem mat-zwart moet worden en de rest zijdeglans-zwart en ikke geen goesting heb om dat allemaal af te plakken, heb ik mijn potje Embossingpowder van Ranger Ink maar eens vanonder het stof gehaald om een tapijt te creëren. Interieurvlokken heb ik niet en vind dat overigens ook veel te grof. Normaal strooien we dit poeder in de natte verf en klaar is kees, maar dan moet ik toch afplakken. Dus wat houtlijm in een potje en verdund met water, goed oproeren en aanbrengen met een penseel. Eens de lijm is aangebracht, strooien we wat poeder rijkelijk over de lijm en drukken het lichtjes aan met een oorstokje. Even wachten en het overtollige poeder schudden we eruit met dit als resultaat. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827812 Aan de bestuurderskant ga ik eerst het gaspedaal en de voetsteun bevestigen vooraleer ik het poeder aan breng. Beide onderdelen liggen nog in een badje ovenreiniger om te ontchromen. Als de poeder overal is aangebracht, spuit ik het geheel in zijdeglans-zwart, het poedergedeelte slaat toch mat uit en komt nooit meer los. Vandaag ook de carrosserie opnieuw glad geschuurd en hem meteen in een nieuw primerjasje gespoten. De eerste controle bracht geen nieuwe onregelmatigheden aan het licht. Als de 2de controle positief is, kan de eerste kleurlaag aangebracht worden. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827812 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827812 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321827812 Dat was het voor deze update, ik moet oppassen dat ik nu niet te snel ga, anders geraakt hij één van de dagen nog af. :p |
weer een mooie update
|
4 Attachment(s)
Vanmorgen heb ik dan dit spuitbusje ter hand genomen;
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321919063 En na wat schudden, opwarmen en nog eens goed schudden en het spuiten van een eerste laag, bekwam ik dit; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321919063 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321919063 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1321919063 Ik laat hem nu een paar dagen uitharden, eens controleren of er geen stofjes inzitten en dan een volgende laklaag er overheen.;) |
Quote:
|
Quote:
Ik maar zoeken naar die elan, zeg. |
De eerste laag ziet er goed uit. Mooie kleur dat Ferrari rood. Op naar de volgende lagen.
Lesley |
Quote:
Quote:
|
4 Attachment(s)
Quote:
De stofjes zijn er al uitgeschuurd, maar ik ga eerst nog de gehele body mat schuren vooraleer de volgende laklaag eroverheen gespoten wordt. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1322129207 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1322129207 De voetsteun en het gaspedaal werden uit de ovenreiniger gevist, ontvet en op de bodem gemonteerd, daarna werd dan het "tapijt" aangebracht. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1322129207 Daarna werden de rode deurpaneeltjes op het deurpaneel gelijmd. Maar bij de 2de liep het mis, lijm geknoeid en het paneeltje kan opnieuw onderhanden worden genomen. :frusty: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1322129207 Tot de volgende update.;) |
2 Attachment(s)
Wat is er ondertussen gebeurd?
Niet veel, het kleine deurpaneeltje heeft terug zijn rode jasje( TS-8)gekregen. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1322406624 Na uitharding komt er nog een laagje zijdeglans-vernis overheen En de interieurkuip heeft zijn eerste laag zijdeglans-zwart gekregen. Het poeder voor het tapijtje ligt nu mooi vast. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1322406624 Morgen of zo eens kijken of er nog een 2de laag overheen gespoten dient worden. |
3 Attachment(s)
Allé, na 2 weken verlof en een weekske ziekenkas, zaterdagmiddag eindelijk de motivatie (en tijd) gevonden om verder te doen aan deze mooie hobby, lijm snuiven, verf smossen en in uw vingers snijden.
Allereerst enkele onderdelen klaar gemaakt voor een spuitklus; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326051598 En na enige droogtijd ziet dat er zo uit; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326051614 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326051614 |
3 Attachment(s)
Ook de carrosserie werd terug onderhanden genomen. Deze werd volledig mat en glad geschuurd, de stofjes in de lak werden er makkelijk uitgeschuurd.
Daarna een 2de laag TS-85 en dat geeft dit effect na enkele uren droogtijd; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326051936 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326051952 Maar na een vluchtige controle werd terug vuiligheid in de lak aangetroffen, nml op de rechterdeur; :confused: http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326051952 We weten wat doen, laten drogen tot zondagmorgen , terug wat mat schuren en een nieuwe laag aanbrengen.;) |
4 Attachment(s)
Tussendoor werden de nodige decals aangebracht op de remklauwen, zowel voor- als achteraan. Daarna werden deze nog wat gedry-brushed;
http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326052379 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326052396 De achtwielophanging werd aan het chassis bevestigd; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326052396 Ook vooraan werd de ophanging annex stuurinrichting gemonteerd; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326052396 Dit alles kan nu verder afgewerkt worden.;) |
3 Attachment(s)
Deze morgen dan de koe bij de horens gepakt, of anders gezegd;
de carrosserie met schuurpapier aangepakt. Nadat het nodige stof uit de lak werd geschuurd en de rest mat, werd de volgende laag aangebracht. Enkele uren en een controle later is dit het resultaat; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326052926 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326052943 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326052943 Het pluisje juist onder de spoiler zit niet in de lak; Nu is er wel iets te zien op de motorkap, maar dat ga ik proberen met compound te behandelen, en anders herhalen we hele procedé. |
mooie drybrush man :applaus:
|
3 Attachment(s)
Quote:
Omdat het alleen op de motorkap was, heb ik deze alleen terug glad geschuurd. De rest van de carrosserie werd afgeplakt en de motorkap kreeg een nieuw laagje TS-85. Shit happens, er zat terug een vuiltje in de lak. Laten opdrogen en nog een poging gewaagd. Nu is eindelijk de motorkap in orde, eindelijk. Deze morgen enkele fotootjes in het zonnetje gemaakt; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326755097 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326755132 En er de wielen eens ondergestoken om de combinatie eens samen te zien; http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1326755132 Ziet er goed uit, al zeg ik het zelf. ;):p Weldra komt er nog wat vernis overheen gespoten. Dat was het voor deze keer.:bye: |
Nog altijd goed bezig!
|
5 Attachment(s)
Wat is er ondertussen nog gebeurd? Niet zo veel eigenlijk, het chassisgedeelte is klaar te noemen. De gehele uitlaat is geplaatst en de wielen staan er ondertussen ook onder.
Wat nog wat geweatherd moest worden is ook gebeurd. Op de uitlaat werden de verhitte delen in kleur gebracht. Het bleek ietwat te, maar met behulp van wat verdunde smoke en als laatste een laagje zijdeglans vernis is het toch wat aanvaarbaarder geworden. En als de auto op zijn pootjes staat, valt het al helemaal niet meer op. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1327259234 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1327259234 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1327259234 De as waar de voorwielen opkomen, werd nog ietwat ingekort. Door andere velgen te monteren, komen deze een beetje buiten de carrosserie. Dieper gaat niet meer omdat de spaken nu tegen de remklauwen komen. Persoonlijk vind ik best ok. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1327259234 De uitlaatpijpjes werden binnenin ook zwart gekleurd. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1327259234 Op naar de volgende update.:bye: |
3 Attachment(s)
Na een eerste spuitbeurt vernis, enkele weken geleden was er alweer stof in de vernis gekomen, en wel op 2 plaatsen.
En wat me nog het meest verwonderd, steeds op dezelfde 2 plaatsen, op het dak en rechtbovenaan op de motorkap. Nu gisteren was het buiten toch redelijk fatsoenlijk weer om buiten te spuiten. De body werd mat geschuurd, ontvet en afgedroogd. Daarna werd de body op zijn staander geplaatst en werd hij hij alsnog met perslucht verder droog en stofvrij geblazen. Ik was echter vergeten de druk te verminderen en plots vloog de body op de grond. Op het eerste zicht was er niks aan de hand, maar toen ik hem opnieuw wou ontvetten in een sopje kwam volgende lakschade aan het licht, of boven water. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330880560 http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330880560 Tja, ipv zijn laatste laagje vernis, werd de spuitbus rood weer boven gehaald, de body werd opnieuw geschuurd en ontvet en er werd een nieuwe laklaag gespoten. Na een uurtje of 2 ging ik de laklaag controleren, en wat bleek, juist ja, opdezelfde 2 plaatsen terug onregelmatigheden in de lak. Op het dak leek het wel of er kleine pootjes in stonden en op de motorkap een stofje. Nu deze morgen, bij een opkomend zonnetje, werden de motorkap en het dak terug mat en glad geschuurd en besloot ik om een nieuwe en laatste laklaag te spuiten. En nu, na controle, ziet er alles prima uit, hij glanst en de lak is overal mooi strak. http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1330880560 Ik laat hem nu een aantal dagen mooi uitharden en dan ga ik hem met de verschillende compounds te lijf. Ik durf er geen vernis meer overheen te spuiten, gewoon omdat er al teveel laklagen opzitten. Het geheel zou wel eens te dik gaan uitvallen. Tja, en dat voor een eenvoudig en simpel kitje dat ik eens rap zou gaan bouwen om er terug in te komen. |
Sommige kits zijn gewoon vervloekt Johny, niks aan te doen...
Of het is gewoon Murphy die op bezoek is? Anyway, je komt er wel. Als is snel bouwen in Limburg duidelijk wat trager dan hier in West-Vlaanderen... :+ |
Pech onderweg, maar al mooi hersteld. Goe bezig.
|
All times are GMT +2. The time now is 20:22. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.