![]() |
Belcar 2012, de nieuwtjes.....
Nieuwtjes en weetjes over de Belcar 2012, als het dan nog Belcar zal heten....
Blijkbaar zouden er geen GT3's meer toegelaten zijn. Worden Belcar (wat er vanaf overschiet) en BTCS dan samengevoegd? Ik meen mij te herinneren dat porsches en tourwagens ooit al eens samen hebben gereden in de BTCS (dacht dat 2006 het laatste jaar was). |
GT3 wordt al niet meer toegelaten? wat een succesverhaal....
|
Ik denk niet dat het gaat zijn dat gt3 niet meer wordt toegelaten. Maar eerder in de aard van GT3 moet de topklasse zijn.
|
Quote:
In alle geval, ik zag de race op MotorsTV van in Zolder vorige weekend: we hebben toch mooi materiaal rijden in de topklasse. Natuurlijk geen 22 wagens, maar je moet realistisch blijven denk ik. Soit, we zien wel wat eruit komt. |
Quote:
Maar ik vermoed dat het andere klasse-indelingen gaan zijn. |
Er is meer bekend over 2012: geen Belcar, geen BTCS en de rest leest u hier: http://sport.turbomagazine.be/news_N...orgesteld.html
|
Quote:
|
Is het de bedoeling dat er een nivellering komt tussen S1 en GT4?
|
Is iemand al opgevallen dat er in het artikel sprake is van:
4x spa 2x zolder |
Quote:
|
Quote:
Heb liever vier keer Spa en twee keer Zolder dan omgekeerd eerlijk gezegd. :) |
Quote:
|
Persbabbel dvb na francochampagne
Quote:
|
Wat handig zou zijn is dat DVB op dit moment al zeker weet of ze mogen meedoen of niet. Want "volgens de eerste berichten" dat kan nog alle kanten op.
|
Er zijn meerdere teams die een overstap overwegen naar de BES revival serie. In de DSC ridjen ook wel wat auto's rond die daar terecht kunnen.
Speedworld is niet scheutig met nieuws richting de teams. op meerdere gestelde vragen blijft een reactie (al weken geleden gesteld) achterwege.:frusty: |
Quote:
|
Ik snap ook sowieso al niet waarom ze blijven vasthouden om BTCS/BELCAR oftewel Sprint/Endurance in het voorprogramma te laten rijden van de 24H Funcup. Dat zijn weer races op vrijdagavond en zaterdagmorgen.
Dat is niet de manier om een nationaal kampioenschap te profileren! Dat ze dan een keer extra op Zolder rijden waar ze wel op een zondag hun wedstrijden kunnen rijden. Het valt wel op aan de kalender dat die door de BTCS strekking is opgesteld ==> 3 x Spa, 2x Zolder en 1x Dijon. |
Quote:
Doen ze een apart weekend op Spa of Zolder, dan hebben ze wel weer die kosten en is de marge weer een stuk lager. Het eigen belang van Speedworld gaat dus boven het belang van de nationale kampioenschappen. Iets wat dan weer logisch in deze maatschappij. |
aangezien het er op lijkt dat er volgend jaar maar weinig interessant zal te beleven vallen in eigen land, is er al wat meer geweten welke teams/piloten waar gaan rijden volgend jaar?
|
Quote:
|
Indien het onevenwicht in de S1 categorie wordt weggewerkt, dan wil Aston Martin Brussels wel een GT4 inzetten in het nieuwe sprintkampioenschap.
Bron: Turbomagazine.be |
Misschien dat veel teams naar de supercar challenge gaan?
http://www.supercarchallenge.nl/nl/s...ief_dutch.html |
Quote:
Ik denk dat ik hierbij ook al weet welke data ik moet vrijhouden in mijn kalender voor volgend jaar. |
De 24 Uren van Zolder worden dus blijkbaar buiten DSC kampioenschap gereden trouwens :).
|
Quote:
|
Ik ben weer eens benieuwd. Elk eindejaar word het nieuwe seizoen met zoveel flair en beloften voorgesteld, maar sinds 2006 is het toch altijd maar zusje zo geweest met hier en daar een soap serie tijdens het race jaar.
Elke race op Zolder of Spa is er één, Goed nieuws wat dat betreft, maar ik kan toch niet zeggen dat ik sta te popelen om een nieuw soort Pro Car. Wat het uitsluiten van nieuwe GT3´s betreft, ben ik een beetje teleurgesteld. Net dat wat ik echt wil zien. Een viper of Porsche van 6 jaar geleden zien rond toeren is leuk, maar ik vrees dat het niet de grote massa gaat aanspreken. toch maar weer eens wat meer Duitsland opzoeken volgend jaar. |
Quote:
|
Ben eens benieuwd naar de reglementen e.d. van de BEC.
Over de MX5 Cup sturen ze nieuws genoeg de wereld in. Ik vind dat ze maar eens een voorbeeld moeten nemen aan de DSC, die mensen weten al vanaf de 24 Uur van Zolder waar ze aantoe zijn. |
http://www.rpmvision.nl/pictures/fea...53e55d660e.jpg
Dit is toch ook een mogelijke auto die in 2012 kan deelnemen of niet? http://www.rpmvision.nl/features/418...tt-rs-gt-style |
Geen flauw idee, wie weet!!....reglementen en formats van beide series zijn gek genoeg niet bekend. Kennelijk heeft Speedworld de wekker op maart gezet, en is vervolgens zachtjes in slaap gesukkeld...
Dus t.a.v. investering/budget/sponsoring en zekerheden kun je je met een dergelijke auto beter op een ander kampioenschap focussen. |
Deze TT mag meerijden in de Endurance; maar niet in de sprint. Daar is GT4 de format. Er bestaat wel een Audi TT GT4, maar die is veel minder spectaculair.
|
Quote:
|
Heeft niets met DTM te maken. Deze wagen is door Audi ontwikkeld voor klanten. Is een goedkoop (relatief natuurlijk ;)) alternatief voor de R8 GT3.
|
Nee DTM concept is inderdaad afgeleid uit de looks ervan, meer niet er over kunnen vinden.
@Jawaddeman; thanks! |
Quote:
Met véél geluk kent men het reglement tegen de 1ste race. |
Een definitieve kalender zou ook al helpen.
|
Ah, je hebt gelijk Iceman...formats gevonden op Turbo. Niks op de officiele websites...raar toch?!
|
uit het officieel persbericht :
BELGIAN ENDURANCE CHAMPIONSHIP: BREED MIKKEN Zes meetings staan er op het programma van het uithoudingskampioenschap: vier meetings met een klassieke race van 150 minuten, met twee verplichte pitstops voor de meest krachtige wagens (*). Vervolgens staan er twee ‘andere’ meetings op het programma, één in Spa en één in Zolder, met name de 500 Miles de Stavelot (tijdens de meeting van de 12 uur) en de 500 Miles van Zolder (november). Maximum rijtijd: 5 uur in Spa en 6u30 in Zolder. De keuze uit wagens voor de dit kampioenschap is ruim, met alle modellen aanwezig in de BTCS en de Belcar 2011, BEHALVE de S1 en de GT3’s die minder dan drie jaar oud zijn en dateren uit 2010, 2011 en uiteraard 2012. De puntentelling in de Endurance komt dan weer uit de oude Touring Cup en de DSMEC met een optelsom van de punten uit het algemene klassement en de punten behaald in de klasse. Skylimit Challenge Last but not least hebben de promotoren van de Belgian Racing Series een akkoord gesloten met Sky Limit om een speciale klasse in te richten voor wagens tot 2.5 liter. Het inschrijvingsgeld voor deze klasse, voor het hele kampioenschap bedraagt € 3.990 ex-BTW. De testdag vindt uiteraard ook op donderdag 29 maart in Zolder plaats. Kalender 29 maart Test Day - Zolder 6-7-8 april Belgian First Races (Zolder) 4-5-6 mei Trophée de Bourgogne (Dijon) 8-9 juni 12 Hours of Spa 14-15-16 september Francorchampagne 19-20-21 oktober Belgian Masters (Zolder) 10 november 500 Miles de Zolder Formaat 2 X 30’ (kwalificaties), 1 x 150’ (race), het resultaat van beide kwalificatiesessies bepaalt de startorde. De 500 Miles de Stavelot en de 500 Miles van Zolder zijn respectievelijk 5 uur in Spa en 6u30 in Zolder. |
Bovenstaand persbericht werd pas vandaag uitgegeven, kalender is afgesteld op andere kampioenschappen zodat er geen overlap zou zijn, daarom zo laat. Daardoor ook start het seizoen vroeger dan eerst voorzien, wegens BES op weekend erna.
|
Goed dat Skylimit betrokken partij wordt. Zo kunnen de amateurs doorgroeien!
Wel vreemd dat het race weekend vervroegd wordt met een week, en niet uitgesteld met een week zodat ze samen met de GT1 konden rijden(als dat doorgaat). |
All times are GMT +2. The time now is 14:28. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.