De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Benelux Supercar Challenge 2012 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20777)

Mark 09-11-2011 21:26

Benelux Supercar Challenge 2012
 
Geen idee waarom dit persbericht bijna nergens te lezen is, dan maar bij deze:

Quote:

Persbericht 8 november 2011.
De Supercar Challenge niet meer Dutch in 2012 ?

In de afgelopen jaren heeft de DSC naast veel Nederlandse deelnemers ook teams en rijders getrokken die afkomstig waren uit bijvoorbeeld België, Duitsland, Engeland, Frankrijk en Slowakije. Veelal amateurs die zich thuis voelden in de eenvoudige opzet en het open karakter van de populaire raceklasse.

Hierdoor was en is het voor velen mogelijk te rijden in een wagen van het merk en type van hun keuze en daarop ook tal van doorontwikkelingen toe te passen. Dit heeft geresulteerd in zeer gevarieerde startvelden verdeeld over een aantal divisies vanaf Cup Clio’s tot aan de snelste GT’s.

Na overleg met de drie autosportbonden in de Benelux, de KNAF, RACB en ACL is er voor 2012 besloten onder het Benelux zonereglement de wedstrijden te verrijden. Binnen dit reglement blijven de kernwaarden van de DSC in stand en kunnen wedstrijden in Nederland en België georganiseerd worden met daarnaast een jaarlijkse uitstap in een van de ons omringende landen.
Gevolg hiervan is dat na 11 jaar de SUPERCAR CHALLENGE niet meer exclusief DUTCH is en dat de naam komende winter aangepast zal worden.
De raceklasse voor amateurs en semi-profs.

Voor 2012 is een schitterende kampioenschap kalender samengesteld met minimaal 4 raceweekends in Nederland, 4 in België en een weekend op de Duitse Nurburgring. Het raceformat blijft ongewijzigd, naast de vrije trainingen en kwalificaties ieder weekend twee race van maximaal 60 minuten met verplichte pitstop voor een eventuele rijderswissel.

Het reglement van de divisies blijft gebaseerd op de verhouding tussen het wagengewicht en het live gemeten motorvermogen. Voor eventueel deelnemende semiprofs die een gentleman rijder ondersteunen is er een handicap op basis van “pro-seconden” en vanzelfsprekend blijft het systeem van resultaatseconden na het behalen van podiumplaatsen. Het systeem werkt uitstekend en zorgt voor een gezonde competitie waarin niet alleen de topteams het podium kunnen halen.

Absoluut uitgangspunt van de organisatie achter de DSC blijft het plezier van het racen, de teams en rijders moeten na een weekend vol sportieve strijd ongeacht het resultaat tevreden huiswaarts kunnen keren.
Het spreekt voor zich dat de centrale hospitality van de DSC, dé ontmoetingplek voor rijders, teamleden en gasten gehandhaafd blijft. Een goed onderling contact zorgt voor respect voor elkaar tijdens het racen, zeker bij een zo divers startveld als de DSC waarin iedereen met elkaar, letterlijk en figuurlijk, goed door de bocht kan.

Door de keuze onder het Benelux zonereglement te gaan rijden is het de verwachting dat binnen de Supercar Challenge meer Belgische teams en rijders actief zullen worden zeker nu bijvoorbeeld de recente GT3’s in België uit de nationale kampioenschappen geweerd zullen worden.
Publiciteit en de media.

Een belangrijk onderdeel van het succes van de DSC is de uitgebreide publiciteit in tal van media in Nederland en Europa. Door de organisatie achter de DSC, V-Max Racing Management B.V. (VRM) onder leiding van Dick van Elk, wordt al sinds jaren samen met Bright Sight Media de TV programma’s voor SBS6 en MotorsTV geproduceerd.

In Nederland werden voor SBS6 afgelopen jaar 31 wekelijkse programma’s van een half uur geproduceerd en voor het International kanaal MotorsTV 10 programma’s van een uur. Programma’s die bestaan uit raceverslagen maar ook afleveringen die een ruime blik achter de schermen bieden waarbij teams, rijders en sponsoren uitgebreid aan bod kwamen.

V-Max is op dit moment in onderhandeling met een aantal zenders om ook in België een dergelijke reeks uit te zenden, vanzelfsprekend aangepast met de nadruk op de Belgische teams en rijders. Een goede publiciteit rondom een klasse is van levensbelang, niet alleen voor de klasse zelf maar ook voor haar deelnemers.

Dé raceklasse in de Benelux.
De doelstelling van VRM is de Supercar Challenge uit te laten groeien tot de meest aansprekende klasse in de Benelux voor teams, rijders en sponsoren met een breed startveld van de kleinere toerwagens tot aan de snelle GT’s. Doorgaans zullen die in twee gescheiden startvelden van start gaan behalve op het lange circuit van Spa-Francorchamps waar alle wagens tegelijk van start kunnen gaan.

In 2012 zullen er binnen de DSC 5 divisies van start gaan, allen gebaseerd op de verhouding tussen het wagengewicht en het live gemeten motorvermogen. Daarnaast kunnen in een aantal divisies aanvullende eisen gesteld worden om een zekere gelijkwaardigheid te waarborgen. Zo is het in de GT divisie niet toegestaan van Carbon remmen gebruik te maken en er worden voor de ex. GT1 wagens een aantal beperkingen opgelegd. Dit systeem heeft zich in het verleden al bewezen en hierdoor is het mogelijk dat GT1’s en GT2’s bijvoorbeeld competitief kunnen strijden tegen de GT3 machines, vrij van de FIA restricties.

Ondanks technische ingrepen hebben we niet de illusie 100% gelijkwaardigheid te kunnen garanderen, hierin slaagt geen enkel kampioenschap, hiervoor zijn de kwaliteiten van wagens, rijders en teams te divers. Het resultaatseconden systeem bij het behalen van een podiumplaats biedt hier echter een fraaie oplossing, het biedt de topteams optimale competitie terwijl ook voor de amateur teams een mogelijkheid bestaat ver te komen in het kampioenschap, immers “ to finish first, you first have to finish ”.
De evenementen kalender voor 2012.

Er is een indrukwekkende kalender samengesteld, met het races op de circuits van Assen, Zandvoort, Spa-Francorchamps, Zolder en de Nurburgring. Er zijn een groot aantal grote publieksevenementen zoals natuurlijk het GT1 en Superleague evenementen op Zolder en de GAMMA racing Days op Assen en de ADAC Masters op Zandvoort . Beide groepen zullen minimaal tijdens 8 evenementen actief zijn en zo mogelijk indien de laatste onderhandelingen succesvol worden afgesloten tijdens 9 evenementen.

Daarnaast zal een delegatie, buiten het DSC kampioenschap om, mee doen tijdens de 24 uur van Zolder en een aantal teams hebben zich ingeschreven voor een gastrace op het Circuit van Monza. Een fraai en vol programma derhalve.

Voorlopige kalender kampioenschap Supercar Challenge 2012:
  • 3-4-5 april 2012 Pre season testdagen , Circuit Zolder *
  • 20-21-22 april 2012 FIA GT1 World Cup , Circuit Zolder
  • 4-5-6 mei 2012 ADAC Masters GT3 , Circuit Park Zandvoort
  • 25-26-27 mei 2012 GTOpen-F2 , Nurburgring
  • 22-23-24 juni 2012 GTOpen- F2 , Spa-Francorchamps
  • 6-7-8 Juli 2012 Superleague Dutch GT , Circuit Zolder
  • 3-4-5 augustus 2012 GAMMA Racing Days , TT-Circuit Assen
  • 24-25-26 augustus DTM¹ , Circuit Park Zandvoort *
  • 14-15-16 september 2012 Superleague Formula ² , TT-Circuit Assen *
  • 12-13-14 oktober 2012 Racing Festival Spa , Spa-Francorchamps
  • 26-27-28 oktober 2012 Finaleraces Assen , TT-Circuit Assen
Opm.: * onder voorbehoud definitieve goedkeuring en definitieve data.
¹ Alleen divisies GT en Supersport 1
² Alleen divisies Supersport 2, Sport 1 en Sport 2.

Invitatie evenementen buiten DSC kampioenschap:
5 tm. 9 september 2012 24 Uur van Zolder , Circuit Zolder
28-29-30 september 2012 AvD 100 Meilen rennen , Autodromo di Monza

De sportieve en technische organisatie van de Supercar Challenge.
Het kampioenschap staat open voor teams en rijders uit de gehele EU in het bezit van een door een ASN uitgegeven Nationale licentie. Alle rijders komen in aanmerking voor punten in het kampioenschap op voorwaarde dat ze aan minimaal 4 evenementen deelnemen. Alle races worden verreden onder auspiciën van de Nederlandse KNAF welke eventuele klachten, beroepsprocedures en geschillen zal behandelen.

Tijdens alle races zijn een Nederlandse KNAF sport- en technische commissaris aanwezig welke als Voorzitter van het College, respectievelijk Hoofd TC voor de Supercar Challenge zullen optreden. Vanzelfsprekend zal onze vaste wedstrijdleider Bobbe Veldkamp verantwoordelijk zijn voor het raceverloop.

De algehele organisatie is in handen van V-Max Racing Management te Breda waar op dagelijkse basis Dick van Elk en Renate Vissers actief zijn. Rondom de evenementen wordt dit team aangevuld met een grote groep vrijwilligers met een autosport hart. Voor allen is de ultieme doelstelling een plezierig autosportweekend voor de deelnemers te organiseren. Naast de Supercar Challenge is VRM ook verantwoordelijk voor de organisatie en promotie
van complete evenementen zoals de Zolder Superleague in Juli en de Finaleraces op Assen waar wij ook als gastheer optreden voor de andere deelnemende klassen.

Deelnemen ?
Nadere informatie over de Supercar Challenge 2012, het technische- en sportieve reglement
of over deelname aan dit kampioenschap kan verkregen worden bij :
Dick van Elk Mobile: 0031653798219 dick@supercarchallenge.nl
Renate Vissers Mobile: 0031641060451 renate@supercarchallenge.nl

Belle 09-11-2011 22:03

Awel, ik hoop echt dat veel Belgische teams zich hiervoor inschrijven. :)

Mark 09-11-2011 22:32

Laten we het hopen, dan is er tenminste 1 fatsoenlijke raceklasse te bewonderen. Alle klassen in de Benelux klagen, kampen met te weinig deelnemers etc............. En wie groeit er tegen de stroom in? De DSC/BSC! Moeten ze toch iets bieden wat de welwillende autosporter ergens anders niet kan vinden. Hulde voor Dick en zijn team.

Coach Ep 09-11-2011 23:23

Het zonnetje breekt weer een beetje door in Benelux Autosportland! :)

Moedige stap van Dick, verrassend dat ie nu handen ineengeslagen heeft met RACB.

Paar kleine opmerkingen:
- extra divisie in Sport, wachten is op een 2e GT divisie
- kalender lijkt niet helemaal te kloppen, het ADAC GT weekend op Zandvoort is op 11 t/m 13 mei, een week later dus dan hier vermeld
- BSC rijdt gezamenlijk met Belgian Endurance + Sprint op Zolder met (hopelijk) het FIA GT (hoe dat er ook moge komen te zien)
- 2 opmerkelijke clashes, Superleague (ja hoor alsof die volgend jaar nog gaan rijden...) op Zolder valt samen 25 Fun Cup op Spa incl. Belgian Endurance + Sprint. Daarnaast is het Spa Racing Festival gepland op hetzelfde weekend als de Finale Races op Zandvoort. Dat laatste is vooral voor het publiek vervelend.

Hoe dan ook: ambitieuze move, ik wens de organisatie in Breda heel veel succes!

N.B. de winnende Corvette in Argentinië van SRT schijnt al verkocht te zijn aan een BSC deelnemer; ongetwijfeld VEKA (Mad & Daring). Maar we klagen niet hoor!

Baron 10-11-2011 01:10

Wees maar zeker dat er hiervoor vanuit België heel veel interesse is. De meeste teams en piloten zijn de fratsen van de RACB (24 Uren van Zolder, Belcar, 1000 km van Zolder) zo beu als koude pap. Massale uittocht naar de Benelux Supercar Challenge in 2012?

Mattiallemakki 10-11-2011 10:58

De laatse C6 zou naar alex van het Hof gaan, althans dat werd veelvuldig gezegd op de paddock in Assen.

Dick zal niet om de RACB heen kunnen om iets in belgië te organiseren.

Iemand misschien al een startveld op papier?

Astra-fan 10-11-2011 14:19

De RACB heeft nog geen goedkeuring verleend:

http://sport.turbomagazine.be/news_N...Challenge.html

A.J. 10-11-2011 15:36

natuurlijk kon zo'n reactie niet uitblijven... Alle goede initiatieven proberen ze kapot te maken...

Belle 10-11-2011 15:37

Allé, zeg me toch niet dat ze dit ook weer gaan tegenwerken hé...

Coach Ep 10-11-2011 16:58

Oei, dit gaat vuurwerk geven...

Er is iets aan borrelen, vraag me af of de RACB het tij nog kan keren, haar stellingnames zorgen keer op keer voor tumult, onduidelijkheid en ongenoegen, de weerstand groeit en rap ook. Op deze manier stevenen we af op een revolutie om de RACB omver te werpen!

Gaat België het eerste land worden waar het eeuwenoude en autoritaire sportbondensysteem in de prullenbak belandt? Ik juich het toe!

Coach Ep 11-11-2011 16:04

Aan de plannen van V-Max zijn in ieder geval de nodige voorbereidingen voorafgegaan waar de RACB wel degelijk bij betrokken was - misschien niet in directe zin mbt de DSC maar dan toch indirect, zie http://www.knaf.nl/media/18279/benel...itief%20nl.pdf

Waarom de RACB dan verklaart dat er geen overleg is geweest? Wellicht ligt er bij de KNAF nog iets op een stapel of was de telefoon/pc niet onder handbereik....?

Edit: het Benelux Zone Reglement staat overigens ook bij de RACB op haar site: http://www.racb.com/pdf/reglements/B...itief%20NL.pdf

FIRE 12-11-2011 14:42

Gezien het aantal buitenlandse evenementen en deelnemers is de naamswijziging logisch.

Coach Ep 14-11-2011 18:09

Als er nog geschikte bolides voor de Corvette cup worden gezocht dan heeft Patrick Selleslagh er nog 3 in zijn garage staan:

http://www.endurance-info.com/versio...ance-8709.html

;)

Mattiallemakki 14-11-2011 21:02

Mijn Frans is niet al te goed, welke wagens heeft hij staan? 1 C6 zou voor van t Hof zijn.

Coach Ep 14-11-2011 21:21

Quote:

Originally Posted by Mattiallemakki (Post 272161)
Mijn Frans is niet al te goed, welke wagens heeft hij staan? 1 C6 zou voor van t Hof zijn.

Klopt, althans de wagen die in Argentinië won, gaat richting Nederland (=Van ´t Hof). De Veka stickers zater er al op!

Daarnaast heeft Selleslagh nog 3 exemplaren in zijn bezit (encore = nog).

RKG 12-02-2012 15:51

Longin naar Super car challenge bij race art? Op een testdag postseason op Zolder, heeft Longin met die corvette getest.

Quote:

Afgelopen jaar maakte Köhler de overstap naar de GT-klasse en verkiest nu de Corvette als “weapon of choice”, met de bedoeling het kampioenschap wederom op zijn naam te zetten. Als tweede rijder zijn wij in gesprek met een bijzondere naam, een coureur van wereldklasse die zijn sporen verdiende in o.a de Belcar en de FIA GT1. Zoals gezegd zijn we nog in gesprek, de intentie is uitgesproken, enkel moeten de details nog definitief gemaakt worden. Een klein tipje van de sluier: de Corvette zal straks wellicht de Nederlandse en de Belgische vlag hoog houden.
www.supercarchallenge.nl

Coach Ep 12-02-2012 17:12

Voor de volledigheid.

Mark 15-02-2012 00:12

Nog een iets aparts op de grid?

http://www.facebook.com/photo.php?fb...&type=1&ref=nf

Xsara_VTS 15-02-2012 11:47

Heeft wel iets weg van een Gallardo.

FIRE 15-02-2012 20:09

www.savagerivale.nl

Mark 16-02-2012 23:10

Al meer nieuws uit Zolder over de sportieve vluchtelingen van BE vanallesennogwat naar NL goedgeorganiseerdBNLsupercarchallenge? ;)

NetForce84 17-02-2012 00:08

Juist gelezen op turbomagazine:

Quote:

Bert Longin start dit seizoen, samen met Franz Lamot, in de Supercar Challenge van Dick van Elk, dat werd vanavond bekend gemaakt op de infoavond van de Super Car Challenge op Circuit Zolder.

Longin en Lamot stappen met de steun van Norkring aan boord van een Ferrari 430 GT2 van het Nederlandse VEKA Racing. Longin en Lamot zijn zo naast Luc de Cock (Lotus) het tweede Belgische team dat de overstap maakt, en afgaande op de massale belangstelling vanavond, zullen het niet de laatste zijn.

Denk dat seizoen 2012 van de Belgische autosport een dikke nul gaat worden en dat we alle grote namen aan het werk zullen zien in de DSC/BSC

BSOT 17-02-2012 00:20

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 273642)
Juist gelezen op turbomagazine:



Denk dat seizoen 2012 van de Belgische autosport een dikke nul gaat worden en dat we alle grote namen aan het werk zullen zien in de DSC/BSC

Luc De Cock reed reeds in de DSC en wie opgelet heeft de laatsten dagen weet waar Luc op 31 maart gaat rijden ;)

NetForce84 20-02-2012 20:59

Dit las ik op turbomagazine.be:
Quote:

Nieuw voor 2012 verwelkomen we Nol Köhler. Köhler zal onze Corvette C5R bemannen in de GT- klasse. Nol Köhler is geen onbekende in de Supercar Challenge: hij wist met een Porsche in 2009 al het SS1-kampioenschap binnen te halen. Afgelopen jaar maakte Köhler de overstap naar de GT- klasse en verkiest nu de Corvette als “weapon of choice”, met de bedoeling het kampioenschap wederom op zijn naam te zetten. Als tweede rijder zijn wij in gesprek met een bijzondere naam, een coureur van wereldklasse die zijn sporen verdiende in o.a de Belcar en de FIA GT1. Zoals gezegd zijn we nog in gesprek, de intentie is uitgesproken, enkel moeten de details nog definitief gemaakt worden. Een klein tipje van de sluier: de Corvette zal straks wellicht de Nederlandse en de Belgische vlag hoog houden. Rondom de Corvette wordt ook een zeer sterk team neergezet, samengesteld uit onze mensen, de Corvette-specialisten van het Luxemburgse DKR in samenwerking met de mensen van Corvette (Pratt and Miller) die een fantastisch customer-programma bieden. We hopen op korte termijn met dit “dream team”naar buiten te komen.

Zou dit Kumpen kunnen zijn...?

Niels 20-02-2012 21:08

Nog meer Belgen die overgaan naar Supercar, nu Vankets Motorsport.

http://www.racingworld.be/news/8622/...ercopa-in.html

antoine 22-02-2012 21:02

Leuke Seat, deze is van een kennis van mij geweest en heeft die jammerlijk moeten verkopen.

ICEMAN 25-02-2012 16:30

Na Longin - Lamot & Vankets Motorsport wederom een Belgisch team naar SC. De familie Thiers schrijft hun Ferrari 430 GT3 in.

Dries DS 29-02-2012 18:23

Hopla, we doen er nog eentje bij ;) : Jerry De Weerdt met een Viper GT3 naar de Supercar Challenge .

http://www.autosport.be/?p=28687

RPMonline 05-03-2012 11:21

DB Motorsport ook van de partij met een BMW Z4 GT3:
http://www.rpmvision.nl/en/news/755/...-motorsport-z4

RKG 16-03-2012 14:34

En nog 4 erbij:
3x Spork Racing met de Seats
En de Mazda 3 die vorig jaar BTCS reed.

supercarchallenge.nl

HaCo 17-03-2012 15:12

Zal een leuke toevoeging zijn aan gt1 weekend in Zolder.

Bruno Vermeeren 20-03-2012 10:34

BRV Racing Team onthult plannen voor 2012
Afgelopen weekend vond, in dancing Carré te Willebroek, de presentatie plaats van het BRV Racing Team 2012. TV-presentator Jo De Poorter onthulde er samen met Bruno Vermeeren één van de Porsche 996 van het SkyLimit race team uitkomend in de Supercar Challenge.
“Samen met Jo Lammens zal ik deze Porsche bemannen gedurende de Belgische manches van de Supercar Challenge,” vangt Bruno aan. “Deze betrouwbare Porsche zal worden ingezet door het Skylimit race team in samenwerking met First Motorsport, die de wagen in optima forma zal afleveren bij aanvang van elke wedstrijd. De Supercar Challenge omvat een 5-tal manches op Belgische bodem, indien we de 24u van Zolder meetellen.
Daarnaast hoop ik een zitje te kunnen bemachtigen voor de 24u van Spa of voor de ELMS manche in Zolder.
Het is voor mij belangrijk om terug een actief programma uit te bouwen op Belgische bodem, zodat de gepaste return kan geboden worden aan onze trouwe partners.”
Betekent dit dat er geen plannen meer zijn op Amerikaanse bodem?
“Dit sluiten we zeker niet uit, we blijven de goede contacten immers uitbouwen op Amerikaanse bodem, mede dankzij Daniel Graeff, de oprichter van Lucini en Racing4Research. In november heb ik nog een test tegoed aan het stuur van een K&N Nascar wagen in Charlotte, NC, maar de prioriteit gaat momenteel uit naar het programma op Belgische bodem!”
Foto’s van de voorstelling: http://www.racingworld.be/gallery/12...orgesteld.html
Met dank aan onze partners!
BRV Racing Team

Mark 27-03-2012 22:08

+\- 15 wagens uit Belcar/BTCS die de overstap hebben gemaakt naar de Supercarchallenge http://www.supercarchallenge.nl/nl/r...enge_2012.html

Een paar naar de BES, BGDC, VLN en een paar overstappers naar de SOT, de zaak is erg versplinterd opgedeeld qua autosportvluchtelingen.

GT2-R 28-03-2012 13:45

Die zullen er niet allemaal elk weekend staan maar toch wel een deelnemersveld om van de kwijlen! Het is misschien niet meer Belgisch maar voor dit veld ga ik graag nog eens naar Zolder gaan :).

Niels 29-03-2012 21:55

Longin telkens tweemaal aan de start eerst met Ferrari (GT) en dan met Saker (Supersport)en eindelijk de Scotty eens in actie zien!

Mark 21-04-2012 00:21

Quote:

Originally Posted by Bruno Vermeeren (Post 274156)
BRV Racing Team onthult plannen voor 2012
Afgelopen weekend vond, in dancing Carré te Willebroek, de presentatie plaats van het BRV Racing Team 2012. TV-presentator Jo De Poorter onthulde er samen met Bruno Vermeeren één van de Porsche 996 van het SkyLimit race team uitkomend in de Supercar Challenge.
“Samen met Jo Lammens zal ik deze Porsche bemannen gedurende de Belgische manches van de Supercar Challenge,” vangt Bruno aan. “Deze betrouwbare Porsche zal worden ingezet door het Skylimit race team in samenwerking met First Motorsport, die de wagen in optima forma zal afleveren bij aanvang van elke wedstrijd. De Supercar Challenge omvat een 5-tal manches op Belgische bodem, indien we de 24u van Zolder meetellen.
Daarnaast hoop ik een zitje te kunnen bemachtigen voor de 24u van Spa of voor de ELMS manche in Zolder.
Het is voor mij belangrijk om terug een actief programma uit te bouwen op Belgische bodem, zodat de gepaste return kan geboden worden aan onze trouwe partners.”
Betekent dit dat er geen plannen meer zijn op Amerikaanse bodem?
“Dit sluiten we zeker niet uit, we blijven de goede contacten immers uitbouwen op Amerikaanse bodem, mede dankzij Daniel Graeff, de oprichter van Lucini en Racing4Research. In november heb ik nog een test tegoed aan het stuur van een K&N Nascar wagen in Charlotte, NC, maar de prioriteit gaat momenteel uit naar het programma op Belgische bodem!”
Foto’s van de voorstelling: http://www.racingworld.be/gallery/12...orgesteld.html
Met dank aan onze partners!
BRV Racing Team


Vandaag niet gezien...........

S. Claeys 21-04-2012 18:42

Blijkbaar doen ze dan BRCC.

Baron 21-04-2012 21:50

Klopt. Skylimit gaat voor het BRCC en de 24 Uren van Zolder. De Supercar Challenge was een valabel alternatief als er geen Belgisch kampioenschap kwam.


All times are GMT +2. The time now is 19:59.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.