De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Brcc 2013 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=21214)

Niels 17-10-2012 22:45

Brcc 2013
 
Zelden zo snel de kalender voor een Belgisch kampioenschap gezien de laatste jaren dan die voor het BRCC van volgend jaar. Twee maal Zolder (Start seizoen met SRO GT Sprint en laatste race), eenmaal Dijon en driemaal Spa (met avondrace en ook weer voorprogramma 24u). Details en data zijn op alle goede autosportsites te vinden.

Mark 17-10-2012 23:02

Inderdaad positief dat de kalender voor 2013 nu reeds gekend is. Jammer is wel dat de 24 uur van Zolder als independant en de 600 km van Spa elkaar in de weg zitten. Neem aan dat deelnemers van BRCC ook de doelgroep zijn van de 24 uur van Zolder voor het opvullen van de 25 GT&toerisme plaatsen.

Niels 17-10-2012 23:14

24 u Zolder is een week vroeger dan de 600 km maar de korte tijdspanne tussen beide races is inderdaad niet ideaal.

Mark 22-10-2012 19:39

jawel, er is weer ruzie :)

http://www.racingworld.be/news/9618/...nder-2013.html

C.R.T 22-10-2012 21:36

:Offtopic:

Quote:

‘De RACB weigerde Circuit Zolder om een Wintercup (bestemd voor voertuigen die tot 95 dBA gelimiteerd zijn) te organiseren, teneinde geen hinder te veroorzaken voor het nationale kampioenschap.
Het enige positieve dat ik uit het artikel haal, is dat Zolder zelf iets wou organiseren deze winter. Wanneer gaan ze nog eens denken aan de echte amateurs?

Dries DS 11-12-2012 15:57

Zopas op een paar websites (zowel NL-talige als FR-talige) het schitterende en zeer originele copy/paste werk (de persreutel van Kronos over de BRCC 2013) gelezen. Tijdens het afgelopen eerste seizoen heb ik me steeds zeer afwachtend, open opgesteld en altijd gezegd : "Geef die mannen van Kronos tijd, ze maken er heus wel wat van".

Wel, ze hebben er ´iets´ van gemaakt: een echt potje, dat overkookt van de kunstmatige ingrepen :crazy:. Zelfs Sleepworld deed het destijds nog beter, en dat wil al wat zeggen...

Doei, BRCC en Kronos, tot nooit meer :bye:

Mark 11-12-2012 20:12

Iemand het format BRCC Sprint 2013 gezien? Wie bedenkt zoiets? En Waarom?

Eerst 15 minuten racen, dan een soort van leiding car/safety car om de boel weer bij elkaar te krijgen en dan weer los voor de laatste 15 minuten. Dan gaat toch niemand gas geven in die eerste 15 minuten?

Eygmar 11-12-2012 22:30

nascar toestanden zeker :D

Mark 12-12-2012 08:21

Snapt iemand dit? Dit is toch voor niemand te volgen.

Quote:

Xavier Schene, technisch directeur RACB Sport, voegde hier aan toe dat het aantal pitstops zal afhangen van verschillende opgelegde normtijden. Naast de verplichte pitstop zullen de wagens die onder deze normtijden duiken één of meerdere extra pitstops moeten inlassen. Dit om het veld te nivelleren. Alleen tijdens de laatste 15 minuten van de wedstrijden over 3 uren zullen geen straffen meer worden uitgedeeld. Volg je nog? De wedstrijden zullen dus meer dan ooit tactisch worden verreden en dit ten koste van het pure racen. Daarbij stellen we ons wel de vraag of de teams en/of piloten door de bomen het bos nog zullen zien tijdens de races. De teamchefs zullen hierdoor de handen vol hebben om ook de chrono’s van de concurrenten op de voet te volgen om zo te weten wie nog een of meerdere extra pitstops moet komen uitzitten en zodoende hun eigen positie in te kunnen schatten. Teams met snelle en gulzige wagens zullen met plezier onder de hoogste normtijd duiken omdat ze de wedstrijd niet kunnen uitzingen met een enkele pitstop. Maar dan is het wel opletten geblazen dat ze niet onder de tweede snelste normtijd gaan. Best ingewikkeld allemaal. Moeilijk, zoniet onmogelijk om volgen voor de toeschouwers. Dat een veld moet genivelleerd worden is een feit en niemand staat te wachten op strafgewicht en andere technische ingrepen. Maar voor dergelijke problemen hebben onze Noorderburen volgens ons toch een meer eenvoudige oplossing bedacht.

http://www.autosport.be/?p=44333

RKG 12-12-2012 09:51

Ze kunnen misschien in de endurance wedstrijden ook beter om het kwartier een safety car de baan op sturen.

De persoon die met deze voorstellen is afgekomen, snapt er volgens mij niets van :s

Dries DS 12-12-2012 11:18

Kreeg gisteren van iemand die al "jaar en dag" in de nationale autosport vertoeft een mooie reactie via FB over de "goocheldoos" van Kronos in het BRCC, ik wil ze graag met jullie delen : "Misschien op het einde van de rechte lijn een bar zetten en elke ronde moeten ze stoppen om een pint ad fundum te drinken."

:applaus:

FIRE 12-12-2012 19:11

Wat een belachelijk format. :rolleyes:


Quote:

Originally Posted by Eygmar (Post 277297)
nascar toestanden zeker :D

Ik moest ook direct aan NASCAR denken :D

Mark 12-12-2012 21:00

Quote:

Originally Posted by Dries DS (Post 277300)
Kreeg gisteren van iemand die al "jaar en dag" in de nationale autosport vertoeft een mooie reactie via FB over de "goocheldoos" van Kronos in het BRCC, ik wil ze graag met jullie delen : "Misschien op het einde van de rechte lijn een bar zetten en elke ronde moeten ze stoppen om een pint ad fundum te drinken."

:applaus:

Volgens mij hebben we dat al eens tien jaar geleden gedaan tijdens een Belkarting ;)

Dries DS 13-12-2012 00:58

Quote:

Originally Posted by Mark (Post 277309)
Volgens mij hebben we dat al eens tien jaar geleden gedaan tijdens een Belkarting ;)

Nou, zo ongeveer toch.
De bakken bier werden zelfs meegenomen IN de karts OP de piste TIJDENS het rijden :+ .
Maar toen stonden er wel meer (Belcar)rijders aan de start dan nu bij een BRCC race !!!
:gas:

NetForce84 14-12-2012 19:04

Ze zijn weer goe bezig met den boel naar de kl*ten te helpen.
Eén ding staat dus al vast, BRCC laat ik dus (ook) in 2013 aan mij voorbijgaan:champagne:

GT2-R 15-12-2012 14:16

Quote:

Originally Posted by NetForce84 (Post 277322)
Ze zijn weer goe bezig met den boel naar de kl*ten te helpen.
Eén ding staat dus al vast, BRCC laat ik dus (ook) in 2013 aan mij voorbijgaan:champagne:

Alle respect voor wat Kronos afgelopen seizoen nog op de rail gekregen heeft. Het deed het beste vermoeden voor 2013. Desondanks zijn er er deze winter dus een zooitje aan het maken. Nu ga je de eerste 15 minuten een kwalificatie krijgen en dan nog 15 minuten echt racen.... Ik geloof niet dat het de spanning echt gaat ten goede komen. Als iemand er echt bovenuit steekt, waarom zou die persoon dan geen 2e keer kunnen wegrijden van het pak? Dit concept is gedoemd om te falen als je het mij vraagt.

Voor mij heeft DSMEC bewezen wat piloten en teams in België zoeken: een goede sfeer, veel tracktime en bovenal een liberaal technisch reglement. Sprinten is allemaal goed en wel maar zie in België geen markt hiervoor. Uiteindelijk willen gentleman drivers veel tracktime.

NetForce84 15-12-2012 21:00

Je zegt daar zoiets.

Waar is de goede ouwe tijd van de DSMEC...:(

Mitchio 16-12-2012 15:46

Ben dit jaar maar liefst drie keer naar de races geweest ... (FIA GT1 Zolder, 24u van Zolder en 24u van Spa), dat is ongeveer een derde van de evenementen die ik normaal bezoek in een jaar. Het enige wat ik echt de moeite vond was 24u Spa: dat was, ondanks de regen, nog eens een topevenement. Het is triestig geworden in België wat betreft evenementen. Ik verlang naar de tijd van de Supermeetings (Belcar, Clio Cup, Yaris Cup, Formule Renault 1.6 ...) en inderdaad iets zoals DSMEC. Vreemd dat het zo moeilijk is om iets als dat terug op poten te krijgen ... Voeg BRCC en BGDC samen, en het is weer in orde, maar natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Verder hoop ik dat de Be Trophy opnieuw kan uitgroeien zoals de Fun Cup van weleer, met een startveld van 100 wagens. Want dat gemiddelde van 12 wagens dit jaar, moet toch echt wel beter.

Coach Ep 17-12-2012 11:35

Quote:

Originally Posted by Mitchio (Post 277332)
... en inderdaad iets zoals DSMEC. Vreemd dat het zo moeilijk is om iets als dat terug op poten te krijgen ... Voeg BRCC en BGDC samen, en het is weer in orde, maar natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Vier letters, begint met een R en eindigt met... :fight:

Niels 23-12-2012 15:13

Opgelet het openingsweekend op Zolder tezamen met FIA GT Sprint werd één week vervroegd en vindt nu plaats op 19 en 20 april en niet 26/27 april!

Dries DS 23-12-2012 16:25

Neem er zondag 21 april ook maar bij ;)

GT2-R 27-12-2012 16:44

Een Benelux Porsche Cup op komst voor 2013. Nu zie ik de BRCC sprint races al helemaal niet meer slagen. De helft van het deelnemersveld was al Porsche 996/997 Cups. Ze kunnen zich maar beter focussen op het laten slagen van de BRCC endurance. Daar ligt volgens mij nog steeds de grootste markt in België.

Bart.Vandecavey 27-12-2012 21:17

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 277401)
Een Benelux Porsche Cup op komst voor 2013. Nu zie ik de BRCC sprint races al helemaal niet meer slagen. De helft van het deelnemersveld was al Porsche 996/997 Cups. Ze kunnen zich maar beter focussen op het laten slagen van de BRCC endurance. Daar ligt volgens mij nog steeds de grootste markt in België.

Je mag niet meer deelnemen met een 997 cup in de sprintraces... enkel als GT4

NetForce84 09-02-2013 19:56

Als dat geen goed nieuws is :champagne:

Quote:

Na drie jaar afwezigheid keert PK Carsport terug naar de Belgische Autosport. De Limburgse equipe stoomt een Audi R8 LMS klaar voor Anthony Kumpen, Bert Longin en Maarten Makelberge. Met het programma keert de succesvolle tandem Kumpen-Longin terug naar de nationale autosportscène, een plaats waar beide heren reeds hun strepen verdiend hebben. Ook voor promotor Kronos Events kan de komst van het succesvolle duo naar het endurance-kampioenschap gelden als een flinke opsteker.
Bron: http://www.autosport.be/news/dreamte...13-foto-s.html

Eygmar 09-02-2013 23:10

da is zeker goed nieuws :applaus:

Mitchio 24-02-2013 15:10

Ahaa, eindelijk een team dat het goede voorbeeld geeft!

Ondanks de concurrentie van de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux, wat ik bovendien een schitterend initiatief vind, zie ik heel veel mogelijkheden voor BRCC Endurance.

Maar ook voor de sprints! Aangezien GT's daar niet meer toegelaten zijn vormt de Porsche Cup geen bedreiging voor de sprintraces in BRCC. Laat ons hopen dat enkele andere grote teams het voorbeeld van PK volgen!

Volgens mij ligt de toekomst hier in België inderdaad bij de langere races over drie uur, en laat ons hopen dat ook de 24 Hours of Zolder opnieuw een mooie affiche vormen, al speelt de concurrentie van de PGT3CCB (die in hetzelfde weekend races) hier wel een rol vrees ik ...


All times are GMT +2. The time now is 09:20.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.