![]() |
Brcc 2013
Zelden zo snel de kalender voor een Belgisch kampioenschap gezien de laatste jaren dan die voor het BRCC van volgend jaar. Twee maal Zolder (Start seizoen met SRO GT Sprint en laatste race), eenmaal Dijon en driemaal Spa (met avondrace en ook weer voorprogramma 24u). Details en data zijn op alle goede autosportsites te vinden.
|
Inderdaad positief dat de kalender voor 2013 nu reeds gekend is. Jammer is wel dat de 24 uur van Zolder als independant en de 600 km van Spa elkaar in de weg zitten. Neem aan dat deelnemers van BRCC ook de doelgroep zijn van de 24 uur van Zolder voor het opvullen van de 25 GT&toerisme plaatsen.
|
24 u Zolder is een week vroeger dan de 600 km maar de korte tijdspanne tussen beide races is inderdaad niet ideaal.
|
|
:Offtopic:
Quote:
|
Zopas op een paar websites (zowel NL-talige als FR-talige) het schitterende en zeer originele copy/paste werk (de persreutel van Kronos over de BRCC 2013) gelezen. Tijdens het afgelopen eerste seizoen heb ik me steeds zeer afwachtend, open opgesteld en altijd gezegd : "Geef die mannen van Kronos tijd, ze maken er heus wel wat van".
Wel, ze hebben er ´iets´ van gemaakt: een echt potje, dat overkookt van de kunstmatige ingrepen :crazy:. Zelfs Sleepworld deed het destijds nog beter, en dat wil al wat zeggen... Doei, BRCC en Kronos, tot nooit meer :bye: |
Iemand het format BRCC Sprint 2013 gezien? Wie bedenkt zoiets? En Waarom?
Eerst 15 minuten racen, dan een soort van leiding car/safety car om de boel weer bij elkaar te krijgen en dan weer los voor de laatste 15 minuten. Dan gaat toch niemand gas geven in die eerste 15 minuten? |
nascar toestanden zeker :D
|
Snapt iemand dit? Dit is toch voor niemand te volgen.
Quote:
|
Ze kunnen misschien in de endurance wedstrijden ook beter om het kwartier een safety car de baan op sturen.
De persoon die met deze voorstellen is afgekomen, snapt er volgens mij niets van :s |
Kreeg gisteren van iemand die al "jaar en dag" in de nationale autosport vertoeft een mooie reactie via FB over de "goocheldoos" van Kronos in het BRCC, ik wil ze graag met jullie delen : "Misschien op het einde van de rechte lijn een bar zetten en elke ronde moeten ze stoppen om een pint ad fundum te drinken."
:applaus: |
Wat een belachelijk format. :rolleyes:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
De bakken bier werden zelfs meegenomen IN de karts OP de piste TIJDENS het rijden :+ . Maar toen stonden er wel meer (Belcar)rijders aan de start dan nu bij een BRCC race !!! :gas: |
Ze zijn weer goe bezig met den boel naar de kl*ten te helpen.
Eén ding staat dus al vast, BRCC laat ik dus (ook) in 2013 aan mij voorbijgaan:champagne: |
Quote:
Voor mij heeft DSMEC bewezen wat piloten en teams in België zoeken: een goede sfeer, veel tracktime en bovenal een liberaal technisch reglement. Sprinten is allemaal goed en wel maar zie in België geen markt hiervoor. Uiteindelijk willen gentleman drivers veel tracktime. |
Je zegt daar zoiets.
Waar is de goede ouwe tijd van de DSMEC...:( |
Ben dit jaar maar liefst drie keer naar de races geweest ... (FIA GT1 Zolder, 24u van Zolder en 24u van Spa), dat is ongeveer een derde van de evenementen die ik normaal bezoek in een jaar. Het enige wat ik echt de moeite vond was 24u Spa: dat was, ondanks de regen, nog eens een topevenement. Het is triestig geworden in België wat betreft evenementen. Ik verlang naar de tijd van de Supermeetings (Belcar, Clio Cup, Yaris Cup, Formule Renault 1.6 ...) en inderdaad iets zoals DSMEC. Vreemd dat het zo moeilijk is om iets als dat terug op poten te krijgen ... Voeg BRCC en BGDC samen, en het is weer in orde, maar natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Verder hoop ik dat de Be Trophy opnieuw kan uitgroeien zoals de Fun Cup van weleer, met een startveld van 100 wagens. Want dat gemiddelde van 12 wagens dit jaar, moet toch echt wel beter.
|
Quote:
|
Opgelet het openingsweekend op Zolder tezamen met FIA GT Sprint werd één week vervroegd en vindt nu plaats op 19 en 20 april en niet 26/27 april!
|
Neem er zondag 21 april ook maar bij ;)
|
Een Benelux Porsche Cup op komst voor 2013. Nu zie ik de BRCC sprint races al helemaal niet meer slagen. De helft van het deelnemersveld was al Porsche 996/997 Cups. Ze kunnen zich maar beter focussen op het laten slagen van de BRCC endurance. Daar ligt volgens mij nog steeds de grootste markt in België.
|
Quote:
|
Als dat geen goed nieuws is :champagne:
Quote:
|
da is zeker goed nieuws :applaus:
|
Ahaa, eindelijk een team dat het goede voorbeeld geeft!
Ondanks de concurrentie van de Porsche GT3 Cup Challenge Benelux, wat ik bovendien een schitterend initiatief vind, zie ik heel veel mogelijkheden voor BRCC Endurance. Maar ook voor de sprints! Aangezien GT's daar niet meer toegelaten zijn vormt de Porsche Cup geen bedreiging voor de sprintraces in BRCC. Laat ons hopen dat enkele andere grote teams het voorbeeld van PK volgen! Volgens mij ligt de toekomst hier in België inderdaad bij de langere races over drie uur, en laat ons hopen dat ook de 24 Hours of Zolder opnieuw een mooie affiche vormen, al speelt de concurrentie van de PGT3CCB (die in hetzelfde weekend races) hier wel een rol vrees ik ... |
All times are GMT +2. The time now is 09:20. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.