![]() |
Circuits gewijzigd?
Weet er iemand of er tijdens deze winterstop nog veranderingen gebeurd zijn aan het circuit van Zolder en/of het circuit van Spa-Francorchamps?
|
Re: Circuits gewijzigd?
Quote:
|
in Francorchamps zouden ze de chicane veranderen. Normaal moeten die werken nu aan het gebeuren zijn denk ik???
|
Quote:
|
in francorchamps gaan ze de busstop chicane verleggen voor de formule 1
de pitlane ingang zou naar het schijnt aan het einde van Blanchimont ergens beginnen aan paddock kant in rijrichting rechts en de chicane ging ook wat wijzigen |
|
busstop chicane in Spa
Gisteren een heel leuk dag gehad op spa voor de voorstelling van de nieuwe Goodyear autoband : ik ga er niet veel van vertellen want dan zullen er wel een paar beginnen watertanden.
toen we de band probeerden op het circuit (en we reden zeker niet traag : vierwieldrift door blanchimont) viel mij op dat er op die hoop zand en stenen rechts van de baan voor de busstop van die kleine 80cm hoge gekleurde houten paaltjes stonden die twee mooie gebogen lijnen vormden. de nieuwe layout voor de chicane ???? spijtig dat ik mijn camera niet bij had. wie gaat er de eerste race een foto van nemen ? ps : ik heb een nieuwe thread gestart omdat ik de oude over dit item niet meer vond. ps : de nieuwe goodyear hydrogrip band is super, zeker het overwegen waard bij uw volgende aankoop. de testen op nat wegdek waren verbluffend, nooit gedacht dat een wagen met abs zo kort kon remmen in een bocht met 3mm water op de baan aan 70km/h /* oude thread even opgezocht en samengevoegd, mvg, Bart */ |
ik kan je meer info geven na het paasweekend rond 11 april, dan rijden wij daar de eerste race van het fun cup seizoen
|
Was dat niet pas in juni dat de werken werden aangevangen ?
|
niet alleen de busstop chicane wordt blijkbaar gewijzigd... ( plannetje ) De bochtenreeks aan Bruxelles - Rivage,m.i. een bijzonder mooie bochtenreeks, wordt ook onder handen genomen. Bovenaan bocht 9 wordt blijkbaar een draad gezet die, hoop ik althans, net voor 8 naar beneden gaat. Hoever die richting bocht 10 (pouhon zeker?) gaat is mij nog niet duidelijk. (#@)#*)#& Formule 1)
Na eerdere wijzigingen aan Spa Francorchamps (bouw "Campus Automobile" aan off-road terrein ) en Zolder (eerste linkse) verdwijnt er weer een prachtig plekje om "draadloos" autosport te bekijken en te fotograferen. Jammer! |
de werken zouden quasi voltooid zijn maar naar ik hoorde zou de oude busstop er ook nog liggen. weet iemand of dit zo is en zo ja welk traject er zal gevolgd worden door vb de 25hr Funcup.
misschien is het nieuwe trace enkel voor de F1??? |
Quote:
|
|
how zeker, dat is daar wel serieus aan het veranderen precies
hopelijk op tijd klaar want anders rijden we met de fun cup door het stof (allee in dakar ging het ook dus waarom hier niet :D), maar toch ... post het nog maar ne keer als het er terug meer op een circuit lijkt zou ik zeggen |
haha... ik zie het al gebeuren... diegenen die de pits in moeten rijden gewoon rechtdoor en de anderen gaan naar rechts en sturen de chicane in... woehoew... spektakel... :D :D
|
Quote:
|
Heeft er al iemand dat miezrig stukske beton zien liggen dat van middenin de Bus Stop de pits inschiet. Dát is de nieuwe ingang, en ik denk dat het nog spectaculairder wordt dan een rond punt... :D
|
amaai, en al die werken voor de 25 uren funcup :D
|
Quote:
maar met een beetje chance moeten ze die al opnieuw overdoen na de race met al die rodeocoureurs bij ons :D eat your hart out F1:D |
Op pitstop.tv vind je een prachtige foto van de "nieuwe" Busstop chicane! ;)
(zie > Busstop-chicane heraangelegd) Als ik zo zie op die foto, dan lijkt het wel dat je als toeschouwer een pak verder van het spectakel staat. (aangezien het circuit nu verder richting binnenkant verhuist en de draad meer dan waarschijnlijk op dezelfde plek zal blijven staan... :mad: ) |
Quote:
|
Ik vraag mij af wat dat gaat geven bij het uitkomen van Blanchimont. Nu is dit bvb met de Clio "à fond" tegen 220, maar dan wel redelijk nipt. Als je dan direct rechts moet draaien en dan scherp links, dan vrees ik dat we daar veel schuivers gaan zien.
Ik ben benieuwd... |
man man, graaf, al die werken aan het circuit, benieuwd wat dat gaat geven inzake tijden
tof dat wij als eerste met de fun cup het circuit kunnen inrijden :D |
men heeft nieuwe asfalt gelegd van les combes tot men terug op het oude gedeelte komt, ook nieuwe asfalt uiteraard van voor de bus stop tot na de source
asfalt met naar het schijnt zeer veel grip zowel bij droog als nat weer. de nieuwe busstop maakt het circuit +/- 2 sec trager, maar de nieuwe asfalt maakt een winst van een dikke 3 seconden, alles tesamen dus iets sneller. de veranderingen aan de busstop zouden wel de nodige problemen geven wat het aanremmen betreft en is tevens zeer smal!!! snelheid bij ingaan busstop nu ongeveer 20 km/hr trager dan vroeger. |
1 Attachment(s)
fotooke van hoe het eruit gaat zien
|
leuke verandering :)
|
Wel heel smal bij het aansnijden :s Nog een kans minder om voorbij te steken op het eerste zicht...
|
vind het een positieve verandering.
Maar : de muur staat nu wel heel dichtbij. Hier zie ik enkele frontale botsingen gebeuren. Men rijdt nu recht op de muur af aan de rechtse van de eerste chicane. Dus volgend jaar talud weg :D Die mousse blokken staan daar en vormen een vertragingschicane voor iemand die rechtdoor gaat. Maar wie gaat daar vóór stil geraken??? |
Ik vind de nieuwe situatie levensgevaarlijk.
Bij het uitkomen van Blanchimont zit iedereen op topsnelheid (220 bij de Clio's, 250 bij vele andere klassen). De lichte knik naar links die daar op volgt lijkt mij zeer dicht bij de chicane te liggen, wat dus betekent dat je al midden in deze knik op de rem moet. Ik zie dus al gebeuren dat het regelmatig zal gebeuren dat er iemand zijn achterkant niet meer zal kunnen zullen houden en achterwaarts, dwars door de mousse blokken of het gras, het verkeer onder een hoek van 90 graden in de chicane zal rammen. Ik vrees dat de nieuwe situatie geen lang leven beschoren zal zijn. |
Quote:
|
Quote:
|
in de bijbel van 15 juli (engelse autosport) staat een plan voor de nieuwe circuits van francorchamps : ja U leest het goed : meervoud
circuit 1 : bijna 7 km : zoals het nu is circuit 2 : 3.7 km : naar rechts halverwege op kemmel (post 5) tot aan de dubbele linkse(via een rechts-links combinatie)(post 14) en daar terug direct naar rechts om te verbinden net voor blanchimont (post23-24) circuit 3 : 5.7 km : bij de dubbele linkse halverwege rechts naar blanchimont circuit 4 : 2 km : tweede bocht van dubbele linkse, pif-paf, medicale en voor blanchimont terug naar rechts naar de dubbel links ( enkel voor testen) het zou mogelijk zijn circuit 4 te gebruiken terwijl 2 en 3 ook in gebuik zijn. het waalse gewest zal het wel betalen |
:rolleyes: Ze zijn het kartingcircuit nog vergeten. Dat wordt dan misschien nog het spectaculairste van allemaal... :rolleyes:
|
"Prachtig" toch al die aanpassingen die gebeurd zijn aan het circuit in 2004...
=> Bij het verlaten van Rivage tot aan post 13 (bovenaan) een draad van 2m. => bouw van "Forem" opleidingscentrum aan de vroegere 4x4 piste => de aanpassing aan de bus stop, waar nu zelden nog inhaalmaneuvers te bespeuren zijn. => 3m hoge draad aan de linkerkant van de source (als je van francorchamps dorp komt aan de rechterkant) => het graven van een greppel rond de "camping"/parking aan de buitenkant van het circuit ter hoogte van combes. Enkel de zichtbaarheid van raidillon tot aan bus stop is verbeterd door het kappen van bomen. Ik ben énorm teleurgesteld! |
Quote:
Voor de rest heb je 100% gelijk. |
Quote:
|
Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 11:33. |