De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   New Race Festival - Warm Up en Race (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=7694)

Pascal 04-04-2004 02:09

New Race Festival - Warm Up en Race

Om te beginnen de weersverwachtingen. Hopelijk blijft het droog maar de kans op regen is bestaande. Dit kan zoals we weten een heel ander raceverloop geven. Vooral als het tijdens de race begint te regenen of begint op te drogen.

Volgens het KMI :

Quote:

Voor zondag 4 april 2004 om 6 h tot zondag 4 april 2004 om 18 h

Kleine Brogel

eerst: zwaar bewolkt of betrokken - kans op regen of buien
later: wisselende bewolking - regenbuien
Van mij mag het alleszins droog blijven.

C U

Rrubinio 04-04-2004 07:45

Re: New Race Festival - Warm Up en Race

Quote:

Originally posted by Pascal
Om te beginnen de weersverwachtingen. Hopelijk blijft het droog maar de kans op regen is bestaande. Dit kan zoals we weten een heel ander raceverloop geven. Vooral als het tijdens de race begint te regenen of begint op te drogen.
C U

Regen voor de ganse dag + wind (veel wind).

zie: www.RJ-online.be

Het Belcar New Race Festival heeft het niet voor de wind!! :D

Voor het juiste weer voor vandaag: Kijk door het raam :)

Maarten 04-04-2004 15:28

overwinning voor de kampioen van 2003 van GLPK

hier volgt de top 10

1KUMPEN A LONGIN B Chrysler Viper GTA

2 MENTEN Jos VERBERGT Tim Porsche 996 GTA

3 PALTTALA M VAN SANDE L Porsche 996 Bi GTA

4 VOSSE V BOUVY F Porsche 996 Bi GTA

5 KUISMAMEN P HASENBICHLER Chrysler Viper GTA

6 LAMBERT Y LEFORT C Porsche 996 GT GTB

7 MAES Ruben TANGHE O Porsche 996 GTA

8 RADERMECKER V MUYTJENS O Ford Mondeo SIL

9 CHOUVEL Martia HORION G Jaguar X-Type SIL

10 THIERS F THIERS Kurt Porsche 996 GT GTB

bron: RIS

marcel 04-04-2004 16:39

en wat met de corvette?

Stefan 04-04-2004 17:30

Uitgevallen bij de sacramentsheuvel

marcel 04-04-2004 17:32

ja, gecrashed? motor kapot? ophanging?

Baron 04-04-2004 17:39

Quote:

Originally posted by marcel
ja, gecrashed? motor kapot? ophanging?
Nee, gewoon mechanische pech.
Ik heb de race gevolgd in de chicane, en de laatste ronde dat hij daar voorbij kwam, reed de Corvette al niet meer op racesnelheid.

JPMontoya 04-04-2004 18:11

Naar het schijnt water in Elektronica voor Corvette...

Supra 04-04-2004 18:12

ik stond in de bergaf en daar parkeerde hij, niet zo ver van waar vanerum parkeerde met de clk

Gilles 04-04-2004 18:21

Wat een vreemd weer vandaag ... de wolken kwamen steeds op vervelende momenten opzetten ...

Stefan 04-04-2004 18:31

Was inderdaad vreemd weer, op een gegeven moment gewoon regen terwijl de lucht zo blauw was als het maar zijn kon.

Thomaske 04-04-2004 18:46

Maar we hebben vandaag wel nog eens een race gehad waar heel wat spanning te beleven viel hé

Gilles 04-04-2004 19:19

Dat wel, maar soms leek het erop alsof de weergoden zelf niet wisten wat ze wilden ... 20 minuten voor het einde nog een korte hagelbui gehad.

Pascal 04-04-2004 20:23

Eén van de meest spannende races in de Belcar ooit als je het mij vraagt. Dit omwille van de diverse leiderswissels, zowel voor als na de regen.

Ook enkele spannende momenten gezien, net voor de eerste safety-carperiode, in het afgaan van de sacramentshelling. Meerdere piloten kwamen daar in de problemen en gingen al driftend en schuivend in de richting van de Villeneuve-chicane. Gelukkig zonder brokken.

Hopelijk krijgen we een even spannende verderzetting van de competitie. Maar als het aan mij ligt : zonder regen.

C U

The Interceptor 04-04-2004 20:33

jammer van de Corvette, er zat anders wel een knap resultaat in!! problemen met versnellingsbak heb ik vernomen.

Hezemans ging in het begin van de race wel heel hard vond ik, net te hard dus, want erafgegaan in 1e linkse.
En Palttala heeft anders ook wel knap gereden vond ik, snel maar gecontroleerd, en dat resulteerde dan in een 3e plek!

Raceboy 04-04-2004 20:35

Quote:

Originally posted by The Interceptor

Hezemans ging in het begin van de race wel heel hard vond ik, net te hard dus, want erafgegaan in 1e linkse.

:no: tegen wauters-wauters opgereden.

NGT Racing 04-04-2004 20:36

Quote:

jammer van de Corvette, er zat anders wel een knap resultaat in!! problemen met versnellingsbak heb ik vernomen.

En Palttala heeft anders ook wel knap gereden vond ik, snel maar gecontroleerd, en dat resulteerde dan in een 3e plek!

Als ik het goed begrepen heb is Mike wel een beetje geholpen in de eerste linkse, vandaar de schade aan de achterkant op de AD porsche

Pascal 04-04-2004 20:36

Quote:

Heeft de Porsche van WAUTERS/WAUTERS aangereden. Daar zal weer een hartig woordje gepraat worden...

C U

PorscheGT 04-04-2004 20:37

spijtig voor palttala.. hij reed lang op kop en dan.. palttala was sneller dan longin.. maar van sande 3-4 seconden per ronde op kumpen.. spijtig voor PSI 3&4 wat in het begin 1&2 was :(

PorscheGT 04-04-2004 20:39

Quote:

Originally posted by FLAT6
Als ik het goed begrepen heb is Mike wel een beetje geholpen in de eerste linkse, vandaar de schade aan de achterkant op de AD porsche
Was Hart niet gestart?? dan heeft de omroeper zich vergist die zei Hart...

Pascal 04-04-2004 20:40

Quote:

En dan net een pit-stop maken als de safety-car de baan opkomt. Bij het uitrijden staat het licht op rood en moeten ze wachten tot de safety-car voorbijkomt. Daardoor een ronde verloren. Ze lagen op dat moment een ronde voor en verliezen door dit feit vermoedelijk ook de race. Al moeten we erbij zeggen dat het snelheidsverschil tussen de beide piloten op de nummer 9 er ook wel voor een deel zal mee te maken hebben.

C U

Mark 04-04-2004 20:49

Quote:

Hopelijk krijgen we een even spannende verderzetting van de competitie. Maar als het aan mij ligt : zonder regen.

Dit soort weer vind ik niet verkeerd............droog starten, effe plensen...........dan weer droog spoor, afgemaakt met een kleine hagelbui. Prachtige acties gezien......super.

Leek wel of de Belcar een afspraak had met Pluvius, de rest van het programma heeft niet tot nauwelijks last gehad van de regen.

Baron 04-04-2004 22:24

Quote:

En dan net een pit-stop maken als de safety-car de baan opkomt. Bij het uitrijden staat het licht op rood en moeten ze wachten tot de safety-car voorbijkomt. Daardoor een ronde verloren. Ze lagen op dat moment een ronde voor en verliezen door dit feit vermoedelijk ook de race. Al moeten we erbij zeggen dat het snelheidsverschil tussen de beide piloten op de nummer 9 er ook wel voor een deel zal mee te maken hebben.

C U

Dat verschil in snelheid tussen Palttala en Van Sande was heel opvallend. Het doet een beetje denken aan de situatie Selleslagh - Vannerum op de Corvette vorig jaar.
Met twee gelijkwaardige piloten op de nummer 9 had PSi zeker de wedstrijd kunnen winnen.

JPMontoya 04-04-2004 22:32

Verslag Gillet Vertigo Streiff !

> www.renaudkuppens.be <

Stefan 04-04-2004 22:43

Quote:

Originally posted by Marcosmeister
spijtig voor palttala.. hij reed lang op kop en dan.. palttala was sneller dan longin.. maar van sande 3-4 seconden per ronde op kumpen.. spijtig voor PSI 3&4 wat in het begin 1&2 was :(
Hart is de race begonnen, denk dat Hezemans niet aan racen is toegekomen, de commentator had dus gelijk.

Supra 04-04-2004 22:44

heeft er iemand in de 2 de ronde het manouvre gezien van die Red-Bull porsche (Vosse?) in de eerste linkse??? even driften voor het insnijden, al leek het niet gepland...
en daarna in de bergaf een prachtig inhaal manouvre gezien van de ford mondeo. de belcar was gewoon prachtig

The Interceptor 04-04-2004 22:58

Quote:

Originally posted by alarma
Hart is de race begonnen, denk dat Hezemans niet aan racen is toegekomen, de commentator had dus gelijk.
de commentator zei inderdaad altijd Hart, maar gezien de snelheid geloofden we eerder dat Hezemans aan het rijden was, als dat echt Hart was en als die niet in de fout ging, hadde ze gewoon los gewonne ..

(mja als als als ... :D)

Van die Red Bull Porsche is me niets speciaals opgevallen daar, ik stond aan buitenkant 1e linkse. Wel ging Palttala daar een vd eerste rondjes nogal breed, even met buitenste wielen over de cerbs, maar hield gewoon controle, en GLPK Viper kon er net niet voorbij!

was idd een heel knappe race, en vooral het eerste gedeelte was heel schoon met die top 6

Sennake 04-04-2004 23:06

Quote:

Heeft de Porsche van WAUTERS/WAUTERS aangereden. Daar zal weer een hartig woordje gepraat worden...

C U

Na herhaaldelijk herbekijken van de beelden die toonden dat Wauters eerst van zijn lijn afweek om zijn banden te gaan koelen, waardoor wagen nr 12 dacht vrije baan te hebben en tegen Wauters aanreed omdat die ondertussen zijn originele lijn weer opzocht, heeft de koersdirectie het als koersfeit geklasseerd. Uit goede bron vernomen.

Stefan 04-04-2004 23:15

Was toch echt Hart, hier een foto op de startopstelling, je ziet Hart nog net in de auto zitten

http://www.racefreaks.nl/los/hezemans.jpg

marcel 04-04-2004 23:23

Quote:

Originally posted by alarma
Was toch echt Hart, hier een foto op de startopstelling, je ziet Hart nog net in de auto zitten

http://www.racefreaks.nl/los/hezemans.jpg

en Hezemans ernaast :rolleyes:

Stefan 04-04-2004 23:25

wist dat ik wat was vergeten :P

Bart.Vandecavey 05-04-2004 06:22

Ik dacht dat hun stuurstang was afgebroken bij Hezemans-Hart...

flugel 05-04-2004 10:49

Quote:

Originally posted by Bart.Vandecavey
Ik dacht dat hun stuurstang was afgebroken bij Hezemans-Hart...
Ik heb dezelfe versie gehoord als sennake... lijkt mij het meest waarschijnlijke

Scapa 05-04-2004 16:05

Allé, het is uiteindelijk ons 3 literke dat met de zege gaat lopen bij de Toerismes. Not bad for an old lady :D Ondertussen is ze toch al bezig aan haar 9ste seizoen maar de snelheid zit er nog zeker in! Veruit de snelste auto in TB en dat ondanks een motor die op bepaalde toerentallen inhield. Als dat euvel verholpen is moet een rondje Zolder minstens 1 seconde sneller kunnen. We hebben de race niet alleen gewonnen op de baan maar ook in de pits: door twee snelle bandenwissels staken we onder andere Beliën voorbij in de pits en kwamen we op 8 seconden van Moore toen Dimitri overnam voor zijn stint. Hij maakte het werk van Arvid en de crew perfect af.

De twee nieuwe auto's dan. Doordat er pas donderdag voor het eerst kon getrained worden met beide auto's waren de twee opgaves niet echt onverwacht te noemen. Het potentieel is in beide wagens zeker in aanwezig. Michaël deed in de race vier seconden van de kwalificatietijd af en Guino evenaarde de tijd van in de kwalif in allesbehalve ideale condities.

Megane 05-04-2004 16:27

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Allé, het is uiteindelijk ons 3 literke dat met de zege gaat lopen bij de Toerismes. Not bad for an old lady :D Ondertussen is ze toch al bezig aan haar 9ste seizoen maar de snelheid zit er nog zeker in! Veruit de snelste auto in TB en dat ondanks een motor die op bepaalde toerentallen inhield. Als dat euvel verholpen is moet een rondje Zolder minstens 1 seconde sneller kunnen. We hebben de race niet alleen gewonnen op de baan maar ook in de pits: door twee snelle bandenwissels staken we onder andere Beliën voorbij in de pits en kwamen we op 8 seconden van Moore toen Dimitri overnam voor zijn stint. Hij maakte het werk van Arvid en de crew perfect af.

De twee nieuwe auto's dan. Doordat er pas donderdag voor het eerst kon getrained worden met beide auto's waren de twee opgaves niet echt onverwacht te noemen. Het potentieel is in beide wagens zeker in aanwezig. Michaël deed in de race vier seconden van de kwalificatietijd af en Guino evenaarde de tijd van in de kwalif in allesbehalve ideale condities.

De guino zetten bij de opwarmronde hem zelfs heel dwars in de chicane, dat was wel heeeeeel vroom. (chique gedaan) :D

Scapa 05-04-2004 17:58

Weet iemand hier meer van?

Quote:

Jos Menten finishte in de eerste race voor de Belcar tijdens het New Car Race Festival
op het podium. Met een dikke 9 secondes achterstand op de dikke Viper van de Belgen Kumpen-Longin ging de Porsche 996 Biturbo over de finish. De 22-jarige coureur uit Haelen reed met het koppie. “Ik ben geweldig blij. Tevreden kan ik terugkijken op een goede wedstrijd. We stonden na de training zaterdag wel pas als 9e geklasseerd maar de topteams gingen vreselijk snel van start. Dat heeft ons alleen maar voordeel opgeleverd. Na de start had ik veel last van onderstuur maar na 3 rondjes was het over. Een fantastische wedstrijd”, vertelde de 22-jarige coureur uit Haelen. Enige dissonant was het gedrag van de Belgische coureur Steve van Bellingen, die Menten’s teammaat Verbergt tweemaal aantikte. De BMW-coureur kwam na de finish naar Verbergt en dreigde heel bevreemdend met enig geweld. Gelukkig kon het gesust worden .

B.V.S. 05-04-2004 19:22

Quote:

Originally posted by Megane
De guino zetten bij de opwarmronde hem zelfs heel dwars in de chicane, dat was wel heeeeeel vroom. (chique gedaan) :D
da was idd schitterend... iedereen die aan de chicane stond te kijken stond daar :eek: :eek:
en er klonk zo'n wooooooooooow over het publiek uit...!! om 'kiekevel' van te krijgen :D

Asterix 05-04-2004 21:06

Quote:

Originally posted by stijnconinx
Weet iemand hier meer van?
Zou om een koersfeit gaan. De ene deed de deur te snel dicht en de andere vond dit niet leuk. Hier en daar wat zwarte vegen op de auto's. Naderhand is er nog eens over nagepraat en laat ons het maar op de stress van de eerste race steken.

JPMontoya 05-04-2004 23:01

ik heb nog wat foto's van Gillet op site gezet

www.renaudkuppens.be

met voorname dank aan Mr.Dallara !

Bas&Daniel 06-04-2004 13:03

Net voor halfweg slaat het noodlot toe, Franz moet de wagen langs de piste achterlaten met een gebroken transmissie. Jammer maar helaas.

Hadden ze tijdens de training op 1 april ook al last van, zwak punt?

Groet, Bas&Daniel

All times are GMT +2. The time now is 00:50.