![]() |
New Race Festival - Warm Up en Race
Om te beginnen de weersverwachtingen. Hopelijk blijft het droog maar de kans op regen is bestaande. Dit kan zoals we weten een heel ander raceverloop geven. Vooral als het tijdens de race begint te regenen of begint op te drogen.
Volgens het KMI : Quote:
C U |
Re: New Race Festival - Warm Up en Race
Quote:
zie: www.RJ-online.be Het Belcar New Race Festival heeft het niet voor de wind!! :D Voor het juiste weer voor vandaag: Kijk door het raam :) |
overwinning voor de kampioen van 2003 van GLPK
hier volgt de top 10 1KUMPEN A LONGIN B Chrysler Viper GTA 2 MENTEN Jos VERBERGT Tim Porsche 996 GTA 3 PALTTALA M VAN SANDE L Porsche 996 Bi GTA 4 VOSSE V BOUVY F Porsche 996 Bi GTA 5 KUISMAMEN P HASENBICHLER Chrysler Viper GTA 6 LAMBERT Y LEFORT C Porsche 996 GT GTB 7 MAES Ruben TANGHE O Porsche 996 GTA 8 RADERMECKER V MUYTJENS O Ford Mondeo SIL 9 CHOUVEL Martia HORION G Jaguar X-Type SIL 10 THIERS F THIERS Kurt Porsche 996 GT GTB bron: RIS |
en wat met de corvette?
|
Uitgevallen bij de sacramentsheuvel
|
ja, gecrashed? motor kapot? ophanging?
|
Quote:
Ik heb de race gevolgd in de chicane, en de laatste ronde dat hij daar voorbij kwam, reed de Corvette al niet meer op racesnelheid. |
Naar het schijnt water in Elektronica voor Corvette...
|
ik stond in de bergaf en daar parkeerde hij, niet zo ver van waar vanerum parkeerde met de clk
|
Wat een vreemd weer vandaag ... de wolken kwamen steeds op vervelende momenten opzetten ...
|
Was inderdaad vreemd weer, op een gegeven moment gewoon regen terwijl de lucht zo blauw was als het maar zijn kon.
|
Maar we hebben vandaag wel nog eens een race gehad waar heel wat spanning te beleven viel hé
|
Dat wel, maar soms leek het erop alsof de weergoden zelf niet wisten wat ze wilden ... 20 minuten voor het einde nog een korte hagelbui gehad.
|
Eén van de meest spannende races in de Belcar ooit als je het mij vraagt. Dit omwille van de diverse leiderswissels, zowel voor als na de regen.
Ook enkele spannende momenten gezien, net voor de eerste safety-carperiode, in het afgaan van de sacramentshelling. Meerdere piloten kwamen daar in de problemen en gingen al driftend en schuivend in de richting van de Villeneuve-chicane. Gelukkig zonder brokken. Hopelijk krijgen we een even spannende verderzetting van de competitie. Maar als het aan mij ligt : zonder regen. C U |
jammer van de Corvette, er zat anders wel een knap resultaat in!! problemen met versnellingsbak heb ik vernomen.
Hezemans ging in het begin van de race wel heel hard vond ik, net te hard dus, want erafgegaan in 1e linkse. En Palttala heeft anders ook wel knap gereden vond ik, snel maar gecontroleerd, en dat resulteerde dan in een 3e plek! |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
C U |
spijtig voor palttala.. hij reed lang op kop en dan.. palttala was sneller dan longin.. maar van sande 3-4 seconden per ronde op kumpen.. spijtig voor PSI 3&4 wat in het begin 1&2 was :(
|
Quote:
|
Quote:
C U |
Quote:
Leek wel of de Belcar een afspraak had met Pluvius, de rest van het programma heeft niet tot nauwelijks last gehad van de regen. |
Quote:
Met twee gelijkwaardige piloten op de nummer 9 had PSi zeker de wedstrijd kunnen winnen. |
|
Quote:
|
heeft er iemand in de 2 de ronde het manouvre gezien van die Red-Bull porsche (Vosse?) in de eerste linkse??? even driften voor het insnijden, al leek het niet gepland...
en daarna in de bergaf een prachtig inhaal manouvre gezien van de ford mondeo. de belcar was gewoon prachtig |
Quote:
(mja als als als ... :D) Van die Red Bull Porsche is me niets speciaals opgevallen daar, ik stond aan buitenkant 1e linkse. Wel ging Palttala daar een vd eerste rondjes nogal breed, even met buitenste wielen over de cerbs, maar hield gewoon controle, en GLPK Viper kon er net niet voorbij! was idd een heel knappe race, en vooral het eerste gedeelte was heel schoon met die top 6 |
Quote:
|
Was toch echt Hart, hier een foto op de startopstelling, je ziet Hart nog net in de auto zitten
http://www.racefreaks.nl/los/hezemans.jpg |
Quote:
|
wist dat ik wat was vergeten :P
|
Ik dacht dat hun stuurstang was afgebroken bij Hezemans-Hart...
|
Quote:
|
Allé, het is uiteindelijk ons 3 literke dat met de zege gaat lopen bij de Toerismes. Not bad for an old lady :D Ondertussen is ze toch al bezig aan haar 9ste seizoen maar de snelheid zit er nog zeker in! Veruit de snelste auto in TB en dat ondanks een motor die op bepaalde toerentallen inhield. Als dat euvel verholpen is moet een rondje Zolder minstens 1 seconde sneller kunnen. We hebben de race niet alleen gewonnen op de baan maar ook in de pits: door twee snelle bandenwissels staken we onder andere Beliën voorbij in de pits en kwamen we op 8 seconden van Moore toen Dimitri overnam voor zijn stint. Hij maakte het werk van Arvid en de crew perfect af.
De twee nieuwe auto's dan. Doordat er pas donderdag voor het eerst kon getrained worden met beide auto's waren de twee opgaves niet echt onverwacht te noemen. Het potentieel is in beide wagens zeker in aanwezig. Michaël deed in de race vier seconden van de kwalificatietijd af en Guino evenaarde de tijd van in de kwalif in allesbehalve ideale condities. |
Quote:
|
Weet iemand hier meer van?
Quote:
|
Quote:
en er klonk zo'n wooooooooooow over het publiek uit...!! om 'kiekevel' van te krijgen :D |
Quote:
|
ik heb nog wat foto's van Gillet op site gezet
www.renaudkuppens.be met voorname dank aan Mr.Dallara ! |
Net voor halfweg slaat het noodlot toe, Franz moet de wagen langs de piste achterlaten met een gebroken transmissie. Jammer maar helaas.
Hadden ze tijdens de training op 1 april ook al last van, zwak punt? Groet, Bas&Daniel |
All times are GMT +2. The time now is 00:50. |