![]() |
Grand Prix de Monaco
Een eerste opmerking bij de vrije trainingen. Dankzij Russische connecties ;) heb ik de beelden van het probleem van Webber gezien. Ik vind het nogal bizar, hij vliegt in brand vlakbij een post en niemand beweegt, hij moet zelf het vuur gaan blussen... Wat vinden jullie? Fout van de marshals of roekeloosheid van de coureur?
|
Heb hetzelf niet gezien maar het kan allebei wel zijn.
|
Quote:
Als je een situatie niet gezien hebt .... Hoe kan je er dan iets zinnig over vertellen :rolleyes: |
@ Airco: is niet slecht bedoeld hé maar het kan toch zijn dat het allebei zo kan zijn van wat Nicki_Mks zegt
|
Die marshalls stonden er op dat moment idd wat te nietsen. Door een olielek is Mark zijn achterkant in brand gevlogen, maar volgens de laatste berichtgevingein uit Monaco ZOU de motor niet vervangen moeten worden!
|
Ik was "ooggetuige" van Webbers vuurwerk via de Duitse schotelzender n-tv, dat exclusief de eerste vrije trainingen uitzendt.
Webber voelde de hitte in zijn rug, zag rook en zette zijn Jag links tegen de vangrails aan de kant. Mark wenkte -nog voor hij stilstond- op de baanposten om te komen blussen. Maar er kwam geen reactie. Mark viel stil, stapte uit, keek naar de vuurhaard en maande de baanposten een tweede keer tot blus-actie. Maar het bleef andermaal stil. Daarop sleurde Mark een blusser uit de handen van een baanpost en begon hij zelf met de bluswerken. Hij kreeg naderhand dan toch steun van een baanpost. De marshalls waren inderdaad vrij passief. Het kordate optreden van Webber heeft wellicht zijn motor gered. |
De motor van Webber werd inderdaad gered. Omdat er geen nieuwe motor in de auto moest worden gestoken blijft hij gespaard van een straf. De Williams van Ralf Schumacher daarentegen had een nieuwe krachtbron nodig voor de tweede sessie en moet op de grid van zondag 10 plaatsen achteruit.
C U |
heeft er iemand een link misschien waar dit filmpje te zien is ?
|
Quote:
Dit kan zo ongeveer ook gebeurd zijn in Monaco, als de marshals geen rook zagen komen ze ook niet in actie, zeker niet op een dergelijk onveilig circuit. Dat ze na een tweede signaal van Webber nog niet in actie kwamen verwondert mij dan ook. De enige reden die dit gedrag kan verklaren is een bevel van de veiligheid dat ze niet in actie mochten komen. Dit laatste is echter pure speculatie, ik weet niet hoe het een en ander in Monaco werkt qua veiligheid. |
wat doet davidson daar?
de grote mannen van bar button en sato, respectievelijk 3 tienden en een halve second aan hun broek geven dan doet onze bas zijn hoofdrijders minder kwaad aan, hij laat ze minstens anderhalve seconde sneller zijn :D graptje :D , maar ik had toch iets meer van Bas verwacht eigenlijk feitelijk!! |
Quote:
waarom davidson voor button en sato staat, kan zoveel verschillende redenen kennen... |
@ ottooke
Er was nogal redelijk zeer veel rook die uit de Jaguar kwam, nog voor Webber stilstond. Het was zelfs voor mij -een volslagen brandweerleek- duidelijk dat het achteraan met aan absolute zekerheid grenzende waarschijnlijkheid aan het branden was. Ik vroeg me meteen af wat er zou gebeurd zijn, had Webber niet gewenkt en had hij bvb. om een of andere reden het bewustzijn verloren in zijn cockpit. |
Quote:
maar we mogen er nog wel eens mee lachen hé, zonder bijbedoelingen wat die davidson betreft, staat het mij voor (maar ik weet begot niet meer waar ik het gelezen heb) dat ze er bijzonder tevreden over zijn bij BAR en als hij dan nog eens een tijd voor de toppers zet, dan vergroot dat toch zijn bekendheid en mogelijkheid om weer een vast zitje te bemachtigen volgend jaar! en om eerlijk te zijn, ik hoop dat Bas eens voor één van zijn teammakkers zal staan in één van de volgende free practices. Hij wil de Belgische GP rijden dus dan zou het toch eens mooi zijn, maar het is zoals je zegt Marcel, die tijden van de free practice kunnen vanalles te betekenen hebben .... en nu terug on topic : GP Monaco als Schumacher de pole pakt, gaan we richting 6 op 6, anders zijn er nog mogelijkheden voor anderen ... het begint mij als Schumi-fan zelfs een beetje tegen te steken dat hij alles wint: niets zo tof aan racen dan een lekker potje spanning ! |
wat mij opvalt: in 2002 was de ferrari-schumacher-combinatie ook oppermachtig, maar won schumacher niet in Monaco.
ook vorig jaar was volgens velen de ferrari nog oppermachtig, maar weer geen overwinning in monaco... niet dat het iets wilt zeggen, natuurlijk, maar je weet maar nooit... |
Ziet er een leuke grid uit voor morgen. P1 voor Trulli P2 Button en derde Alonso. Schumi zelf slechts 4de. Montoya zwak, Ralf geen geluk door z'n straf anders 2de.
|
Quote:
Tijdens een F1-weekend heb je op een post vlag- en interventiemarshals, daarnaast is er ook een officiële brandweerman op post. Dat is ook op Spa-Francorchamps het geval. De man die dus even op zich liet wachten was de brandweerman. Op enige afstand was er ook een oranje mannetje te zien maar dat was duidelijk een vlagmarshal en mag dus simpelweg niet op de baan komen. Als er iets op de baan gebeurd dan gaan de interventiemarshals daar als eerste op af, vergezeld door een brandblusser. Bij zichtbaar vuur (en dat was bij Webber het geval) gaat de officiële brandweerman er als eerste op af, hij heeft de juiste kennis in huis om te blussen. Tevens heeft hij ook de juiste veiligheidskleding aan, niet onbelangrijk lijkt me bij open vuur. Is de vraag natuurlijk, waarom duurde het enige seconden voordat die brandweerman over het hek kwam? Hoeveel meter moest die man lopen met een brandblusser voordat er een mogelijkheid was om het hek te springen? Je blijft natuurlijk met het feit zitten dat die beste kerel één keer per jaar aanwezig is bij een autosport evenement en niet de ervaring heeft qua reactie van iemand die wellicht 20 weekends per jaar langs de baan staat. In dezelfde samenvatting lieten ze ook een item zien van een Nederlandse doktor die één keer per jaar actief was in de autosport wereld, leuke hobby volgens die kerel :rolleyes: Maar hij liet wel duidelijk zien dat het af en toe verdomd lastig is om vanachter de draad op het circuit te komen in geval van nood. Er zijn maar op een aantal plaatsen per baanvak voorzieningen getroffen om op of onder het hek door te komen. |
ja de 4de plaats van schumi is "tegenvallend" .. nu maar hopen op niet weer een meesterlijke strategie van ferarri .. wie weet krijgen we morgen nog eens een race te zien ... we kunnen alleen maar hopen !!
|
Ik "vrees" dat diegenen die ervoor staan met weinig benzine starten en dat we na 15 ronden schumi alweer aan de leiding zien rijden.
Anderzijds, een crash in de eerste bocht is snel gebeurd, niet waar? :) |
Als Alonso nu eens voor wat "reserve" kan zorgen voor Trulli zijn eerste pitstop, dan kunnen we eindelijk eens iets anders als rood vooraan zien eindigen... :p
Ik ga na 2 races overgeslagen te hebben terug eens de f1 live volgen denk ik. In ieder geval waren de Renaultboys in topform, evenals de Jenson. Ik ben 3X uit m'n zetel gesprongen van enthousiasme, en als de Sato zijn wiel niet geblokkeerd was bij het uitkomen van de tunnel had die ook nog ergens vooraan gestaan... Ps: die PitFerrarimannetjes hun gezicht was een beetje sip als Trulli de pole pakte, en het verbeterde er niet echt op na Alonso en button... :D :) :D Ps2: Die Mercedessen, joengens wat een ramp zeg... maar ze gaan een nieuwe krijgen meen ik ergens gelezen te hebben... :rolleyes: |
Quote:
Moet hun beste qualificatie van het seizoen zijn :D :D betreft morgen .... Veel zal (zoals gewoonlijk) afhangen van de pitstop-strategie ..... Als de Ferrari's zowat heel de koers geblokkeerd zitten en trulli of button een kloofje kunnen uitbouwen ... Dan kunnen MISSCHIEN we de eerste niet schumi winst van het seizoen zien .... Alhoewel dat ik denk dat de Ferrari's iets zwaarder staan dan de rest (schumacher is in zijn quali lap meer dan een halve seconde trager dan in Free practice 4). Mijn scenario voor morgen .... Schumacher pit 4 ronden later dan de rest (4 flying laps) .... Komt als leider terug op de piste en cruist naar de zege. |
Quote:
|
Ik denk niet dat de Renault's en Button op minder benzine staan dan de Ferrari's, misschien zoals vorige races wel voor 1 rondje minder zoals bij de vorige races. Schumacher staat slechts 4e door zijn slechte prekwalificatie waardoor hij bij de eersten de kwalificatie moest rijden.
En niet verkijken op Ralf zijn 2e tijd. Die gaat morgen zeker al na enkele rondjes pitten, om zo uit het verkeer te komen en zo mogelijk wat plaatsjes te winnen door de pitstops. Ik denk dat Schumi eens niet wint! :D Button, Trulli of Alonso, maar veel zal natuurlijk van de start afhangen. Hopelijk komt Jenson als 1e of 2e (en ongeschonden :D) door de 1e bocht. |
Quote:
Uitsluitsel krijgen we natuurlijk pas morgen |
eerste bocht gaat een crash geven, schumacher komt er natuurlijk weer het beste uit en wint de grote prijs met 4,5 seconden voorsprong op barrichello ;)
u zal zien, ik ga gelijk hebben :p |
Ik ga voor de strategie van Airco :-)
|
Jaja, het is weer eens duidelijk dat in Monaco de beste piloot en niet de beste auto wint... :p
|
Quote:
Incidenten zullen we morgen nog wel genoeg zien. Zo is bvb Ste-Devote steevast een kritiek punt bij de start (maar ja dat is in elke GP zo : de flessenhals van de eerste bocht) Het uitrijden van de pitlane is toch een verbetering ten opzichte van enkele jaren geleden. Maar zal morgen iedereeen rechts van de gele lijn blijven bij het verlaten van de pitlane ??? De observer op die post zal zijn werk hebben... C U |
is de flessenhals in Ste-Devote niet voor een stuk weggewerkt doordat er daar geen barrière meer staat langs de binnenkant?
|
Trulli en Button willen allebei hun eerste gp winnen,Schumi zal de kat uit de boom kijken,misschien willen beiden de gp al in de eerste bocht winnen en rijden ze elkaar voor de wielen,of in...
|
Quote:
We gaan hoogstwaarschijnlijk weer naar een supersaaie race kijken deze middag. Geen inhaalmogelijkheden, het zal wachten worden op een beetje spectacel moest er iemand zijn bolide in vangrails zetten. (hopelijk niet al te erg natuurlijk) |
En vergeet Kimi niet. Als je zegt, amai waar staan die, dan is het toch wel zo, dat dit idd hun beste quali van het seizoen is. In Monoca hebben ze altijd behoorlijk gepresteerd met een 'slechte' wagen, precies omdat motor vermogen hier niet van cruciaal belang is. Ik zie het al voor mij. Eerste bocht, vier eerste wagens op een hoopje in de run-off, pace-car en Kimi's enige overwinning van het seizoen. :D 'k ga straks toch nog maar eens voor de buis zitten denk ik. 2de keer dit seizoen. :D
|
Quote:
Uiteraard gebeuren er nu eenmaal veel incidenten in de F1 en in het bijzonder in Monaco. Maar als ik de posts hierboven lees, betuigd dit van weinig sympathie voor de autosport. Jullie zitten blijkbaar allemaal te wachten op ongelukken om jullie "poulain" een goed resultaat te bezorgen.... Ik vind dit echt bedenkelijk... De posts gaan allemaal wel gepaard met :D 's en :p 's maar ik geef jullie allemaal en :no: en een :fight: Stouterikken... C U |
Quote:
|
Quote:
:D :p |
Quote:
Dat was even off topic met de emoticons lol. Maar wat een situatie op Monaco met Sato zijn moter en het ongeval dat daarop gebeurde :eek: Fissichella heeft geluk gehad moet ik zegge *** Ja khoop ook eens dat renault wint ik gun het hun --- maar wel veel opgaves tot nu toe *** Ja dat wel maar hij reed goed vooraan ik denk dat hij zijn plaats niet wou laten schieten *** Ja maar ik weet niet wat sato op dat moment dacht dus ja ik ga wachten op de persberichten van sato voor ik zo echt zekerheid heb *** Ai nee Alonso zwaar gecrashed in de tunnel *** Ja nu maar hopen dat de tweede renault kan winnen *** Ik weet het niet op tv vragen ze zicht juist hetzelfde af :confused: *** Schumacher is gecrashed --- wat een race *** How How vanaf nu vind ik F1 terug interessant ! Kheb me al goed geamuzeerd deze race *** Ja ik zag hem remmen in de tunnel maar moest dat zo hard ? zijn voorwiel blokkeerde helemaal . En ik vind deze race ook wel super Belle --- *** Ja ze "veroorzaken" twee crashes in 1 race, de persberichten zullen sappig zijn --- *** Voor mij mag trulli nu ook winnen --- Als het maar niet Barri is --- *** Ja Button maakt ook nog kans maar ik denk dat Trulli het niet rap gaat opgeve maar de bar Honda is goed *** Mja maar er kan nog zoveel gebeuren ! Maar Marcel wat was er gebeurt op de 24 uren van zolder 2002 ? ik was daar niet dus --- *** Aah ja dit is een gelijkaardig geval --- Deze race is echt wel interessant --- *** Spannend duel nu ts trulli en Button --- *** Trulli wint ---- prachtige race |
Quote:
Erg hé dat ongeval! Om maar aan te tonen hoe ver men in de Formule-1 staat qua veiligheid! Zoals Marc zei: die man stapt daar gewoon uit zo'n vrak en wandelt gewoon verder... Wel leuk om nog eens een spannende F-1 race te zien! ;) Hopelijk blijven de Renaulkes vooraan... Maar ja, Trulli moet nog een pitstop maken en Schumi haalt snelheid... *** Trouwens, ik vond echt dat dit ongeval kon vermeden worden. Die rook kwam al een poos uit z'n wagen en dan had hij beter meteen de pit ingereden want het is nogal voorspelbaar dat die motor het gaat begeven... Allé, dat is toch mijn gedachte... *** Ja, daar kan ik wel inkomen, maar als je een beetje realistisch nadenkt, dan moet je toch wel beseffen dat je niet ver zult geraken wanneer er zo veel rook uit je wagen komt... *** Inderdaad...dat lijkt me een goed plan! En verdorie, Alonso deruit! Tis nie waar!!!!!! Das echt wel jammer... *** Ik zal nie veel keus hebben! Toch straf dat Ralf er weer tussenzit... Maar ik tracht geen vingers te wijzen... *** Dacht ik ook zo... En oei oei, z'n wiel eraf!! Wat een race zeg! *** You took the words right out of my mouth! Niet dat ik kick op ongelukken, zeker niet, maar ik vind deze race toch wel sensationeel! *** Ik ben ook heel benieuwd hoe de koersdirectie dat zal aanpakken. Ik zet nu alles op Trulli! *** Button wil ik anders ook wel op dat podium zien... Hij verdient het volgens mij!! Dat zou raar doen, geen rood op podium... Vraag me af hoe Barri het er zal van afbrengen... *** Dat denk ik ook. Maar aan het Ralf/Alonso incident zal er volgens mij wel een staartje komen... *** Ik ben content! Maar had nog beter geweest met Montoya op 3de stek... Tja, ge kunt het niet al hebben! Interceptor, jij springt nu een gat in de lucht zeker?? Greetz, Belle |
Quote:
schumacher pit niet van achter de safety car? vergeten ze niks bij ferrari? of zijn ze nu gevaarlijk zwaar aant gokken? *** montoya zou hem deraf gereden hebben, toen schumacher afremde naar het tempo van de SC... *** volgens mij gaat dat van schumi en montoya toch als race-incident geklasseerd worden ze. schumi verrast door de SC, en montoya door schumi... zo een beetje gelijk dat incident in de 24u van Zolder in 2002 *** ik was er ook niet, maar t was op tv: daar is ook een piloot verrast door de pace line, waardoor hij vol op de laatste wagen geknald is... *** pff, ik had liever button gezien. wat die dees seizoen al laten zien heeft... |
schumi er uit :D :( (tja ben schumi fan hé) maarja goed voor de sport
dat gaat wat worden bij bmw oei oei ..... ze moge et nog al eens gaan uitleggen... |
nee knopke gaat nog winnen :p (ik hoop het toch)
ps:wat een agresieve sato bij de start hoho ting tege schumi een tot nu toe 5 op 6 dus voor schumi |
Mooie GP van Trulli en Button die de rest op een hoop je hebben gereden na het uitvallen van Alonso en Schumi (zoals ik ongeveer had voorspeld :D )
|
All times are GMT +2. The time now is 03:43. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.