![]() |
Nieuw kwalificatiesysteem?
Volgens VRT teletekst heeft Bernie Ecclestone zojuist bekend gemaakt dat er een nieuw kwalificatiesysteem komt vanaf Indianapolis, iets met twee sessies van 20'. Meer informatie en bevestiging ontbreken...
|
Quote:
iedereen 6 ronden op 20 minuten .... Tgaat goe druk zijn op de piste :D |
dat was ook mijn eerste bedenking toen ik het bericht net op f1racing.nl las; iedereen 6 rondjes op 20 min? dat wordt echt wel vollebak, maar des te interessanter om te zien :D En jaja er mag terug benzine bijgevuld worden na de kwalificatie!!!! Dan kunnen ze ineens ook de warp-up terug tot leven roepen :confused: als dat tegen Spa maar in orde komt :p hehe
|
"must complete six laps" => zijn het er dan minstens zes of zeker niet meer dan zes?
Het gaat in ieder geval wel iets spectaculairder worden, enja mss wel terug van die fast pit stops tijdens de quali :) |
must complete six laps ==> exact 6
|
must complete 6 laps is minstens 6 volgens mij.
trouwens: volgens pitstop.tv wordt het ingevoerd in Silverstone... |
Ik interpreteerde het ook als minstens 6 ronden.
Maar het lijkt me raar een minimum op te leggen voor een qualificatie... |
Zouden de kijkcijfers tegenvallen ??????
C U |
6 ronden in 20'? Op Spa bv. betekent dat 12 van de 20' in actie, plus in en out laps... Conclusie: 20 auto's tegelijk op de baan in een hot lap. Gevolg: chaos... Niet dat ik daarover klaag ;)
|
ik denk dat in- en out-laps meetellen voor het totaal. met die 12 ronden vroeger was dat ook zo. toen had je 4 - 6 snelle ronden.
|
Dat zou dus betekenen dat iedereen waarschijnlijk 2 snelle rondes heeft per sessie...
|
niet per se. je kan ook die 6 ronden in één run afwerken. dan heb je er 4 per sessie. en 8 in totaal.
|
Vandaag nog eens een interessante denkpiste gelezen ....
Quote:
geen TV-exposure ==> geen sponsors ==> team verdwijnt .... En dan staan we binnen een paar jaar nog met 12 wagens op de grid. |
Wa zijt ge met TV-exposure als er niemand kijkt...
Geef mij maar terug de chaos, iedereen op de baan. Ze kunnen dan toch niet te lang wachten als ze hun 6 rondjes willen rijden in 20 minuten, dus actie van in het begin. |
Quote:
Regen zal heel veel invloed geven, en zeker op langere tracks als Spa, waar 6 rondes in 20min (rekening houdend met binnenkomen, buitengaan) wel erg krap is |
mjah :)
ofwel 1 lange stint rijden hé. Met die benzine-regel moet dit mogelijk zijn denk ik. |
Ja,
't Zal toch weer even wennen worden - er gaan wel meer rijders (relatief dan) in de fout gaan denk ik, gedurende de 2 periodes. |
er gaat ook meer druk komen. Ook van rijders die voor of achter je op de baan is. Je gaat constant moeten oppassen om niet in de weg te rijden, om zelf niet op een trager deelnemer te rijden, etc.
|
Volgens pitstop.tv worden het 2 sessies van 25 minuten met 10 minuten pauze. Het aantal rondjes is exact 6 per sessie en het stomste van al, de tijden worden samengeteld om de grid te bepalen. Zo kan het dus gebeuren dat de piloot die het snelste rondje van allemaal rijd (op die 2 sessies) niet eens op pole staat.
Dit format zou ingevoerd worden vanaf Silverstone. |
Quote:
De brandstofregel wordt ook verworpen, er mag dus terug bijgetankt worden voor de start van de race, maar het Parc Fermé zou nog wel blijven gelden. Ik had gehoopt dat zo de warm-up ook terug zou komen om zondagmorgend, maar blijkbaar dus niet. |
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Het leuke aan het 1 uur format was dat je 4 pogingen had. Als je een foutje maakte had je nog 3 pogingen. Zo kon je zeker zijn dat iedereen een goede ronde had kunnen rijden. Bij het huidige format heb je 1 poging. Maak je een foutje, dan kan dat al fataal zijn. Bij dit nieuwe voorstel tellen dus 2 van je 4 pogingen. Je kan al eens een foutje maken. Maar nog steeds minder dan met het 1 uur format. Ik vind het dus als kijker onduidelijk. Maar het is desalniettemin een verbetering tov het huidige format. |
de programmeurs zullen er wel iets op vinden, zodat het voor alle kijkers duidelijk is, wie er de pole heeft hoor!
|
Als het inderdaad zo is dat die 2 keer 6 ronden allemaal samengeteld worden, en iedereen is samen op de baan...
Dan is het in feite een qualificatierace (soort van, tijd wordt geteld niet punten) Dus we gaan in het slechtste geval, als iemand geblokkeerd zit achter tragere rijders, inhaalmanoevers zien?? Rare qual.... |
OK fout dus van mij, dit stond op Motorsports Formula 1 (www.eurosport.com)
Quote:
|
Allemaal voor niks,want na veel vergaderingen en zelfs de goedkeuring van de teams,de handtekeningen met alles erbij,blijkt de FIA nu plots te draaien met de wind en de veranderingen dan toch niet in te voeren,alles blijft zoals het is :rolleyes: ,gelezen op www.pitstop.tv
|
All times are GMT +2. The time now is 19:15. |