![]() |
Grand Prix F1 Hockenheim
Zojuist wat beelden uit de lucht gezien van het "oude" stadion gedeelte, daar zijn geloof ik meer lege stoelen als bezoekers. Toch eens benieuwd naar de officiële bezoekersaantallen.............
Als het in de Heimat al zo slapjes is dan is dat toch wel ernstig te noemen. Dat ligt echt niet alleen aan Schumacher of Ferrari ;) |
Niet geslapen deze keer, bedankt heren voor het vergallen van mijn namiddagdutje. Ik heb trouwens ook niet gezien over wat National Geographic het deze namiddag had. Iemand een idee?
Voor het overige denk ik dat Jenson hoofdpijn had van het feestje gisteren na de ondertekening van het contract Honda-Bar. Met die helm was niets mis... J |
Hmmmmm, de kwaliteitscontrole bij Mclaren is ook niet 100% waterdicht. Sju, dat was toch een ferme klapper voor onze aanstaande bruidegom, nadat zijn achtervleugel de dimensie vliegen een nieuw betekenis gaf.
|
wat een race van Jenson :D :applaus:
al starten vanaf 13e, dan in de 1e bocht door zijn teamgenoot nog ff een plek of 2-3 verloren, maar daarna, gewoon fenomenaal! Heb echt genoten van die gevechten met Alonso. Vond het best wel een interessante race om te zien, heb al spijt dat ik toch niet geweest ben. En zo leeg was het nu ook niet hoor Marshal. Net bij dat eerste stukske stadion zat echt weinig volk, voor de rest was het aardig gevuld naar mijn mening. |
Quote:
2 weken geleden was er nog iemand euforisch aan het doen over hoe fenomenaal het wel was hoe snel McLaren de kromme situatie heeft kunnen rechtzetten ...... Als je met rechtzetten een plaats in de sub-top (BAR, Renault, Williams) ambieert ...... Dan heeft ie gelijk. De kloof naar de top (Ferrari (Schumacher)) is echter nog aanzienlijk ..... De kloof in pure snelheid is misschien nog de kleinste ..... Maar als we gaan kijken naar de andere facetten van Racen .... oa Betrouwbaarheid ..... Dan zijn ze nog heel ver van hun plaats aan de top. Tegen de tijd dat Raikonnen 50 races zonder technische problemen heeft gereden zullen we nog eens klappen :D |
Ik vond het best een spannende race. Zo hebben we toch mooie duels gezien tussen Button en Alonso...
Wel een hele teleurstelling dat Kimi er zo snel uitlag...en voor zoiets stoms dan nog! :mad: We hadden fraaie dingen kunnen zien tussen hem en Schumi! En ja, die helm van Button, blijkbaar was het de strap die niet goed zat. Kom dat tegen... Wat ik ook heel mooi vond om zien was het inhaalmanoevre van Sato op Trulli en Webber die nog net zijn bolide in het gaatje wringt bij het insturen van de bocht. Prachtig... Voilà, those are my two cents! ;) |
Quote:
|
Ik vond het allesinds een zeer genietbare GP. Prachtige race van Button, alleen jammer dat die Duitser er nog altijd is :D Trulli kan nu best wel beginnen uitkijken naar een nieuwe werkgever, de reactie van Flavio gezien? Dat komt niet meer goed.
|
Zalige race! De regie had volgens mij ook de handen vol vandaag. Van het ene duel naar het andere overschakelen. Dat er zo nog veel mogen volgen.
Ook een dikke proficiat aan Button die +-15 rondes met bijna voortdurend slechts 1 hand aan het stuur de race afwerkte. Als ik me niet vergis is hij zelfs in die toestand Alonso uiteindelijk voorbijgegaan. |
Idd de regie had de handen vol en schumacher werd heel weinig in beeld gebracht. Tja, logisch want voor de 1e plaats viel er toch weinig te beleven.
Goed werk dus van die mannen. Eindelijk eens echt actie te zien. |
Quote:
McLaren: 11x Williams: 7x Ferrari: 7x Lotus: 4x Brabham: 3x Tyrrell: 2x Benetton: 2x Matra: 1x Om maar te zeggen dat alles relatief is en dat dit het soort van gegevens zijn waar een die-hard McLaren fan nog een beetje troost kan in vinden in donkere dagen. We zullen het maar niet hebben over het gesukkel van Ferrari in de tijd dat ook bij hun alles misliep. ;) Vond het overigens een mooie wedstrijd en maar goed dat Kimi's crash nog goed afliep. Er waren zeer mooie inhaalacties te zien - en enkele daarvan kwamen uit de boekskes. Helaas zullen we er over 3 weken aan zijn voor de moeite. Bovendien blijf ik erbij dat er geen enkel ander team op de grid aanwezig is dat dezelfde spankracht heeft dan McLaren. Ook al gebeuren dit soort van 'fouten gemaakt onder druk'. Of zijn we vergeten dat het geen 10 jaar geleden is dat Schumi met hetzelfde soort van problemen te kampen had, toen zijn team ook onder grote druk stond. 't is uiteindelijk allemaal goed gekomen en dat zal bij McLaren ook wel het geval zijn. |
Quote:
Coureurs: 1979 Scheckter / 2000 Schumacher Constructeur: 1983 / 1999 |
Eens te meer waren de Honda's de smaakmakers van de race, zowel Jenson als Samoerai Sato.
Ik had mij voorgenomen om de race in fastforward mode te bekijken, gelet op de pole position van de Rode Ridder. Uiteindelijk heb ik toch nog pijn in de vingers gekregen van telkens weer naar het play toetsje over te schakelen en zodoende heeft mijn samenvatting vijf kwartier geduurd :D Om maar te zeggen, naar mijn smaak een van de betere races van dit seizoen, maar dat was totnogtoe erg slapjes. Iemand een idee waarom Coulthard in de eindfase Alonso eerst bijna te grazen neemt, maar daarna plots veel terrein verliest? Ik weet wel dat Alonso even problemen heeft gekend met de ophanging, een euvel dat na enkele ronden weer verdween. jan |
De spoiler van de Mc Laren is dat niet meer gewoon dat het zo snel gaat en is daarom afgebroken. :D :D :D
Norbert Haug heeft het over metaal moeheid, ik wist niet dat er aan zo een spoiler nog metaal zit. :confused: We kunnen er nu wel eens mee lachen maar gelukkig heeft kimi niets, want dit was toch wel een serieuze klapper |
Ik vond het een aangename race vooral de duels ts. Alonso en Button. Wat mij opviel is dat de regiseur niet veel belang meer hechte aan Schumi :) Normaal komt die vaak in beeld en dat maakt het saai maar nu gingen ze meer de duels opzoeken in de achterhoede.
En wat een slechte start van Montoya, weet iemand de echte reden voor dit of lag het aan de piloot :) |
Quote:
|
Motor
t'Was eens een van de betere races, eindelijk eens een echt gevecht gezien.
Wat mij verbaasde was de renault motor, gezien hoe alonso toen button naast hem kwam iedere versnelling eem meter verder uitliep? Volgens mij moet er daar in Japan een of andere motoreningenieur al wel " Hara Kirri" gepleegd hebben :D |
ik denk dat de gast die als laatste de achtervleugel van Kimi geregeld heeft zich toch even verscholen heeft :D
|
Quote:
|
Naar wat ik hoorde van een collega ging het wel om moeheid, maar aangezien jullie niet graag metaalmoeheid horen kunnen we het omschrijven als materiaalmoeheid. Daar heeft koolstofvezel ook soms last vast ... Die dingen kunnen gebeuren, het is niet de eerste keer, en zeker niet de laatste keer. Moeheid op koolstofvezel is naar mijn weten ook niet te controleren, in tegenstelling tot bij metaal, waar het wel kan.
|
Quote:
Quote:
daar lag het dus aan ;) *edit* ik ga nog effe klagen over een ander verzinsel van de FIA. In Juni had je 4 wedstrijden op 5 weken. en nu moet er opeens 3 weken tussen zitten? met wie zijn voeten spelen ze eigenlijk? |
Quote:
|
Dat probleem van Alonso is volgens pitstop een afgebroken barge board dat onder de wagen was terecht gekomen. Gevolg en verlies van neerwaardse kracht van 8%...
Dan heeft die kerel toch fijn gereden... Ik vond het een knappe schuiver van Kimi en een geweldige race van Schum. Weet er iemand wat er met Barrichelo was ( hij stond op een gegeven moment 9e, maar id eindklassering staat hij MAAR 12e). |
Quote:
Jan. =---- |
Barrichello : Lekke band (linksachter) in de laatste ronde. Hij verloor nog 3 plaatsen in de laatste bochten en parkeerde zijn wagen net na de finish.
Dat was nochtans duidelijk in beeld gebracht. |
Analysis - Hockenheim race report
Did Ferrari win, or BAR lose? Could BAR Honda and Jenson Button have scored their first F1 victory at Hockenheim, had they not received that 10 grid place penalty for the valve failure on Friday? Or could Kimi Raikkonen have won for McLaren? (www.f1.com) jaah als wie die theorie gaan volgen was opel ook dtm kampioen :+ maar de race viel wel mee .. jammer van kimi en zeer mooi van button ook een goede race voor webber en ja schumi daar valt nix meer over te zeggen hé.. wel + punt = McLaren is back !! goed voor de sport in iedergeval |
Heeft er iemand al een foto tegengekomen van de tifo op de Mercedes tribune?
|
Quote:
Knappe actie van die manne, zeker met die Ferrari vlag daar ergens tussen (ik meen die gezien te hebben bij de 2e opwarmronde). Ik ben curieus naar het antwoord van de echte TIFOSI in Italie!!!!! Forza Ferrari!!! |
All times are GMT +2. The time now is 14:32. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.