![]() |
De Ferrari F399, chassis 193 weer in twee stukken.
De Ferrari chassis-specialisten herkennen in het nummer F399-193 wel iets denk ik. Met dit chassis maakte Schumacher destijds de crash in Silverstone in 1999. Schumacher hebben ze destijds weten op te lappen...............maar het chassis ook.
De huidige eigenaar is de Fam. Kroymans, dit schade-gevalletje zal wel een koopje zijn geweest ;) Net zoals John Bosch laten de Kroymansen die F1 wagens niet in de garage staan. Racen, dat moet ermee gebeuren. Tijdens het Historic Festival op Laguna Seca, afgelopen weekend, ging het niet helemaal lekker. F(r)ederico Kroymans (is dat Frits zelf of zijn zoon? ) maakte in "Turn Six" een schuiver waarbij de wagen een impact te verwerken kreeg. De wagen brak recht af ter hoogte van de voorste cockpit rand. Zie deze foto Kroymans kwam er vanaf met wat een wat pijnlijke knie, dat mag een klein wonder heten als je dit zo ziet. Hij raakte met +/- 100 km/u de bandenstapels/muur. Het was bekend dat er een klein scheurtje was..........maar in Ferrari liefhebbers kringen rijzen er enkele vragen. Is de reparatie goed uitgevoerd? Was er toestemming om met dit chassis te racen? Trouwens voor de bezoekers van de Spa Ferrari days 2004, die hebben de bewuste wagen voobij zien komen. Zie deze foto Het bericht over de crash komt van autoracing1.com, een Amerikaanse betaalsite. Er was iemand ergens zo vriendelijk om dat bericht te onderwerpen aan een copy - paste actie. |
Correctie, het was niet het bewuste chassis uit Silverstone...............
Maaruh, aan 2e-hands Formule 1 wagens kleeft toch een luchtje ;) Betaalsite, daarom op deze manier maar een link van het wrak Overigens goede beveiliging van die site :rolleyes: Hotlinks is geen probleem. http://nitro.vapornet.net/wackiness/...done-wrong.jpg Deze foto vind ik dus echt schokkend........ |
Laat ons dus maar stellen dat zo'n monocoque niet "geplakt" kan/mag worden :)
Dit soort dingen zie je toch echt alleen maar ik komische films hé, waar de voorkant de achterkant inhaalt. Vreemd trouwens dat de piloot OK is. Ofwel was de snelheid zeer laag, ofwel heeft die mens ontzettend veel geluk gehad! |
Tijdens de impact was de snelheid +/- 65 Mph (ong. 104 Km/u).......die Kroymans heeft alle geluk van de wereld gehad. Volgens de laatste info zou het bewuste chassis nooit een zware klap hebben meegemaakt, dat maakt deze rare breuk wel heel apart.
|
Daar gaat mijn "waanidee" over het onbreekbare van een F1-monocoque :eek: :eek: :eek:
|
doet me denken aan herby de kever ;)
|
Mij maak je niet wijs dat daar een gekeurde monococque in zat hé... Alleen al de 'cleane' breuk wijst op iets abnormaals
|
Zoals die mooi in 2 'gescheurd' is kon die volgens mij zelfs in een bocht, met veel krachten op het chassis, in 2 gebroken zijn.
|
|
Quote:
|
Die foto is hallucinant. :eek:
Die Kroymans kruipt daar door het oog van een naald. Met ietsje minder geluk is hij een lotgenoot van Alex Zanardi. En dat chassis? Ja, die herstelling moet echt amateurswerk geweest zijn. :rolleyes: |
wel eenvoudiger om in en uit te stappen :D
|
Quote:
En misschien leuk voor beven de toog On Topic C U |
Ferrari neemt deze crash toch erg serieus op, het wrak is reeds terug in Fiorano. Men is een onderzoek gestart waarom dit chassis op een dergelijke manier gebroken is...........
Tijdens de crash schijnt een van de voorwielen ergens tussen te hebben klemgezeten, de rest van het chassis is als het ware om het wiel gaan heenbuigen. Ze zijn er toch niet gerust op bij Ferrari. E.e.a. according to Autosport ;) |
Maaruh, aan 2e-hands Formule 1 wagens kleeft toch een luchtje ;) Tja, een tweedehands F1 moet je toch altijd kopen bij een dealer die je kan vertrouwen natuurlijk, of ze smeren je iets aan... :p |
De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Vroeger geloofde ik de goochel truk( vrouw in doos die doormidden gezaagd wordt enzo.....) nooit, maar na het zien van deze foto's verandert dat toch mijn mening.
Amai, maak zoiets mee. Zou dit op zijn CV komen te staan? ;) |
All times are GMT +2. The time now is 14:52. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.