![]() |
De Paddock Photo Award 2004, uitleg en reglement.
Depaddock vzw organiseert voor het eerst een fotowedstrijd, genaamd De Paddock Photo Award. Het was geen eenvoudige keuze om tot een democratisch reglement te komen. We weten dat ook dit reglement ter discussie kan komen. Daarom willen we op voorhand al zeggen : wie deelneemt aan de wedstrijd, zal het reglement respecteren. We vragen hen ook zich te onthouden van discussies over het reglement.
We zullen kiezen voor de beste foto en niet voor de beste fotograaf. Hiermee bedoelen we dat we op de hoogte zijn dat er deelnemers zijn die bevoorrechte posities hebben op het circuit. Zo kunnen mensen met een perskaart enz. voor de draad hun foto’s nemen en anderen dan weer niet. Dit levert hen het voordeel dat ze makkelijker een foto kunnen nemen van op een interessante plaats. Dat wil echter niet zeggen dat ze altijd de mooiste en kwalitatief hoogste resultaten halen. Hierin maken we dus geen onderscheid. We maken echter wel een onderscheid wat betreft de autosporttakken. Dat we sommige takken hebben samengevoegd illustreert dat ook dit niet eenvoudig is. In de toekomst zullen we aan deze formule uiteraard nog wat schaven, het is de bedoeling om er een jaarlijkse wedstrijd van te maken. Categorieën · CF - Circuit formulewagens · CP - Circuit prototypes · CG - Circuit gesloten wagens (touring, GT’s, Cups, enz.) · CA - Circuit andere (dragsters, oval, rallycross, enz.) · RA - Rally (rally, sprint, slalom, heuvelklim, enz.) · VA - Varia autosport (alles wat niet in bovenstaande categorieën thuishoort, maar de link naar de autosport dient wel duidelijk te zijn) · PE - Mensen op en rond autosport evenementen · JU - Foto’s genomen door jongeren (-16jr op 31-dec-2004.) Je ziet, heel wat categorieën waar je een kans kan wagen. Heb je een foto waarvan je niet direct weet in welke klasse hij thuishoort kan je hem mailen naar de organisator en deze zal je dan op weg helpen. Elke deelnemer mag maximum 2 foto’s per klasse insturen. Indien een klasse minder dan 4 ingezonden foto’s telt van vier verschillende fotografen vervalt deze categorie. De mogelijkheid bestaat dat we deze categorie samenvoegen met een andere klasse. De foto’s moeten dateren van de periode 2000 tot 2004. Bij elke foto dient de deelnemer wat informatie te verstrekken. Deze informatie is enkel bestemd voor de organisator en zal geen belang hebben bij de quotatie bij de wedstrijd. De medeforummers zullen in de halve finale per klasse mogen stemmen. De eerste 3 foto’s per klasse zullen naar de finale gaan. In de finale zullen de foto’s beoordeeld worden door beroepsfotografen of mensen die professioneel met autosport bezig zijn. De samenstelling van deze jury zal later bekend worden gemaakt. We verzoeken iedere deelnemer het reglement zorgvuldig door te lezen zodat iedereen weet wat ze kunnen verwachten. Lees in het onderstaande bericht het reglement voor De Paddock Photo Award 2004. |
Wedstrijd Reglement De Paddock Photo Award 2005
Deelname wedstrijd Deelname aan De Paddock Photo Award is open voor iedereen die geregistreerd is als forumgebruiker op www.depaddock.eu, mits de foto's door de deelnemer zelf genomen zijn en dateren uit de periode van 2000-2004. Voor kandidaat-deelnemers die nog niet geregistreerd zijn : deze registratie is geheel GRATIS. Professionele fotografen en amateur-fotografen maken evenveel kans omdat pas bij de prijsuitreiking (d.w.z. NA de eindjurering) zal bekendgemaakt worden wie de makers van de foto’s zijn. Inschrijving Inschrijving van de foto(s) vòòr de wedstrijd is noodzakelijk. Dit dient te gebeuren tussen 1 december 2004 en 31 december 2004.Deelname is GRATIS. Deelnemen gebeurt via het internet. Foto's dienen onder digitale vorm te worden gestuurd naar de wedstrijdleiding op photoaward@depaddock.eu. Tijdschema wedstrijd Bekendmaking reglement: 03 november 2004 Insturen foto’s: 01 december 2004 – 31 december 2004 Foto’s online: Begin januari 2005 (na opklaren nieuwjaarskater) Insturen stemmen: Begin januari 2005 – 28 januari 2005 Bekendmaking laureaten: 31 januari 2005 Uitreiking De Paddock Photo Award: Februari/Maart 2005(ledenvergadering) Tentoonstelling DPPA: Tot 01 Mei 2005 (afhalen foto’s door laureaten) Categorieën De wedstrijd is ingedeeld in verschillende categorieën. Deze categorieën worden verder in dit reglement gespecifiëerd. Iedere deelnemer bepaalt zelf in welke categorie(ën) hij of zij zal deelnemen, een maximum van 2 foto’s per deelnemer per categorie is slechts toegelaten. De organisator behoudt zich het recht voor om, indien nodig, aanpassingen door te voeren in de indeling van de categorieën. Tevens wordt er de mogelijkheid geboden om iedere ingezonden foto te voorzien van een korte uitleg. Deze kan gebruikt worden om de omstandigheden enz. te beschrijven waarin deze foto genomen werd. Er wordt een aparte categorie ingericht voor jongeren beneden de 16jaar. Zij nemen deel in hun eigen categorie en kunnen niet deelnemen in de algemene categorieën. Samenvoegen van categorieën Per categorie moeten minstens vier foto’s ingeschreven zijn van vier verschillende inschrijvers. Indien het aantal deelnemers in een bepaalde categorie te laag is, zal de categorie vervallen of worden samengevoegd met een andere. Vervalt een categorie dan kan worden besloten door de wedstrijdleiding dat een foto wordt geplaatst in een andere categorie. De beslissing van de wedstrijdleiding is bindend en onbetwistbaar. Spelregels voor het insturen van de foto’s -De foto’s kunnen enkel ingestuurd worden via photoaward@depaddock.eu en dienen voorzien te zijn van het volledig ingevulde word document (te downloaden op http://www.depaddock.eu/photoaward). -Ingestuurde foto’s mogen niet voorzien zijn van enig herkenbaar teken, van waaruit de identiteit van de deelnemer zou kunnen afgeleid worden. Gebeurt dit wel, dan wordt de foto niet toegelaten tot de wedstrijd. -Door deelname aan de De Paddock Photo Award geeft iedere deelnemer de toestemming aan De Paddock vzw om deze foto’s gedurende de duur van de wedstrijd on-line te plaatsen zonder aanspraak te kunnen maken op eender welke vorm van copyright. Iedere foto zal voorzien worden van een De Paddock Photo Award deelname nummer. Dit wil zeggen dat het copyright gedurende de volledige wedstrijdduur aan De Paddock vzw overgedragen wordt. -Na afloop van de wedstrijd blijven de foto’s online op de server van De Paddock vzw. Deelnemers die hier bezwaar tegen hebben, dienen dit kenbaar te maken in het deelnemingsformulier. De foto’s blijven ten allen tijden eigendom van de deelnemers. -Zowel digitale als ingescande foto’s of dia’s zijn toegelaten en dit enkel in jpeg-formaat 800x600 pixels. Andere formaten zijn niet toegelaten tot de wedstrijd. -De bestandsgrootte per ingezonden digitale foto, ingescande foto en dia mag maximaal 300 KB bedragen. (Toegevoegd op 14-11-04) -Per categorie moeten de eerste drie een afdruk van hun foto ingekaderd afleveren in Wheels Themacafé vanaf 01 februari (uiterlijk vóór de ledenvergadering van De Paddock vzw) om tentoon gesteld te worden. Dit mag een origineel of een afgeprinte versie van hun winnende foto zijn, op formaat A4 (20cm x 30cm). Categorieën · CF – Circuit formulewagens · CP – Circuit prototypes · CG – Circuit gesloten wagens (touring, GT’s, Cups, enz.) · CA – Circuit andere (dragsters, oval, rallycross, enz.) · RA – Rally (rally, sprint, slalom, heuvelklim, enz.) · VA – Varia autosport (alles wat niet in bovenstaande categorieën thuishoort, maar de link naar de autosport dient wel duidelijk te zijn) · PE – Mensen op en rond autosport evenementen · JU – Foto’s genomen door jongeren (-16jr op 31-dec-2004.) Jurering In een voorronde wordt er per wedstrijdcategorie een 1ste, 2de en 3de plaats toegekend door het publiek. Vanaf begin januari 2005 zullen alle toegelaten inzendingen die in aanmerking komen voor de diverse categorieën online geplaatst worden op www.depaddock.eu/photoaward. Geldige stemmen kunnen enkel uitgebracht worden door geregistreerde De Paddock forumgebruikers. Geldig stemmen kan enkel en alleen via het versturen van een e-mail naar photoaward@depaddock.eu vanaf het online verschijnen van de foto’s tot en met 28 januari 2005. Alleen je eerste ingestuurde e-mail is geldig. Het gebruikte e-mail adres waarmee je je stem uitbrengt moet verplicht overeenstemmen met het e-mail adres waarmee je geregistreerd staat op www.depaddock.eu. Wij herinneren hierbij aan onze policy dat dubbele accounts niet toegelaten zijn. Indien de organisatie vaststelt of vermoedt dat dit het geval is telt je stem niet mee. In je e-mail vermeld je de categorie en de fotonummer van jouw genomineerde foto. Je kan per categorie maar één foto nomineren, maar je MOET niet in iedere categorie nomineren. Na bekendmaking van de laureaten zal een vakjury uit deze foto’s één winnaar aanduiden die dan DE PADDOCK PHOTO AWARD 2005 wint. De samenstelling van deze vakjury zal later bekend gemaakt worden. Prijzen De laureaten zullen bekend gemaakt worden op www.depaddock.eu/photoaward op 31-jan-2005. Aan één van de laureaten wordt dan de De Paddock Photo Award 2004 toegekend door een vakjury. De bekendmaking van deze winnaar alsook de prijsuitreiking zal gebeuren tijdens de jaarlijks algemene ledenvergadering van De Paddock vzw (feb-mar 2005). Bovendien zullen de diverse categorielaureaten dan ook een aandenken in ontvangst kunnen nemen. De samenstelling waaruit de De Paddock Photo Award 2004 zal bestaan staat op dit moment nog niet vast. Hoe meer tijd we kunnen besteden aan deze samenstelling des te mooier zal de Award zijn. |
De site http://www.depaddock.eu/photoaward en het bijbehorende deelname formulier zijn nog niet actief. Op dit moment is dat nog niet nodig omdat de foto's pas vanaf 01-12-04 ingestuurd kunnen worden. Op korte termijn zullen we de bijbehorende informatie online zetten. Alvast bedankt voor het getoonde begrip.
Veel succes gewenst aan de deelnemers! |
Een kleine reglementswijziging. Enkele onder jullie hebben het reglement goed bestudeerd en ons gewezen op een klein hiaat. Vandaar dat we de volgende regel hebben toegevoegd aan het reglement:
Quote:
|
De site http://www.depaddock.eu/photoaward is online, op dit moment staat daar dezelfde informatie te lezen zoals deze vermeld staat in deze thread.
De extra informatie die er terug te vinden is het formulier dat ingevuld moet worden per ingestuurde foto. Klik hier voor de rechtstreekse link naar het document. Vanaf 1 december mogen de inzendingen binnenstromen op photoaward@depaddock.eu Succes gewenst aan de deelnemers. |
Verstuurd
Nou ik heb mijn eerste foto verstuurd! :D
|
Vanaf heden kunnen de foto's ingestuurd worden, laat de mailbox op photoaward@depaddock.eu maar volstromen ;)
Kleine opmerking: Tijdens de halve finales zullen er geen namen bekend worden gemaakt van de deelnemers die een of meerdere foto's hebben ingestuurd. Op die manier kan iederen zo objectief mogelijk zijn keuze maken voor de foto('s) die hem of haar het beste lijken. |
We zijn al 13 dagen ver en er zijn op dit ogenblik toch iets minder inzendingen dan we verwacht hadden.
Waar zitten al de fotografen hier? Zijn we ineens bang geworden om in "competitie-verband" tegen elkaar uit te komen, of zit iedereen te wachten tot op het laatste moment? Of zitten we te wachten op de eerste foto's om te zien wat de concurrentie van plan is? In dat geval moeten we jullie teleurstellen want de foto's zullen pas integraal on-line gaan na sluitingstijd, dus begin januari. ;) We gaan onze vakjury toch niet voor slechts enkele finalisten moeten inschakelen? Kom op, insturen die foto's!! :) |
Eerst de goede foto's uitzoeken. ;)
Ik vind het wel raar dat er 4 circuit-categorieën zijn, en één rally, maar ja, toch proberen te winnen. :) |
Veel onder ons zoals ik zijn bezig met de examens dus vinden we geen tijd voor onze fotokeuze
|
Quote:
'k kan er ook niet aan verhelpen :D En van jou verwacht ik dus wel foto's he. Je werk al wel eens in AutoNews gezien... ;) |
Quote:
Maar het zijn toch niet alleen maar de studenten die staan te fotograferen langs het circuit of de weg. Want als dat zo is, dan zitten hier toch mensen op het forum die ieder jaar een keer of 5 - 6 hebben overgedaan en nog steeds niet afgestudeerd zijn op hun 30ste... :D :D Alle gekheid op een stokje, waar blijft de rest dan? Nu goed, mijn keuze is wel snel gemaakt, want ik houd mijn goeie foto's in een aparte folder ;) |
Quote:
Tweede inzending ben ik nog aan het uitzoeken... |
Ik heb ook net een aantal foto's doorgestuurd, vooral van dit jaar.
Ben wel benieuwd of ik daarmee kan scoren, want de concurrentie is zeker niet te onderschatten hier :) |
Dus je moet gewoon een mail sturen met daarin het inschrijvings formulier en de foto???
En hoe gaat dat met 2foto's per klasse, moet dan in die mail 2inschrijvingsformulieren en dan 2foto's, of 2mails?? |
Je mag gerust één mail sturen met daarin alle foto's en documenten.
Kleine opmerking: Alle foto's die ingestuurd worden voorzien van een nummer. Dat nummer zal vanaf +/- 01 januari vanzelf bekend worden via de site en de threads op het forum. Binnen het bestuur van De Paddock is maar één persoon op de hoogte wie welke foto instuurt. Ook tijdens de stemperiode zal niet bekend worden gemaakt wie welke foto heeft gemaakt. Dit hebben we bedacht om een zo'n objectief mogelijke verkiezing te maken. |
Quote:
Ik zit al klaar om punten te geven... C U |
gene stress, ik zal ze straks wel insturen. Ge moet ni nu doen wat later ook nog gaat. :)
|
Foto's komen eraan, maar ik geraak er niet uit welke te kiezen...
Wanneer is de prijsuitreiking precies? Of is daar nog gene datum voor? |
Quote:
De laatste 72 uur zijn ingegaan ;) |
Quote:
|
Oef, gelukkig dat ik hier nog op dit forum terecht kom. :D
Heb nog wat tijd, kzal de mijne es direct uitzoeken sie ;) Weet al ene die ik direct zend, die ik zelf ook mega geslaagd vond ;) |
In het reglement staat dat foto's in JPEG op 800x600 pixels moeten ingestuurd worden. Dat is dus 4:3 verhouding.
Maar de winnende foto's moeten op A4 formaat 20x30cm afgedrukt worden. Dat is dan 3:2 verhouding. Ben je dan niet een stuk van je foto kwijt? Of moet het A4 blad niet volledig gevuld worden? |
Quote:
|
Dames en Heren deelnemers,
Op het moment van intikken zijn we aanbeland in de laatse 24 uur van de inzendtermijn ;) In de komende 22 uur zijn uw mails met foto's welkom op photoaward@depaddock.eu |
Quote:
|
Quote:
Er zijn ook vrouwelijke autosport fans die dit forum lezen én foto's maken van races én meedoen. Helaas hebben mijn foto's niet die kwaliteit dat ze mee kunnen doen aan de foto-award. |
Quote:
We gaan de laatste 12 uur in......... |
bij het scannen van mijn "analoge" foto's kom ik op een resolutie van 800x522 uit. Is dit een probleem?
Als ik moet gaan naar 800x640 moet ik snijden en kunnen sommige foto's er niet helemaal op? |
Quote:
Dit is zo'n typisch probleempje van "een eerste keer". Ander probleempje wat ik heb gemerkt is dat sommige foto's als BMP-file binnenkomen terwijl ze door de deelnemers als een JPEG verstuurd zijn. Hoe dat komt geen idee? Geen idee :confused: Op zich is dat geen probleem, die foto's kunnen altijd omgezet worden naar een JPEG formaat. Alleen gaan ze dan iets over de 300 kb heen. Ook dat zal geen probleem zijn. Het is voor zowel de deelnemers als de organisatoren de eerste keer ;) |
en hop, foto's doorgestuurd.
Ben eens reuze benieuwd hoeveel foto's er uiteindelijk zullen ingestuurd worden en vooral hoe de concurrentie eruit zal zien :D :D |
mijn foto's zijn ook doorgestuurd in de jongerencategorie, en nu maar hopen dat ik toch 1 stem krijg :D
|
euhm ik heb zowel verstuurd in de -16jarige klasse als in de andere klassen.. is dit een probleem? doen al deze foto's mee of tellen ze allemaal niet ?? anders heb ik een klein probleempje :p
|
Quote:
Meer dan 100 foto's hebben we mogen ontvangen, waarvoor onze dank. In de loop van de komende dagen gaan we beginnen aan de verwerking ervan. We hopen alle inzendingen in de loop van 3 januari online te hebben. Zodra alles online staat geven wij jullie een seintje en kan het stemmen beginnen. |
All times are GMT +2. The time now is 08:23. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.