De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   World Endurance Championship (WEC) 2012 - De nieuwtjes (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20732)

Belle 12-10-2011 23:47

World Endurance Championship (WEC) 2012 - De nieuwtjes
 
In 2012 wil men meer evenwicht zien tussen de benzine- en dieselmotoren en zal deze laatste aangepakt worden. De luchtinlaten en turbodruk worden kleiner en de LMP1-diesels krijgen 60 liter in de tank (ipv 65 liter).

Haaienvinnen worden veralgemeend.

Achteruitkijkspiegels moeten groter en elektrisch van binnenuit geregeld worden.

Overige info vind je op de volgende link:
http://sport.turbomagazine.be/news_N...12_bekend.html

Grig-O 15-10-2011 00:43

Geruchten doen de ronde over een mogelijke deelname van een Peugeot 908 by Oreca (dus niet meer de HDi FAP van vorig jaar). Iets wat - en dit is louter iets wat ik gelezen heb op 10/10's - Audi ertoe zou kunnen dwingen om ook een vierde auto in te zetten voor een bepaald klantenteam.

Voorlopig nog wel wat wishful thinking, maar het WEC in Spa wordt misschien wel de moeite waard!

NetForce84 31-10-2011 21:28

Quote:

De ex-kampioen World Series by Renault Bertrand Baguette heeft met de Peugeot 908 HDI getest, de wagen die in Le Mans en het WK Uithouding uitkomt. Onze landgenoot Baguette testte eind 2009 in de F1 en reed dit seizoen onder meer een schitterende Indy 500 en nam aan enkele manches van het WK GT deel. Of deze testsessie, waarschijnlijk om de vervanging van een aantal rijders bij Peugeot voor te bereiden, een gevolg zal kennen, is niet geweten.
Zou wel tof zijn om een Belg in de LMP1 klasse aan het werk te zien

Niels 12-11-2011 17:45

De definitieve kalender werd vrijgegeven. Ahoewel definitief, een race plannen in Bahrein lijkt me nu ook niet een slimme zet.
Slechts 2 races in Europa buiten Le Mans.

17 maart – 12 uren van Sebring (VS)
5 mei – 6 uren van Spa (België)
3 juni - Le Mans Testdag (Frankrijk)
16-17 juni - 24 Heurs du Mans (Frankrijk)
25 augustus - 6 uren van Silverstone (GB)
16 september - 6 uren van Sao Paulo (Brazil)*
30 september - 6 uren van Fuji (Japan)
20 oktober - 6 uren van Bahrain (Bahrain)
11/18 november - 6 uren van China (TBA)

Bron: http://www.racingworld.be/news/8373/...end-video.html

Grig-O 12-11-2011 19:45

Volgens dsc.com komt er volgend jaar nog een vierde constructeur op de proppen met een nieuwe LMP1. Het zou gaan om een Japanse fabrikant en dus wordt er gedacht aan Honda of Nissan.

HaCo 12-11-2011 20:22

Quote:

Originally Posted by Grig-O (Post 272103)
Volgens dsc.com komt er volgend jaar nog een vierde constructeur op de proppen met een nieuwe LMP1. Het zou gaan om een Japanse fabrikant en dus wordt er gedacht aan Honda of Nissan.

dsc.com "A TYCO international company". Wellicht bedoel je een andere site? Alvast goed nieuws.

Grig-O 12-11-2011 21:45

Quote:

Originally Posted by HaCo (Post 272104)
dsc.com "A TYCO international company". Wellicht bedoel je een andere site? Alvast goed nieuws.

dsc = dailysportscar ;)

Stranger 13-11-2011 11:27

Het zal in ieder geval Nissan niet zijn ;-)

Niels 15-11-2011 21:27

De 1000 km van Spa worden de WEC 6 hours of Spa en Delettre wordt als organisator aan de deur gezet? FIA neemt over en zal een nieuwe verantwoordelijke aanstellen (met F1 ervaring, gezien het nu om een FIA WK gaat). Dus welkom F1 toestanden, gesloten paddock, hermetisch afgezette stands enz.
Bron: Speedaction.TV

marcel 15-11-2011 22:26

blijkbaar zou de ronde in Bahrein samen vallen met Petit Le Mans. Dat is toch echt geen zin voor traditie tonen (ook al is het nog maar een jonge traditie)?

ze kunnen er bij de ALMS al zeker niet mee lachen

Stranger 15-11-2011 22:55

Quote:

Originally Posted by Niels (Post 272179)
De 1000 km van Spa worden de WEC 6 hours of Spa en Delettre wordt als organisator aan de deur gezet? FIA neemt over en zal een nieuwe verantwoordelijke aanstellen (met F1 ervaring, gezien het nu om een FIA WK gaat). Dus welkom F1 toestanden, gesloten paddock, hermetisch afgezette stands enz.
Bron: Speedaction.TV

Dat hoeft niet persé he...FIA GT1 is ook een WK en heb je daar gesloten paddock, afgezette stands gezien op Zolder en jaar ervoor op Spa ? ;-)

Mark 15-11-2011 23:48

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 272182)
ze kunnen er bij de ALMS al zeker niet mee lachen

Aangezien suikeroom Don Panoz aardig platzak is hebben ze bij de ALMS maar te leven naar de nukken en grillen van de FIA ;) In Bahrain zullen ze nog wel een olie-$ hebben gevonden :)

sturgis 16-11-2011 00:26

effe off topic, Mark ik probeerde jou een pm te sturen maar jouw inbox is vol (en mijn message te lang) kan jij mij soms een pm sturen met een emailadresje waar ik jou kan op bereiken?

re de Bahrein race.... enorm lomp om die op petit Le Mans te plannen imho, alleen al naar de piloten toe, bij wie petit Le Mans toch wel een graag gereden wedstrijd is

Mark 16-11-2011 00:37

Quote:

Originally Posted by sturgis (Post 272190)
effe off topic, Mark ik probeerde jou een pm te sturen maar jouw inbox is vol (en mijn message te lang) kan jij mij soms een pm sturen met een emailadresje waar ik jou kan op bereiken?

PM is verstuurd. PM-inbox is inderdaad redelijk vol aangezien ik sommige PM's uit 2003 e.d. bewaar ;) Kan me in de toekomst nog weleens van pas komen :)

GT2-R 16-11-2011 02:14

GEEN PETIT LE MANS in de WEC??? Dat zou gewoon een schande zijn. Veruit het mooiste evenement van het ILMC was het (en kende afgelopen jaren enorme groei qua toeschouwers). Nogmaals het bewijs dat de fan er gewoon niet meer toe doet. Een wedstrijd in de woestijn boeit me niet...een wedstrijd op dat ongelofelijke baantje in Georgia zou ik graag een heel weekendje achter mijn PCtje voor besteden!


All times are GMT +2. The time now is 06:22.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.