De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   24u Spa GT2 klasse techn. specs (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=15924)

N704YA 20-07-2007 18:23

24u Spa GT2 klasse techn. specs
 
Volgende week gaan we een boeiende uithoudingsrace 24u Spa tegemoet.
Graag een bevestiging van de onderstaande prestaties en technische specs waarin de Ferrari F430 en Porsche 997GT3-RSR in de GT2 klasse aantreden voor de 24u Spa 2007.

Diameter luchtbegrenzer motor:
- F430: 28,1 mm ? of 28,8 mm ?
- Porsche 997: 30,1 mm of 30,3 mm ?
Een gok wat betreft PK tijdens de race :)
- F430: 460 pk
- Porsche 997: 485 pk
Spoorbreedte velgen:
- F430: Voor 10 inch ? / Achter 10 inch ?
- Porsche 997: Voor 10 inch ? / Achter 14 inch ?
Gewicht (lege brandstoftank):
- F430: 1100 kg + 28 kg ballast piloten ?
- Porsche 997: 1225 kg + 28 kg ballast piloten ?
Voorspelling topsnelheid in Combes:
- F430: 260 kmh ?
- Porsche: 262 kmh ?
Voorspelling kwalifikatietijd 24u spa 2007 (nieuwe omloop)
- F430: 2 min 21 sec
- Porsche: 2 min 21 sec

Alvast dank voor de feedback.

Integra 20-07-2007 19:49

30.3 mm restrictor voor de 997 RSR.

GT2-R 20-07-2007 20:11

Vraagje: waarom is het gewicht van de Porsche 997 RSR zoveel hoger dan van de F430??? Reglementen of kostenbesparing???

marcel 20-07-2007 20:38

Quote:

Originally Posted by N704YA (Post 215490)
V
Gewicht (lege brandstoftank):
- F430: 1100 kg + 28 kg ballast piloten ?
- Porsche 997: 1225 kg + 28 kg ballast piloten ?


ik denk dat er tijdens de 24 uren niet met ballast gereden wordt
(en een piloot van 28kg lijkt me wel héél licht berekend :p)

N704YA 20-07-2007 20:40

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 215497)
Vraagje: waarom is het gewicht van de Porsche 997 RSR zoveel hoger dan van de F430??? Reglementen of kostenbesparing???


Keuze van Porsche voor de 997:
Door te opteren voor de hogere gewichtsklasse (1225 kg) mag men reglementair een grotere diameter van de luchtbegrenzer monteren (= meer vermogen) en mogen veel bredere banden geplaatst worden (14 inch)

Keuze van Ferrari voor de F430
Lagere gewichtsklasse (1100 kg): dus kleinere diameter luchtbegrenzer, en smallere banden.
Om die lagere gewichtsklasse te behalen heeft de F430 de cylinderinhoud van de motor reglementair beperkt tot 4000 cc (In serie 4300 cc).
Daardoor heeft de F430 in serieversie meer PK (490) dan de F430 in GT2 versie.
Alles komt neer op PK-gewichtsverhouding, verbruik, bandenslijtage.

N704YA 20-07-2007 20:44

Quote:

Originally Posted by marcel (Post 215504)
ik denk dat er tijdens de 24 uren niet met ballast gereden wordt
(en een piloot van 28kg lijkt me wel héél licht berekend :p)

Tijdens de 24 uren wordt er niet met ballast gereden tengevolge van goede resultaten uit vorige wedstrijden.
De 28kg is natuurlijk niet het gewicht van de piloot, wel een extra gewicht opgelegd door de FIA voor wagens bestuurd door professionele piloten.

GT2-R 20-07-2007 21:10

Quote:

Originally Posted by N704YA (Post 215507)
Tijdens de 24 uren wordt er niet met ballast gereden tengevolge van goede resultaten uit vorige wedstrijden.
De 28kg is natuurlijk niet het gewicht van de piloot, wel een extra gewicht opgelegd door de FIA voor wagens bestuurd door professionele piloten.

Idd, want ze hebben berekend dat 28kg in een GT2 gemiddeld met 0,5s per ronde overeenkomt (geloof ik toch)

Integra 23-07-2007 09:20

Quote:

Originally Posted by GT2-R (Post 215509)
Idd, want ze hebben berekend dat 28kg in een GT2 gemiddeld met 0,5s per ronde overeenkomt (geloof ik toch)

Zeker niet zo veel.


All times are GMT +2. The time now is 12:37.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.