De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Media Corner (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=52)
-   -   Rallying - The Killer Years (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=21059)

FIRE 29-05-2012 18:26

Rallying - The Killer Years
 
Gisteren iemand de documentaire Rallying - The Killer Years op Canvas gezien? Is een erg mooie documentaire over het hoogtepunt én dieptepunt in het WK rally: Groep B.

TvD 29-05-2012 18:43

Yep, was recent ook al op BBC4. Zeer de moeite waard om te kijken!

Nismo 29-05-2012 18:59

Ik heb het opgenomen.

FIRE 29-05-2012 19:31

Ik snap alleen niet waarom ze de Ford rs200 het lelijke eendje van Group B noemen. Is toch een prachtige wagen?

Bugalfa 29-05-2012 20:54

idd.RS200 had zondermeer de vloeiendste lijnen van't hele lot .

DeltaS4 is toch nu nog altijd een beest .

FIRE 29-05-2012 21:34

Quatro, Delta, 205, 6R4, RS200...het zijn allemaal beesten. ;)

TvD 29-05-2012 21:55

Quote:

Originally Posted by FIRE (Post 275181)
Ik snap alleen niet waarom ze de Ford rs200 het lelijke eendje van Group B noemen. Is toch een prachtige wagen?

Day verbaasde mij ook al. Vind het toch een van de mooiere groep B wagens...

FIRE 29-05-2012 22:42

Als ik dan een lelijk eendje moet noemen dan zou ik eerder de (onbekendere) Citroen BX noemen.

Juha 29-05-2012 22:55

Die prijs is toch eerder voor de Citroën BX weggelegd.

Ik vreesde dat het een zoveelste recyclage van dezelfde beelden ging worden, maar die interviews met de Portugezen waren een aangename verrassing.

Edit: te traag :)

Raceboy 30-05-2012 07:22

Je kan het wel over de prestaties van de ford hebben in functie van het erin gepompte geld was het echt een lelijk eendje.

Juha 30-05-2012 19:17

Op zich viel dat nog mee. 3e bij het debuut in Zweden, collectief gestopt in Portugal, snelste op de openingsproeven bij het laatste optreden in Griekenland en toen stapte Ford eruit. Mark Lovell werd er wel Brits kampioen mee, hij won geen enkele rally maar stond wel iedere keer aan de finish ondanks een enorm hoog aantal kapotte versnellingsbakken.

Citroën heeft niet veel meer gereden, en met nog minder succes, en bij Austin Rover was het ook niet om over naar huis te schrijven: 19 deelnames voor het fabrieksteam in het wereldkampioenschap, 11 keer niet aan de finish. Had de RS200 een ongezond grote honger naar versnellingsbakken, dan het de Metro het vooral op distributieriemen gemunt. Het toonvoorbeeld was de Scottish Rally, waar 7 van de 8 Metro's opgaven met motorproblemen.

En als je het als privé-piloot wou proberen met een Metro: 17 pogingen in het WK, 12 niet aan de finish, met als dieptepunt de RAC Rally:

19 Marc Duez / Willy Lux, C868EUD, Engine
20 Harri Toivonen / Neil Wilson, C96KOG, Engine
23 Tony Teesdale / Greg Horne, MT8217 (NZ), Engine
34 Alistair Sutherland / Peter Watts, C869EUD, Cam belt
35 Willie Rutherford / Bryan Harris, C998LCA, Accident
36 Ken Wood / Peter Brown, 261GWC, Cam belt
37 David Gillanders / Ken Rees, C670JSU, Piston
58 Geoff Fielding / John Robinson, C288JFM, Engine


Ondanks alles werd Didier Auriol er kampioen mee in Frankrijk, Ali Karaçan in Turkije, Ken Wood in Schotland, Alistair Sutherland in het Brits nationaal kampioenschap en Ian Donaldson won het Britse asfaltkampioenschap.


All times are GMT +2. The time now is 15:31.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.