De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar kalender 2004 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=6423)

ikke 07-11-2003 10:02

Belcar kalender 2004

Kalender/Calendrier Mediagroup Van Dyck Belcar 2004 !

25 maart/mars training/entraînement (namiddag/après-midi)
1 april/avril training/entraînement (voormiddag/matinée)
za 03-zo 04 april /avril Belcar New Race Festival
za 24-zo 25 april /avril World Series
vr 04-za 05 juni/juillet Spa Euro Race (Spa Francorchamps)
2-3-4 juli/juillet Eiffelrennen (Nürburgring)
wo 18 aug/août Avondtraining/Nocturne Belcar 24 Uren van Zolder
do 19 aug/août Kwalificaties/Qualifs Belcar 24 Uren van Zolder
za 21-zo 22 aug/août Belcar 24 Uren van Zolder
za 25-zo 26 sept Racing Festival (Spa Francorchamps)
za 16-zo 17 okt/oct Belcar Masters

Pascal 07-11-2003 17:38

En opnieuw een buitenlandse race, heb ik horen vertellen. Ik hoop zoals elk jaar op KYALAMI :D :D :D maar uit goede bron heb ik vernomen dat het nog eens ASSEN zou kunnen worden...

C U

Scapa 07-11-2003 17:47

Assen is inderdaad een grote kanshebber. Danny Dubois of Marc Martens (ik weet het niet juist meer) heeft dat gezegd in de Belcartent na de laatste race in Zolder.

flugel 07-11-2003 17:53

Noemen ze da ook al "buitenland"???

Mark 07-11-2003 20:35

Quote:

Originally posted by flugel
Noemen ze da ook al "buitenland"???
Bij ons wel, die mensen kan ik daar niet verstaan zonder ondertitels :D Mocht het Assen worden, ik mopper niet ;)

TYRI F1 08-11-2003 15:11

ik ook niet....:D:D

Baron 08-11-2003 15:20

Quote:

Originally posted by Pascal
En opnieuw een buitenlandse race, heb ik horen vertellen. Ik hoop zoals elk jaar op KYALAMI :D :D :D maar uit goede bron heb ik vernomen dat het nog eens ASSEN zou kunnen worden...

C U

OK. Er is niets verkeerds aan Assen. Maar Nederland, Duitsland en Frankrijk hebben we al gehad. Waarom niet eens het Kanaal oversteken en een race in :cool: Silverstone, Brands Hatch of Donington Park organiseren. Vanuit Groot-Brittannië wordt er belangstellend naar de Belcar gekeken. Zo een race zou meteen mooie internationale publiciteit voor de Belcar en een aantal leuke Britse guests kunnen opleveren. :cool:

AlainH 09-11-2003 17:57

zijn er volgend jaar nu wel of niet Belcar-races op Spa ? want Belcar zou geen deel meer uitmaken van de Super Meetings ?

ICEMAN 11-11-2003 18:49

Quote:

Originally posted by Baron
...Silverstone... Zo een race zou meteen mooie internationale publiciteit voor de Belcar en een aantal leuke Britse guests kunnen opleveren. :cool:
Int voorprogramma van de F1! :D

Duijmski 11-11-2003 23:16

Voordat ik op deze topic zal reageren zal ik mij eerst even voorstellen. Ik ben Duijmski, kom uit Nederland en fanatiek autosportfan (foto's).

Sinds dit jaar volg ik het BelCar-kampioenschap echt actief, voorgaande jaren heb ik het met een half oog gevolgd. Hierbij trok voornamelijk de 24 uur van Zolder mijn aandacht. Dit omdat Zolder een van de meest toegankelijke circuits in de Benelux is. Dit aspect (goede plaatsen = goede foto's) gecombineerd met de charmes en het spektakel van een 24-uurs-race zorgden ervoor dat ik mij beetje bij beetje meer begon te interesseren voor het BelCar-kampioenschap. Door een ongelukkige samenloop van omstandigheden kwam het er pas dit jaar van om een BelCar-race 'live' mee te maken, hetgeen er voor heeft gezorgd dat ik nu definitief met dit 'virus' ben aangestoken.

Daarom zou ik het natuurlijk erg gaaf vinden als de BelCar toch weer een bezoekje zou brengen aan Nederland (Assen). Niet in de laatste plaats omdat er toch wel een behoorlijk aantal Nederlanders in dit kampioenschap meedoen en dit voor het werven (en tevreden houden) van sponsors een stuk gemakkelijker is.

Overigens hoop ik dan wel dat het BelCar kampioenschap deel blijft uitmaken van het Super Meeting concept. Een mooi pakket wat leuke raceklassen aan de start brengt en zorgt voor een vol programma. Na het stoppen van de Yaris Cup zal er anders weinig van dit mooie concept over blijven. Het is dan niet te hopen dat het dezelfde kant op zal gaan als met het Beru-Top 10 weekend.

Dat was ook een mooi vol programma, totdat de organisatie van de V8STAR dacht dat ze het ook wel op eigen houtje konden. Uiteindelijk hebben ze een leuke kalender weten samen te stellen, maar zonder aanvulling van buitenaf (tijdens de Trophy of the Dunes op Zandvoort werd het programma gevuld met de Nederlandse raceklassen) zouden de races niet echt interessant zijn en zou het publiek wegblijven.

En dat laatste kan de FIA na afgelopen jaar (/jaren) alleen maar beamen. Alleen Formule 3000 en Porsche Super Cup zijn niet genoeg om de Formule 1 boeiend te houden. Het is dus niet te hopen dat BelCar uit het Super Meeting pakket stapt .... Ik hoop daarom ook dat daar zo snel mogelijk duidelijkheid over komt of dat iemand daar nu al duidelijkheid over kan geven.

Gr,

Duijmski

Driesco 11-11-2003 23:31

Het grootste probleem even in een notedop :

De pot is te klein in België en teveel federaties, tuners, automerken, willen van de pot likken. Laat de races organiseren door een onafhankelijk eventbureau en je zal andere taferelen te zien krijgen. Nu wil iedereen zijn graantje meepikken en dat helpt de ganse boel om zeep. Je moest eens weten wat automerken, teams, enz.. moeten betalen om de boel draaiende te houden.

Het kan allemaal zo eenvoudig maar iedereen wil het moeilijk houden. Kijk maar hoe moeilijk het is om als leek aan een licentie te geraken, dat zegt genoeg.

Mijn slogan : alle events onder 1 dak door 1 en dezelfde firma te organiseren.

Maarten 12-11-2003 01:28

allemaal goed en wel
maar als alle events onder één dak komen dan hoop ik dat je bedoelt, alles in België

ik vind het concept van de supermeetings niet slecht, maar ik zal er één in zolder en één in francorchamps bezoeken en dan heb ik het wel gezien
ik wil variatie en niet iedere keer de mini's clio's yarissen belcar en renault 1600 te zien krijgen
ik vind het tof om de clio's in het voorprogramma van de 24h van francorchamps te zien, en de yarissen eens bij ons bij de funcup op de 25uren en zulke zaken, ook zou ik er geen problemen mee hebben om bv de 2pks eens bij ons te zien, ed...

maar om dit te kunnen krijgen, ik bedoel de verscheidenheid tussen de diverse superweekends, moet één buro alles in belgie organiseren en dat lijkt me dan weer praktisch gezien niet haalbaar. ik weet niet of anderen er een probleem mee hebben dat ze iedere keer dezelfde races zien, evt andere winnaar, maar ik heb het over dezelfde auto's
ik vond het bv super om tijdens de 24u van francorchamps die alfa cup uit holland te zien. Misschien ben ik een uitzondering, maar ik zie niet graag identieke raceweekends, er mag/moet voor mij wat variatie inzitten

want nu weet ik bv dat als de belcar rijdt er ook mini's clio en yarissen meegereden hebben, ik wil graag wat meer diversiteit, maar dan lijkt me samenwerking tussen landen zelfs nodig, samenwerking tussen de verschillende organisaties, en dan kunnen de supermeetings eigenlijk niet meer verder bestaan.

om maar iets te zeggen: ik vond het plezant om in het voorprogramma van de 2003 miles te rijden, dan zie je in de pits eens andere auto's, ok wel grotendeels btcs, maar er waren ook de radicals sportcars. Een TC met in het voorprogramma de formule renault zou toch ook eens wat anders zijn, niet?

dit is natuurlijk mijn mening, maar ik ben iedere keer hetzelfde snel beu gezien. ik wil verscheidenheid tussen verschillende raceweekends, maar ik begrijp dat zeker niet iedereen deze mening deelt. Mijn idee is waarschijnlijk niet in Belgie mogelijk, daar ons landje daarvoor te klein is, en daar er natuurlijk contracten bestaan tussen de verschillende organisaties/cups etc.

mijn mening dus ...

Mistery 12-11-2003 09:26

Zoals elk jaar zullen we meer weten na de Belcar prijsuitreiking, begin december, waar de officiële Belcar kalender voor het volgende seizoen bekend gemaakt wordt.

Mark 20-11-2003 18:41

Quote:

Originally posted by Pascal

C U

Helaasch niet naar die sud-afrik, witman ;) :D Maar we gaan op roverstocht naar Assen en wel op 21-22-23 mei 2004. Samen met de Dutch Supercar Challenge.

Quote:

In vrijwel alle gevallen tijdens schitterende evenementen waarin de Dutch Supercar Challenge met een vol veld deelnemers een hoofdrol speelt. autosport.nl
Wat zou nu het hoofdprogramma zijn? :p

Gilles 18-12-2003 19:43

4 juli dan nu naar Nurnburg lees ik? ipv 21-23 mei naar Assen?

All times are GMT +2. The time now is 11:06.