De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   SC: nieuwe regels (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=8203)

Red DJ 30-05-2004 12:01

SC: nieuwe regels
 
De FIA heeft vanaf de GP van Europa nieuwe regels geintroduceerd ivm de Safety car:

1) de Pitlane wordt gesloten als het bord SC uitgegeven is (oh circuit en id pitlane). De rijders mogen de pitlane dus niet in (die er reeds in waren mogen er wel uit), tot iedereen ah treintje rijden is achter de SC.

2) er zal geen waarschuwing meer gegeven worden als de SC gaat binnen komen. (om manoeuvres omd e banden en remmen op te warmen zoals in Monaco te vermijden).

Wat vinden jullie hiervan?

De spanning zal stijgen, maar volgens mij ook het gevaar. Want tijdens een SC procedure koelen de remmen en banden af met het gevolg die eerste ronde na SC gaat er actie komen (met crashes als gevolg???)

bron: www.ferrari.it

airco 30-05-2004 12:04

Mijns inziens gaat er dan gewoon permanent tijdens de SC procedure banden/remmen opgewarmd worden.

En de pitlane gesloten tijdens de SC procedure ...... Je zal maar net zonder fuel zitten als de SC buiten is voor een ronde of 5 :D:D

Superdiesel 30-05-2004 12:11

Als ik het goed begrijp zal de pitlane enkel gesloten zijn tot alle wagens een treintje gevormd hebben. Pitten onder SC zal dus nog mogelijk blijven.

Mark 30-05-2004 12:14

Gewoon ter info, het bord SC heeft bij engelse marshals een andere betekenis namelijk: Silly Chaps :D

Eerst maar eens het officiële bericht lezen, want aan de hand van bovenstaande twee regels kan ik wel wat leuke disputen bedenken ;)

airco 30-05-2004 12:16

ach zo .... my fault ...

ik vind het allemaal beke onnozel feitelijk .... OK er is eens een incident geweest met de SC .... Maar om nu daar ineens regelwijzigingen aan vast te gaan knopen :rolleyes:

Mark 30-05-2004 12:25

Quote:

Originally posted by airco
Mijns inziens gaat er dan gewoon permanent tijdens de SC procedure banden/remmen opgewarmd worden.

Nee, ze moeten netjes achter elkaar rijden zoals een treintje.........gas geven en remmen is er dus niet meer bij.

Quote:

Zonder namen te noemen geeft de FIA impliciet toe dat Michael Schumacher vorige week tijdens de tweede neutralisatie (na de crash van Alonso) de veiligheid in het gedrang bracht door fel op te trekken en te remmen op een gevaarlijke plaats. http://www.pitstoptv.be
Toch mooi dat de FIA de bestaande regelgeving weer gaat toepassen en een kleine verfijning toevoegd om de controle en handhaving beter mogelijk te maken.

De winnende partijen in de diverse rechtszaken zijn nu bekend :D Toch mooi dat de FIA besluit, na het lezen van De Paddock, om zijn eigen regelgeving weer uit de kast te halen. ;)

airco 30-05-2004 12:36

Quote:

Originally posted by Marshal
Toch mooi dat de FIA de bestaande regelgeving weer gaat toepassen en een kleine verfijning toevoegd om de controle en handhaving beter mogelijk te maken.

AH

nu geef je het toe :p De bestaande wetgeving moest aangepast worden om de regel van "het gebruik" weer te doorbreken :D
Het beroep kan dus beginnen :D

Nicki_Mks 30-05-2004 12:50

Goede zaak vind ik. Het pitverbod geldt al eeuwen in de NASCAR wanneer er een pace car situatie begint.

Guido 30-05-2004 13:01

Quote:

Originally posted by Nicki_Mks
Goede zaak vind ik. Het pitverbod geldt al eeuwen in de NASCAR wanneer er een pace car situatie begint.
De paarden mochten toen niet even naar de stal om wat haver te eten of te drinken. :+

't is ongeloofelijk dat de reglementen zouden verfijnd worden omdat MS van de baan werd geramd tijdens een SC situatie. Als ze het nu al enkele jaren geleden hadden ingevoerd naar de eerste soortgelijke incidenten, zou ik nu zeggen, ok. Maar dat het nu precies gebeurd nadat MS 'slachtoffer' werd, lijkt me toch wel erg opvallend. Als er aan MS geraakt wordt, ho maar, tijd om in te grijpen. :rolleyes: Het ligt er al jaren vingerdik op en nu nog maar eens een keer.

bovendien is er een safety-issue. Denk maar aan 1994. :(

Enfin, 'k ga straks wel kijken.

Maarten 30-05-2004 13:02

ik vermoed dat de rijders wel min of meer weten wanneer de SC ten einde loopt
als je een rondje rijdt zonder dat je iets tegenkomt dan kan je verwachten dat de SC op het einde van die ronde of devolgende binnenkomt
ook vanaf de pitmuur zal er wel de nodige info gegeven worden daaromtrent

maar door het niet mogen binnenkomen tot er een treintje gevormd is kan een pitstop strategie misschien wel in de war lopen, al kan je natuurlijk zorgen dat je minder verbruikt op de moment dat je het bord SC ziet verschijnen (minder hevig gas geven, lagere toeren, ...)

Nicki_Mks 30-05-2004 13:17

Quote:

Originally posted by Huudo
't is ongeloofelijk dat de reglementen zouden verfijnd worden omdat MS van de baan werd geramd tijdens een SC situatie. Als ze het nu al enkele jaren geleden hadden ingevoerd naar de eerste soortgelijke incidenten, zou ik nu zeggen, ok. Maar dat het nu precies gebeurd nadat MS 'slachtoffer' werd, lijkt me toch wel erg opvallend. Als er aan MS geraakt wordt, ho maar, tijd om in te grijpen. :rolleyes: Het ligt er al jaren vingerdik op en nu nog maar eens een keer.
Ik weet het, maar dit keer stoort het me niet, aangezien nu eindelijk een einde zal komen aan de terreuracties van de Duitser.

marcel 30-05-2004 13:52

Quote:

Originally posted by Maarten
maar door het niet mogen binnenkomen tot er een treintje gevormd is kan een pitstop strategie misschien wel in de war lopen, al kan je natuurlijk zorgen dat je minder verbruikt op de moment dat je het bord SC ziet verschijnen (minder hevig gas geven, lagere toeren, ...)
veel verschil gaat dat volgens mij niet geven. als iedereen op de baan blijft als de SC buiten komt, dan duurt het toch maar een rondje voor het treintje gevormd wordt.
het gaat wel een leuk effect geven als de SC de eerste paar ronden uitkomt. na de safety car krijg je dan als top 10 de eerste rijders van elk team, gevolgd door de 2de rijders van elk team.

AlesiRed27 30-05-2004 16:13

Nou,

Bij lange SC car periodes kan dat nog lachen worden...

Wat als je net volgende ronde of daaropvolgend wil binnenkomen en die SC komt buiten? 5 of 6 rondes SC hebben we al gezien in't verleden...

Wanneer is er trouwens "een treintje gevormd" - dit zijn van die regels die je kunt rekken en draaien en herkauwen tot in't oneindige...

straks zien we er nog zonder fuel vallen tijdens een SC :frusty:

marcel 30-05-2004 16:57

Quote:

Originally posted by AlesiRed27


Wanneer is er trouwens "een treintje gevormd" - dit zijn van die regels die je kunt rekken en draaien en herkauwen tot in't oneindige...

lijkt me nog al duidelijk: als iedereen is aangesloten bij de paceline... zoiets kan je heel duidelijk zien...

Nicki_Mks 30-05-2004 21:55

Als we onze Waalse en Nederlandse collega's mogen geloven is Mr. Ecclestone om 13:15 met zijn staart tussen zijn poten komen vertellen dat de wijzigingen niet doorgaan.


All times are GMT +2. The time now is 00:57.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.