De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Autosport algemeen (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=6)
-   -   Megane tropy (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=9127)

Steve 28-09-2004 21:51

Megane tropy
 
World series by Renault
Megane Trophy


Dit belooft voor volgend jaar...

http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-5218.JPG

http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-5222.JPG

Kijk en geniet...

http://www.renault-sport.com/fr/Imag..._tcm2-5389.wmv

Foto's en video: www.renault-sport.com

The Interceptor 28-09-2004 23:38

Wow, wat een coole bak man

A.J. 29-09-2004 01:28

ziet er mooi uit maar is veel te delicaat en wordt buiten veel brokken niets denk ik.
In een Cup race moeten de wagens een beetje contact kunnen verdragen. De manier waarop deze wagen gebouwd is zal enkel voor veel kapotte spoilers en opgaves zorgen.
De wielen staan ook te ver naat buiten waardoor het spoor totaal ontregeld wordt bij het minste contact.
Geef mij maar terug de R5-jes van vroeger...

FIRE 29-09-2004 18:50

Ziet er mooi uit, maar zoals AJ al zegt is hij denk ik wel gevoelig voor schade.

Raceboy 29-09-2004 19:29

spijtig dat ze geen auto hebben gebouwd :(

FIRE 29-09-2004 19:38

Quote:

Originally posted by raceboy
spijtig dat ze geen auto hebben gebouwd :(
???

Bart.Vandecavey 29-09-2004 20:01

Quote:

Originally posted by raceboy
spijtig dat ze geen auto hebben gebouwd :(
In Nascar rijden er volgens jou dan ook geen auto's? :+

Guido 29-09-2004 21:34

de eerste Mégane die me kan bekoren. Benieuwd wat het gaat worden.

FIRE 01-10-2004 19:01

Quote:

Meer nieuws over de techniek van de nieuwe Mégane Renault Sport

De ‘Mégane Renault Sport’ is de typenaam van de nieuwe bolide waarmee Renault volgend jaar, onder de naam Renault Mégane Trophy’, weer een Europese merkenklasse gaat opzetten. Nu er meer technische gegevens bekend zijn gemaakt, wordt het ook makkelijker de auto in het brede scala van racende toerwagens te positioneren. Renault Sport gaat daarbij zelfs zover te refereren aan de immens populaire Deutsche Tourenwagen Masters. Feit is dat de gegevens met recht indrukwekkend zijn en dat de prestaties in ieder geval in het verlengde liggen van de huidige GT-wagens.


De Mégane Renault Sport is gebaseerd op de Renault Mégane Coupé, althans waar het zijn uiterlijke verschijningsvorm aangaat. Met de showroomversie heeft hij namelijk hoegenaamd niets gemeen. Zo is de carrosserie – een kunststof omhulsel over een superlicht edoch sterk buizenframe – maar liefst 100 millimeter lager dan de straatversie. En de breedtemaat van het koetswerk is door zijn spatschermverbreders ook aanzienlijk groter. Voeg daarbij de windtunnel onder de wagen, uitmondend in een indrukwekkende ‘diffuser’ aan de achterzijde, en niemand zal de indruk weerleggen dat het hier om een uiterst potente racewagen gaat.
Met deze constructiemethode wijkt Renault Sport wel af van haar eigen geschiedenis. Immers, de 5 Turbo, de Alpine, de 21 Turbo, de Spider en de Clio V6 waren tegelijkertijd in straatversie te koop. Deze Mégane Renault Sport blijft daarentegen uitsluitend voor het echte racewerk voorbehouden. Centraal achterin (net als bij de 5 Turbo en de Clio V6) ligt een, van de VelSatis afkomstige, 3.5 liter V6 motor. Die is in samenwerking met Nismo, de eigen sportafdeling van zustermaatschappij Nissan, onder handen genomen en levert 320 pk, met een stevig koppel van 390 Nm. Daaraan is een sequentieel schakelende zesbak gekoppeld, die - net als de motor en de koppeling - volledig elektronisch wordt aangestuurd door een nieuwe Magneti Marelli control-unit. Met een eigen gewicht van slechts 950 kilo komt de gewicht-vermogenverhouding op 2,9 kg/pk. Dat de Mégane Renault Sport de 250 km/u barrière makkelijk gaat overschrijden leidt dan ook geen twijfel.

Er is al een globale prijsindicatie voor de auto afgegeven. Renault Sport wil die beneden de € 100.000,= houden. De kosten van een vol raceseizoen worden op € 180.000,= geschat. Renault Sport is er van overtuigd dat er komend voorjaar 30 van deze bolides aan de start zullen verschijnen, op de eerste van in totaal acht ‘World Series by Renault’ evenementen. Daar zullen telkens twee races worden gereden. Vooralsnog staat ook ons eigen Circuit Park Zandvoort op de agenda.




Technische gegevens

Chassis: buizenframe
Motortype: V4Y
Inhoud: 3.5 liter
Max. vermogen: 320 pk
Max. koppel: 390 Nm
Elektronica: Magneti Marelli
Versnellingsbak:
6 versnellingen, sequentieel schakelend, automatische koppeling, stuurwielcontrole
Wielen: voor 8x18; achter 9x18
Banden: voor Michelin 21-65/18; achter Michelin 24-65/18
Remmen: voor 356x32 mm geventileerd, 6 zuigers;
achter 330x32 mm geventileerd, 4 zuigers
Wielbasis: 2.625 mm
Lengte: 4.375 mm
Breedte: 1.910 mm
Brandstoftank: 45 liter
Gewicht: 920 kg
Prijs: minder dan € 100.000,=
Running costs: € 180.000,= (schatting)
bron: autosport.nl


All times are GMT +2. The time now is 17:53.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.