Terug van de 12 uren..............mijn persoonlijke mening is dat het deelnemersveld nogal een flop was. De voorkant van het veld is leuk en mooi te noemen, nivo "subtop Belcar"
De achterkant van het veld is ook leuk en de wagens er tussenin ook, alleen de samenhang is totaal zoek. Vooraan een (afgeknepen) silhouette die zo rond de 2.30/2.35 zit.................en achteraan een Rover 114 op 3.25 bij wijze van spreken. Sommige wagens waren qua leeftijd en snelheid beter op zijn plaats in een of andere youngtimer serie.
Over de capaciteiten van sommige piloten zullen we het maar niet hebben, volgens mij gingen die met dicht geknepen billen door Rivage
Wat me ook tegenviel was het gebruik van de safety car, die inzetten om gestrande wagens terug te brengen naar de pits voor herstelwerkzaamheden

Weet niet of dat de bedoeling is van endurance racen, vind ik eerlijk gezegd niet passen binnen een kampioenschap met nationale status.
Pluspunt, de publieke belangstelling.......sjonge wat een volk zeg voor een race die gemiddeld genomen niet aan het nivo Touring Cup kan voldoen. Op een Racing Festival of Eurorace kun je normaal met geweer schieten zonder iemand te raken, dat was vandaag toch even anders. Zelfs die "afzetters-parkings bij de bewoners achterom" voor de Source stonden goed vol, ff doorrijden en je kan parkeren tegen 0 Euro