Thread: GP monaco
View Single Post
Old 23-05-2004, 19:35
Nicki_Mks's Avatar
Nicki_Mks Nicki_Mks is offline
De Paddock Regular

Man, man wat een race!

Even mijn opmerkingen:

* De eerste crash was inderdaad niet nodig: Sato moest van in het begin een zwart-oranje vlag gekregen hebben. Ik snap het echt niet wat die mensen bezielt, als je al half in brand staat ronden lang het circuit bevuilen en gevaarlijke situaties creeëren...
* Wat hebben ze tegenwoordig bij race control tegen die rode vlag? Sinds een paar jaar is zelfs een dodelijk ongeluk (Italië '00 en Australië '01) niet belangrijk genoeg meer om de race te stoppen. Ook vandaag weer: de situatie waarin de Marchalls Fisichella moesten evacueren was uitermate gevaarlijk. Eentje aan de start-finish nam dan maar zelf het initiatief...
* De eerste tunnelcrash dan. Niemand zal het ooit weten aangezien er in de tunnel een gebrek aan camera's is, maar als tijdens een blauwe vlag situatie de leider in de muur terecht komt ligt dat meestal niet aan hem... Ik denk dat de reactie van Alonso duidelijk aangaf dat Ralf op dat moment eerder broer van Michael dan sportieve coureur was.
* En dan de move van het seizoen. Normaal gezien zou ik de actie van Montoya afkeuren, maar na tien jaar Schumi-terreur vind ik het fantastisch dat hij eens een koekje van eigen deeg krijgt. Dat zal hem leren jojo te spelen onder safetycar.

Conclusie: terechte winnaar, en hét moment waar menig neutraal fan al jaren van droomt!

Nicki
*
Reply With Quote