Thread: GP monaco
View Single Post
Old 23-05-2004, 20:38
Ottooke's Avatar
Ottooke Ottooke is offline
I need speed !

Wat een race Zo mogen er nog veel komen. Sato die bij de start een tikje geeft tegen M. Schumacher, that's the spirit! Maar wat BAR deed was al heel wat minder, Sato's wagen moest eruit gehaald zijn. Op een ander circuit met uitloopstroken en veel gras zou ik het nog aanvaarden dat Sato door blijft rijden, maar in Monaco niet. Spijtig voor Coulthard dat hij betrokken geraakte bij dat incident, anders hadden er misschien puntjes gelegen voor hem. Fisichella reed toch wel keihard in op Coulthard. Ik heb niet bepaald de indruk dat Fisichella van het gas ging.
Alonso en Ralf Schumacher dan, een spijtig race-incident. Alonso werd niet snel genoeg doorgelaten naar zijn zin en gaat dan maar in de tunnel inhalen. Ralf had ook wel wat vroeger (voor de tunnel) naar de kant mogen gaan. Beide heren zijn in fout.
En het derde incident: Wat deed Michael Schumacher daar in de tunnel? Iemand met 10 jaar ervaring in F1 laat zich verrassen door de safety car? Nee, daar geloof ik niks van. Ik herinner me nog van vroeger dat Schumi in een opwarmronde zijn remmen warm wilde maken en er iemand de muur in ging. Zou hij opnieuw zoiets doen? Ik acht hem alleszins daartoe in staat. Montoya kon geen kant op, die spreek ik dus vrij.
Een race vol incidenten, maar gelukkig met een goede afloop. De zegereeks van Ferrari en Schumacher is doorbroken, Renault en BAR bewijzen dat ze hun huidige posities in de kampioenschappen waard zijn. En Minardi haalt de finish! Spijtig dat ze net naast dat laatste puntje grijpen.