Wat mij betreft (maar wie ben ik eh) gaan vandaag allebei de Schumachers in de fout.
Ralph stond op het punt gedubbeld te worden en was eigenlijk al de ganse race bezig met zich breed te maken tegenover koplopers die op het punt stonden hem te dubbelen (Heidfeld trouwens ook, viel me op) en moest de racelijn vrijlaten voor Alonso i.p.v. hem de buitenkant van de tunnel in te dringen : niet alleen ging hij rechts rijden in de tunnel, maar in de vertraging zie je dat hij dan ook nog eens naar links zijn lijn verlaat op het moment dat Alonso (die wel iets beter te doen had dan te wachten tot Ralph "goesting" had om hem door te laten) hem voorbijgaat.

Ralph!!
Michael dan, die aan de leiding van het "gele-vlag peleton" ineens tot de constatatie komt dat er ook nog een pace-car rijdt die niet zo snel rijdt als de F1-bolides, hierdoor blijkbaar verrast is en daardoor in de remmen gaat (zijn linkervoorwiel blokkeert duidelijk) en hierdoor Montoya totaal verrast. Deze laatste probeert hem nog te ontwijken, maar omdat Michael hetzelfde tracht te doen met de pace-car, wijkt ook hij uit naar de rijlijn van zijn achtervolger. Nog een geluk voor Montoya dat hij zelf geen schade opliep (althans geen zichtbare schade, mogelijk voelde hij na de botsing wel wat vibraties in zijn stuur).

Michael!!
Een 6-voudige wereldkampioen heeft zijn voorrechten, maar ook zijn verplichtingen. En ervaring heeft Schumi nu eenmaal zat. Wat hij ook beweert (op dit moment vrij weinig blijkbaar, is wellicht de beste reactie) hij is verantwoordelijk voor zijn eigen crash.
De race dan : eindelijk nog eens spanning tot in de laatste ronde. Ik lees dat Button-fans het spijtig vinden dat Jenson telkens tijd verloor met de gele-vlag fasen, maar vergeet ook niet dat Trulli telkens een dikke 10 seconden-voorsprong in het niet zag verdwijnen bij elke pace-car fase!
Tenslotte nog een bedenking : Schumi zou deze race in mijn ogen niet gewonnen hebben, waaruit ik 2 dingen concludeer :
[list=1][*]Wie beweert dat Trulli alleen maar gewonnen heeft dank zij het uitvallen van Schumi heeft niet goed gekeken,[*]Schumi heeft dus geluk bij zijn ongeluk : als je dan toch moet uitvallen, dan liefst in een race waar je sowieso geen 10 punten pakt...[/list=1]