Thread: GP monaco
View Single Post
Old 24-05-2004, 13:04
DJ Scorpio's Avatar
DJ Scorpio DJ Scorpio is offline
De Paddock Rookie

Quote:
Originally posted by A.J.
Als een F1 remlichten zou hebben gaf ik u gelijk maar in dit geval was het manoeuvre van Schumacher gewoon dom om te doen in de donkere tunnel. Op een andere plaats op het circuit zou dit geen probleem geweest zijn.
Yo Andy, als het de eerste keer was dat Schumacher zijn remmen opwarmde zou ik je gelijk geven en toegeven dat de plaats niet goed gekozen is maar volgens hem was het niet de eerste keer, dit citaat heb ik van het forum van F1world.be waar ze ook niet uitgepraat raken over dit voorval.

Citaat van MS: "Today, I don’t think I could have really challenged him, but nevertheless when the accident with Montoya happened I was leading the race. So the situation is that the race leader was knocked out of the race after being hit by a back marker. I am sure there was no deliberate intention on his part and I accept the Steward’s decision. I was accelerating and braking just as we do when we go to the grid and in the standard way when running behind the Safety Car. The tunnel was not even the first place I had done it as I had used the same procedure earlier in the lap. A bit of smoke off the wheels is quite normal in these situations as you try to get heat into the front tyres and the brakes. After not the most successful weekend for us, I am really looking forward to next weekend when we will already be at the Nurburgring for one of my home races."

Verder kan je op f1Racing.nl de reactie van Trulli lezen, die zat toch wel op de eerste rij bij dit voorval denk ik:

"Ik heb echt bewust een beetje afstand gehouden tussen mezelf en hen," verklaarde Trulli. "Montoya liet echt geen ruimte tussen zichzelf en de Ferrari. Ze doken ook heel snel Mirabeau in en ik dacht toen al dat er wel een crash zou kunnen komen."

Volgens Trulli liet Montoya dus echt geen ruimte, waar is die dan mee bezig als je weet dat hij reeds een ronde aan zijn broek heeft...

Enfin we kunnen er over blijven discussiëren, iedereen heeft toch zijn eigen mening. Ik heb mijn mening hierbij duidelijk gemaakt en ga het daar bij laten. Schumacher had toch niet kunnen winnen omdat hij nog een pitstop moest maken maar ik had graag gezien of hij nog bij Button en Trulli geraakt was, dat had toch ook spannende momenten kunnen opleveren.

Ondanks alles heeft Trulli een prachtige en dik verdiende overwinning behaald en daar ben ik persoonlijk heel blij mee. Trulli heeft in Monaco altijd al sterk gepresteerd en de laatste ronden waren zeer aangenaam om te zien. Button kwam dan wel korter maar Trulli wist goed genoeg dat hij hem toch niet zou kunnen passeren op het smalle Monaco en hield het zaakje mooi onder controle.

Last edited by DJ Scorpio; 24-05-2004 at 13:09.
Reply With Quote